MODEL: 96-00 Nissan Almera N15 GTi
SILNIK, MOC: R4 DOHC SR20DEH N/A 2.0 143KM odcinka 7200 obr.
OSIĄGI: 0-100km/H = 8.0s
RODZAJ NAPĘDU: FWD, skrzynia 5 biegowa
SPALANIE: miasto 11l/100km, trasa 7,5-8l/100km
CHARAKTERYSTYKA:
Wersja GTi powstała w oparciu o JDM'ową wersję GT (SR18DE - 140 koni), jednak z powodów technicznych (dostepność części) w Europie zostaliśmy obdarowani silnikiem z Primery GT o obniżonej mocy poprzez trochę inne nastawy ECU. Almera GTi prowadzi się trochę jak taki większy gokart, silnik szybko się wkręca, zawieszenie i kierownica przekazują bardzo dużo informacji kierującemu. Mimo iż samochód jest FWD to jest on bardziej neutralny/nadsterowny niż podsterowny co jest bolączką aut z tym napędem. Almera waży około 1100 kg więc stosunek mocy do masy jest bardzo korzystny.

WYPOSAŻENIE SPECJALNE DLA MODELU:
- rozpórka przód góra kielichy i tył góra na budę
- większe i mniej podatne na fading hamulce (z Sunny GTi/GTi-R)
- usztywnione zawieszenie
- lepiej trzymające fotele
- ulepszona reakcja na ruchy kierownicą (nie wiem jak to nazwać, ale nie chodzi o wzmocnienie wspomagania, chodzi mi o to, że ruchy są bardziej pewne i łatwiej wyczuć w jakim położeniu znajdują się koła)
- kierownica, gałka zmiany biegówi i dźwignia ręcznego obszyte skórą)
- wersja po faceliftingu (98-00 roku) otrzymała inne światła z przodu (z czarnym wkładem) oraz białe tarcze zegarów

TUNING:
N/A - wydech upgrade na 2,5 cala (dużo, ale wg wielu testów to najlepsza wielkość dla tego silnika)+kolektor, CAI, wałki (HKS, JUN, Tomei), strojenie i można uzyskać około 170-180 koni i 200Nm. Dalszym krokiem mogłoby być zastąpienie seryjnej głowicy taką z silnika SR16/20VE przez co stworzomy nissanowskiego 2 litrowego VTEC'a (VVL), zakładając, że poprzednie modyfikacje (bez wałków bo te są inne i po ustawieniu/korekcji zmiennych faz w ECU) moc powinna wynosić około 200 koni, dodatkowo można zamontować skrzynię z modelu VZ-R z krótszym przełożeniem głównym i wiskotycznym LSD. Amerykanie którzy poza Japonią przodują w modyfikacjach N/A tych silników osiągają ponad 200 koni na kołach przy odpowiednich, dodatkowych modyfikacjach - części do tuningu N/A są niestety trudno dostępne i raczej drogie, chcąc mieć 200 koni i użyteczność auta na codzień wymaga mniej więcej takich kosztów jak montaż...
...TURBO - SR20 znane są ze swojej wytrzymałości, seryjny dół silnika wytrzymuje moce do około 300 koni, ale i przy osiąganiu większych mocy nie ma problemów gdyż części w tym wypadku jest bardzo dużo (łącznie z kutymi podzespołami do silnika), moc SR20 z turbiną zależy wyłącznie od zasobów w portfelu bo te jednostki naprawdę wiele na tym polu potrafią

CZĘŚCI: samochód cholernie popularny więc znalezienie części eksloatacyjnych jest tak proste jak wycieczka do pierwszego lepszego sklepu z częściami do japończyków, ceny przyzwoite, dużo dobrych (japońskich) zamienników

POWER CZĘŚCI: części trudno dostępne i nieduża ilość, można szukać w GB, USA (Sentra B14) i Japonii, ze względu na małą dostepność wysoka cena

TUNING STYLE JDM: do zakupów JDM fana mogą należeć: lampy przednie i kierunkowskazy po fl (jeśli się takich nie ma), JDM grill (tylko Japonia), oryginalny bodykit - opcja w wyposażeniu (dokładka przód, dokładka tył, nakładki progowe, wszystko z gumowatego materiału więc się nie połamie), kubły ze Skyline'a GTR (takie były w modelu VZ-R N1).

No i to chyba tyle, jak coś interesującego sobie przypomnę to dopiszę.
mnie zawsze nurtowało jaka jest możliwość zeswapowania do GTi silnika SR20DET/ew. upgrade'u SR20DEH do DET? ktoś się orientuje?
swap wychodzi najtaniej i jest najbardziej, jak to mówią po angielsku, bombproof bo masz już silnik który ma odpowiedni stopień sprężenia do turbo i parę innych udogodnień
wiązka i skrzynka ci zostają, wsadzasz silnik (te same mocowania) razem z całym turbo osprzętem (turbo, flansza, kolektor, IC, przewody), robisz downpipe i wydech, podłączasz ECU z GTi-R'a (tudzież U13) lub programujesz wszystko świnią na seryjnym kompie, przekręcasz kluczyk (w tych starych ECU nie ma NATS'ów stratsów) i jazda
i to jest właśnie Nissan, pełno jest modów typu bolt-on w tych samochodach
I chyba warto jeszcze dodać, że VZRy były tylko produkowane jako RHD. Fabrykę opuszczały z SR16VE no i nazywały się Pulsar vzr
a wersja N1 klepała hondy jak chciała
a wersja N1 klepała hondy jak chciała



Tu cos mu cienko idzie . Chociaz obrotek robi wrazenie.

http://ndci015.multiply.com/video/item/31
Chociaz obrotek robi wrazenie.


Lekko mówiąc :O
akurat ten film to fake.
Tym którzy nie widzieli polecam obejrzeć BM z pojedynkiem.
akurat ten film to fake.
Tym którzy nie widzieli polecam obejrzeć BM z pojedynkiem.


ten filmik to nie fake tylko sr16ve zeswapowane do budy N16 przez grecka firme central20.
Masa najmarniej 1200kg robi swoje i dlatego marnie sie odpycha, btw sr16ve mialo dosc maly moment i do tego przy wysokich rpm
fake z obrotami, ten silnik kręci się do max 9200-9300
a że odpycha się jak seryjna primera GT to jest wina wielu czynników, między innymi komputera typu chip z ebay za 20 doli...sądze, że AFR musi być fantastyczny.
Trochę mnie to dziwi, zważywszy na fakt, że kupują kolektory wydechowe które są warte 600-800$...dziwne to ich tuningowanie wozów...
Jakby kogos interesowalo wiecej to wrzucam:

filmik1
filmik2
filmik3
filmik4
filmik5
filmik7

z tego co tu widac to raczej ktos zmienial mape programatorem
VZ-R N1 vs EK9 seria i wersja spoona
http://videos.streetfire....ulsar_56386.htm
Dodam, ze wyprodukowano tylko 200 sztuk na potrzeby nissana do homolagacji w wyscigach..czyli cos jak BMW M3 GTR czy Skyline GT-R N1.
Cena przewyzszała zakupem np. Lancera Evo
Jakoś jedzie:) Czekam na mój setup do N15 (konkretniej na fundusze)
TUNING:
N/A - wydech upgrade na 2,5 cala (dużo, ale wg wielu testów to najlepsza wielkość dla tego silnika)+kolektor, CAI, wałki (HKS, JUN, Tomei), strojenie i można uzyskać około 170-180 koni i 200Nm.


Tyle to robi się na seryjnych wałkach, dobrym chińskim kolekotrze, wydechu 2,5 przelocie, pokręceniu zębatkami i podpięciem świniaka

no no no ale rodzyna wygrzebałeś
Fotele jak w SKY LINE GTR R33...
Fotele pochodzą z R32
zajebista kierownica
zajebista kierownica



gdzie tam zajebiste - seryjne młyńskie koło 385mm tyle że momo sromo
momo sromo ale ładnie się prezenci
gdzie tam zajebiste - seryjne młyńskie koło 385mm tyle że momo sromo


Dla Ciebie to wszystko poza kierą z playstation jest bee
Dla Ciebie to wszystko poza kierą z playstation jest bee



zajebiste to może być momo veloce racing... co do plastation to jestem zwolennikiem pada