Potrzebuje info, a wiem ze jest tu troszke osob ktore maja wiedze ktorej potrzebuje

jakie silniki byly montowane tzn

ca18det bylo fwd i rwd, przy czym zdaje sie ze fwd bylo bez IC i z innym kolektorem ssacym (fwd przepustnica na srodku, a w rwd boczna)

czy wogole byly w tej budzie?

czy graty do ca18det fwd sa dostepne tak samo (sa takie same) jak do rwd

wogole co kto wie na temat tego silnika w budzie Sunny N13.

A moze wogole go nie bylo seryjnie tylko swapy?
tylko swap
seryjnie byl ca16de. na moje oko ca18det powinien wejsc na skrzynie z fwd. pozamienialoby sie to i tamto i powinno banglac :]
W N13 były montowane CA18DE, są to jednak bardzo rzadkie wersje, napęd FWD lub 4WD. W Nissanach masz tak, że jak skrzynia jest z tej samej rodziny silników to pasuje do każdego silnika z tej rodziny (np. GA, SR, CA, RB). Słyszałem kiedyś, że podobno były Sunny N13 GTi-R z CA18DET i napędem na 4 koła jednak były to zapewne auta wyprodukowane tylko i wyłącznie do sportu, coś jak Micry z 3 litrowym VG30DE, które w pucharze Micry startowały.

Więc jesli chce się miec coś takiego to tylko swap, raczej bezproblemowy pownien byc mając podnięte Sunny N13 GTi (CA16DE). Silnik z S13, mocowania są odpowiednie, kompa wymienic, turbo wstawic, wyspawac wydech i orurowanie turbo (w S13 silnik jest montowany wzdłużnie, a w Sunnym poprzecznie więc nie podpasuje rury) i parę drobnych pierdółek. Ważne jest to, że jeśli chce się to zrobic to trzeba miec koniecznie wersje GTi, bo przerabianie N13 nie GTi jest strasznym problemem, bo auta różnia się bardzo wieloma elementami mechanicznymi.
Ej, osprzęt turbo z S13 do N13 nie będzie banglał tak znowu hop-siup, bo AFAIR CA16DE ma nieco wyższy CR niż CA18DET. Poza tym...

A kto tu o N/A mówi ? Kolega wyraźnie napisał, że o CA18DET chodzi. Czyli TURBO zresztą ten dział forum jest o turbo sprawach.

Co do N13 GTi-R to tak jak pisałem to było zasłyszane info więc się tej tezy nie trzymam. Szukałem kiedyś w necie o tym jednak nic nie znalazłem. Skąd masz fotki ?

Także wracając do tematu to z cześciami do S13 nie ma problemu, do Sunnego tez raczej nie, no chyba, że z dostępnością ewentualnej w pełni sprawnej skrzyni FWD do CA, ale przecież można tą która jest/będzie naprawic.
Na CA18DET bez większych problemów powinno się dac wycisnąc coś pod 300 koni na większej turbince T28, włożeniu jakiegoś intercoolera porządnego i zrobieniu dolotu i wydechu. Wyżej jest już dużo droższy sport i jak ktoś chce iśc wyżej to albo robi to dla idei albo swapuje na coś innego (SR lub RB).
Co do N13 GTi-R to tak jak pisałem to było zasłyszane info więc się tej tezy nie trzymam. Szukałem kiedyś w necie o tym jednak nic nie znalazłem. Skąd masz fotki ?



Nie pamiętam już skąd mam fotki, chyba z jakiejś strony opisującej przygodę Nissana z grupą A. Mam niestety tylko te dwie, staram się znaleźć nieco więcej o tym N13. Ponieważ był to jednak projekt półoficjalny, to Nissan zbytnio się z nim nie obnosił - stąd brak dokumentacji zdjęciowej.

seryjny kolektor wydechowy w zupelnosci starczy do 300koni a nawet i wiecej (jezeli ktos robi upgrade na t28). najczestsza przyczyna wymiany kolektora jest przejscie z flanszy t25 na cos innego.
podobnie wyglada sprawa przeplywomierza
pozdrawiam
maciek
no dobra - to teraz niech ktos podliczy ile juz wirtualnie wydaliscie
no dobra - to teraz niech ktos podliczy ile juz wirtualnie wydaliscie



Niech zgadnę - zbyt dużo na przeciętną polską kieszeń?
Pomysł powstał w czasie, kiedy Mazda już rajdowała (z sukcesami) swoją 323 1.6T 4x4, taką samą, jak jeździł Ś.P. Marian Bublewicz.



to akurat wiem bo moj ojciec ma sporo wspolnego z rajdami tamtych czasow jako mechanik sportowy,z Bublewiczem tez

ale wracajac do tematu, dzieki za odp,

reasumujac:
1 ca18deT nie bylo seryjnie w N13, jedynie swapy. To mi wystarczy.
2 silnik w fwd i rwd byl taki sam pod wzgledem gratow
3 czesci eksploatacyjne i ew. tuningowe beda dostepne do niego i pasujace jak do s13

jesli wszystko sie potwierdza to sie bardzo ciesze

ale jeszcze nie powiem osocho :D:D
Chwila, a czy skrzynia z SRa FWD nie podpasuje pod CA? Jeżeli tak, to byłby problem z głowy.



No tego nie wiem, wiadomo, ze od N13 GTi pasuje (CA16DE).

sposobów na 200 coś-300 koni masz z tym silnikiem całe mnóstwo, ja napisałem np. o najprotszym, zamontowaniu T28 i odetkaniu układu (downpipe, wydech, dolot).



Zdaję sobie z tego sprawę, ale może ChlewioR chciałby się nieco więcej dowiedzieć? To, co opisałeś, jest uniwersalne dla wszystkich rzędowych czwórek o pojemności w okolicach 2 litrów, ale czasem konkrety są przydatniejsze...
sposobów na 200 coś-300 koni masz z tym silnikiem całe mnóstwo, ja napisałem np. o najprotszym, zamontowaniu T28 i odetkaniu układu (downpipe, wydech, dolot).


Na 200 coś podany setup może i powinien starczyć jeśli silnik trzymał serię, chociaż i tak to nie wszystko co potrzebne do bezpiecznego używania tej mocy. Do 300 na pewno się nie zbliży nawet z tego prostego powodu, że w seryjnym kompie masz boost cut'a przy 1bar. Do tego dochodzą takie "szczegóły" jak agresywniejsze wałki (nadają się z ca16de), lepsza pompa paliwa, zimniejsze świece, konkretna uszczelka pod głowicę, konkretne sprzęgło (docisk i tarcza), obowiązkowy FIMC, stojenie elektroniki i kupa innych rzeczy po drodze.
2 silnik w fwd i rwd byl taki sam pod wzgledem gratow


nie do konca. inne sa wtryski, tloki, wspomniany kolektor dolotowy (gdzies czytalem ze od zmiennej pojemnosci, ale trzeba by bylo to sprawdzic), det ma wtryski 370, de 270. nie mam tez pewnosci co do pompy oleju i wody..
300 KM na T28? Hmm...
300 KM na T28? Hmm...


nie widze w tym nic dziwnego..
robisz tak: kupujes Sunny GTi z ca16de, wypierdalasz silnik z hukiem, zostawiając skrzynię, na miejsce silnika wkłądasz ca18det z s13, montujesz odpowiedni kolektor ssący (zeby pasowal do komory silnika), robisz odpowiedni kolektor wydechowy/downpipe, fmic, orurowanie, podpinasz sie z kompem z s13 i jechane.
tak jak napisal Pati. wyjdzie z tego takie cos(z tym ze tutaj w pulsarze):
robisz tak: kupujes Sunny GTi z ca16de, wypierdalasz silnik z hukiem, zostawiając skrzynię, na miejsce silnika wkłądasz ca18det z s13, montujesz odpowiedni kolektor ssący (zeby pasowal do komory silnika), robisz odpowiedni kolektor wydechowy/downpipe, fmic, orurowanie, podpinasz sie z kompem z s13 i jechane.



ale czy ja was sie pytam "jak wsadzic?" ????
nie, bo nie ma nic prostszego

pytanie zadalem inne

nie powiem co mi chodzi po glowie, bo nie chce zapeszyc, ale poprosze o odp na pytanie jesli potraficie
Chlewior, a Ja już się domyślam co Ci chodzi po tej twojej pustej głowie :rotfl: , po wczorajszej rozmowie i po tym topicu już jestem na 90% pewny ocb.

Mam tylko pytanie: Niebieska??
tiaa niebieska

pytanie tylko czy zdaze sie z kasa pozbierac, no i co sie okaze po obejrzeniu...
odpowiedz sobie pierw na pytanie: czy wychodzil jakis samochod majacy fabrycznie poprzecznie montowany c18adet?
Zostałeś rozszyfrowany szybciej niż zdąrzyłeś o tym pomyśleć
odpowiedz sobie pierw na pytanie: czy wychodzil jakis samochod majacy fabrycznie poprzecznie montowany c18adet?



no wiec surfujac po necie, znalazlem taki wynalazek, ktory po budowie kolektora ssacego wyglada jak ca18det fwd.

mi to wyglada na cos co bylo polaczone z automatyczna skrzynia biegow. :zdegustowany:
masz pojecie w czym to siedzialo?
Bluebird U11 i T12 Turbo SR/Turbo Executive/Turbo ZX?
oj tak.. ale olac to sprzeglo , reszta wyglada jak do FWD...

tu mam jedno, ale to chyba po swapie...



tutaj drugie:


ca18det motor set (RWD), includes harness, ecu, maf, ignitor. - $1500




ca18det motor set (FWD), includes harness, ecu, maf, ignitor. - $1500
jakis 1,5 roku temu byl na allegro ca18det z fwd ten z przepustnica po srodku, bez icka
tak czy inaczej sprawa sie pozytywnie rozwiazuje, bo na 90% mowimy o przeswapowanym silniku z 200sxa czyli rwd. To dobrze to latwiej o czesci
no wiec jednak jest to ta wersja FWD bez IC i z innym kolektorem...

teraz mam dylemat czy sie w to pakowac czy nie ????

powtorze ostatni raz to pytanie czy ktos wie czym sie roznily te jednostki??

oto fota Engine Bay tego konkretnego modelu ktory mialem zamiar kupic:

jezeli chodzi Ci o czesci w znaczeniu remontu tego co jest wsadzone w tym sunny to na 90% wszystko (no oprocz tps's czy pierdol typu air regulator, choc moga byc one zamienne) bedzie pasowac z rwd.
w sumie to okresl sie dokladnie co chcesz zrobic z tym autem bo juz sie pogubilem.
pozdro
po pierwsze chce go odpalic. Po drugie chce dalej cos z niego wydlubac. IC, piping, smt, cos z niego bardziej meskiego zrobic.

powiem szczerze ze jesli bylby to silnik stricte z 200sxa to bylbym o wieeele spokojniejszy.

Boje sie ze bedzie jakos udziwniony na polskie warunki i pojawi sie jakis problem z ktorym bedzie ciezko walczyc

ot co
w takim razie mysle ze nie masz sie czego bac :cool: . moze roznic sie nieistotnymi pierdolami, ale skoro jezdzi juz jako fwd, to na twoim miejscu sprawdzilbym bardziej dostepnosc czesci zwiazanych z przeniesieniem napedu. nie widze powodu dlaczego nissan wypuszczajac ten silnik w rwd mialoby cos udziwniac w fwd. imo czesci eksploatacyjne sa takie same. dla pewnosci poszukaj jeszcze manuala z wersji fwd, lub poszukaj/popytaj sie na sxoc.com
Chlewior jak się bnie myle to jest to Nysa gościa ktłóry złożył ten samochód od podstaw i tam jest silnik z RWD, kiedyś na SR.pl było o tym aucie jak było robione, ogólnie to ten typ kupował różne żużle i doprowadzał je do stanu ekstra. Nie wiem tylko czy teraz stracił już chęć do robienia tego typu rzeczy czy poprostu właściciel jest już inny. A jestem pewny że jest to silnik z RWD!!!!!
masz jakies linki czy cos o tej furze?
240Z, powiedz mi czy w Bluebirdzie nie bylo innego silnika niz ca18det, czyli ca18et?? z jednym walkiem rozrzadu?
Wikipedia:

It was used in the following vehicles:

1987-1988 Nissan Silvia S12 GT-X(International market)
1989-1990 Nissan Silvia/180SX S13 (International market)
1989 Nissan Bluebird RNU12 SSS ATTESA Limited (JDM Market)
1989-1993 Nissan 200SX S13-U Europe.
There were 2 versions of the CA18DET available, yet only one was produced for Japan. The Australian and Asian CA18DETs received 8 port (low port) heads, with butterfly actuated auxiliary ports in the lower intake manifold which corresponded with 8 ports in the head. Below ~3800 rpms, only one set (4 ports open, 1 per cylinder) of long, narrow ports would be open, accelerating the intake charge to the cylinder. This allowed for quick spool and good low end tractibility. At the 3800 rpm change over, not only would the ECCS shift into batch fire (as opposed to sequential) fuel injection, but it also opened the second set of short, wide ports (8 ports open, 2 per cylinder) which assisted in high RPM flow. This motor is known for stronger torque characteristics, as well as faster spool at lower RPMs. However, due to displacement-based taxation and cost of emissions testing in Europe, the CA18DET was sold as the only available engine in the S13 chassis 200SX (Euro model) until replaced by the S14 in 1994. The Euro motors received the 4 port (high port) head and intake manifold, as well as revised ECCS ("Electronic Concentrated Control System") parameters. Power was not increased, but high RPM flow was indeed improved, making the 4 port CA18DET the most desirable of the late generation Nissan turbo 4s. Due to superior head design (cam on bucket, as opposed to the flawed complex and heavy rocker arm actuation of later motors like the SR and QR series), many enthusists consider the CA18DET to be the best engine platform since the FJ20ET that powered the legendary DR30 Skyline DOHC-RS.

A ET był w:
1984-1986 Nissan 200SX Turbo (-1988 Canada)
Mid 1980s Nissan Bluebird Turbo (UK Market)
Mid 1980s Nissan Silvia S12 (UK Market)....
Reliant Scimitar 1800ti
Na wikipedii to juz czytalem

Ale sprawdzalem w Autodacie inf o tych silnikach i wyszlo co innego
Chlewior nic nie znalazłem na ten temat a szukałem :kwasny: Jak dla mnie to musisz pogadać z właścicielem tego sunny czy to on go swapował czy nie, jak nie to ustalasz jakiś kontakt z poprzednim właścicielem i wtedy masz wszystkie informacje.
mowi ze to on w Legionowie czy gdzies tam w jakims zakladzie ktory zajmuje sie nissanami swapowal. Jeszcze z nim pogadam
konsultowalem sprawe z kumplem potykajacym sie w warszacie o ca18det ktore walaja mu sie po podlodze i mowil ogolnie ze nie ma strachu zobaczymy


ustawilem sie na ogladanie w czwartek na 12 na tarchominie:)

jedzie ktos ze mna ?
WTF !!!!!!!!!!!!!!
http://www.allegro.pl/ite..._220_koni_.html
N13 z CA18DET, wlotem od GTiRa RNN14 na masce i na brzydkich alufelgach. Nie wiem skąd ten obrotomierz. Chlewior, czy taki sam jest w twoim GTi? Podkreślam ponownie - JEDYNE PRAWDZIWE Sunny/Pulsary z napędem na cztery koła i silnikiem turbo to GTiR RNN14, żaden inny nie istniał! Zresztą, w żadnym fabrycznym CA18 nie było 220KM... Dziwny wydaje mi się tylko ten myk z intercoolerem, wygląda na typowego FMICa z przerobionymi end tankami.

Aha, i ciekawe czemu gościu zgubił Fahrzeugbrief... Przypadkiem?
powiem Ci ze fajnie jest zamontowany, prosciej niz FMIC, ale podejrzewam ze znacznie bardziej sie grzeje od glowicy i kolektora wydechowego ktory jest bezposrednio pod nim...

buda podjerzewam ze taka jak moja czyli N13 GTi, stad obrotomierz itp.

jakies dwa lata temu chcialem go kupic, ale byl kompletnie bez papierow. Biale tablice. tylko jako dawca najwyzej.
sam bym z reszta se pierdyknal taki wlot na maske
Taki wlot w N13? Eeee, nie pasuje... W GTiRze też nie wygląda pięknie, ale da się przeboleć
e tam jest lans tak jak garb na masce (nad kolami rozrzadu) w Eclipse
Ale ten garb niektórym kojarzy się z Siatex Drut Tuningiem, dlatego w N13 może wyglądać... Nie na mniejscu. Zresztą, IMO lepiej by wyglądał gdyby nie miał żadnych ozdobników, tylko kurek od LPG i naklejki "autogaz" - sleeper mode!
Te maski takie były z powodu

a nie by ładnie wyglądac

Owszem, ale niezależnie od powodu efekt był... Marny, szczególnie na tak gorących rajdach jak Safari czy Akropol.
240z, wlasnie w takich goracych rajdach dopiero zdawal egzamin bo IC nie zaslanialo chlodnicy, a komora silnika byla lepiej wietrzona
Nie-pra-wda!

Rather than a re-design for the following season to combat major design faults, such as the position of the intercooler which tended to fry head gaskets, NME announced an even more restricted programme for 1992. The team had actually run the majority of daylight stages throughout the 91 season with lamp pods still attached, despite the weight disadvantage,in an effort to improve the engine cooling! This rather drastic effort didn't really cure the problem of the intercooler on top of the hot engine. What it really needed was to be re-located down towards the bumper as in the Mitsubishi Evos.

nie znajde potwierdzenia niestety, ale conajmniej dwukrotnie czytalem o tym zastosowaniuzeby polepszyc chlodzenie silnika, nie ukrywam ze wiaze sie to miedzy innymi ze zmniejszeniem cisnienia doladowania, ale chodzilo o chlodzenie bardziej niz o moc

jak zwykle sa dwie szkoly - warszawska i otwocka

podobna historia jest przeciez z VMIC tak powszechnie stosowanym w D1GP
Dobra, ok - założenie intercoolera nad silnikiem a nie przed nim (a więc i przed chłodnicą) umożliwia dostarczenie większej ilości chłodnego powietrza do chłodnicy wody oraz poprawia cyrkulację wewnątrz komory silnika, zwłaszcza z dodatkowymi wylotami powietrza zamontowanymi po bokach dużego dolotu do intercoolera, jak to jest w GTiRze. ALE weź pod uwagę dwie rzeczy - po pierwsze, intercooler zamontowany na pokrywie zaworów bardziej się grzeje z powodu mniejszej ilości powietrza do niego dostarczanego (powietrze nie pada prostopadle jak we FMICu, tylko przez dziurę w masce, która jest częściowo przez to powietrze opływana) i samego gorąca panującego w komorze silnika, a po drugie, poprawnie skonstruowany FMIC nie pogorsza w znaczącym stopniu chłodzenia wody... Czy słyszałeś kiedykolwiek o tym, że w Evo są problemy z chłodnicą wody z powodu fabrycznie zamontowanego FMICa? Ja o czymś takim nie słyszałem, a pamiętaj, że silnik jest tam zamontowany tak samo jak w GTiRze... A jeżeli chodzi o zmniejszenie ciśnienia doładowania, to w samochodzie z poprzecznie umieszczonym silnikiem różnica długości rur od turbiny do intercoolera (i wynikająca z tego pojemność układu, wraz ze zwiększaniem której zmniejsza się ciśnienie doładowania) między TMIC a FMIC jest marginalna. Ponownie przywołując przykład Evo - czy posiadające jednak większe niż T28 turbo Evo słynie z dużego laga? Nie, wręcz przeciwnie...

A jeżeli chodzi o V-mount, to jest to pewien kompromis, wynikający z konieczności posiadania możliwie szybko reagującego na gaz silnika (ponownie kłania się pojemność układu), oraz faktu, że jadąc bokiem chłodnica wody nie otrzymuje odpowiedniej ilości świeżego powietrza mając FMICa przed sobą. Takie układy mogą być stosowane tylko w autach ze wzdłużnie umieszczonym silnikiem (do tego nie wszystkich), przez co przywołany przez ciebie przykład nie ma zastosowania w GTiRze...
troszke odbiegles od tematu, a oczywistych rzeczy nie musisz mi tlumaczyc

VMIC to byl tylko przyklad roznych zdan na dany temat, w zaleznosci od potrzeb zastosowania. I pokazanie ze ludzie jaraja sie VMIC ktory widza w drifcie i montuja w everydayach a potem w korku im sie motur gotuje.

co do dziur w masce to sa one tak pomyslane, zeby to powietrze bylo indukowane do komry silnika, a sa rozplanowywane na podstawie rozkladu cisnien powietrza na masce - w jednym miejscu bedzie podcisnienie w drugim nadcisnienie. przy wlotach na masce to sie wlasnie wykorzystuje w zaleznosci od celu

Nadal twierdze ze TMIC bedzie przystosowany do mniejszych cisnien doladowania bo ma mniejsza wydajnosc niz FMIC, ale nadal ma sens w znaczeniu gospodarki cieplnej.

Poza tym porownywanie Evo z GTiR em pod katem trzemania temperatur pracy, nie ma sensu bo jak zapewne wiesz chlodzenie i silnika jest zalezne nie tylko od wydajnosci chlodnicy i dostepu powietrza ale przede wszyskim od tego jak byl zaprojektowany blok i wydajnosc pompy wody.

Nie probuje tutaj wywalczyc wyzszosci czegokolwiek nad czymkolwiek innym, po prostu zwracam uwage na rozne rozwiazania w zaleznosci od potrzeb - np to co sam napisales o VMIC
Na dobrą sprawę jest tu tyle rzeczy zależnych od modelu auta i jego użytkowania, że dalsza polemika tego rodzaju nie ma większego sensu. W każdym razie - IMO jedyne słuszne wyjście to FMIC!
grzanie sie silnika z vmic w korku to jakas paranoja ktora podobnie jak Ty wyczytalem na jakims zagranicznym forum. czym rozni sie pochylona chlodnica od chlodnicy polozonej pionowo W KORKU? niczym. ani przez ta, ani przez ta nie leci powietrze bo auto STOI. no chyba ze ktos zrobi totalny vmic-hardkor pozbawiajac chlodnice wentylatora ..

ja osobiscie rozwiaze to tak (najpierw musze przerobic wiskoze na cos ludzkiego) i kupic nowa chlodnice, bo moja jest juz troszke "zdezelowana". aha, zastanawiam sie nad odwroceniem icka o 180 stopni tak by wlot/wylot z endtankow byly na gorze

A nie robiąc takiego myku z IC nie pogorszysz przepływu powietrza?
jasne ze sie pogorszy, ale coraz wiecej osob jezdzi na icku zamontowanym w ten sposob i wszyscy bardzo chwala to rozwiazanie. pozatym icek z iveco raczej sie do tego nie nada. trzeba pomyslec o takim ze sporymi przerwami miedzy lamelkami (np. apexperformance, jest tez kilka chinskich-ebayowych ktore bez problemu podejda). dodatkowo obrocenie tak ze wyloty z end tankow beda na gorze znaaaacznie skroci orurowanie, ale trzeba bedzie pomyslec o sensownym umiejscowieniu filtra powietrza. i idealna chlodnica na porzadnym wentylatorze to podstawa


BTW teraz zauwazylem ze ca18det fwd w wersji z ickiem ma obrocony o 180 stopni kolektor dolotowy. i wyjscia odm tez jakies inne sa.. :looka:
BTW teraz zauwazylem ze ca18det fwd w wersji z ickiem ma obrocony o 180 stopni kolektor dolotowy. i wyjscia odm tez jakies inne sa.. :looka:



bo powinien zalozyc kolektor dolotowy z ca16de
fakt :wstyd: zapomnialem o istnieniu silnika z ktorego szukam walka ssacego. mi to bardziej pasuje na ca18de. ca16 mial przepustnice na srodku
zapomnialem o istnieniu silnika z ktorego szukam walka ssacego. ...


W takim razie być może to Cię zainteresuje (jeśli wcześniej nie widziałeś tego ogłoszenia) Wałek ssący 248 stopni lift 8,5 - lepszy od ca16de