Kupiłem niedawno ej9, ale z sentymentu i zdrowego rozsądku chcę wrócić w niedalekiej przyszłości do 5gena coupe.

zawsze chciałem mieć b serię ze względu na niepowtarzalny dźwięk silnika, więc postanowiłem, że tym razem się uda.

ok a teraz konkrety: Jak by wyglądał najlepszy setup do takiego silnika? Budżet: powiedzmy, że mam 7k na swap i kolejne 7 na części.

Myślałem o czymś takim:

- B18C4 z klimą + seryjna skrzynia ze szperą
- wymiana pierścieni, uszczelniaczy co by zlikwidować pobór oleju
- rozwiercona przepustnica
- ssący skunk2/oem itr (pasuje?)
- dolot parówa simoty
- headshield
- airbox na stożek wykonany ręcznie + doprowadzenie zimnego powietrza do airboxa
- kolektor wydechowy 4-2-1 megan racing + bandaż + reszta wydechu 2,5 cala na 2 tłumikach przelotowych
- lekki zamach
- coś zrobić ze skrzynią, żeby skrócić wszystkie biegi poza 5 (jakieś pomysły?)
- regulowane kółka vision
- strojenie

a reszta kasy w zawieszenie, opony i wyposażenie wnętrza. (koni 1110, rozpórka 3pkt, toyo t1r, wskaźnik ciśnienie i temp. oleju, ORO+DS 262mm + swap hebli z vti)

Ma to wogóle sens?

Chciałbym mieć ok 200 bezawaryjnych kucy. Auto ma służyć do codziennej jazd (również na dłuższe trasy), czasem jakiś trackday. Chciałbym go kręcić trochę wyżej niż seria...

pozdr!
- B18C4 z klimą + seryjna skrzynia ze szperą


klima twój wybór lepiej tą szpere wrzucić do Y21 z b16
Youtro napisał/a:
wymiana pierścieni, uszczelniaczy co by zlikwidować pobór oleju

Jesli przebieg będzie mały to po co


a weź kup takie B, żeby oleju nie brało

kolektor wydechowy moze tez byc tri-y, dobrze dziala przy malo modyfikowanych silnikach
przesputnice moglbys zmienic, nie sa drogie
ssacy s2, albo edelbrock

pomyslow na c4 jest zylion, powinno ci sie tylko chciec przejrzec watki o swapowanych civikach..

aha - wymiana pierscieni nie zawsze jest gwarancja sukcesu. moze od razu szlif i jakos go doprezyc?
Co do wydechu to proponowałbym nie eksperymentować i zaopatrzyć się w jakiś DC 4-1 (nie powinno być za nisko jeśli kolektor będzie dedykowany pod B18 - wyżej blok niż w B16... aha.. ja mam 4-1 DC i jeszcze nigdy nim nie uderzyłem). Co do reszty wydechu to celowałbym w 2.25. Ssący zdecydowanie Edelbrock PerformerX bo zwyczajnie nic lepszego nie ma do B i jest zdecydowanie rozwojowy (miejsce na dodatkowe wtryski). Przepustnicę wymieniłbym na jakąś 65-68mm. Do tego jakieś strojenie i masz B18 dłubnięte najlepszym stosunkiem ceny do osiągniętych przyrostów. B18 które powinno być bezawaryjne (silnik jako taki wciąż pozostaje seryjny) i zauważalnie żwawsze od seryjnych 169KM. Póżniej to już dość kosztowna walka o każdego dzikiego kunia i zmaganie się z nieprzewidzianymi, mniejszymi lub większymi usterkami.
(miejsce na dodatkowe wtryski)

tak bardzo potrzebne w wolnossacej hondzie, do ktorej jest taki ubogi wybor wiekszych niz seryjne wtryskiwaczy...
dziekować

a jak z tą skrzynią? Y21 to ta z eg6 czy z ek4? one szpery nie mają, więc musiałbym hybryde robić...

a moze jak już będzie ok 190-200KM to nie ma sensu skracać skrzyni?
...nie powinno być za nisko jeśli kolektor będzie dedykowany pod B18 - wyżej blok niż w B16...


oh yeah?
Góra bloku jest wyżej nie dół.
Co nie zmienia faktu, że 4-1 na ulice jest jak najbardziej do przyjęcia. Przez wiele lat jezdziłem z kolektorem 4-1 i przytarłem go raz ( bez wgniotki) jak wjeżdzałem na krawężnik - ale to bardziej na własne życzenie.
Fura na ulice nie bedzie bardzo nisko bo zawias bedzie źle pracował. W kazdym razie nie obawiałbym sie kolektora 4-1 jak sie jezdzi z głową.
a jak z tą skrzynią? Y21 to ta z eg6 czy z ek4? one szpery nie mają, więc musiałbym hybryde robić...

a moze jak już będzie ok 190-200KM to nie ma sensu skracać skrzyni


Y21 z EG. Daruj sobie kilka modów a zrób skrzynie bo to najlepiej odczujesz.
dziekować

a jak z tą skrzynią? Y21 to ta z eg6 czy z ek4? one szpery nie mają, więc musiałbym hybryde robić...

a moze jak już będzie ok 190-200KM to nie ma sensu skracać skrzyni?


Na miasto bardzo warto skracać skrzynie, szczególnie jak jest w miare seryjny silnik i samochód jest codzienny.
Na ulice najlepszy jest quaife, mozesz go do obu skrzyń dokupić.
kup skrzynie Y21 i dołóż do tego FD i szperę z S80...
ma ktoś jakiś link, żeby było info o skrzyniach (jakie skrzynie z jakimi silnikami były?) bo jeszcze nie ogarniam tego tematu...

jedyne co znalazłem to: http://www.honda-crx.info...ic.php?p=338206
ale bardzo ogólnikowo chłopaki piszą...

http://www.ff-squad.com/tech/temp/Bgears.htm Proszę
jak powiedzmy masz 14tysi. to kup c6 albo c za 9kola. lapy 1200zl. wiec poco bawic sie w jakies c4. zostaje ci 4000zl na dodatkowa zabawe. wydech kolektor i 200hp jest. i tylko olej lac
majlowaty dobrze gada . a jak wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia i to tak bedzie tu 5koni tam 5 koni a na koniec 50 tys zł lol

z b18c6 czy c bedziesz zadowolony jak ma byc autko bezawaryjen to nie dlub w nim im wiecej modzisz tym wieksze prawdopodobienstwo awari


edelbrock jest lepszy od skunka jeśli nie mam w przyszłości zamiaru dokładać wtrysków?




Nie miałem do czynienia ze skunksem, ale to praktycznie to samo co OEM z ITR'a. Natomiast niejednokrotnie już spotkałem się z opinią, że Edelbrock Performer to jest najlepsza z możliwych opcja do B NA (bynajmniej ja nie narzekam ).

wiem ze B to zawsze B ale ...
ale kpl k20 tansze juz jest od b18c6 i zdrowsze zazwyczaj ...
wsadzisz (i nie pierdolta ze potrzeba na to milion drogich czesci z usa i dwa miliony pln zeby wsadzic do 5g)

.... i po odetkaniu bez wymyslania 230ps/230nm

seria bez dotykamia motoru i gwarancja bezawaryjnosci

a jak zachce sie dlubania to zabawa sie dopiero zaczyna .....

pozdr
Mamba dobrze prawi
kup cos szybkiego w serii wyjdzie taniej niz dlubanie czegos wolnego zeby bylo szybkie, lub rob softa do max 0,4bara i bedziesz zadowolony i bedziesz jezdzic i jezdzic...
lub rob softa do max 0,4bara i bedziesz zadowolony i bedziesz jezdzic i jezdzic...


a jeszcze niedawno Długi prawiłeś, że softy są awaryjne i cały czas trzeba coś dłubać...

Jeśli autor ma na zawias ( koni jakieś 2k pln) , hamulce ( oro + klocek 1,5k pln ) i mody silnikowe 7k pln to na samą moc zostaje już połowa z tej kwoty. Za to zrobi sie wydech, dolot, kilka płynów z rozrządem i już nawet na strojenie nie wystaczy... Chyba się za bardzo zapędzacie z tymi poradami.
dokladnie koszt swapu na c6/k czy b18c to conajmniej 10-14tys wiec zostaję bez zawiechy, hamulca, opon itd...


wiadomo, mogę wstawić i k serię, ale ja nie z tych co ostatnie pieniądze wydadzą na auto i jeszcze kredyt wezmą byle coś zmodzić:)

chcę mieć szybkie, bezawaryjne auto, które w razie czego spisze się zarówno na trackday'u jak i na trasie - nie musi być demonem prędkości, ma dawać frajdę z jazdy i brzmieć jak porządne B:)

turbo nie chcę z dwóch powodów:
1 długo się buduje turbo, któremu można zawierzyć, że się nie spiepszy, a ja nie lubię tygodniami oczekiwać na wyjazd auta z warsztatu.
2 i tak zawsze coś się schrzani przy T
.... i po odetkaniu bez wymyslania 230ps/230nm

i jak tanio sie odtyka.. swapuje sie tez prawie za darmo. k20 to wymarzony, wrecz idealny setup dla goscia, ktory chce na wszystko wydac 14kpln. no malinowy wrecz, lepszego nie ma.

to moze k24/k20 ze strokerem na 300+hp? bo w sumie te 230 z k20 tez pewnie zaraz bedzie malo, to po co sie bawic w takie polsrodki, troche doplacisz i bedzie git
koszt swapu c6 to w przypadku coupe 10k. brzmienie b najlepsze z mozliwych b.
ogolnie to swap do coupe b serii(c6) to najlepsze posuniecie.
dlamnie bezsensu jest wkladanie c4.
k20 jak policzylem to koszt min. 22tysie
10k + wymiana paru dupereli, olej, woda itd i juz dawno przekroczylismy budzet. zejdzcie moze troche na ziemie...
przy kwocie 10k nie bede mowil o 400zl nie przesadzaj.
i tak kazdy wie z tego forum ze jak kolega poplynie ze swapem to na 14kolckach si enie skonczy
jak chce wydac 14k, to mysle, ze bardziej pomocne bedzie wskazanie mu jak ma dobrze wydac kase, a nie z automatu nagiac budzet x2 powiedz to, ze swap na c4 jest bez sensu wszystkim tym, ktorzy wlozyli te silniki i sa bardzo zadowoleni.

400pln za rozrzad, plyny, swiece, pierscienie, uszczelniacze i uszczelke pod glowica? daj namiar na takie tanie czesci...
C4 daje rade bierz ten silnik i będziesz miał inwestycje rozłożone w czasie bo jak włożysz i wszystko będzie OK (stan silnika) to zastanowisz sie co dalej
pierscienei uszelniacze uszczelke swiece?? a niby poco. gdzie napisali ze kazde c6 trzeba remontowac.
nie wiem ile kosztuje oslawione c4-5000zl.
c4- skrzynia lipna ssacy lipny sprezanie lipne. ja np. wolalbym 4000 dolozyc i kupic c6
Troche gorzej z dostepnoscia C6...
c4- skrzynia lipna ssacy lipny sprezanie lipne

do tego w ogole te c4 nie jezdza, a ci debile je swapuja. no ja nie wiem po co, jak mozna dolozyc czworke i miec na wskros zajebisty motor, ktory bardzo latwo kupic, a do tego wszystkie, ktore sa na sprzedaz, sa zawsze w idealnym wrecz stanie i nie wymagaja zadnego wkladu finansowego. wlozyc, jezdzic i nic nie robic.
Wg mnie chyba lepiej kupic c4 i zmieniac ssak, skrzynie itp. Zawsze to wieksza szansa na znalezienie zdrowego egzemplarza, a jest w czym przebierac
to ty nazwales ich debile.
u ciebie jak zwykle ze skrajnosci w skrajnosc.
to samo o ideale mozna powiedziec z c4.
widac ze gosc narazie ma plan co robic. nikt nie kaze mu kupowac pierwszego lepszego. moim zdaniem najlepiej kupic najlepsza bserie c6 i juz.
Kup B20Z z CRVa głowice z B16 to jakieś 2000pln. POtem skrzynię S80 3500pln i reszta na złożenie itp i będziesz miał dobrze wydane 14k.

P.S. S80 to najlepszy mod jaki możesz zrobić.
to ty nazwales ich debile

fakt. ty piszesz jedynie, ze to swap bez sensu.

a wszyscy wkladaja to beznadziejne c4, zupelnie jakby bylo w nim cos fajnego. no to debile chyba, nie? skoro silnik bez sensu, kiepski i w ogole do dupy, to po co go swapowac?


opcja, ktora podal arvid, tez jest niezla
markos ty kupiles zrdrowe c6?arv dobry pomysl co chodzi o osiagi do kosztow.skrzynia s80 jak najbardziej.nie polecam glebsze dlubanie b18 c6 bez worka pieniedzy nawet na 230 hp.
bardzo zdrowe. wciagalo srednio 1.5 litra oleju na 1000km, a jak ladniej poprosilem prawa noga, to i wiecej bywalo..
opcja b20 fajna sprawa, ale ciężko dostać sam blok b20 więc będzie trzeba kupić cały silnik, który nie wiadomo w jakim jest stanie, głowic b16 też nie ma jakoś super dużo ztcwidze.

żeby nie było, opcja najlepsza, ale dostępność tego wszystkiego w takiej formie jaką byśmy chcieli jest słaba... ale jak się ma czas i kasę, to zdecydowanie dobra opcja.

A jeśli nie, to włożyłbym to c4, potrafi ładnie jechać, a sukcesywnie można zawsze coś poprawić, nie wiem czy byś wkładał ten silnik sam, ale mój znajomy za 7k kupił silnik i go włożył do środka + jakieś tam wymiany, więc zostałoby Ci 7k na mody. Wydech można zrobić za 2000 i za 1300 na mtechach, zależy gdzie robisz. rzucać cenami można do usranej śmierci, co by nie było - c4 w 5genie jedzie, nie jest najszybsze w mieście, ale skoro nie o to w tym chodzi to działaj
ciężko dostać sam blok b20


lol

Wydech można zrobić za 2000 i za 1300 na mtechach



zeby bylo taniej nie musi byc nierdzewka
ze zwyklej rurki za pare stowek bez problemu
Ze swojego doswiadczenia powiem tak: jesli masz do wydania 14tysi, to planuj wydatki na 10-11 i mooooze sie wtedy zmiescisz w budzecie.
Jesli zaplanujesz wszystko na 14, to bedziesz musial zaplacic 17+...
spoonPL, mam niestety tego świadomość

14 tysi to max co chce wydać na modyfikacje (zarówno jeśli chodzi o silnika jak i zawieszenie, hamulce, opony, felgi itd...) wiec jeśli auto ma mi służyć do jazdy codziennej i na trackday'e to zawieszenie, hamulce, opony muszą być HQ, więc budżet na silnik zostaje ograniczony...

Z powodów czysto kosztowych muszę odpuścić sobie K serię, C6...
Jeśli chodzi o B20vtec to czemu nie, ale chyba mniej ludzi potrafi to ogarnąć, przez co robocizna droga, żeby to wszystko poskładać...
a co tam sie ciezko/drogo sklada? silnik jak kazdy inny.
wydaje mi się, że łatwiej wrzucić gotowy silnik do budy, niż "lepić" z dwóch/trzech (biorąc pod uwagę skrzynię)
przeciez i tak chciales remontowac b18c4.. trzeba go w tym celu rozlozyc, wiec co za roznica, czy bedziesz skladal cos z kompletu c4/c4/c4, czy z b20/b16/c6? tyle samo roboty.
masz mnie. Muszę się jeszcze rozejrzeć w temacie b20...

jak to jest z kolektorami wydechowymi? pasują do b20 te od innych b serii ?
a czemu maja nie pasowac?
jakbym wiedział czemu, to bym nie pytał "czy pasuje"
glowice bedziesz mial od b16 to podejdzie spokojnie,blok b20 ma ta sama wysokosc co b16 wiec sie wszystko ladnie zmieci.
dobrze, ale ile wypluje takie B20 na glowicy B16 bez doprężania i z kręceniem na 7200? Fajnie byłoby się dowiedzieć, ale ja nie wróżę zbytniej rewelacji.. Jeśli masz 14 na wszystko co wymieniłeś absolutnie zapomniałbym o modach silnika. Kup sobie najpierw wszystkie rzeczy do zawiechy, hamulców itp i dopiero wtedy zobacz ile zostanie i czy wystarczy chociaż na samego swapa... Bo swapa na C4 w jakiejś firmie musisz liczyć minimum 8k. 6tka na zawias, hebel i koło z oponą - akurat, a może być nawet za mało. Przemyśl to jeszcze kilka razy zanim się zabierzesz.
ile wypluje takie B20 na glowicy B16 bez doprężania i z kręceniem na 7200?



okolo 180-190 kucy powinno wypluc po strojeniu
okolo 180-190 kucy powinno wypluc po strojeniu


masz jakies potwierdzenie tych przewidywań?
Mnie sie wydaje ze za 14 tysi nie ogarniesz tematu hamulce,zawias, silnik. Chyba ze ma byc to zrobione po lepkach ,ale tak jak sam napisales hamulce maja być HQ. Na same hamulce bedziesz musiał wydać minimum 3000 swap 262/239 przod tył , nowe tarcze, kloce, regeneracja zacisków, przewody, pompa, plyn, montaż chyba ze masz kanał czy podnośnik( nie wszytsko sie da na lewarku ogarnąć) . Ogolnie jak dla mnie w 14tys nie zmiescisz sie, chyba ze swap seria, plus wymiana plynow, filtrow, pasków, olejów (OEM) jak ma być remont to już w ogóle. I ważne czy sam ogarniesz swapa? Mysle ze w 20tys juz mozna by to ogarnąć tak jak ma być bez kompromisu tak jak to lubie. Mowie teraz o b18c4 czy tam b16. Plus zawias (kit lub gwint) tulejki ,staby, rozporki. no i hamulce plus ewentualnie jakis wydech.

Najlepiej przelicz wszystko dokładnie bo grzebanie przy hondzie lubi zaskakiwać

zycze powodzenia
a jak masz wydac 2 dychy, to i tak za chwile zrobia sie 3.. wiec.. kup inny samochod.
Koncze wlasnie swap b18c4 w swoim Del Solu. Mam zdrowy silnik o przebiegu ok. 70tys.( jednak da sie znalezc zdrowy), skrzynie y21 z b16, nowe sprzeglo Exedy Oem,i wszystkie plyny i paski, zmienilem zawias na gwint h&r (kupilem używke i zregenerowalem go calkowity koszt zawiasu ok. 1600zl) zmienilem tarcze na caly zestaw 282 z preludy 2.2 vtec z nowymi tarczami EBC Turbo Groove, klockami ebc red stuff, i plynem, zrobilem wydech 2,5" na 2 przelotach Magnaflow, kolektor wydechowy Ebay 4-1, ssacy Edelbrock Victor X(mozliwe ze zmienie na Performera jesli sie nie uporam z obrotami ale zobaczymy, cena podobna wiec bez znaczenia), kompletny dolot, rozwiecilem przepustnice. Zmiescilem sie w ok. 15 tys.(cena po odjeciu pieniedzy ze sprzedazy mojego poprzedniego silnika d16y8 za ok 3000zl i tego ze silniki przekladalem sam).
A tak na marginesie nie uwazam tego co zrobilem za bezsensowny i beznadziejny swap... Mysle ze ciezko bylo by mi znalezc w chociaz podobnym stanie b18c6, pozatym nie zaplacil bym takich pieniedzy za tak stary silnik. Ale to tylko moje zdanie.
a co na h22a7????? mało wysilona jednostka 200km , o ile bedzie to dobry stan ...to myślę ze to nie głupi pomysł tylko ceny nieco inne i większy moment obr...:D:D:D:D:D
tytuł tematu brzmi "najlepszy setup na b serię w ej1/ej2"

H będzie tańsze, mniej wysilone, długowieczne i ma więcej Nm. bierz H
będzie tańsze ... i droższe do wsadzenia ... głupi komplet na wymianę rozrządu w h serii na oryginale wychodzi ok 800 zł
może Cię zainteresuje

http://passwordjdm.pl/vie...61e8bd7f#139384