Pacjent - D16Z6T. Uzyta podkładka AG to wyciągnięcia smarowania i temp oleju, teraz dodatkowo chłodzenie czyli konieczność podkładki z termostatem. Czy kolejność mocowania podkładek odgrywa jakąś ważną rolę?
chcesz zamontować 2 podkładki.. jedna na drugiej..? trochę nieciekawy pomysł.. zamontuj jedną z wyjściem na chłodnicę i dodatkowy osprzęt typu smarowanie T + temp. oleju ewentualnie pokusił bym się o nawiercenie i nagwintowanie(podstawa z termostatem) dodatkowych wyjść na prosty gwint(nie stożek) i uszczelnić podczas skręcania taśmą teflonową...
Podstawka jest ta:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=200

jakoś nie widzę opcji wiercenia... Może wypowiedzą się posiadacze takich zestawów w civicach T?
A dlaczego 2 podkladki mialyby byc nieciekawym pomyslem? Czym roznia sie 2 podkladki od jednej?
tym, ze zamiast jednego sa 2 miejsca, z ktorych moze cieknac
wiercenie jest dobrym pomyslem, z tego co sie orientuje jest to patent stosowany z powodzeniem.
tym, ze zamiast jednego sa 2 miejsca, z ktorych moze cieknac


czy przecieki są jedynymi przeciwwskazaniami takiego montażu?
nie wiem, ja tez uwazam, ze im wiecej podkladek tym gorzej. nakrecanie kolejnych kolnierzy z gwintem na siebie jakos mi nie lezy.

u siebie jak bede montowal chlodnice oleju, to bedzie to jedyna rzecz miedzy blokiem, a filtrem. demontuje tez seryjny wymiennik.
jak można zastosować jedną to się stosuje jedna a nie kombinuje z dwoma i powstaje piramida markos dobrze napisał montujesz 2-wie i masz więcej elementów z który może powstać usterka.. jak dla mnie to dziwny pomysł.. np.. to tak jak byś chciał założyć dystans pod felgę a potem jeszcze jeden na niego bo takich szerokich nie robią..!!! działać będzie ale też będzie kuło w oczy poza tym sprawdz czy się zmieszczą te dwie + filtr ja u siebie w preludzie np.. musiałem przeprofilować belkę od przekładni kierowniczej żeby filtr podczas przechyłów silnika nie uderzał o belkę.. a co do kolejności montażu to jest to bez różnicy.. p.s jaką masz temp. oleju ze chcesz zastosować chłodnice..?
w gorące dni kilka mocniejszych przejazdów i chwila moment zbliza się do 120. Markos, podstawkę u siebie masz taką samą czy ma więcej wyjść? Będę musiał przemyśleć kwestię przewiercenia, ale jakoś średnio mi się to widzi. Nadal poproszę o wypowiedzi ludzi doświadczonych w montażu tego diwajsu i kwestii rozprowadzenia oleju do czujników i smarowania. SSG, Romi?
podstawka/chlodnica to jedna z rzeczy, ktora od poczatku do konca zlecilem ssg. a na marginesie - to wlasnie ssg zaproponowalo mi rezygnacje z jakichkolwiek innych podstawek poza termostatem, to wlasnie w niego wkrecaja czujniki cisnienia/temperatury.
w gorące dni kilka mocniejszych przejazdów i chwila moment zbliza się do 120



no to nie widzę problemu.. bo 120 stopni to normalna temp oleju w misce podczas eksploatacji pojazdu.. jak byś na co dzień miał pod 150 to trzeba by było zamontować u mnie przed założeniem sprężarki pokazywało 120 i po też pokazuje 120 chyba ze lecę w trasę to wtedy przekracza.. tak poza tym jak zmienisz pozycję czujnika z podstawki na czujnik w misce to się zdziwisz jak jest naprawdę temperatura oleju jak wpływa do magistrali następuje jej ochłodzenie dlatego masz poniżej 120..

poza tym modyfikacje nie polegają na wkładaniu plug&play


żeby to nie zabrzmiało jak robienie z siebie "króla lasu", ale za chwilę będę inż. silników spalinowych więc o braku plug&play w silnikach uczyć mnie raczej nie musisz Chodzi mi o konstrukcyjną możliwość wykonania w tej podkładce dodatkowych otworów ( choćby odpowiednia ilość materiału wokół ), także jeśli dostanę ją w ręce to będę kombinował. Dostęp do narzędzi nie jest problemem ( choć 3D CNC do dwoch otworów to ciut przesada )

zrobisz jak uważasz tylko podsuwałem pomysły.. oczywiście biorąc element w rękę można dopiero stwierdzić czy się nadaje do jakiej kolwiek dodatkowej obróbki i chwała Ci za to ze tak podchodzisz do sprawy.. chciałem zaznaczyć też że książka nie zawsze pokrywa się z długoletnia praktyką która jest o wiele cenniejsza... PL ma wielu inżynierów o lewych łapkach (nie obrażając nikogo oczywiście) Pozdrawiam i wrzuć jakąś fotkę jak już wszystko ogarniesz..
Fawor osobiście bym zrobił tak: w 1. wyjście podpiął czujnik ciśnienia oleju, w 2. dał trójnik i z wyjścia po linii dał zasilanie turbo, z bocznego wyjścia temp. oleju. Moim zdaniem będzie dobrze tak. Szkoda dziurawić podstawkę za takie siano. A jeżeli mówisz że sprzęt masz to dorobienie takiego trójnika, przykręcanego bezpośrednio na podstawkę nie powinno być problemem.
Przeczytalem na szybko, ale chyba to powiino pomoc.

http://www.allegro.pl/ite..._autogauge.html
Fawor osobiście bym zrobił tak: w 1. wyjście podpiął czujnik ciśnienia oleju, w 2. dał trójnik i z wyjścia po linii dał zasilanie turbo, z bocznego wyjścia temp. oleju. Moim zdaniem będzie dobrze tak. Szkoda dziurawić podstawkę za takie siano.


ziom, ale te dwa wyścia muszą zostać jak wyjście i powrót z chlodnicy oleju. Czujnika ciśnienia nie ma, więc jedyną radą są dwa trójniki. Jeden w wyjście i rozejście na chłodnice i smarowanie. Drugi w powrót, w trójniku powrót z chłodnicy i czujnik temp.
Dobra, jakoś sobie poradzę.
dzięki za pomoc
mój błąd! wczoraj czytałem watek a dzisiaj odpowiadałem
Apropo 2 podstawek: od prawie miesiaca mam w ten sposob zamontowana podstawke (1 autogauge do podpiecia czujnikow i druga od chlodnicy oleju) i nie ma zadnych problemow w tym miejscu. Zrobilem okolo 1.5tys KM i wszystko jest ok. Nie ma zadnego pocenia, sie przeciekow itp. rzeczy.
To takie info ogolne - u siebie montowalem w ten sposob, poniewaz gonil mnie czas... gdybym mial wiecej na pewno wolalbym miec 1 niz 2.
a na marginesie - to wlasnie ssg zaproponowalo mi rezygnacje z jakichkolwiek innych podstawek poza termostatem, to wlasnie w niego wkrecaja czujniki cisnienia/temperatury.



Dziwne, mi z kolei SSG zamontowało wszystko na 2 podkładkach. Wszystko działa i nic nie cieknie.

Montuj chłodnicę oleju - też kiedyś nie miałem i miałem zonka
A którą masz jako pierwszą?
1. Wymiennik fabryczny
2. Podstawak pod czujniki
3. Podstawka pod olej