MODEL: 96-99 Nissan Primera P11 Gt
SILNIK, MOC: R4 DOHC SR20DEH N/A 2.0 150KM/180nm
RODZAJ NAPĘDU: FWD, skrzynia 5 biegowa
KOŁA: 195/60/15
WYPOSAŻENIE: klimatyzacja (w wersji JDM klimatronik) , fotochromatyczne szyby 4x el. szyby, el. lusterka,map light x2, 2 lub 4 Airbag, 8 głośników, CD Clarion-Nissan sprzężony z NATS (Nissan Anti Theft System)(tylko wersja Sportline) , skóra/welur lub pełna skóra, tylny podłokietnik lub pas środkowy 3p
UKŁAD HAMULCOWY: przód: tarcze wenntylowane 280x22mm, tył: tarcze 257x10mm
CHARAKTERYSTYKA:
Produkcja drugiej generacji Nissana Primery została rozpoczęta w Japonii w 1995 r. w Europie rok póżniej czyli 1996. Primera posiada przestrzennie poprowadzoną belkę z tyłu oraz wielowahaczowe zawieszenie z przodu.


Gt różniła się od zwykłych P11 układem wspomagania kierownicy o skróconym przełozeniu i o zmniejszonej sile ( kierownicy nie da się obracać jednym palcem
krótszy skok lewarka, krótsze przełożenie główne oraz 4, 5 bieg, sztywniejszym zawieszeniem






W japonii oferowana była z silnikami SR18DE and SR20DE (wersja Camino) oraz SR20VE z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT (wersja CVT M6)


W europie z czterema silnikami: SR20DE o mocy 150km, SR20De 130km, GA16DE 90 km , oraz diesel CD20T
Amerykańska odmiana P11 to Infinity G20T produkowana od 1999r aż do 2002r.

WERSJE SPECJALNE:

Jdm:

Autech P11, HP11, Nismo Hp11, Impul 212SR










Edm:

SportLine Edition (100 egz.) 1997r.
Sprężyny Eibach, OZ RACING F1 17 cali, opony 215/40/17




STW Edition (200 egz.) 1998r.
Lakier flip flop, skóra, BBS 17 cali


Nowa Zelandia: Primera SMX we współpracy ze Stevem Millenem (Stillen Sports Parts). Nacinane i nawiercane tarcze hamulcowe, sprężyny Eibach, bardziej agresywny body-kit (24 egzemplarze w 4 kolorach) 1998r.


Zwycięzca cyklu BTCC
Primera zdobyła 2 mistrzowskie tytuły w 1998 i 1999r. Odniosła drużynowe zwycięstwo dzięki kierowcom: Laurent Aïello oraz David Leslie. Matt Neal zwyciężył wśród teamów niezależnych w 1999 and 2000.



filmy:
http://youtube.com/watch?v=q4657veIQ1M
http://youtube.com/watch?...feature=related
http://youtube.com/watch?...feature=related
http://youtube.com/watch?...feature=related
http://youtube.com/watch?v=93vlpweMXEQ

TUNING

Silnik to nowszej generacji SR20DE z dzwigienkami zaworowymi z łożyskami (mniejsze tarcie), lżejszy wał korbowy, cieńsze pierścienie, najkrótszy z SR20DE kolektor ssący...

podstawowe modyfikacje: to stożek za przepływką i seria gumowa rura (wszystko ma fi 80), kolektor wydechowy SSAC z wyjściem 2,5 cala, wydech przelotowy 2,5 cala, przyspieszenie wałka ssącego +4st. w większości przypadków z seryjnych niespełna 150 km i 180nm uzyskujemy po tych zmianach +- 170km/200nm

dalej planowanie głowy (1,5mm), porting, większe zawory, na seryjnych wałkach 180km/220nm po dokładnym strojeniu ecumasterem jest do osiągnięcia...

wałki, spręzynki talerzyki odcinka na 8500 - i 200km może zostać złamane

potem to tylko turbo - uwaga... seryjny dół daje radę do 400km skrzynia wytrzymuje 300km, seryjne sprzęgło nieco ponad 200km

Tak naprawde dostępne jest wszystko oto kilka przykładowych części:

[b]Kolektory wydechowe:

Najpopularniejszy SSAutochrome 4-2-1 - 2,5 cala

Hotshot 6 gen. 4-1 3'

Grabowski Motor Sport 4-1 2,5'

HKS 4-1

Reimax Reinik 4-1 JGTC/BTCC 3'

kopia Fujitsubo Super Ex

doloty:

Nismo R-tune

Toda ITB[/list]

zawieszenia:


Intrax Racing RS


Ohlins

Penske 4-way

Tein SS (uwaga - występuje do Infinity G20)

D2

KSport




sportowe wałki rozrządu (Rocker Roller Engine)

Tomei:
IN/EX - 260° 11.20mm

Catcams:
IN 275° 10.15mm / EX 266° 9.50mm
IN 282° 10.70mm / EX 275° 10.15mm
więcej na www.catcams.be (IE)

PiperCams:
IN/EX 262° 10.62mm
IN/EX 270° 11.61mm

Jim Wolf Technology:
IN/EX 262° 11.50mm

lista wałków (brakuje catcamsa)
http://web.archive.org/we...s32/camlist.htm

dedykowane układy cat-back:
Greedy Sp2
Kakimoto R
Apexi Ws2
5 Zigen

takie tam JDM



oraz rarytasy na które można polować na ebay: