Nevada2008-03-12, 23:11
Wygląda na to że może być lepszym wyborem na mokrą nawierzchnię niż R888, widać że to taka street-legal opona sportowa która będzie hałasować podobnie jak R888...
Ciekaw jestem kiedy pojawi się w PL na rynku i jak będzie się kształtować jej cena.
Rozmiarówka:
LINK
CMQ2008-03-12, 23:19
Jestem mega chętny by nią nie przeskoczyć, czekam tylko na ceny.
CMQ2008-03-12, 23:50
Nie chcę. Poza tym nie ma w tym rozmiarze co szukam.
!markos2008-03-12, 23:56
to czekaj. toyo ma to do siebie, ze jak cos zapowiadaja, to bedzie mozna to normalnie kupic najwczesniej za rok. tak bylo z r888 w 195/50/15.
azenis jest w meskim rozmiarze 215/45/16 - jdm itr mial takie z fabryki
CMQ2008-03-13, 00:09
czekam na pedalski rozmiar 195/55/15, jak bedzie trzeba ściągnę z UK czy JP. Nie pali mi się.
misiek007a2008-03-13, 13:33
Podobno maja byc niedostepne na naszym rynku.
Pati2008-03-13, 13:37
a to import prywatny juz nie istnieje?
misiek007a2008-03-13, 13:53
Istnieje ale zawsze to utrudnienie
!markos2008-03-13, 14:04
dla mnie najwiekszym utrudnieniem sa ceny opon w polsce. wole kupic w us i poczekac miesiac. pomine juz fakt, ze w polsce wielu opon w ogole nie mozna kupic.
CMQ2008-03-13, 16:35
Ja też. I tak zapewne je sobie sciagnę. Poczekam na testy, nie wiem też jak tam ze sztywnością ścianki.
tomp2008-03-13, 18:46
Nie wiem jakie będą ceny R1R ale R888 mozna w tym roku kupic naprawde tanio, a jak ktos chce, to mozna znalezc naprawde ekstra okazje, np 260 zł/szt (z przesyłką) za r888 205/50/15
jajacek2008-04-24, 14:23
to będzie jeździło w Formula Drift
Pati2008-04-24, 15:12
jakies nawiązanie do opon Toyo?
to Scion z przeszczepem napędu na tył. taki powinien być następca AE86.
jajacek2008-04-24, 16:16
jakies nawiązanie do opon Toyo?
takie nawiązanie, że na tych oponkach już się lata, lub będzie latane za głęboką wodą
prawdopodobnie niedługo będzie można znaleźć opinie...
zyzy2009-02-11, 11:08
czy sa juz jakies opinnie na temat tej opony i w czym jest lepsze lub gorsza od r888?
Gr00bY2009-02-11, 11:13
Jestem mega chętny by nią nie przeskoczyć, czekam tylko na ceny.
Cena taka sama jak R888. W dziale sprzedam jest detal. 10% off z miejsca proponuje. A przy konkretnych oponach cena będzie ustalana indywidualnie
Marudo - raczej nikt Ci nie napisze jak się na niej jeździ bo dopiero co zostały wczoraj wprowadzone oficjalnie do cenników.
!markos2009-02-11, 11:14
czy sa juz jakies opinnie na temat tej opony
jest sporo. w jezyku angielskim. mozna je znalezc przy pomocy gugla
lukiasz2009-02-12, 22:05
no to już można zamawiać , p[pierwsza dostawa jeszcze w tym miesiącu, R888 już jest w drodze do mnie
Wszystkie ceny są tutaj, przy zakupie grupowym taniej
http://www.rpmotorsport.p...3_15_88_27.html
Ta wyczynowa opona sprawdzi się zarówno na ulicy jak i na torze. Unikalna konstrukcja bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność, typową dla opon wyścigowych, przy zachowaniu długiej żywotności oraz niskiej emisji hałasu. Agresywny design bieżnika nie tylko świetnie się prezentuje ale zapewnia też dobrą kierowalność na mokrej nawierzchni. Ponieważ opona ta jest produkowana ze specjalnych komponentów i posiada specyficzny bieżnik - tylko do zastosowań wyczynowych, nie jest objęta tradycyjną gwarancją handlową. Godna alternatywa dla PROXES R888. Profesjonalni kierowcy z Teamu Toyo potwierdzają najwyższą klasę tych opon.
PS. wszystkie pytania kierujcie na info@rpmotorsport.pl
Mrk-WX2009-02-13, 13:53
Jest sens kupować te opony z przeznaczeniem głównie na ulice? W trasy nie jeżdże, jeśli jakiś wypad na tor to w przyszłym sezonie dopiero, także głównie użytkowanie na ulicy mnie interesuje. Zarówno na suchym jak i w czasie deszczu. Czy może lepiej kupić bardziej z przeznaczeniem tylko na ulice? Chociaż wtedy dochodzi zakup kolejnego kompletu w przypadku wypadu na tor...
Furious2009-02-13, 14:43
kup normalne drogowe opony
żółtek2009-02-14, 21:03
kup normalne drogowe opony
Lub Toyo T1R
Arv2009-02-15, 10:43
lepszy Goodyear F1
ale sporo droższy, co nie ulega wątpliwości że też bym wolał
chbr2009-02-15, 10:59
mi się na T1R jezdzi bardzo dobrze
Nevada2009-02-15, 11:13
Ja też problemów nie miałem, miękka guma, dobrze trzyma. 195/50R15 na feldze 6,5-7 cali jest b.dobra. Świetnie się nadaje jako opona na miasto i " z pod świateł".
ARTX2009-02-15, 11:56
I to mnie właśnie zastanawia skąd tak skrajne opinie - "jednym" daje radę na torze a "drudzy" nie polecają nawet jako oponę drogową ???
jak najbardziej ta opone moge rowniez polecic i na codzien i na tor
stwierdzilem tylko, ze Goodyear F1 bedzie lepszy ale jest ciut drozszy.
roznice miedzy tymi oponami zauwazy tylko ten ktory smiga po torze i dobrze zna mozliwosci swojego auta, inaczej nie ma szans aby ktos zauwazyl roznice miedzy tymi oponami
kuchar2009-02-15, 18:17
skoro już mowa o T1R to wie ktoś ile waży sztuka 195/50/15 ?
wielki2009-02-15, 20:55
około 6,5 lub niecałe 7kg zależy od wagi
Youtro2009-03-01, 09:48
jeździł już ktoś na tych R1R ? jak się ma np do Parady Spec II ?
rdk2009-03-02, 18:25
opona jest krótko w sprzedaży, jeśli ktoś ją ma to chyba jeszcze nie było warunków do testów na ulicy, więc ciężko o porównanie, chyba że za wodą
rudzinski2009-03-02, 18:27
z tego co mi wiadomo pierwsza dostawa do PL ma byc na poczatku marca (czyli praktycznie na dniach)
ARTX2009-03-02, 19:47
z tego co mi wiadomo pierwsza dostawa do PL ma byc na poczatku marca
te opony juz sa dostepne w PL wiec pierwsza dostawa to napewno nie jest
rudzinski2009-03-03, 15:10
heh, jestes pewien? bo dostepne byly juz dawno tylko, ze nikt ich praktycznie nie mial
Gr00bY2009-03-03, 15:17
Dokładnie. Pierwsze opony fizycznie bede miał za tydzień. Te co były wcześniej to tylko prywatny import.
[ Dodano: 2009-03-03, 15:22 ]
rudzinski2009-03-03, 17:44
akurat jestem przed zakupem opon do zabawy i mam wybor r1r albo r888. na dobra sprawe moge wziasc r1r i przetestowac je juz na lublinie
Nevada2009-03-03, 20:49
do zabawy lepiej brac R888
rudzinski2009-03-03, 20:53
z jednej strony tak, ale gdyby dodatkowo potraktowac to jako opone na deszcz?
Pit2009-03-03, 21:13
to docinasz R888 i masz super opone na deszcz
Arv2009-03-03, 21:52
a gdzie można dociąć opony, albo jeśli można samemu sobie z tym poradzić to jak czym... poważnie pytam
rudzinski2009-03-03, 22:03
Pit, to nie lepiej kupic gotowe? bo np mnie nie stac niestety na komplet r888 i r1r jednoczesnie.
Nevada2009-03-03, 23:20
a gdzie można dociąć opony, albo jeśli można samemu sobie z tym poradzić to jak czym... poważnie pytam
niektóre zakłady wulkanizacyjne mają docinarki- popytaj
ARTX2009-03-04, 00:27
do zabawy lepiej brac R888
dlaczego?
raceboarder2009-03-04, 08:23
a gdzie można dociąć opony, albo jeśli można samemu sobie z tym poradzić to jak czym... poważnie pytam
wszystkie stajnie rajdowe mają takie maszyny do docinania opon , ale jest to trudne do zrobienia wiec lepiej żeby ci ktos naciął / mój kolega przed rajdem tak sobie styrał 1 opone .../
Ale wyjście z r888 zawsze jest jakieś z docięciem , pytanie - śmiga ktoś tak na co dzień ? na docinanych ósemkach
Kamykt42009-03-09, 01:04
A ktoś złyszał że te R1R maja jakis problem z gumą i w uk wszyscy posiadacze tych opon moga je Reklamować
Toyo jako jedyny producent przyznała sie do winy i przyjmuje zwroty
Ktoś wie czy to dotyczy też dostaw do Polski??
rudzinski2009-03-09, 01:39
tylko ta opona nie ma gwarancji
schwepes2009-03-09, 06:48
Na szczęście jest coś takiego jak rękojmia i producent co by nie pisał o swoim produkcie w kwestii gwarancji, odpowiada za zgodność jego faktycznego stanu z opisem.
raceboarder2009-03-09, 06:53
Kamykt4 skąd masz to info ?
Kamykt42009-03-11, 11:33
Od znajomego mieszkajacego w Uk
Jego brat zakupił komplet i po tygodniu je zwracal
Kamykt42009-03-11, 11:59
Znaczy on to zwrucił bo sie dowiedział że może zwrucić bo podobno mieszanka gumy była zła i Toto sie przyznało do błedu i przyjmuje zwroty ale niewiem czy wymienia na dobre czy odaje kase
Też niewiem czy wszystkie czy tylko jakaś partia taka była i już sa dobre
CMQ2009-03-11, 12:03
Jak ze wszystkim co nowe, trzeba czekać na pierwsze testy i pierwsze fakapy.
grafix2009-04-09, 09:53
sa juz jakies sygnały czy nadal kazdy na kazdego czeka ?:)
Fawor2009-04-09, 10:48
w weekend bede sie bawił.
!markos2009-04-09, 11:17
a moze takie gumki
elmer2009-04-09, 12:36
Ecsta MX - osobiście nie jeździłem, ale słyszałem raczej pozytywne opinie. Gdzie można dostać tę oponę?
Nevada2009-04-09, 22:01
Ecsta MX - osobiście nie jeździłem, ale słyszałem raczej pozytywne opinie. Gdzie można dostać tę oponę?
W ASO Volvo Drywa
Kras2009-04-10, 06:49
A ceny jakies ludzkie, czy jak to w ASO?
CMQ2009-04-10, 07:49
Ludzkie. Ale guma miękka jest.
Kras2009-04-10, 07:56
Ehhhh, lipa...
Chyba nie ma co kombinowac tylko brac RE070.
Pit2009-04-10, 10:48
no nie wiem czy taka kicha, jesli miedzy kierowcami wyscigowymi była to 1s. róznicy w czasach to mysle, ze R1R to nadal super opona i mało kto wyczuje 'wyniki' tego testu.
Mrk-WX2009-04-10, 10:56
Póki co nie miałem za dużo czasu żeby troche sensowniej na nich pośmigać, zdaje sie jeden czy dwa wieczorne wypady mają za sobą, ale jestem zadowolony z zakupu. Co prawda dupa ze mnie nie driver, więc może to nie być miarodajna opinia, ale nie zauważyłem żeby tak muliły na starcie, na przyczepność i prowadzenie też nie narzekam. Jak dla mnie to spełniają swoją funkcje w zadowalającym stopniu. Może za jakiś czas wrzuce bardzej sprecyzowany opis. Na torze też nie miałem okazji jeszcze na nich pośmigać.
Kras2009-04-10, 11:35
no nie wiem czy taka kicha, jesli miedzy kierowcami wyscigowymi była to 1s. róznicy w czasach to mysle, ze R1R to nadal super opona i mało kto wyczuje 'wyniki' tego testu.
Komentowalem Ecste...
R1R chetnie bym kupil, ale ceny sa z kosmosu.
Mrk-WX2009-04-10, 11:38
Zagadaj do Gr00bego, jak ja kupowałem to strasznego kosmosu nie było
Kras2009-04-10, 12:38
Zalezy od rozmiaru. 17" sa juz grubo wyjechane...
Fawor2009-04-10, 15:06
Pierwsze testy organoleptyczne, może mało miarodajne Macając R888 i R1R postawione obok siebie różnica w miękkości gumy jest straszna. R888 ( fakt, że po jednym sezonie ) są twrade, w R1R palec zapada się jak w masło. Podejrzewam, że przy 300konnej ośce po wakacjach będą do wyrzucenia.
ARTX2009-04-10, 15:25
wiec jesli guma jest za miekka to tez bedzie lipton bo w duzej temteraturze beda pływac jak zimówki... jechalem na Margumach S1 czyli ta najmieksza i była tragedia przy temperaturze 30st C
Fawor2009-04-10, 15:38
Zgadza się, na szybkim torze przy wysokiej temperaturze mogą płynąć.
Mrk-WX2009-04-10, 15:45
to może rzeczywiście niektóre partie są wadliwe, bo nie zauważyłem żeby moje były jak masło, a też macałem R888 i R1R leżące obok siebie...
Fawor2009-04-10, 15:47
ojej, oczywiście nie chodzi mi o takie masło, że wbijam palec 1cm wgłąb
rudzinski2009-04-10, 15:51
tak, ale r1r to opona z zalozenia bardziej na deszcz czyli nizsze temperatury
ARTX2009-04-10, 15:52
Fawor mysle, ze R1R bedzie lepsza na chłodniejsze dni i ewentalnie po deszczu jesli mieszanka jest bardziej miekka niz R888
patyklks2009-04-10, 22:30
ciekawe bo podobno to ta sama mieszkana r888 i r1r
[ Dodano: 2009-04-10, 22:35 ]
Mrk-WX2009-04-11, 10:57
ojej, oczywiście nie chodzi mi o takie masło, że wbijam palec 1cm wgłąb
ojej, wiem przecież.
Nie wiem dlaczego ale gdy opona jest już jakiś czas używana robi się bardziej twarda. Macałem R1R,R888 było to samo
to miałem na mysli
wierzba2009-04-13, 17:50
w weekend bede sie bawił.
i jak wrażenia na r1r...
Fawor2009-04-13, 18:00
Chciałem napisać po trasie
Boje sie kacić po zakrętach, bo auto nie moje, a i toru nie mam pod ręką Na prostej opona na prawdę zabija. Moja letnia przy strzale z 4k kręci się jak głupia, bez odpuszczenia gazu mieliłoby do odcięcia. Na R1kach strzał z 5k dwa obroty kołem i zmuła na 3k rpm.. Z wyższych się boje, żeby niepotrzebnie nie zabić sprzęgła. Niech doczeka do zawodów W kwestii użytkowania codziennego na pewno nie są głośniejsze od normalnych, nowych zimówek typu Firestone itp. Jutro lece na nich 200km do Poznania to mogę coś skrobnąć po przybyciu. Wody osobiście nie zastałem, ale ziom już jeździł i mówił, że po wpadnięciu około 80km/h w głęboką kałużę pojawiła się tylko ogromna chmura wody, ale auto gripa nie straciło. Oczywiście zarówno prędkość, jak i głębokość może być przekazana z lekkim 'błędem pomiaru' , ale chyba generalnie będzie lepiej niż na R888. Na sr.pl jest fajny mail od dystrybutora Toyo i obrazowe porównanie do T1R.
zonk2009-09-01, 15:17
to w koncu ktora z tych opon r8 czy r1r jest lepsza na 1/4 ? Bo czytalem na paru forach i kazdy swoje poleca. Ze niby r8 lepsza lepiej przyczepna , tu Fawor pisze ze r1r lepsza bedzie? ktos robil porownanie?
raceboarder2009-09-01, 16:04
Czy ktoś jush może napisać coś wiecej o R1R'ach . . .
BurnOuT2009-09-01, 16:25
R888:
-bardzo głośna
-szybko się zużywa
-niesamowita przyczepność
-nie lubi nierówności (wciąga w dziury/koleiny), trzeba być przytomnym
R1R:
-głośna ale jednocześnie dużo cichsza niż R888
-szybko się zużywa ale ma więcej bieżnika niż R888
-niezła przyczepność
-zdecydowanie bardziej uliczna opona niż R888
więcej nie wiem
raceboarder2009-09-01, 17:37
a jest tak samo miekka jak R888 ? jak na wodzie przy niskiej (poniżej ~25*C) temperaturze sie sprawuje ?
BurnOuT2009-09-01, 18:28
niestety na R1R nie jeździłem ale jazda na R888 na mokrym asfalcie przy 10*C nie sprawia problemu (wiadomo - trzeba używać mózgu). Generalnie nawet podczas dużej ulewy da się spokojnie jadąc dojechać do celu.
raceboarder2009-09-01, 18:50
pytam o R1R bo ja na R888 jeździłem po deszczu i w deszcz (ulewa) i jechało mi sie przyjemnie
Mati792009-09-01, 19:41
R1R nie jest tak miękka jak R888 ... jest z innej mieszanki !
Fawor2009-09-01, 20:13
porównania miękkości i przyczepności się nie podejmę, bo w sedanie mamy dwie różne szerokości tych odmian i średnio jest sens je porównywać.
Nie jeździłem na paradach czy innych podobnych UHP, ale rozprawiając po prostu o tej oponie - dla mnie R1R jest rewelacją. Na deszczu totalnie idiotoodporne - 160km/h w koleinach i zachowują się jakby było sucho Na codzień nie odczuwam jakiegoś specjalnego dyskomfortu w kwestii głośności - nie odróżniają się szczególnie na tle 2,5calowego wydechu. Nie myliłem się w poziomie przyczepności na wprost - ciut odprężone Z6 na prawdę nie ma siły przekręcić tą oponą z odcinki. Teraz przenosząc ~320Nm traci trakcję na dwójce tylko na średniej klasy drodze. Na równym, świeżym asfalcie dwójka po prostu ciągnie, nawet po przepięciu. Na końcu zużycie - sądziłem, że po sezonie letnim przednia oś będzie do wyrzucenia - zrobione ponad 12k km, na prawdę szybkich km z racji przeznaczenia, nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy przednim i tylnym kompletem
W tej chwili wg mojej opinii - opona idealna Na zawodach w Borsku będziemy testować różnicę między 195/50 R1R, a 215/50 R888, która jest już na wykończeniu. Spodziewam się dość ciekawych wyników, ale nie chce wyrokować
Salatnik2009-09-01, 20:20
Arv2009-09-01, 23:10
porównania miękkości i przyczepności się nie podejmę, bo w sedanie mamy dwie różne szerokości tych odmian i średnio jest sens je porównywać.
W tej chwili wg mojej opinii - opona idealna Na zawodach w Borsku będziemy testować różnicę między 195/50 R1R, a 215/50 R888, która jest już na wykończeniu. Spodziewam się dość ciekawych wyników, ale nie chce wyrokować
R1R bardziej dostają w dupę na suchym asfalcie z racji większej ilości nacięć. Mowa oczywiście o zakrętach. Poza tym R888 na wykończeniu klei duuuużo gorzej niż świeżo dotarta. Jak już macie porównywać to powinny być podobnie zużyte. To co zostaje pod koniec jest twarde i nie trzyma już tak dobrze.
BurnOuT2009-09-01, 23:13
koniec = równo/poniżej poziomu minimum czy aż do łysego?
Furious2009-09-01, 23:23
koniec = równo/poniżej poziomu minimum czy aż do łysego?
koniec = 1-2mm bieżnika
Fawor2009-09-01, 23:24
Poza tym R888 na wykończeniu klei duuuużo gorzej niż świeżo dotarta. Jak już macie porównywać to powinny być podobnie zużyte. To co zostaje pod koniec jest twarde i nie trzyma już tak dobrze.
wcale tego nie neguje ( a wręcz jestem skłonny się zgodzić ) i jak najbardziej zdaje sobie sprawę, że nie będzie to absolutnie obiektywny test wydający wiążącą opinię o oby dwu modelach. Po prostu - będzie
Arv2009-09-01, 23:53
koniec = równo/poniżej poziomu minimum czy aż do łysego?
u mnie ostatnio koniec był jak się płótno pokazało od wewnątrz
koniec to koniec, jak już się łysa robi i nie widać bieżnika.
rafi14302009-09-01, 23:56
a Ty znowu swoje, mówiłem Ci już, i pokazałęm (u innych), że opona jest liczona na maxa do stoperów , póxniej masz już coś czego producent nie przewiduje dlatego nie ma co dążyć do slicków bo to big milk black daje !!!!!!!!!!!!
Arv2009-09-01, 23:59
RAfi, Furious miał na myśli chyba jednak do zera, bo szkoda opon na upalanie, jedzie się je do zera, co innego na ulicę
rafi14302009-09-02, 00:15
hej ARV , nie miałęm na myśli Tomka tylko BurnOut , co innego daje opona z siebie po za krętach a co innego na wprost , w jego (moim) przypadku na ogólne nawierzchnie lepsza pełna niż r8 slick (guma juz twarda i brak tej samej przyczepności ) \
tak uważam , to moja teoria producenta !
hej
Furious2009-09-02, 08:24
Arv pisał o wykończeniu, wiec zrozumialem ze Burnout pyta kiedy jest wykonczenie, wiec juz na tym 1-2mm przyczepnosc R888 znacznie spada w stosunku do w miare świeżej opony. Chociaz zwykle właśnie na torze jezdzimy do pojawienia sie pierwszego płutna.