piotlecek2009-08-12, 15:29
Witajcie mam pewien pomysl w głowie jezeli ktos bardzo dobrze ogarnia ten temat proszę o rady
Mianowicie mam obecnie D16Y3 chciałbym wrzucic na to głowice Z6 :
-nowe uszczelniacze ASO
-panewki ACL Race
-tłoki NPR+pierścienie NPR P29 z Z5 (podbić kompresje)
-regulowane kółko + może ostry wałek ZEX
-powiększone kanały dolotowe
-przepustnica z H22
-dolot + wydech 2,25
no i pewno trzeba bedzie to wystroic
Pytania
Jaka wtedy uszczelke pod głowice?
Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
Czy Y3 to na 100% to samo co A6 chodzi głownie o dół silnika?
Co mysle źle lub co zrobic inaczej ?
Czy toi w ogóle bedzie jakoś śmigać?
Będe mega wdzieczny za sugestie
Pati2009-08-12, 20:47
- od z6/y8
- tak
- bez znaczenia
- pomysł daje rade
- bedzie
wariat122009-08-13, 01:08
piotlecek,
Pytania
Jaka wtedy uszczelke pod głowice?
-Y3 bedzie lepiej znosiła bopręzenie
Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
MOżesz kupić mocniejsze ale nie obowiąskowo stare powinny dać rade jeśli masz bardzo zmęczone to TAk
Czy Y3 to na 100% to samo co A6 chodzi głownie o dół silnika?
TAK TO SAMO mocowanie YWG jest inne ale to bez znaczenia
Co mysle źle lub co zrobic inaczej ?
Bardzo dobrze myślisz zabieraj sie do roboty ino gibko
Czy toi w ogóle bedzie jakoś śmigać?
OJ bedzie bedzie jeszcze zobaczysz jak szybko
piotlecek2009-08-13, 11:39
Dzieki chłopaki ale uszczelka z Y3 bedzie lepsza?Y3 nie ma vteca jest to taki dziwny silnik o którym jest mało wszedzie tak jakby lepsza wersja z2/a6
kuchar2009-08-13, 11:52
Czy musze zakupić mocniejsze szpilki?
MOżesz kupić mocniejsze ale nie obowiąskowo stare powinny dać rade jeśli masz bardzo zmęczone to TAk
po czym poznac, że sa zmęczone ? czy to zależy od przebiegu/traktowania silnika ?
Dawid_6662009-08-13, 12:06
Z tego co wiem, OEM'owe nie nadają się do wielokrotnego rozkręcania z powodu niszczenia gwintu i odporności na pękanie, dlatego lepiej zakupić trwalsze pod tym względem np. ARP. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie, ale wydaje mi się ze ta kwestia była już kiedyś omówiona.
Pati2009-08-13, 13:58
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.
kuchar2009-08-13, 14:38
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.
to w w/w setupie d16 u kolegi trzeba zmieniac szpile...
a co np. z mini-me ? zakladając że uszczelka będzie od Z6 lub Y8 a glowica Z6 nie będzie dużo obrobiona ? (najmniej jak sie da-bądź tyle ile bezpiecznie można)
!markos.2009-08-14, 01:47
Moim zdamien Y3 bedzie super pasowała wiec kupuj jeśli możesz i nawet sie niezastanawiaj !!!!
HIO2009-08-14, 08:20
nie są odporne na rozciąganie. mierzy się długość śruby i jeśli mieści się w granicach tolerancji producenta to można użyć raz jeszcze. odradzam natomiast używanie w silnkach z podwyższonym stopniem sprężania.
i dlatego warto kupic ARP i miec problem z glowy. tym bardziej ze w przypadku awarii nie musisz sie o ten problem juz martwic . sruby ARP nie sa duzym wydatkiem a w zamian oferuja spokoj w tym temacie.
piotlecek2009-08-14, 09:30
Moim zdamien Y3 bedzie super pasowała wiec kupuj jeśli możesz i nawet sie niezastanawiaj !!!!
Uszczelke w sensie ?
A czy warto dawać 400zł za taka uszczelke?
http://www.tomson.com.pl/...32190&SZPT_PT=N
Zamawiam szpilki i śruby na dół ARP
ale... Y3 była robiona w latach 95-97 sa szpilki ARP o oznaczeniu 208-4301 (D16A , D16Z6 lata 88-95) i są o oznaczeniu 208-4305 ( 96-00 D16Y ) I które mam kupić ?
Jezeli chodzi o wałek to myslalem o tym ZEX 59100 ponieważ z tego co wyczytałem bedzie spokojnie pracował z seryjnymi sprezynkami
http://cgi.ebay.com/ebaym...s#ht_3892wt_735
Ranalcus2009-08-14, 13:49
Piotlecek to nie jest !Markos, to gostek który się podniego podszywa
PePo2009-08-14, 14:25
Weź sobie metalowego Erlinga wiele osób ma i sobie chwalą.
piotlecek2009-08-18, 13:46
Jednak zakupię cały D16Z6 do remontu
Uszczelke dam ASO
Awiec tak:
D16Z6
uszczelka ASO Z6/Y8
Uszczeliacze ASO
Reszta uszczelek ASO
Śruby korb i szpilki ARP
Panewki ACL Race
Tłoki+pierścionki NPR P29
regulowane kółko
1. Czy muszę kupic ostry wałek czy na seryjnej głowicy bedzie to smigac z taka kompresja?
według kalkulatora wychodzi 13.601703988425575 : 1cr
Mugen2009-08-18, 15:37
Na seryjnej głowicy powinien śmigać
Fawor2009-08-18, 16:16
Będzie śmigać, ale 100oktan all the way. Moim zdaniem na ulicę ciut nonsens..
piotlecek2009-08-18, 16:45
Rozwiń swoje stwierdzenie
Mugen2009-08-18, 17:06
taki silnik powinien być zalewany 98
flejm2009-08-19, 00:03
doprężony tłokami z dohc, cienką uszczelką i pewnie planowaniem głowicy? ponad 13:1 to nie seryjne 9:1
btw. przy jakim c/r powinno się wzmacniać śruby? jeżeli to od tego zależy (sam nie wiem, pytam po prostu)
Pati2009-08-19, 21:08
zawsze warto zmienic sruby na twarde szpilki.
Fawor2009-08-19, 22:59
Rozwiń swoje stwierdzenie
takie cr to praktycznie wyścigówka. Nawet na 98 będzie stukał jak poje*any, dlatego minimum będzie 100oktanów, a takie paliwo do auta codziennego nie jest chyba zbyt fajnym pomysłem. Oczywiście można stroić na 98 i poobcinać zapłony, ale po co ograniczać własny potencjał? Odwrotne "oczywiście" może być tez takie, że 100oktan wcale nie jest złe na codzień. Zalezy tylko i wyłącznie od portfela.
badboy4ever2009-08-20, 10:07
ile z takiego set-up'u moze kolega wyciagnac.po strojeniu ?
norm2009-08-20, 11:58
a czy do setupu w ktorym cr wychodz 12.05 : 1 potrzeba wzmacniac korby, panewki itd ? czy seria wystarczy ? no i podstawowe pytanie czy auto z taka kompresja, wystrojone i jezdzone tylko na 98 nadaje sie na daily drivera ? jesli nie to do ilu bezpiecznie podbic kompresje. mowa o jezdzie tylko na 98.
Pati2009-08-20, 12:39
12-12,5 na 98 da sie wystroic i spokojnie jezdzic.
wolnossak obskoczy na seryjnej korbie, ale koniecznie z mocniejszymi śrubami. jak chcesz kręcić wyżej, możesz dać odkówki, któe przy okazji są lżejsze (I beam, nie H beam). panewki zawsze warto zmienić.
norm2009-08-20, 15:25
sruby ARP rozumiem ze w zupelnosci wystarcza ?