Sprawa wygląda następująco, naszło mnie na zmianę czegoś w przeniesieniu napędu mojego samochodu.
Aktualne parametry silnika:
~212KM / 7644
~210NM / 6513
waga samochodu ~1000kg
wykres:
![](http://i111.photobucket.com/albums/n134/bystrzak1/Yarko_1.jpg)
Aktualna skrzynia ma takie parametry :
( dane dla mojej aktualnej odcinki ~8400-8500 i opon w rozmiarze 195/50 R15 )
Final Drive : 4,176
1st Gear = 71.26 km/h - 3,063
2nd Gear = 119.54 km/h - 1,826
3rd Gear = 169.74 km/h - 1,286
4th Gear = 223.88 km/h - 0,975
5th Gear = 288.74 km/h - 0,756
Mam dwie opcje:
1) skrzynia biegów z SR16VE z LSD, która ma następujące przełożenia
( dane dla mojej aktualnej odcinki ~8400-8500 i opon w rozmiarze 195/50 R15 )
Final drive : 4,437
1st Gear = 61.64 km/h - 3,333
2nd Gear = 105.09 km/h - 1,955
3rd Gear = 154.12 km/h - 1,333
4th Gear = 210.71 km/h - 0,975
5th Gear = 271.75 km/h - 0,756
2) seryjna skrzynia + szpera płytkowa NISMO
Plusy i minusy 1 rozwiązania :
- brak części z rynku wtórnego do ewentualnej naprawy tej skrzyni
- słabsze LSD od NISMO
- wyższa cena o 30% w stosunku do opcji nr. 2
+ skrzynia jak nowa ( po przebiegu 30kkm )
+ krótsze przełożenia i FD - bez hardkoru, ale tak optymalnie na mój gust
+ nie wyczytałem nidzie na necie, żeby komuś ta skrzynia padła
Plusy i minusy 2 rozwiązania :
- przełożenia skrzyni biegów pozostają bez zmian
- przeglądy ( podobno ludzie jeżdzą bez jakichkolwiek napraw nawet 5 lat )
+ niższa cena o 30% w stosunku do opcji nr. 1
+ mocniejsza szpera od tej z SR16VE
Przeznaczenie samochodu - street & amatorski track
Wiem, że kwestia profi doboru poszczególnych przełożeń skrzyni jest zależna od ukształtowania, długości toru, parametrów silnika i jeszcze kilku rzeczy, ale odłóżmy to na bok, gdyż bawimy się typowo amatorsko.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi, przemyślenia, bo nie założyłem tego tematu dla zabawy i nabijania postów.
Pozdrawiam