Witajcie mam pewien pomysl w głowie jezeli ktos bardzo dobrze ogarnia ten temat proszę o rady

Mianowicie mam obecnie D16Y3 chciałbym wrzucic na to głowice Z6 :

-nowe uszczelniacze ASO
-panewki ACL Race
-tłoki NPR+pierścienie NPR P29 z Z5 (podbić kompresje)
-regulowane kółko + może ostry wałek ZEX
-powiększone kanały dolotowe
-przepustnica z H22
-dolot + wydech 2,25

no i pewno trzeba bedzie to wystroic

Pytania

Jaka wtedy uszczelke pod głowice?
Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
Czy Y3 to na 100% to samo co A6 chodzi głownie o dół silnika?
Co mysle źle lub co zrobic inaczej ?
Czy toi w ogóle bedzie jakoś śmigać?


Będe mega wdzieczny za sugestie
- od z6/y8
- tak
- bez znaczenia
- pomysł daje rade
- bedzie
piotlecek,

Pytania

Jaka wtedy uszczelke pod głowice?
-Y3 bedzie lepiej znosiła bopręzenie

Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
MOżesz kupić mocniejsze ale nie obowiąskowo stare powinny dać rade jeśli masz bardzo zmęczone to TAk

Czy Y3 to na 100% to samo co A6 chodzi głownie o dół silnika?
TAK TO SAMO mocowanie YWG jest inne ale to bez znaczenia

Co mysle źle lub co zrobic inaczej ?
Bardzo dobrze myślisz zabieraj sie do roboty ino gibko

Czy toi w ogóle bedzie jakoś śmigać?
OJ bedzie bedzie jeszcze zobaczysz jak szybko
Dzieki chłopaki ale uszczelka z Y3 bedzie lepsza?Y3 nie ma vteca jest to taki dziwny silnik o którym jest mało wszedzie tak jakby lepsza wersja z2/a6
Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
MOżesz kupić mocniejsze ale nie obowiąskowo stare powinny dać rade jeśli masz bardzo zmęczone to TAk


po czym poznac, że sa zmęczone ? czy to zależy od przebiegu/traktowania silnika ?
Z tego co wiem, OEM'owe nie nadają się do wielokrotnego rozkręcania z powodu niszczenia gwintu i odporności na pękanie, dlatego lepiej zakupić trwalsze pod tym względem np. ARP. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie, ale wydaje mi się ze ta kwestia była już kiedyś omówiona.
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.


to w w/w setupie d16 u kolegi trzeba zmieniac szpile...
a co np. z mini-me ? zakladając że uszczelka będzie od Z6 lub Y8 a glowica Z6 nie będzie dużo obrobiona ? (najmniej jak sie da-bądź tyle ile bezpiecznie można)
Moim zdamien Y3 bedzie super pasowała wiec kupuj jeśli możesz i nawet sie niezastanawiaj !!!!
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.



i dlatego warto kupic ARP i miec problem z glowy. tym bardziej ze w przypadku awarii nie musisz sie o ten problem juz martwic . sruby ARP nie sa duzym wydatkiem a w zamian oferuja spokoj w tym temacie.
Moim zdamien Y3 bedzie super pasowała wiec kupuj jeśli możesz i nawet sie niezastanawiaj !!!!



Uszczelke w sensie ?
A czy warto dawać 400zł za taka uszczelke?

http://www.tomson.com.pl/...32190&SZPT_PT=N

Zamawiam szpilki i śruby na dół ARP

ale... Y3 była robiona w latach 95-97 sa szpilki ARP o oznaczeniu 208-4301 (D16A , D16Z6 lata 88-95) i są o oznaczeniu 208-4305 ( 96-00 D16Y ) I które mam kupić ?

Jezeli chodzi o wałek to myslalem o tym ZEX 59100 ponieważ z tego co wyczytałem bedzie spokojnie pracował z seryjnymi sprezynkami

http://cgi.ebay.com/ebaym...s#ht_3892wt_735
Piotlecek to nie jest !Markos, to gostek który się podniego podszywa
Weź sobie metalowego Erlinga wiele osób ma i sobie chwalą.
Jednak zakupię cały D16Z6 do remontu

Uszczelke dam ASO

Awiec tak:

D16Z6
uszczelka ASO Z6/Y8
Uszczeliacze ASO
Reszta uszczelek ASO
Śruby korb i szpilki ARP
Panewki ACL Race
Tłoki+pierścionki NPR P29
regulowane kółko



1. Czy muszę kupic ostry wałek czy na seryjnej głowicy bedzie to smigac z taka kompresja?

według kalkulatora wychodzi 13.601703988425575 : 1cr
Na seryjnej głowicy powinien śmigać
Będzie śmigać, ale 100oktan all the way. Moim zdaniem na ulicę ciut nonsens..
Rozwiń swoje stwierdzenie
taki silnik powinien być zalewany 98
doprężony tłokami z dohc, cienką uszczelką i pewnie planowaniem głowicy? ponad 13:1 to nie seryjne 9:1
btw. przy jakim c/r powinno się wzmacniać śruby? jeżeli to od tego zależy (sam nie wiem, pytam po prostu)
zawsze warto zmienic sruby na twarde szpilki.
Rozwiń swoje stwierdzenie



takie cr to praktycznie wyścigówka. Nawet na 98 będzie stukał jak poje*any, dlatego minimum będzie 100oktanów, a takie paliwo do auta codziennego nie jest chyba zbyt fajnym pomysłem. Oczywiście można stroić na 98 i poobcinać zapłony, ale po co ograniczać własny potencjał? Odwrotne "oczywiście" może być tez takie, że 100oktan wcale nie jest złe na codzień. Zalezy tylko i wyłącznie od portfela.
ile z takiego set-up'u moze kolega wyciagnac.po strojeniu ?
a czy do setupu w ktorym cr wychodz 12.05 : 1 potrzeba wzmacniac korby, panewki itd ? czy seria wystarczy ? no i podstawowe pytanie czy auto z taka kompresja, wystrojone i jezdzone tylko na 98 nadaje sie na daily drivera ? jesli nie to do ilu bezpiecznie podbic kompresje. mowa o jezdzie tylko na 98.
12-12,5 na 98 da sie wystroic i spokojnie jezdzic.
wolnossak obskoczy na seryjnej korbie, ale koniecznie z mocniejszymi śrubami. jak chcesz kręcić wyżej, możesz dać odkówki, któe przy okazji są lżejsze (I beam, nie H beam). panewki zawsze warto zmienić.
sruby ARP rozumiem ze w zupelnosci wystarcza ?
wystarczą...