gdzie jest puszka do wentylowania pokrywy? powinna byc najwyzej jak sie da, a nie widac jej nigdzie na wierzchu..
nozder, Nadkola wsadzone Zaraz będę sprzątał auto to i dywaniki wjadą
!markos, Puszka jest tam gdzie jest, i jest w sumie dobrze ale przewód do odprowadzania soczku jest za długi. Wystarczy że skróce przewód i będzie cacy
Puszka jest tam gdzie jest, i jest w sumie dobrze

czyli gdzie jest? bo powinna byc na wysokosci pokrywy zaworow. nie, nie wiem dlaczego, poprostu wiem, ze powinno sie je montowac mozliwie jak najwyzej.
Jak najwyżej ? Jak dla mnie to zbiorniczek na olej musi być niżej od wyjścia odmy żeby olej sobie spływał na luzie, a nie żeby miał pod górkę czy był na równi i osiadał na przewodzie lub cofał się do silnika Jest obok wiatraka

Apexi odłączone, wszystko w sumie działa jak powinno Zamontowałem też nowe OEM dywaniki z VTi
Jak dla mnie to zbiorniczek na olej musi być niżej od wyjścia odmy żeby olej sobie spływał na luzie, a nie żeby miał pod górkę czy był na równi i osiadał na przewodzie lub cofał się do silnika

no to bardzo ciekawa masz teorie, ale niestety nie ma ona najmniejszego sensu, poniewaz powietrze wpada pod pokrywe, a nie sie spod niej wydostaje.
poniewaz powietrze wpada pod pokrywe, a nie sie spod niej wydostaje.


którędy wpada?
przez ta mala rureczke, ktora idzie od dolotu. dlatego po zdjeciu tej rureczki trzeba zalozyc filtr na krociec.
zią, w tej rureczce jest zawsze podciśnienie...
w tej rureczce jest zawsze podciśnienie

no ta.. a w ktora strone leci powietrze? spod pokrywy, czy pod pokrywe? bo mi sie jednak zdaje, ze pod pokrywe..
Dzięki Marcin Jeszcze będzie okazja

Majlo, nie przesadzaj, to tylko jedna długość na oponach które się nie trzymały i z chujowym startem Ale faktycznie wygrał Mam nadzieję że będzie jeszcze okazja do spotkania na światłach

Markos, możesz jaśniej mi to wytłumaczyć albo podać mi stronę z opisem instalacji Oil Catch Tank'a oraz z zasadą jego działania ? Bo zawsze myślałem że powietrze wpada tylko przez filtr, a rureczka z odmy wchodzi do filtra aby z powrotem wpaść do silnika. Więc moim zdaniem to Twoje goog... tzn. Twoja teoria nie ma najmniejszego sensu

Pzdr.
no ta.. a w ktora strone leci powietrze? spod pokrywy, czy pod pokrywe? bo mi sie jednak zdaje, ze pod pokrywe..



spod pokrywy na zewnątrz.
spod pokrywy na zewnątrz.


ot co. Jak sama nazwa wskazuje, jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Nie dopowietrzenie
odpowietrzenie skrzyni korbowej to jest w bloku. niestety nie mam teraz dostepu do swojego kompa, bo wczoraj niechcacy go zabilem , ale jak postawie go na nogi, to pozwole sobie wkleic schemat. taki dosc przejrzysty, ze strzalkami co w ktora strone leci, nie bedzie juz watpliwosci.

Jako że !markos ma jakąś poronioną teorię, to proponował bym wydzielić osobny temat na tą dyskusję. Może udowodni reszcie świata że jest tak jak on uważa I proszę nie robić mi tu OT

Schemat to ja Ci moge patykiem na piasku narysować Nie wierz wszystkiemu co znajdziesz w googlach, bo tam często ktoś głupoty wypisuje
schemat z manuala dziecko drogie.. manuala hondy. takiego, w ktorym jest wszystko co chcialbys wiedziec na temat swojego silnika.
Dzieci tu nie ma, zacznij szanować rozmówcę i spieraj się z tematem a nie z człowiekiem. Temat zostawiam, jeśli jedyne co się tam pojawi to dalsze szczekanie to go wywalę.

Markos, możesz jaśniej mi to wytłumaczyć albo podać mi stronę z opisem instalacji Oil Catch Tank'a oraz z zasadą jego działania ? Bo zawsze myślałem że powietrze wpada tylko przez filtr, a rureczka z odmy wchodzi do filtra aby z powrotem wpaść do silnika. Więc moim zdaniem to Twoje goog... tzn. Twoja teoria nie ma najmniejszego sensu



jeśli jest tak to po co się na odmie montuje oil catch tank ?
mnie całe życie uczono że odma to jest powrót oparów olejowych do dolotu po to by uległy spaleniu .. względy ekologiczne ...
ale po tym co widzę na tych schematach to ja już nic nie rozumiem
bo przepływ jest w danym kierunku (z schematu)
a to, że czasem rzygnie olejem na max rpm to inna sprawa...
chyba tak to jest...
oil catch tank ?



olej łapać czołg? nie rozumiem......
Poleruj, weź nie psuj tematu jeszcze bardziej.
Mimo, ze intuicyjnie sie wydaje, ze przewodem który biegnie do pokrywy zaworow powietrze (lub powietrze pomieszane z parami oleju) powinno wylatywac z silnika to tak nie jest. Tzn nie do konca tak jest.
Zgodnie z manualem Hondy (co trzeba przyjac za rzecz pewną, chyba, ze kwestionujemy wiedze inżynierów Hondy) przez wiekszość czasu powietrze jest zasysane pod pokrywę zaworów. Jedynie podczas katowania fury jak mamy przedmuchy i pod pokrywą powstanie nadcisnienie to wtedy pary oleju sa wywalane spod pokrywy. Swiadczy o tym delikatnie ubrudzona tłustą mazią przepustnica.
Czy sie komuś podoba czy nie to tak jest.

Podstawowym zadaniem Oil catch can'a jest niedopuszczenie wylewania sie oleju na jezdnie czy na tor. Najprościej odpowietrzyc silnik za pomoca rurki z filterkiem sprowadzonej gdzies pod samochod. Niestety przy takim rozwiazaniu brudzimy olejem jezdnie lub tor co moze byc bardzo niebezpieczne dla innych osob ktore nie spodziewaja sie oleju na drodze czy torze. Dlatego rurki sprowadzamy do zbornika i tam gromadzimy i poźniej wylewamy bądź w przypadku niektorych silnikow ktore maja spore przedmuchy sprowadza sie ten olej z catch can'a ponownie do miski olejowej.
W uturbionych Hondach z tego co pamietam trzeba cos zrobic z tym zaworem PCV ze skanow manuala zeby dobrze sie odpowietrzala skrzynia korbowa
ja generalnie ma zamontowanego catch can'a / tank .. jeden ch... i teraz zastanawiam się czy go nie zmodyfikować po przez wywiercenie dziury u góry i zamontowanie filtra..


bawić się w to czy olać sprawę ?
Dziś się nie nadaje do myślenia, ale jak to wszystko czytam to jest tak że... przez odme wpada powietrze do silnika, a podczas jazdy na wysokich obrotach wypada tamtędy olej, i jeżeli mamy Oil Catch Tank to tam właśnie wpada olej. Tak ?

Ale przejdźmy jeszcze do sprawy instalacji tego ustrojstwa. Jeżeli na wyjściu odmy mam założony filterek, oraz mam dodatkowe wyjście z pokrywy specjalnie na Oil Catch Tank'a, to gdzie go powinienem umieścić ? Z puszki wychodzą dwa wyjścia, na jedno jest założony wąż do odmy, a drugi ? Ma być pusty czy na niego też zakładać filterek ? No i dlaczego ma być jak najwyżej ?
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=24335
Schemat zrozumialy, ale...

W kolektorze dolotowym silnika NA zgodnie z zasadą działania zawsze będzie występowało podciśnienie, czyli powietrze przez 'breath hose' będzie zasysane przez kanały głowicy do komory spalania. Skoro pod pokrywką mamy ~ciśnienie atmosferyczne to jakim cudem podciśnienie ssące powietrze przez dolot może nagle wpychać ów powietrze do odmy? No chyba, że pod pokrywką również panuje podciśnienie, tylko nie wiem dlaczego miałoby tak być.
Dziś się nie nadaje do myślenia, ale jak to wszystko czytam to jest tak że... przez odme wpada powietrze do silnika, a podczas jazdy na wysokich obrotach wypada tamtędy olej, i jeżeli mamy Oil Catch Tank to tam właśnie wpada olej. Tak ?


Tak Pod deklem też musi być recyrkulacja powietrza.

Natomiast ta druga odma, tzw. odpowietrzenie skrzyni korbowej ma zawór przez który może tylko wypuszczać gazy do kolektora dolotowego.

pod deklem moze sie zrobic nadcisnienie i wtedy wypycha opary z olejem do dolotu.

tu dość kompletny zestaw zewnętrznego odpowietrzenia:


a tu schemat montazu:
A przy zamkniętej przepustnicy? Na wolnych obrotach.


tez podcisnienie, tylko mniejsze.

Bobas, ja z językami na bakier, musisz wybaczyć
A tak w temacie - co daje założenie "olejowego łapacza czołgów" albo filtra? No poza lansem ofkors..... W serii tego nie ma, cały syf idzie w dolot.......
a wg mnie racje ma markos....
i sam kiedys rozkminiałem w którą to lpowietrze popyla i doszedłem do takich wniosków:
dla silnika serii D(zamiesczone bo manual był wyraźniejszy)


dla silnika serii B



Dokładniejszy obrazek tego samego:





Obieg powietrza jak widac na obrazku sugeruje podciśnienie pod pokrywą (bo jak inaczej świeże powietrze wpadałoby pod pokrywę?) i dalej powietrze idzie do skrzyni korbowej i jest wyciągane przed podciśnienie w dolocie. I tak się zastanawiam - czy jak zamiast do kolektora podepniemy dolne odpowietrzenie to co jest w bloku do catch can'a to czy nie spierd... misternego systemu wentylacji silnika? Znaczy potem nalezy spowrotem podpiąc catch can'a do ssaka, tak? Strasznie to poj3&@^$


czy może mnie ktoś oświecić jaki jest zysk, pożytek, korzyść, profit, użytek, beneficjum poprawiania fabryki?
chyba taki, że ci nie sra tym olejem na przepustnice.
mum666, w d16 miałem dzyndzel goły bez węża, nie srało olejem do środka, w ST202 mam fabryczne rozwiązanie, więc nie kumam ....

Ten przewód do pokrywy zaworów jest przed przepustnicą, tzn między filtrem a przepustnicą a nie pomiedzy przepustnicą a silnikiem


moj blad, sorry
trzeba uwazniej patrzec na schematy

...I tak się zastanawiam - czy jak zamiast do kolektora podepniemy dolne odpowietrzenie to co jest w bloku do catch can'a to czy nie spierd... misternego systemu wentylacji silnika? Znaczy potem nalezy spowrotem podpiąc catch can'a do ssaka, tak? Strasznie to poj3&@^$


W ulicznej furze powinienes podpiąć przewód z catch cana z powrotem do kolektora ssacego. Taka jest idea catch cana w ulicznej furze. Catch can powinien wyłapywać olej i do kolektora nie powinny lecieć syfy.
W wyscigowej furze możesz nie podpinać przewodu z powrotem do kolektora bo w wiekszości idziesz pełnym ogniem i w komorze korbowej bedziesz miał nadciśnienie i samo automatycznie sie będzie wentylować. Plus w kolektorze ssacym idąc pełnym ogniem masz niewielkie podciśnienie. Plus w furze wyścigowej nie chciałbym ryzykować że cokolwiek innego niż powietrze bedzie w kolektorze ssącym.
Ja w ITR nie mam podłączonego catch cana do kolektora a i tak sie w nim troche oleju zbiera wiec widać, że sie samo tez moze wentylować.
W silnikach z turbo zasadniczo też raczej nie powinno sie tego podłączać z powrotem do kolektora bo masz nadciśneinie.

[ Dodano: 2008-11-11, 21:01 ]
Z tym, że ja podciśnienie w kolektorze, o ile w wypadku itb mozemy mowic o kolektorze ssacym, mam tylko podczas hamowania silnikiem i na postoju. Jakiekolwiek dodanie gazu powoduje zblizenie do 0 atmosferycznego.
piechur, racja oczywiście.
kivik, no po kilku jestem, zgadłeś
po prostu szukam jakiegokolwiek logicznego wytłumaczenia potrzeby ładowania tego sprzętu pod maskę
jeżeli modyfikujesz dolot w aucie to co za problem podłączyć to z powrotem jak w fabryce skoro małe, mądre japońskie rączki tak zrobiły?
polish, kivik już to wyjaśnił.
ok ok nie linczujcie wielbiciela Ballenteins'a dzięki za info!
I z jednej i drugiej IMO catch can powinien być podpięty.



Czyli ogólne przesłanie jest takie, że catch tank większą 'robotę' robi od strony odpowietrznika z bloku niż spod pokrywki?


Optymalnie to dwa oddzielne catch cany trzeba zrobic.
Ja np. mam tylko jeden w ITR i zarówno blok jak i pokrywe podłączyłem do niego.
Troche nie bylo miejsca na drugi catch can, a poza tym nie chciało mi sie kupować drugiego.
no i dziekuje panom za bardzo ladny watek

a zeby bylo w temacie, to u siebie planuje polaczenie puszki z pokrywa i blokiem, usuniecie seryjnego blackboxa z tylu bloku i usuniecie polaczenia pokrywy z dolotem. bedzie czysciej, wydaje sie, ze jedynym minusem tego rozwiazania jest smrodek mogacy wydobywac sie z wentylowanej puszki

ps.
zawsze zastanawialem sie jak mozna zostawic otwarty krociec w pokrywie bez zadnego filtra na zasadzie "i tak nic tamtedy nie leci".. ano leci - syf do silnika.. jesli nie ma seryjnego polaczenia z dolotem, to albo puszka z filtrami, albo filterek na krociec!
usuniecie polaczenia pokrywy z dolotem


pokrywe musisz oddzielic od dolotu, bo inaczej dmuchałbyś tam doładowaniem.
kilka istotnych szczegolow w temacie wentylacji doladowanego silnika

-----------------------------------------------------------------------------------
Open Breather Ventilation
-----------------------------------------------------------------------------------

This method is adequate for ventilating crankcase gasses in turbocharged/supercharged cars because the extra blow-by will force its way through any filter quite easily. You want to make sure you provide as many sources as possible to allow the pressure to escape with ease.

For H, F, and D series engines you can use the stock PCV line(excluding the PCV valve), Breather Line, and tap an extra 1-2 ports in the valve cover if wanted. You can attach a filter directly to the line or connect them to 1or2 catchcans with a breather filter on top.

You want to place the catchcan in the highest possible location you can locate in your engine bay. This will allow the catchcan to collect blow-by gasses without consuming excessive oil and allow a drainback line to easily flow oil/gas mixture back into the engine(if you choose to use this feature).

The sole purpose of a catchcan in an open breather system is to "trap" oil and blow-by gasses so they do not contaminate your engine bay and the environment. The surface area in the lines and the catchcan facilitate this. Increasing the surface area by using steel wool or other means will certainly help capturing these gasses but will also restrict them from escaping. The best compromise is to use a baffled catchcan such as one Moroso manufactures.

On B series engines it is preferable to ventilate the crankcase gases through 2 ports located on the back of the block. This arrangement can be accomplished by removing the PCV chamber behind the Intake manifold bracket and sealing the stock Crankcase ventilation hole. If you are running the stock Intake manifold you will want to also plug the PCV port on the Intake Manifold as well.

The Crankcase ventilation hole can be sealed with one of these 3 methods:
1) Aluminum Freeze Plug (34.4mm-34.6mm)
2) Aluminum circular plate epoxied with Devcon Liquid Aluminum
http://www.devcon.com/devconfa...id=34
3) http://www.z10eng.com/ makes a plug.

It is important that you seal this opening with an Aluminum plug and not a rubber one!

Remove the ports with a 14mm Allen(Snap-on) and install these 2 washers and ports as shown below(Honda part numbers shown):

Use reinforced high temp hose 5/8" ID. Their will be a port on the top of your block which normally connects a line to your PVC chamber. You can either seal this or T it off one of your ventilation lines. The last thing to do is place a small filter on your breather port located on your valve cover.

I ran this above setup for approximately 1 year with no problems. My car was daily driven hard boosting 17-18 psi. I tested this setup using the following configurations:
1) Drain-back feature to the one of the original lines
2) Back to the oil pan
3) Without the drainback feature.

When I removed the drainback feature I would fill the catchcan half full every 2-3 weeks. The evacuation lines would dis-color but never suck oil even when I used the stock Honda fittings without an anti-siphon tube. The contents of fluid collected inside the catchcan was mostly unburnt fuel and contaminants with very little oil. If you are experiencing excessive oil consumption in the catchcan I suggest you place your catchcan higher or do a leak-down test.

I suggest manually draining the catchcan instead of using the drainback feature to eliminate gasoline and contaminants from re-introducing themselves to your oil.

Bottom Line

Cost: 20-150 dollars(dependent upon open filter lines or use of catchcan)
Performance: Good(as long as their is enough ventilation)
Reliability: Good.
Environment: Horrible(no catchcan)- poor(Catchcan)


W ulicznej furze powinienes podpiąć przewód z catch cana z powrotem do kolektora ssacego. Taka jest idea catch cana w ulicznej furze. Catch can powinien wyłapywać olej i do kolektora nie powinny lecieć syfy.
W wyscigowej furze możesz nie podpinać przewodu z powrotem do kolektora bo w wiekszości idziesz pełnym ogniem i w komorze korbowej bedziesz miał nadciśnienie i samo automatycznie sie będzie wentylować.



A ja pozwolę sobie powrócić do tego fragmentu, gdyż nadal mnie frapuje powrót z catch'a do kolektora, a nikt mi jednoznacznej odpowiedzi nie dał.
Niby jednoznaczna jest w tym fragmencie, który zacytowałem, ALE:
ja w aucie ulicznym podpiąłem wąż z breather boxa do pojemnika, a węzyk odchodzący od zaworka PCV zaślepiłem. Rozumiem, że jest to to samo rozwiązanie, o którym mówi kivik jako fura wyścigowa. Jest aż taka różnica miedzy uliczniakiem a torówką? Bo u mnie ( u Groobego w B również ) auto na taki setupie zaczęło palić pod 2l oleju na 1000km. WHY?? I dlaczego po powrocie do serii jak ręką odjął?
Napewno takie odpowietrzenie silnika jak w opisie który wkleił Markos zapewnia dobrą wentylację silnika ale ciekawi mnie jedno - czy może to mieć negatywny wpływ na stan oleju na bagnecie? I dwa - czy to co pływa w CC nadaje się tylko do wylania czy można to wlać z powrotem. U mnie wygląda to na olej w słomkowym kolorze o zapachu paliwa czyli prawidłowo wg. opisu...
nadaje sie do wylania