Hej,

zapraszam do kolejnego tematu z cyklu "teoretyczna chłosta"

Co fajnego można zrobić z B16A2 lub B18C4 (w nie kosmicznych pieniądzach) żeby uzyskać:

- jak najmocniejszy środek (5-7k rpm),
- jak najlepszą reakcję na gaz.

Żeby nie fantazjować po bandzie, ustalmy może budżet na ok. 5-6k PLN.
za 4-4,5k to masz dobry kolektor i przelot na 2 tłumikach... wiec niewele zostaje...
No OK, ale właśnie chodzi o to, żeby poprawić silnik w takich pieniądzach pod konkretnym kątem, a nie zainwestować 10k czy więcej (w moim odczuciu mało sensowne).

Np. seryjne kolektory wydechowe B-serii chyba nie są złe właśnie pod kątem takich przeróbek. Wydech oczywiście warto by poprawić, ale jaki? Stała średnica czy zmienna, no i jakie wymiary?

Czy bardziej opłaca się np. doprężyć (tłokami, głowicą) czy zainwestować w kolektor ssący (jaki?) i przepustnicę, dolot zmienić czy zostawić serię (Spoon np. często zostawia seryjne doloty z uwagi na dobrą reakcję na gaz).
za 4tys. kupujesz kompresor wycinasz kata, dajesz przelotowy koncowy, jakis stozek i masz okolo 200KM za ok 6 tys., brakuje Ci dobrego wystrojenia, sprzegla i pewnie jeszcze kilku zeczy.
za 4-4,5k to masz dobry kolektor i przelot na 2 tłumikach... wiec niewele zostaje...



chyba zloty kolektor używany ogarniesz za 1200 pln wydech zrobisz max 1800 pln i masz 3 tys za druga trojkę zastanowiłbym się nad jakiś kolektorem dolotowym np performer x przepustnicą i dolotem i na koniec strojonko
kolektor mozesz kupic tez z jebaja za 600 zł... kwestia podejścia...
moim zdaniem trzeba poprostu osprzet ogarnac + strojenie i i tyle.
wydech kolektor 4-2-1 3500zl strojenie cromem komp przejsciowka 1600zl samemu mozna zrobic dolot do boxa seryjnego + wkaldke np. KN i wsio.
kazda dalsza zmiana nie ma sensu jesli nie bedzie walkow talezywkow sprezynek komprechy itd.
a tak masz jakis przyrost bez rozbierania motoru
moim zdaniem trzeba poprostu osprzet ogarnac + strojenie i i tyle.
wydech kolektor 4-2-1 3500zl strojenie cromem komp przejsciowka 1600zl samemu mozna zrobic dolot do boxa seryjnego + wkaldke np. KN i wsio.
kazda dalsza zmiana nie ma sensu jesli nie bedzie walkow talezywkow sprezynek komprechy itd.
a tak masz jakis przyrost bez rozbierania motoru



+lekkie kolo zamachowe.
jeśli myślimy o fajnym "środku " to zostaję nam b18.

- można zostawić kolektor od b18 tyle że przerobić go w miejscu łączenia 2 na -1 powiedzmy 2,5 ~ 2,25 cala będzie ok (lub nawet jakis ebay 4-2-1 za 500zł)
-reszta wydechu według własnych upodobań i przyszłych modów , lecz jak dla mnie kwas 59mm wew. na 2 tłumikach,
lub jak idziemy po kosztach można dać zwykła stal
- ssący skunk lub jakiś inny performer .
- dolot kombinujemy puszkę od itra z dobrym doprowadzeniem powietrza
--dalej przepustnice rozwiercamy do 66mm
- no i strojenie hondata lu inny crome
wydajemy w tym setupie zależnie od użytych środków wydajesz od 3 do około 5 tys zł

reszta to już niewiadoma która pociągnie za sobą większe koszta

można by dać jeszcze
jakieś używane wałki z sprężynami od itra ale lepiej jak by była kompresja

edit
tak jak kivik napisał najlepszy mod to skrzynia od itra


edit
tak jak kivik napisał najlepszy mod to skrzynia od itra



zgadzam się, sam jeżdżę od pewnego czasu i różnica jest mega!
A czy ta skrzynia z itr'a jest lepsza od chybrydy ... skrzynia z b18 z bebechami z b16?
jest... najlepiej jak masz z szkrzynie z EK zapodac główne i szpere z itr + 5 z ls'a...
Same extra pomysły. Może kup używany H22 i tez sie środek poprawi. Wydech za 1800pln, kup używke za 500pln. Co to w ogole za gadanie. Mówimy o nowych częściach a nie o okazjach używkach od kumpla co mu nie zależy drogo sprzedac. Po cholere ruszac seryjny kolektor dolotowy majac tak maly budzet??



Z całym szacunkiem do Twojej osoby do doświadczenia które posiadasz Czy sądzisz ze używane rzeczy są drugiej kategorii ? Są gorsze ? Bo nie wiem do czego dążysz Nikt nie określił tego czy te rzeczy muszą być nowe czy tez używane
Czy sądzisz ze używane rzeczy są drugiej kategorii ? Są gorsze ? Bo nie wiem do czego dążysz Nikt nie określił tego czy te rzeczy muszą być nowe czy tez używane


to chyba oczywiste, ze uzywka jest gorsza od nowej
np. wałki moga byc troszke wytarte... kolektor przerysowany, wydech przepalony itp.
kamo,
Pewnie, ze jak jest rzecz używana w bardzo dobrym stanie to można pomysleć o jej kupnie.
Ale w rozważaniach co zrobic za 5k pln nie można mówić o używkach bo to bez sensu.
Na tej zasadzie to może być okazja i kolega będzie sprzedawał np EK4 turbo a Ty masz ITR NA i jakbyś sprzedał swojego to wystarczy dołożych 5k i masz tego EK4 i masz lepszy środek - to chyba nie o takie rozważania chodzi w takich wątkach.

Dodatkowo czesto rzeczy używane są po prostu zniszczone i nie nadają sie do ponownego użycia lub ich efekt będzie duzo gorszy w porownaniu do nowej czesci

[ Dodano: 2008-12-05, 23:09 ]
Wg mnie jak na prawde chcesz miec odjazd z każdych obrotow to trzeba kupić główne jeszcze krotsze niz ITRa.


ATS 4.9
ja to widzę tak z reszta sam chce tak zrobić.

baza b16a2
szpera z b18c4 + lekki zamach + spiek
wydech 2,5 cala catback z kolektorem wydechowym 4-1 .. lepszy by był 4-2-1 ale prawie nie ma 2,5" w przyzwoitej kasie
ssący z itra lub aftermarket np. blox + jakaś aftermarketowa przepustnica
wtryski z h22a7 chociaż seria powinna jeszcze wydolić
napawane ostrzejsze wałki ok 1000 zł (mam wzorzec) + sprężynki + talerzyki + zawory z itra
regulowane kółka rozrządu
obrobiona głowica + uszczelka buddyclub
podkreślam że nie mam zamiaru ruszyć dołu .. no chyba że będzie taka konieczność
no oczywiście strojenie na crome


do tego jeszcze dojdzie pewnie mnóstwo pierdół i sądzę że taka zabawa zamknie się w 5 - 6tysi biorąc pod uwagę że ja już mam część z tych rzeczy


i to jest wg mnie budżetowy i szacowana moc ok 185-190 KM co z tego wyjdzie zobaczymy

ktoś mi zarzuci napawane wałki albo inne kombinatorstwo z fabrycznych rzeczy ale wiece nie każdego stać na nowe wałki ;] a projekt ma być budżetowy
wydech z seryjnym dołem B16 raczej dałbym 2,25 cala ...

ale na mid-range to zdecydowanie lepiej brac B18 dół jak juz wczesniej wspominał Wileki
no wiem że lepiej 2,25 cala
ale nie lubie robić dwa razy tego samego
a 2,5 będzie mi potrzebne na zaś
2,5 w wolnossacym 1.6?
Wprost idealny na mid-range
czy mam się powtarzać ??
lepszy by był 4-2-1 ale prawie nie ma 2,5" w przyzwoitej kasie


Ale może mógłby być I to jakikolwiek byś sobie policzył
Po za tym 4-1 to raczej mid-range nie będzie.

ale nie podana waluta
No, widzę temat się rozwija, fajnie.

Dealer, jasne, że można wrzucić kompresor, można też zawsze zmienić silnik, można zawsze zmienić samochód na Corvette i mieć dużo momentu w środku - nie o to chodzi. Poza tym nie chcę doładowania, kompresor bardzo mi leży pod względem osiągów i zachowania, ale martwi mnie awaryjność. A mi nie chodzi o to, żeby sobie wygenerować modami dodatkowe wydatki, autkiem chcę jeździć na co dzień i okazjonalnie turlać się po jakichś zakrętach.

Pisaliście o skrzyni i zgadzam się w 100%, zwłaszcza w przypadku skrzyni B18C4 - przełożenia i szpera to podstawa. Ale to powiedzmy odrębny temat. Załóżmy też, że wystroję sam, więc nie liczmy strojenia do budżetu.

Dolot na pewno bym zostawił seryjny B16 lub DC2, tzn. puszkę i rurę.

Odnośnie wydechu, to myślę, że spokojnie 2" wew. wystarczy, a jeśli szerszy to tylko pierwszy odcinek, całość na pewno nie 2,25". Nie mam za to pomysłu kompletnie na kolektor wydechowy?

Koło zamachowe na pewno fajna sprawa i też bym je widział w takim setupie. To po wydechu i kole z grubsza licząc zostaje jakieś 1,5k. Ładować tłoki czy szukać jakiegoś zestawu kolektor+przepustnica (to akurat może być spokojnie używane)?
pod tłoki musisz oddac blok do szlifu i zabielenia pod nowa uszczczelkę i koszty rosną... do tego przydałoby sie dac nową uszczelkę, śruby do głowicy, panewki, śruby do korb...

Odnośnie wydechu, to myślę, że spokojnie 2" wew. wystarczy, a jeśli szerszy to tylko pierwszy odcinek, całość na pewno nie 2,25". Nie mam za to pomysłu kompletnie na kolektor wydechowy?


dlaczego nie chcesz 2,25 do b18?
mnie sie wydaje, że to chyba optymalne...
za 1500zl to moze uda sie jeszcze doltocik i strojenie.

ja w c6 na 2.25 mialem 201KM.
za 1500zl to moze uda sie jeszcze doltocik i strojenie.

ja w c6 na 2.25 mialem 201KM.



co miales jeszcze ogarniete?
maly stozek w seryjnej puszce, kolektor 4-1 2.5cala (ebay) I dolot zimnego powietrze ze zderzaka!

skoro zostaje Ci 1500zl to smiało szukaj Performera. Do tego niewielki rozwiert seryjnej przepustnicy i styka.
co do ssącego to zdania są podzielone... większość osób uważa że edelbrock jest gorszy od seryjnego ssaka w itr...
większość osób uważa że edelbrock jest gorszy od seryjnego ssaka w itr...

a nie chodziło czasami o skunk2?
Tak, przy okazji, jak wyglada sprawa rozwiercania seryjnego kolektora dolotowego i przepustnicy z ITR-a ?? Podobno przepustnice mozna nawet do 65mm, wymienia sie wtedy motylka, czy zostaje seryjny ?? Po co rozwiercamy kolektor dolotwy, aby zmienic strukture w srodku przez co zwiekszyc przeplyw powietrza, zwiekszyc pojemnosc ukladu dolotowego ?? Takie lamerskie pytanie, ale tu jedna osoba mnie meczy bo sie wstydzi zapytac .
przyznaj sie ze sam nie wiesz

jak rozwiercisz przepustnice to musisz dac wiekszego motylka bo bedzie mial troche luzu i nie bedzie szczelny
kolektor rozwiercasz zeby za przepustnica 65mm nie byla dziura 62mm - zbędna zwezka.
właśnie, właśnie uproszczę troche:
czy rozwiercając przepustnice, trzeba rozwiercić też kolektor dolotowy?
czy rozwiercając przepustnice trzeba wymienić motylek?

bardzo lamerskie, ale jestem ciemny

[edyta]
Pati, razem z Nitrem nie wiemy i tak rozkminiamy na gg
ok, dzięki. Wszystko jasne
właśnie, właśnie uproszczę troche:
czy rozwiercając przepustnice, trzeba rozwiercić też kolektor dolotowy?
czy rozwiercając przepustnice trzeba wymienić motylek?

bardzo lamerskie, ale jestem ciemny

Pati, razem z Nitrem nie wiemy i tak rozkminiamy na gg



widzisz Pati, uderz w stol ....

[ Dodano: 2008-12-08, 23:37 ]
większość osób uważa że edelbrock jest gorszy od seryjnego ssaka w itr...


nie inaczej, potwierdzil to wynik Romana. Jednak tutaj rozmawiamy o B16 lub B18C4, nie o C6. Ssak z C6 jest STRASZNIE trudny do znalezienia.
powiedzmy, ze jestem w posiadaniu przepustnicy 66 mm, aby nie bylo zwezki, pozostaje mi tylko aftermarketowy kolektor dolotowy ?

tak
No, widzę temat się rozwija, fajnie.

Dealer, jasne, że można wrzucić kompresor, można też zawsze zmienić silnik, można zawsze zmienić samochód na Corvette i mieć dużo momentu w środku - nie o to chodzi. Poza tym nie chcę doładowania, kompresor bardzo mi leży pod względem osiągów i zachowania, ale martwi mnie awaryjność. A mi nie chodzi o to, żeby sobie wygenerować modami dodatkowe wydatki, autkiem chcę jeździć na co dzień i okazjonalnie turlać się po jakichś zakrętach.

Pisaliście o skrzyni i zgadzam się w 100%, zwłaszcza w przypadku skrzyni B18C4 - przełożenia i szpera to podstawa. Ale to powiedzmy odrębny temat. Załóżmy też, że wystroję sam, więc nie liczmy strojenia do budżetu.

Dolot na pewno bym zostawił seryjny B16 lub DC2, tzn. puszkę i rurę.

Odnośnie wydechu, to myślę, że spokojnie 2" wew. wystarczy, a jeśli szerszy to tylko pierwszy odcinek, całość na pewno nie 2,25". Nie mam za to pomysłu kompletnie na kolektor wydechowy?

Koło zamachowe na pewno fajna sprawa i też bym je widział w takim setupie. To po wydechu i kole z grubsza licząc zostaje jakieś 1,5k. Ładować tłoki czy szukać jakiegoś zestawu kolektor+przepustnica (to akurat może być spokojnie używane)?



kompresor awaryjny ? prosze Cie ... naczytałem sie troche i mylisz sie .. sam bede zakladal `dżeksona` a co mnie przekonalo do niego to mniejsze `prawdopodobienstwo` awarii niz turbo ..

pozdro
Tak, przy okazji, jak wyglada sprawa rozwiercania seryjnego kolektora dolotowego i przepustnicy z ITR-a ?? Podobno przepustnice mozna nawet do 65mm, wymienia sie wtedy motylka, czy zostaje seryjny ?? Po co rozwiercamy kolektor dolotwy, aby zmienic strukture w srodku przez co zwiekszyc przeplyw powietrza, zwiekszyc pojemnosc ukladu dolotowego ?? Takie lamerskie pytanie, ale tu jedna osoba mnie meczy bo sie wstydzi zapytac .



kolektor z itra ma już seryjnie wejscie 65mm

seryjna przepustnice od itra ma motylek 64mm( jeśli dobrze pamiętam )

reszta tak jak pisze powyżej pati
kolektor z itra ma już seryjnie wejscie 65mm

seryjna przepustnice od itra ma motylek 64mm( jeśli dobrze pamiętam )


a jak to jest w przypadku b16a2? jaki rozmiar ma motylek i jaki kolektor?
Seryjną przepustnicę z b16a2 (jak się nie mylę 60mm) opłaca się rozwiercić, czy lepiej kupić h22/b18c6?
zawsze warto...
pytanie do jakiej średnicy w B16
u mnie jest 68...
u mnie jest 68...



Ryjku ale Ty masz mocno nieseryjne B16 Zakładajmy, że chodzi o taki setup jak u większości z nas czyli: zrobiony wydech, dolot i strojenie.. Tylko Bolt ony
Moim zdaniem najlepszy setup byłby dolotowy z ITR + przepustnica z ITR z rozwiertem na 64/65mm no ale jak jest z dostępem tych gratów każdy neistety wie
Sta właśnie pytanie, czy opłaca się rozwiercić przepustnice z b16 na 62mm - da to coś? trzeba zmienić motylka? rozwiercać ori dolotowy z b16a2?
czy może kupic przepustnice z h22 która w serii ma bodajże 62 albo 63mm - odpada problem z motylkiem, ale co wtedy z dolotowym?
To rozwierć serie ze 2 milimetry i też da rade, najlepiej zdejmij przepustnice zobacz jakiej średnicy dokładnie jest ssący i do tej wartości spróbuj rozwiercić.

Edit. Do Stavrosa
To rozwierć serie ze 2 milimetry i też da rade, najlepiej zdejmij przepustnice zobacz jakiej średnicy dokładnie jest ssący i do tej wartości spróbuj rozwiercić.

Edit. Do Stavrosa



Dzięki, ssący mam na półce Skunk2 także z tym nie problemu. Czytałem/słyszałem, że np 65mm to już za dużo jak na seryjne B16, podejrzewam, że właśnie 62mm byłoby OK.
czy moze mi ktos odpowiedziec na jedno, zajebiscie wazne pytanie - co te wszystkie wymiany kolektorow i przepustnic maja wspolnego z midrange?

seryjne z c6 rzecz jasna


no i wlasnie do seryjnosci z c6 tutaj się dąży. Lepszy kolektor i ciut wieksza przepustnica.
czy może kupic przepustnice z h22 która w serii ma bodajże 62 albo 63mm


H22 i H23 maja taka sama srednice przepustnicy jak B16 - 60mm

i akurat jesli chodzi o D-serie to po zmianie przepustnicy kilka KM doszło (reakcja na gaz oczywiscie byla bardziej odczuwalna) z tym ze zmiana byla z 56 na 60mm
a weźcie sprawdźcie czy seria od b16a2 nie ma 62 wew
odnośnie posta furiusa, ponoć rozsądnie zwiększona średnica przepustnicy oczywiście idąca w parze z modyfikacją kolektora ssącego poprawia głównie reakcję na gaz ale również może dojść kilka HP w górnym zakresie obrotów..
a weźcie sprawdźcie czy seria od b16a2 nie ma 62 wew


nie ma.
dobra, a orientuje się ktoś konkretnie jaka jest w końcu średnica motylka w przepustnicy b16 i kolektora dolotowego?
albo inaczej, czy rozwiercenie seryjnej przepustnicy z b16 na 62mm wymusi na mnie zmianę motylka i rozwiercenie kolektora?
Nie chcę mi się zdejmować wszystkieog, żeby to pomierzyć, więc liczę na Waszą wiedzę i pomoc
albo inaczej, czy rozwiercenie seryjnej przepustnicy z b16 na 62mm wymusi na mnie zmianę motylka i rozwiercenie kolektora?


nie ma innej opcji. Nic nie da rozwiercenie części przed motylkiem, skoro on sam nadal bedzie przepuszczal swoimi 60cioma milimetrami.
poxyliną się uszczelni
albo taką nakładkę z gumy dasz na motylek
nie śmiać się z ludzkiego nieszczęścia (niewiedzy)

no niby to logiczne, ale bazowałem na tym co pisał Wielki:
"kolektor z itra ma już seryjnie wejscie 65mm
seryjna przepustnice od itra ma motylek 64mm( jeśli dobrze pamiętam ) "
założyłem, że dolotowy w b16 ma więcej mm niż przepustnica i że można rozwiercić przepustnice do wielkości kol. dolotowego i wszystko będzie gitarrka.
wejscie do przepustnicy jest prawie zawsze nieco szersze niz sama srednica motyla.
najlepszy setup byłby dolotowy z ITR + przepustnica z ITR z rozwiertem na 64/65mm


ale co chcesz rozwiercac jak seryjnie z C6 maja 65mm
Wiem bo mam i jedna i druga. Nie ma pewnosci czy w kazdych byly takie same bo roznice sa, zamawialem kiedys do swojego h23a3 uszczelke od preludy z usa i tamta byla mniejsza, ale napewno przepustnica H22A jest mniejsza niz w H23A3...
ale co chcesz rozwiercac jak seryjnie z C6 maja 65mm


ja zawsze osobiście myślałem, że c6 ma 62mm w serii no ale może jest tak jak mówisz. Nie mam wiedzy, nie będę sie klócił.
Dzięki Panowie
tylko zmierz na wyjsciu, czyli za motylkiem.
ja mierzylem na wlocie i napewno jest 65mm
wlot nie ma nic wspolnego ze srednica motyla. motyl jest mniejszy.
62mm ma B16B
62mm ma B16B



które w serii ma 185KM.. można więc wnioskować, że trochę podłubanemu B16A 62mm dziura zrobi dobrze
b16b z b16a nie ma praktycznie zadnych czesci wspolnych.
z b16a2 ma 62mm na wlocie i 60 na wylocie, tak samo z b18c4, z c6 ma 65 na wlocie i 62 na wylocie,
do kolektora ktory ma na wlocie np 65mm nie zalozycie wiekszej przepustnicy (przykladowo 68mm), bo sie motylek nie otworzy
65mm nie zalozycie wiekszej przepustnicy (przykladowo 68mm), bo sie motylek nie otworzy



Ale bzdet.......
....znalazłem swój stary motyl wychodzi że ma 62 mm , sorry jeśli kogos wprowadziłem w bład

65mm nie zalozycie wiekszej przepustnicy (przykladowo 68mm), bo sie motylek nie otworzy



Ale bzdet.......

no to wytlumacz mi czemu na seryjny kolektor aebs'a ktory ma miejsce na 65mm przepustnice (czytaj dziura ma 65mm), zakladajac przepustnice 68mm nie moglem otworzyc przeputsnicy(motylka), pewnie dlatego, ze okrag 68mm wchodzi bezproblemowo w 65mm dziure, ale glupek ze mnie
Ja nie miałem problemu otworzyć motylek z przepustnicy 68 w seryjnym kolektorze B16A1..... no dobra lekko rozwierconym może. ale i tak było ze dwa milimetry na ściance braku.
bo motylek nie jest kwadratowy, tylko okrągły i im dalej od osi obrotu, tym ma mniejsza szerokość?
dlatego sie otwiera do polowy a nie do konca (nie mowie tu o stosowaniu spacerow itp.)
Mierzyłem przed chwila u MackaW przepustnice i to wyglada tak ze na wlocie
H23A3 ma 62mm od strony dolotu i 60 mm od strony kolektora.
A H22A ma 58mm od strony dolotu i prawie 56 przy kolektorze.
Był przy tym i może potwierdzic te informacje.
A H22A ma 58mm od strony dolotu i prawie 56 przy kolektorze.


yy? tyle samo, co Dseria?
orientuje się ktoś jaka jest waga seryjnego koła zamachowego w b18c6 a jaka w b16a2?
miałem gdzies zapisane, znajde to napisze
a robił ogólnie ktos z Was testy ( najlepiej po strojeniu sprawdzone) jak by sie sprawowało bezposrednie zasilenie kolektora ssącego przez filter jakims wlotem o większej powierzchni zasysu w kształcie lejka bezposrednio z maski?

chodzi o to zeby większa ilosc powietrza tłoczyła sie przel wlot bezposrednio w rursko do kolektora (narazie pomijam czysto techniczne zamontowanie filtra)

czy jest sens zapodawac tak duze ilosci powietrza?

oczywiscie zakładam ze auto jest dopręzone i ma zmodyfikowany układ paliwowy czyli pompe i wtryski
miałem gdzies zapisane, znajde to napisze


poszukaj, byłbym wdzięczny bo nigdzie za bardzo nei mogę znaleźć wagi koła b16a2
waga seryjnego koła zamachowego w b18c6 a jaka w b16a2?



c6 - 7kg
a2 - 8kg
Jest to odczuwalna różnica? Opłaca sie zakładać takie koło do a2 ?

c6 - 7kg
a2 - 8kg



tego bym nie był pewien kolo od b16b waży 18lbs czyli jakieś 8,2 kg od c6 7,03 kg
Jest to odczuwalna różnica? Opłaca sie zakładać takie koło do a2 ?



Za grosze mozna odelzyc np. u Radzika, jak i tak sciagasz skrzynie, a nie planujesz np. aftermarketu, mozna sie skusic na zdjecie z kola troche materialu.
Za grosze mozna odelzyc np. u Radzika, jak i tak sciagasz skrzynie, a nie planujesz np. aftermarketu, mozna sie skusic na zdjecie z kola troche materialu.


Lepiej kupic aftermarket czy odelżyc serię ??? Jakie ewentualne różnice w kosztach ???
na pewno zebranie materiału wyjdzie duuużo taniej...
jeżeli między kołem z a2 a c6 jest 1kg różnicy to ściągając materiał z OEM koła a2 można chyba uzyskać efekt wagi OEM koła z c6 czyli ok 7kg.

Ja szedłbym w aftermarket.
aftermarket Exedy wazy ok 3.8-3.9kg a ACT ok 4.1-4.2kg
chyba odwrotnie, exedy 4,3kg. a ACT ok 4kg.
napewno nie badalem temat przed zakupem swojego i dlatego wybralem ACT gdyz bylo troche cieższe
i wlasnie na tej kartce mialem wszystkie wagi kol zamach. musze poszukac
act sa dwa rodzaje
Moje kolo z c6 chyba od lezenia pod szafłką schudło bo wazy w tej chwili 6,9kg.

Moje kolo z c6 chyba od lezenia pod szafłką schudło

a moze bardziej od jezdzenia..

exedy = 4.3kg
Moje kolo z c6 chyba od lezenia pod szafłką schudło bo wazy w tej chwili 6,9kg.



no ja ważyłem swoje 15 sek temu i wazy nadal 7.03 kg
kwestia błedu wagi
kwestia błedu wagi



na tym forum to kwestia honoru...
nie ma to jak sie uprzeć o 0,13 kg

albo o 0,2(niekoniecznie) albo o 0,03kg
A ja mam pytanie o wałki od ITRa, jako że jestem zmuszony zrzucić głowice w mojej b16a to przy okazji chciałbym ja zregenerować i może wymienić wałki.. Ze względu na ograniczony budżet zastanawiam się nad wałkami od ITRa i teraz pytanie.. Co potrzebuje jeszcze wymienić gdy będe chciał włożyć takie wałki do b16a? Sprężynki mogą zostać seryjne? I co z kompresją? Wystarczy jak ją podbije odpowiednią uszczelką?
A ja mam pytanie o wałki od ITRa, jako że jestem zmuszony zrzucić głowice w mojej b16a to przy okazji chciałbym ja zregenerować i może wymienić wałki.. Ze względu na ograniczony budżet zastanawiam się nad wałkami od ITRa i teraz pytanie.. Co potrzebuje jeszcze wymienić gdy będe chciał włożyć takie wałki do b16a? Sprężynki mogą zostać seryjne? I co z kompresją? Wystarczy jak ją podbije odpowiednią uszczelką?



Jesli chcesz zrobic w miare po taniosci, to walki z ITR lub jakis stg1 np SKUNK2 plus sprezynki z ITR lub np skunk2 do tego splanuj glowice delikatnie i dorzuc uszczelke np. Cometica ciensza. Jesli nie bedziesz podnosic odcinki to moze i obedzie sie bez sprezynek, ale tego Ci nikt nie zagwarantuje. Walki stg1/ITRowe maja jednak wieksze wzniosy i wypadaloby te sprezynki dac, pozatym przy tych walkach podnoszac odcinke dorzucisz napewno kilka kucy, w porownaniu do seryjnego krecenia.

Aha na koniec musisz koniecznie to wszystko wystroic-> patrz podpis.
jak chcesz to moze bede mial do sprzedania walki + sprezynki z itr'a . aktualnie siedza u mnie w silniku.

ale nie wczesniej niz marzec


pozdro
ogolnie coil bind dla sprezynek vti z b-serii zaczyna sie przy 11.8mm, madre glowy mowila, zeby zostawic 0.2mm luzu dla bezpieczenstwa - wychodzi 11.6mm, a wiec spokojnie mozna stosowac walki z itr'a ktore na ssacym maja 11,5mm

w usa czesto robia tak ze ida do aso i kupuja po prostu 8 wewnetrznych sprezynek, a zewnetrzne przekladaja miejscami, czyli ssaca na wydechowa i odwrotnie (wydechowa zewnetrzna jest sztywniejsza, a przewaznie walki ssace maja wieksze wzniosy) i tak kreca silniki do 9tys przez wiele tys mil na walkach z itr (sensownosc pozostawiam im, bo nie robia macy az tak wysoko)
przy standardowej odcince mozesz smialo zakladac walki bez innych sprezynek
a walki z itr'a bede mial w ciagu miesiaca do sprzedania jakbys chcial
a ja mam uszczele Buddy Club-a pod głowice doprężającą o jakieś 3-4 punkty
+ wałki z ITR-a + strojenie i bedziesz miał całkiem przyzwoity wynik
Orientuje się ktoś ile mogą kosztować sprężynki (komplet) od ITRa w ASO? Bo nigdzie nie moge znaleźć używanych ..
700zl
No wiec jak to jest z tym rozwierceniem przepustnicy w seryjnym b16a2 jest sens, do jakich rozmiarow i gdzie mozna takie cos zrobic, czy lepiej kupic nowy ssacy skuna i przepustnice. Jaki koszt rozwiercenia takiej przepustnicy i nowego motylka.
ssak skunk to kopia ssaka z itr'a, jak juz chcesz to lepiej aebs'a lub jak masz kase to JG;
co do przepustnicy to rozwierca ci do 65na wlocie i 62-3 na wylocie, wiec bedziesz mail cos podobnego od itr'a
ssak skunk to kopia ssaka z itr'a, jak juz chcesz to lepiej aebs'a lub jak masz kase to JG;
co do przepustnicy to rozwierca ci do 65na wlocie i 62-3 na wylocie, wiec bedziesz mail cos podobnego od itr'a



AEBS dobra cena, jakosc tez? rozwin temat .
skunk to powiekszony itr'owy kolektor, a nie jego kopia. ma wieksze kanaly i przyjmuje wieksze przepustnice.
markos,wersja pro - masz racje, wersja pierwsza to kopia itr'a tak samo jak blox, no moze procz wspomnianego wejsca na przepustnica

a co do aebs'a ma wieksze plenum i troszke grubsze kanaly niz itr, i ogolnie lepiej sie spisjuje niz skunk gen1/blox;
jakos wykonania - nie jest to JG
moze kiedys bylo cos innego niz pro. obecnie (juz od dluzszego czasu) jest tylko pro.