W końcu coś napiszę o swoim autku po roku użytkowania i niespełna 5000km przejechanych.

MODEL: 1999 roadster
SILNIK: seria, z czasem coś się wymyśli
UKLAD DOLOTOWY: dolot SSG, done
UKLAD WYDECHOWY: wydech, tlumik SSG - czekam na kolektor
ELEKTRONIKA: seria puki co szukam pomysłow
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia 6 biegów LSD
ZAWIESZENIE: amortyzatory bilstein b6 + HR (cchyba) puki co wystarcza
UKLAD HAMULCOWY-tarcze seria, klocki ferodo performance + greenstuff, niedługo lepsze tarcze
BODY-KIT:seria i raczej niewiele się zmieni
ŚRODEK: fotele sjkóra + alcantara, kierownica NARDI, mieszek i gałka NARDI
CAR-AUDIO: coś cyka zeby nudno nie było
INNE: koła seria chrom 15" trackday, na codzien enkei j10 16" + parada spec2
ZDJECIA:
MOC: 138km po wydechu i dolocie 144KM
Status: w trakcie

Swego czasu zachciało mi się auta RWD i bez dachu, przemykały myśli o BMW, Toyocie, Hondzie, ale po wysłuchaniu/przeczytaniu kilku opinii stanęło na MX5.
Poszukiwania rozpocząłem w poniedziałek (warunki max 50km od domu, 1,8 do 30,000km, bez dużych przygód blacharskich i mechanicznych) i spośród dwóch już we wtorek wiedziałęm które auto chcę.
Padło na Mazdę z roadstery.pl (polecam firmę i podejście do klienta) http://roadstery.pl/_page...p?mod=29&show=5 .
Wiatr we włosach, słońce hmm tak to było to czego szukałem.
O reszcie nie piszę bo i tak każdy wie...

Do lutego auto było seryjne, obecnie ma wymieniony układy wydechowy ze stali nierdzewnej by SSGarage na 2,25" z jednym końcowym tłumikiem typu twinloop oraz układ dolotowy suchy sai z filtrem Fujata również wykonany przez SSG.
Autko po modyfikacjach lepiej reaguje na gaz i w końcu słychać jak oddycha:)
Madzia dostała tez nowe klocki ferodo performance i EBC greenstuff seria totalnie się nie spisywała.
Samochód zhamowany przed i po modyfikacji i wymianie wszystkich płynów ustrojowych.
Wynik +6KM +9Nm.
kilka zdjęc z prac nad autem










NA dzień dzisiejszy czekam na ustabilizowanie się pogody i załatanie dziur w drogach aby założyć letnie kółka enkei j10 16" + yokohama parada spec 2
plany na przyszłość:
- umyć samochód
- w końcu usunąć te brzydkie szramy na boku auta (gdzie kupię taki lakier poza mazdą)
- zamontować sensowny rollbar (nie stylbar) z delikatnym windshotem.
- lepszy kolektor wydechowy
- wydajniejszy układ hamulcowy pradwdopobnie Brembo ORO, lub swap na coś większego.
Autko ma służyć do zabawy przede wszystkim, "performance over the styling" lub jak kto woli "function over fashion"


pozdrawiam
Zyzy
fajne wozidełko

pokaz zdjecia całego auta ... jak z głosnoscią po wydechu ?
+6 kuni po wydechu i dolocie to nie za mało ? pytam tylko tak z ciekawości żeby nie było że jakiś atak tu wyprowadzam
Ciche.
nie kazdy silnik super reaguje na zmiany.
Pati, święte słowa. Dla porównania kompletny wydech w st202 to ledwo odczuwalny wzrost mocy....
Fotki wnętrza bym prosił mogłeś zrobić pomiar na tym dolocie i seryjnym oczywiście już po wydechu, skąd on ssie powietrze? Wygląda ładnie i brzmi pewnie też ale nie wiem czy jest jakiś zajebiście zgody z
"performance over the styling" lub jak kto woli "function over fashion"

ładny sprzęcik Zyzy

dobre autko do latania na codzień i na okazjonalne trackaday'e, fajnie się prowadzi i w tym kierunku trzeba z takim wozikiem iść, sporo gratów w UK do MX'a jest (że tak powiem to tam jest nawet kult MX'a )
zdjęcia tutaj
http://roadstery.pl/_page...p?mod=29&show=5

a co do wyników faktycznie bez rewelacji, to nie honda
ale chodzą mi pomysły aby, b18 jakoś tam przypasować:) choć sr20DET w tym aucie ma już przetartą drogę
Wygląda ładnie i brzmi pewnie też ale nie wiem czy jest jakiś zajebiście zgody z

"performance over the styling" lub jak kto woli "function over fashion"



Bo? Bo nie jest głośny, wielki i nie jest kupiony na allegro z aukcji o tytule "TŁUMIK MUGEN JDM TUNING" ??

Spełnia swoją role, przelot jest większy, auto jest na ulice więc tłumik tu powinien spełniać swoją funkcje...

Ja mam takie zdanie.
zdjęcia tutaj

ale chodzą mi pomysły aby, b18 jakoś tam przypasować:) choć sr20DET w tym aucie ma już przetartą drogę



zapomnij o hondzie, no chyba ze F20C
ale możliwości to masz multum:
- F20C
- CA18DET/SR20DET
- 13B
- uturbić co masz (nawet ktoś chyba kolektor na alledrogo sprzedawał )



no to powiem Ci ze mialem przyjemnosc taka jezdzic i musze przyznac że super wybór jeszcze ten MPS'ik tez całkiem całkiem tam jest
łaadne autko. wisi jeszcze na allegro/otomoto
łaadne autko. wisi jeszcze na allegro/otomoto



??? że jak ???
to ta:
http://moto.allegro.pl/it...biegow_mx5.html
tak?


nie, to jest firma specjalizująca się w mx5 i co jakiś czas maja 10th, zobacz aktulaną oferta jest na roadstery.pl było ich kilka
+6 kuni po wydechu i dolocie to nie za mało ?



1.wydechy w Mazdach sa calkiem dobre w serii zrobione. (to nie Honda)
2.ten wydech oryginalny byl juz bez katalizatora...
3.Wydaje mi sie ze ten samochod teraz powinien byc podstrojony.
4. byc moze gdyby dac prosta rure z "mugenem" (czy zwal jak zwal) to mogloby jeszcze cos dojsc...z 1-2KM(choc niekoniecznie- bo czasami efekt jest odwrotny ) ale chyba nie o to chodzi w kabriolecie zeby jezdzic w kasku ktory chroni od halasu z mjugenow...
Imo wiekszy przyrost mozesz miec po samym przestawieniu zaplonu.
sprzedałeś honde po to zeby teraz wsadzić silnik hondy do mazdy? nie łatwiej było obciąć dach civic'owi albo kupic s2k?



ps: pierwszy mod jaki bym zrobił to mycie auta, będzie lżejsze i od razu szybsze
Chłopaki z 7motorsport uturbili kiedyś taką miatę. Zajebiście im to wyszlo. IMHO jest to lepszym pomysłem niż pakowanie jakiegoś hondowskiego motoru
zyzolina ma zle deswiadczenia z uturbianiem silnikow i dlatego z rezerwa podchodzi do pomyslu slimaka. ale znajac zycie co sie odwlecze to nie uciecze
nie wiem czemu ale dużo bardziej podobają mi się z hardtopem

ale ogólnie te Mazdy są świetne, już seria nieźle śmiga...
Fajne autko i z tego co ludzie mówią, to świetnie się prowadzi - prawda to?

Gdyby tylko pakowali tam mocniejsze silniki...no ale ślimak załatwi sprawę
Piekne auto. Gratki
A wiecie że jest ono wpisane do ksiegi rekordów Guinnessa jako najpopularniejszy roadster, sprzedał sie w ponad pół milionie egzemplarzy
nie łatwiej było obciąć dach civic'owi



Ale wtedy nie mialbym czym jezdzic.


zyzolina ma zle deswiadczenia z uturbianiem silnikow i dlatego z rezerwa podchodzi do pomyslu slimaka. ale znajac zycie co sie odwlecze to nie uciecze



jak sie turbi D14 to takie są rezultaty...
Nie ten budzet.

jasne, szczególnie jak w planie ma wymiane silnika. sam wiesz jak to jest
taaa...
wymiana silnika to raczej takie drobne marzenie, lekko nie realne ale pożyjemy zobczymy
turbo... hmmm na razie nie planuję ale nigdy nie mów nigdy
6 lat temu to mnie jeszcze na świecie nie było...
Fajne autko i z tego co ludzie mówią, to świetnie się prowadzi - prawda to?



z technicznego punktu widzenia to musi się dobrze prowadzić - RWD, mała waga, dobry rozkład mas i szpera w serii
a tak z ciekawosci ile dokladnie wazy ?
jakieś 1065kg z tego co wiem
Gratki auto, bardzo fajnie to jeździ. Kolega z pracy we wrześniu ubiegłego roku kupił nówkę z salonu. Naprawdę przyjemne auto na codzień. Prowadzi się super
no właśnia, nówki można było w dobrej cenie wyrwać, ale napewno to auto trzeba troszke w dół, może to poprawi jej wygląd, niestety mx5 dobrej lini to nie ma..
Fajna wanna
niestety mx5 dobrej lini to nie ma..



A o gustach sie nie dyskutuje
Jest piękna. Mając taki samochód plany zawsze są, ponieważ jest on ponadczasowy i zazwyczaj właściciel długo się z nim nie rozstaje

jeśli chodzi o SWAP, to najlepsze wyjście to V8. LS jest lekki, nie zaburza wzorowego rozkładu masy. Zestawy adaptujące sa bardzo, bardzo fajne i śmiem twierdzić (choc się nie znam), że SWAP taki nie jest trudniejszy niz te popularne dokonywane w Hondach. Poza tym nie będzie on wiele droższy niz dobrze wykonana instalacja turbo

Jedyne, co mnie do tej pory powstrzymało przed zakupem, to fakt, że w seryjnych fotelach nałapałbym mnóstwo owadów w zęby (198 cm wzrostu). Daj znać Zyzy, czy jest tam jeszcze miejsce na niższe prowadnice foteli, a jeżeli tak to mniej więcej ile cm?
Muszę znaleźć kogoś kto ma kubły w Miacie i się przymierzyć

powodzenia
Zyzy, znajdz chwile na foty na letnim kapciu