Witam Wszystkich

Sprawa wygląda następująco, naszło mnie na zmianę czegoś w przeniesieniu napędu mojego samochodu.

Aktualne parametry silnika:
~212KM / 7644
~210NM / 6513

waga samochodu ~1000kg

wykres:



Aktualna skrzynia ma takie parametry :
( dane dla mojej aktualnej odcinki ~8400-8500 i opon w rozmiarze 195/50 R15 )

Final Drive : 4,176
1st Gear = 71.26 km/h - 3,063
2nd Gear = 119.54 km/h - 1,826
3rd Gear = 169.74 km/h - 1,286
4th Gear = 223.88 km/h - 0,975
5th Gear = 288.74 km/h - 0,756

Mam dwie opcje:

1) skrzynia biegów z SR16VE z LSD, która ma następujące przełożenia
( dane dla mojej aktualnej odcinki ~8400-8500 i opon w rozmiarze 195/50 R15 )

Final drive : 4,437
1st Gear = 61.64 km/h - 3,333
2nd Gear = 105.09 km/h - 1,955
3rd Gear = 154.12 km/h - 1,333
4th Gear = 210.71 km/h - 0,975
5th Gear = 271.75 km/h - 0,756

2) seryjna skrzynia + szpera płytkowa NISMO

Plusy i minusy 1 rozwiązania :

- brak części z rynku wtórnego do ewentualnej naprawy tej skrzyni
- słabsze LSD od NISMO
- wyższa cena o 30% w stosunku do opcji nr. 2

+ skrzynia jak nowa ( po przebiegu 30kkm )
+ krótsze przełożenia i FD - bez hardkoru, ale tak optymalnie na mój gust
+ nie wyczytałem nidzie na necie, żeby komuś ta skrzynia padła

Plusy i minusy 2 rozwiązania :

- przełożenia skrzyni biegów pozostają bez zmian
- przeglądy ( podobno ludzie jeżdzą bez jakichkolwiek napraw nawet 5 lat )

+ niższa cena o 30% w stosunku do opcji nr. 1
+ mocniejsza szpera od tej z SR16VE

Przeznaczenie samochodu - street & amatorski track

Wiem, że kwestia profi doboru poszczególnych przełożeń skrzyni jest zależna od ukształtowania, długości toru, parametrów silnika i jeszcze kilku rzeczy, ale odłóżmy to na bok, gdyż bawimy się typowo amatorsko.

Proszę o konstruktywne odpowiedzi, przemyślenia, bo nie założyłem tego tematu dla zabawy i nabijania postów.

Pozdrawiam
opcja 2 + krótsze FD. jest taka opcja?
opcja 2 + krótsze FD. jest taka opcja?



pewnie że jest... skrzynka zostaje seria 4.1 a z czasem i przypłuwem gotówki może 5.0 wpakować i przy okazji łożyska powymieniać i zalać świeżym dextronem
Nie ma co się zastanawiać, przełorzenie głowne z montażem wyjdzie więcej jak cała skrzynka z SR16VE i wsadem...
No i głowna wada to że po samym głównym nie skracasz rozpiętości miedzy sobą a całość w dół... No i do toru jak masz przyczepność to szpera za bardzo nie pomaga, sprawdza się jedynie przy ruszaniu i jak masz wolny taki nerwisty tor albo latasz po mokrym...
aktualna skrzynia jest mega długa.
przyczepnosc to bedzie mial jadac na wprost. w zakrecie o wiele wiecej bedzie t6rakcji ze szperą.
Moim zdaniem szpera Nismo i jakis aftermarketowy final do tego. Zrobic na raz to i koszty w ryzach beda.
szpera nismo + FD i montaż tego wszystkiego to zapewne około 7k ,a pozostaje jeszcze kwestia tego, że skraca się wszystko czyli jedynka będzie w zasadzie bezużyteczna, a jak napisałem wcześniej samochód ma przeznaczenie również streetowe , opcje pozostają dwie w tym momencie, jedna albo druga
kup płytke phantom grip za 300$ też daje rade albo te tańszą za 200$ z JYC jest podobno lepsza... a szpera to nismo to nic innego jak seryjny dyfer z wsadzonymi płytkami wygląda identycznie:

nismo



seryjny dyfer + płytka
no, yarko, jak chcesz rozwalic seryjny mechanizm roznicowy, to dawaj fantomgripa, zajebisty jest
podobno daje rade

I've installed a Phantom Grip in my 93 SE-R. some exterior mods done-works great!

Took the car to a Track day at Sebring 2 weeks ago and had zero problems. The info that came with it said it will hold up to 290 hp without a problem.

As far as installation goes, with the trans out, took me about 1/2 an hour to put in, but I had to take the diff out of the transaxle to do it.

I like it, a lot and recommend it



Every Phantom Grip is constructed of only the highest-quality aerospace alloys. With over 500,000 miles of vigorous performance testing (SCCA, drag, rally, hill climb, ice, rain, etc.), we have been able to fine tune each application through specific heat treating and rockwell testing to achieve maximum performance and reliability. Each Phantom Grip unit is assembled with blueprinted matched sets of progressive-rate springs to achieve equal load distribution to the disc plates, which dramatically enhances reliability and performance.

A opcja 1 + szpera NISMO, a seryjną szpere bys sprzedał, to część inwestycji sie zwróci...
Ja bym poszedł w skrzynie SR16VE, to jest tak jak z Hondą i skrzynią z ITR'a. Nie jest to najtańsza opcja ale jednak OEM i jakoś się sprawdza a prędkości które opisujesz osiągane na poszczególnych biegach przy tych osiągach powinny być bardzo fajne, dość podobne do seryjnej skrzyni z Bserii przynajmniej pierwsze 3 biegi.
A opcja 1 + szpera NISMO, a seryjną szpere bys sprzedał, to część inwestycji sie zwróci...



te skrzynie nie są ze sobą kompatybilne.
a seryjną szpere bys sprzedał, to część inwestycji sie zwróci...



tylko że dyfer ze skrzynki z sr16VE nie będzie pasował do skrzyni z DE ponieważ ma mnniejszą obudowę dyfra... i dodatkowo trzeba dorobić jedną półoś i tak
Ja bym poszedł w skrzynie SR16VE, to jest tak jak z Hondą i skrzynią z ITR'a. Nie jest to najtańsza opcja ale jednak OEM i jakoś się sprawdza a prędkości które opisujesz osiągane na poszczególnych biegach przy tych osiągach powinny być bardzo fajne, dość podobne do seryjnej skrzyni z Bserii przynajmniej pierwsze 3 biegi.



przy tych parametrach silnika jakie są aktualnie skrzynia już nie wydaje się długa - bardzo szybko biegi dokręcam, ale brakuje mi szpery, dlatego takie a nie inne opcje wchodzą w grę, sądze że przełożenia z SR16VE byłyby najoptymalniejsze żeby uzyskać kompromis pomiędzy użytecznością na ulicy i na pojeżdżawkach, nie za krótko, nie za długo - tak w sam raz, no i przede wszystkim LSD - ku temu rozwiązaniu bardziej się skłaniam.
No właśnie, a mam pytanie nie wypadasz teraz na tej swojej skrzyni z tego "VTEC'a"?? Od ilu to jest obrotów, pytam bo nie widziałem wykresu
to cały czas jedzie już od 2k jakby vteca nie było wcale albo jakby cały czas był

tu się nie wypada... 8500 odcinka moc max 7600 nm max przy 5400 wiec trudno wypaść
wykres jest na pierwszej stronie, VVL'a mam od 4500, maksymalnie po zmianie biegu spadam na 6000-6500, a silnik kręci się do 8500.
Czyli jeżeli napadasz na łuk i zbijasz np. biegi z 4 na 2 jest szansa że jesteś jeszcze na VVL?? Jak tak to zajebiście.
nawet jak nie bedzie to 180nm dobrze ciągnie przy tej masie

[ Dodano: 2009-02-13, 22:44 ]
podobno daje rade

pomysl chwile jak to dziala.. wywiera nacisk i trze na czesci, ktore nie byly w zaden sposob dostosowane do tego, zeby cos wywieralo na nie nacisk i o nie tarlo.. samo z siebie moze i sie nie psuje i jakos dziala, ale co na to satelity..
W sumie racja. Ja bym szedł w SR16VE na pewno.
Skrzynia nr 1 też jest za długa IMO, tzn. krótsza byłaby lepsza.
pomysl chwile jak to dziala.. wywiera nacisk i trze na czesci, ktore nie byly w zaden sposob dostosowane do tego, zeby cos wywieralo na nie nacisk i o nie tarlo.. samo z siebie moze i sie nie psuje i jakos dziala, ale co na to satelity..



http://z31.com/mods/drivetrain/phantomgrip/
trze o ścianki boczne satelit

to znaczy że w nismo są tytanowe satelity które się nie połamią albo jakieś hipermega wytrzymałe?
najpierw bym to sprawdził bo nismo też ma płytki w środku (friction type) to nie torsen

trzeba bedzie dokupić parze rzeczy bo nengun np. oferuje cały set z niezbędnymi częściami do tego zabiegu:
bo nismo też ma płytki w środku

kupa innych tez ma plytki. tyle, ze satelity takiego fabrycznego mechanizmu dostosowane sa do wspolpracy z tymi plytkami. ot taka drobna roznica..
będzie jednak skrzynia z SR16VE, z czasem można dokupić do niej szpere CUSCO płytkową i bawić się przełożeniami i FD, najważniejsze że takie wyjście przynosi większe korzyści już w momencie startu.
Brawo Jarek
Ja również chciałem stanąć po stronie opcji z SR16VE. W kwestii streeta 60km/h na jedynce to i tak jest dużo, 70 idzie w 'mega dużo'. Szpera poprawi Ci trakcję na starcie i finalnie przyczepności i tak będziesz miał więcej.
Ja również chciałem stanąć po stronie opcji z SR16VE. W kwestii streeta 60km/h na jedynce to i tak jest dużo, 70 idzie w 'mega dużo'. Szpera poprawi Ci trakcję na starcie i finalnie przyczepności i tak będziesz miał więcej.



jedynkę dokręcam mega szybko na pełnym uślizgu ją jade w tym momencie więc może być i 70km/h, dwójka jest teraz fantastyczna, praktycznie z każdych obrotów, trójka jest jednak trochę przy długa jak dla mnie, dlatego myślę, że skrzynia z SR16VE będzie tym optimum.

dzięki za dobrą dyskusję, szkoda że tak mało się tu pisze o nissanach...
skrzynia z VE bedzie znacznie lepsza, chociaż walka na jedynce i dwójce będzie większa
zawsze możesz założyć ciut większą oponę, bo 195/50R15 do takich parametrów to troche mao
205/50R15 w jakimś R compoundzie powinno dobrze poradzić sobie z brakiem trakcji

nie wiem czy właściwym jest podawanie maks prędkości dla tych skrzyń @8500 rpm, bo prędkości max nadal są wysokie, jak to wygląda przy obrotach mocy maksymalnej?

P.S. Przebieg mocy i momentu killer, strasznie musi latać.
Nie ma co się zastanawiać, przełorzenie głowne z montażem wyjdzie więcej jak cała skrzynka z SR16VE i wsadem...
No i głowna wada to że po samym głównym nie skracasz rozpiętości miedzy sobą a całość w dół... No i do toru jak masz przyczepność to szpera za bardzo nie pomaga, sprawdza się jedynie przy ruszaniu i jak masz wolny taki nerwisty tor albo latasz po mokrym...


hehehe, juz wiem czemuś tak radził Yarkoo
hehehe, juz wiem czemuś tak radził Yarkoo



czyli szperunek nismo cały czas jest na sprzedaz? :D:D:D czy coobcio bierze? ale z tymi cześciami do SRa zamieszanie jest... deficyt w pl
czyli szperunek nismo cały czas jest na sprzedaz? :D:D czy coobcio bierze? ale z tymi cześciami do SRa zamieszanie jest... deficyt w pl


koopcio wziął , deficytu nie ma, tylko hadziarza jacyś bogatsi w PLNy
koopcio wziął



dobry zakup... ja wezme do siebie tą z JYG skoro nismo już niedostępne

[ Dodano: 2009-02-17, 16:34 ]