Witam. Dzis brat hamował auto pelna seria tylko dolot ze stozkiem i wyszlo zle a nawet powiem, że bardzo żle. Silnik to b16a2. Nie kopci nie leje olejem, nie bierze prawie w cale co moze byc przyczyna
Prosze o wszelkie sugestie i podpowiedzi.Dzieki.
Stawialbym na zatkany wydech przez katalizator, ewentualnie sprawdzilbym: poziom oleju, swiece, kompresje, czy jest iskra wszedzie, czy zalacza sie VTEC to tak na poczatek.
jakby witka nie bylo
Mi to również wygląda na brak vtec'a.
Jakby witka nie było to by motor total osłabł przed 8000rpm, a tu rosnie. Stawiam na zapchany wydech + ogólne zapuszczenie samochodu. Przewody, świece, filtr paliwa, ustawienie zapłonu, regulacja zaworów... Od tego bym zaczął.
jakby witka nie bylo


Jest tak: 2 bieg jak chyba u wszystkich 5500 i fotel ciagnie do ponad 8tys. na 4 biegu idzie chyba bardzo dobrze 180km/h moze troszki ponad.ogulnie normalnie sie wszystko załancza itp. Tak jak pisałem oleju nie bierze prawie nic zalanty syntetykiem zrobione 2 tys km i ubyla znikoma ale to naprawde znikoma ilosc.Co moze jeszcze byc wtryski ,listwa kolo cos mowil ze za bogata mieszanka bo czuc paliwo podobno bylo, ale nie wiem tak naprawde czy wiedzial co mowi bo nie wiedzial co to VTI.
Stawiam na zapchany wydech + ogólne zapuszczenie samochodu. Przewody, świece, filtr paliwa, ustawienie zapłonu, regulacja zaworów... Od tego bym zaczął.

Sprawdz czy masz na 100% komputer od swojego modelu, moze ktos zrobil psikusa.
To, że na 4 biegu dojdziesz do 180 o niczym nie świadczy. Akurat to zależy od skrzyni i jej przełożeń. Posprawdzaj to o czym pisali poprzednicy, jeśli nie pomoże będziemy szukać dalej.

[ Dodano: 2008-12-10, 22:47 ]
Swiece BKR6E-n i maja duże R. Moze troszki pierwsza z lewej przypalona ale to odrobine , i zdziwilo mnie ze pod nia jak wykrecilem byl olej a inne czyste. co do kompow nie znam sie ma takie oznaczenia AXP 37820p30g01.jutro zmienie filtr paliwa -wszystko jedno na jaki PL czy cos innego. Co dalej jakies pomysły.
hmm a dlaczego tylko do 7500 sie silnik zakrecil? to wartosc jak dla d-serii
hmm a dlaczego tylko do 7500 sie silnik zakrecil? to wartosc jak dla d-serii


Pasowało by A9, vtec'a brak
komp jest wlasciwy
VTEC jest - widac skok na wykresie, plus wartosci ida w gore. Kazdy komu sie kiedys witek nie zalaczyl na drodze moze potwierdzic, ze fura w ogole przestaje jechac ponad 6.5k.
sprawdz rozrząd
Dzis sprawdzone wszystko co w temacie: Świece byly w stanie bdb tylko ta jedna odrobinke miała nagar znikomy, kupione nowe założone. Filtr paliwa zmieniony na nowy. Rozrząd sprawdzony czy nie przeskoczył, wszystko na swoim miejscu. Zawory wyregulowane nic do poprawy nie było. Zapłon idealnie sprawdzone . Kompresja zmierzona od 13.5 do 14.5. Przewody zmierzone najdłuższy pokazał 10 najkrutszy 6.5 cos takiego. Komp ma takie oznaczenia jak pisałem wyżej. Nie kopci oleju ubyło grubośc paznokcja za 2 tyś kilometrów. Wszystkie przewody posprawdzane. Witek po 5.500tys sie załancza na 100% bo czuc slychac itp. Błagam o dalsze propozycje.
zapchany katalizator?
ewentualnie wkład kata mógł się ukruszyć i przyblokować wydech gdzieś za katalizatorem
zapchany katalizator?


niestety nie kata brak
Jak teraz wyglada uklad wydechowy ?? Rownie dobrze mogl wczesniej napluc smarkami do koncowego i sie gdzies na koncu przytkalo, mi to naprawde mocno pasuje na jakas pierdole. Sprawdz jeszcze, czy komp jest oryginalnie zamkniety, moze jakis domorosly elektronik bawil sie w strojenie. Przychodzi mi jeszcze do glowy zbyt niskie cisnienie oleju, wtedy VTEC tez slabo lata, wiec moze pompa oleju ??
rozumiem że kolektor wyd. nie dostał jakiegoś strzała w podłoże, który by zmniejszył jego średnicę?

możę przepustnica nie otwiera się całkowicie?
Jak teraz wyglada uklad wydechowy ?? Rownie dobrze mogl wczesniej napluc smarkami do koncowego i sie gdzies na koncu przytkalo, mi to naprawde mocno pasuje na jakas pierdole. Sprawdz jeszcze, czy komp jest oryginalnie zamkniety, moze jakis domorosly elektronik bawil sie w strojenie. Przychodzi mi jeszcze do glowy zbyt niskie cisnienie oleju, wtedy VTEC tez slabo lata, wiec moze pompa oleju ??


Wydechowy wyglada tak : wstawiona rurka tlumik srodkowy ori H i koncowy ori H. Komp jest oki jak pisałem. No własnie jak mija 5.500 to jest tak jak byc powinno ciagnie ostro i ponad 8 odcina. Żadnego strzała nie dostał kolektor jest przytarty lekko ale chyba jak wiekszosc jak nisko siedzi. Jechał kolega co ma b18c4 i mowi dół lipny jak wszystkie góra zapi...la
a moze pomiar jest "z dupy"?
Proponuje sprawdz sie z rolowanego z innym B16 lub z samochodem który znasz.
Zanim zaczniesz wszystko zmieniac w samochodzie to wyeliminuj potencjalnie zły pomiar na hamowni
dobrze mówi, złap się z jakimś innym B16, a później zamieńcie się na miejsca w autach
jak juz tak wszystko sprawdzasz, to sprawdz AFR
jak juz tak wszystko sprawdzasz, to sprawdz AFR


Mozna cos blizej na ten temat jak i co gdzie bo nie mam pojecia o tym.Czyli to juz wszystko rozumiem.
Witaj,

A wiesz moze dlaczego ten wykres jest tylko do 7500rpm? Przeciez ten silnik kreci się wyżej. Poza tym znajomy mi mowił ze po tym gdzie konczy się wykres tez można poznać na ile jest on wiarygodny...

gdzies znalazłem tez takie info:

Chcialbym sie z Wami podzielic takim moim spostrzezeniem. Jak wiadomo, bo wiele razy na łamach GT i nie tylko, zostaly przedstawiane wyniki pomiarów na hamowni właśnie Hond i właściwie za kazdym razem wyniki były niższe niz powinny byc wg fabryki i danych katalogowych. Natomiast w przypadku wszelkiej masci silnikow TDI (glownie VAG) zazwyczaj moc serii byla zmierzona wieksza niz przewiduje fabryka. Poniewaz sam posiadam hamownie (choc niektorzy tu raczej pewnie beda wolec jak bede pisał o moim urzadzeniu "hamownia"). Rozni się ona od rolkowej-inercyjnej tylko tym, ze czujnik przyczepiamy do kól samochodu zamiast do rolek. Mialem juz okazje przetestowac wiele samochodów i oto jakie wynioslem wnioski.

Najpierw o "zawyzaniu przez Honde mocy swoich aut" albo "nietrzymaniu mocy" Sam posiadam Honde Civic VTi z silnikiem w serii 160KM, jest on zupelnie seryjny i nic w nim nie zmienilem. Oczywiscie po zakupie hamowni pierwsze co zrobilem to zmierzylem moc mojego civica i wyszlo 151KM. Nie bylem zbyt szczesliwy z tego powodu, ale pomyslalem, ze skoro autko ma 170tys przebiegu i 10 lat to ma prawo juz nie trzymac swojej fabrycznej mocy. Pomyslalem, ze moze moja hamownia jest nie do konca OK, pojechalem na hamownie zwykla, rolkowa i wyszlo identycznie. Blad mojego urzadzenia moglem wykluczyc. Jednak wraz z czasem uzytkowania hamowni roslo moje doswiadczenie w pomiarach samochodow. Porownywalem wyniki moje do tych publikowanych w GT itp. Zaczelo mnie zastanawiac dlaczego w Hondach, tak czesto wytykanych jesli chodzi o moc fabryczna "zawyzaną", wyniki wlasnie wychodzą takie niskie.
Jak zapewnie Ci co mieli juz mierzone swoje auta na hamowni wiedza, pomiar zaczyna sie od wyliczenia przelozenia glownego. Rozpedzamy auto na rolkach na 4tym biegu do 3000obr i wtedy program hamowni wylicza jakie mamy przelozenie glowne. Zauwazylem, program hamowni wyliczyly przelozenie mojej hondy zle. Moj civic ma przelozenie glowne 4.266 a wartosc wyliczona przez program wychodzila w granicach 4.6-4.7. jak widac, roznica jest niewielka. Moj program pozwala na modyfikowanie tych wyliczonych danych. w instrukcji obslugi podane jest, ze gdy znamy wartosc przelozenia glownego, zdecydowanie lepiej wpisac je recznie niz ustawiac samochod na 3000obr i pozwalac programowi wyliczyc - eliminuje to bledy pomiaru. KAZDA hamownia, wyliczajac przelozenie glowne naszego auta, zaklada ze przelozenie 4tego biegu, na ktorym dokonuje sie pomiaru, jest rowne 1.0 czyli stosunek przelozenia glownego do przelozenia 4tego biegu rowne jest 1 do 1. Jak pisalem wczesniej znam dane mojej skrzyni biegow. 4ty bieg w civicu ma przelozenie 1.107 a nie 1.0! dokonujac prostego przemnozenia znanej mi wartosci przelozenia glownego przez przelozenia 4tego biegu czyli 4.266 8 1.107 wychodzi wynik 4.72! czyli mniej wiecej taki jak wyliczyla hamownia. W takim razie co stalo sie gdy wprowadzilem do programu wartosci prawidlowe i zmierzylem moc? Ku memu zdziwieniu zamiast 151KM wyszlo 157KM! Aby wyeliminowac inne wplywy zewnetrzne na pomiar, dokonalem 2 minuty pozniej pomiaru pozwalajac programowi na wyliczenie za mnie przelozenia.. moc wyszla 151KM. Jaki z tego wniosek? Jezeli samochod ktorym jezdzisz, przelozenie 4tego biegu ma znacznie odbiegajace od wartosci 1.0 mozesz byc pewien, ze pomiar na hamowni byl nieprecyzyjny. Poszukalem testu w GT testow Accorda TypeR, ktoremu zmierzono moc 202KM zamiast fabrycznych 212 oraz Civica TypeR ktory zamiast deklarowanych przez Honde 200KM ma niby tylko 186.
Przeprowadzilem taka symulacje. W przypadku mojej hondy, o przelozeniu 4tego biegu 1.107, jest +10,7% roznicy w stosunku do przelozenia 1.0 ktore programy hamowni zakladaja ze mam. te +10,7% przelozenia spowodowalo przeklamanie wyniku o 6KM. przy 151KM jest to około 4% róznicy mocy. Mozna wiec zalozyc ze 10% roznicy przelozenia zmienia moc o 4% (dziala to w obie strony, jezeli przelozenie 4tego biegu jest 0.9 to te 4% mocy odejmujemy od wyniku). Wracajac do hond testowanych w GT. Civic TypeR ma skrzynie 6cio biegowa. 4ty bieg w niej, na ktorym byla testowana, ma przelozenie 1.15! Zmierzona moc to 186KM, zakladajac ze przelozenie rozni sie o +15% mozna zalozyc ze dodajemy do wyniku 6% mocy (skoro 10% roznicy przelozenia dodaje 4% mocy). 186KM + 6% = 197,16KM! to juz tylko 2,84KM mniej niz podaje fabryka, a tą roznice mozna smialo zwalic np. na blad pomiaru wynikajacy ze zbyt malego nawiewu.. A teraz Accord TypeR. Przelozenie 4tego biegu w Accordzie to 1.07 czyli 7% roznicy co doda około 3% mocy: 202KM + 3% = 208,2KM nie jest to, jak widac, zadna rewelacja, ale 208KM to juz niecale 2% roznicy do tego co powinni byc, a 202KM to cale 10KM roznicy czyli prawie 5% mniejsza niz deklarowana moc. Wracajac jeszcze do Civica, w GT byl ostatnio test porownawczy wlasnie Civica TypeR (186KM niby) i Seata Leona 1.8T (180KM, zmierzone 178KM) Opla Zafiry i Opla Astry (oba silniki 2.0T i 190KM). Tak wiec testowany jest Civic ktory niby ma tylko 186KM, Astra co ma 190KM i Leon 178KM. Jak mozna wytlumaczyc to:

Civic:
moc zmierzona 186KM
0-100km/h 7.1s
0-160km/h 17.4s
400m: 15.4s@151km/h

Astra:
moc zmierzona 193KM
0-100km/h 7.7s
0-160km/h 18.6s
400m: 15.6s@145km/h

Leon:
moc zmierzona 178KM
0-100km/h 7.8s
0-160km/h 18.8s
400m: 15.7@144km/h

rozumiem, dlaczego Leon ma gorsze wyniki, 90kg wiecej wazy i ma najmniej mocy, ale Astra? wazy mniej, 7KM wiecej mocy i tak cienko? Wytlumaczenie jest proste

- civic ma jednak moc pod 200KM a nie 186! oczywiscie mozna powiedziec, ze Astra ma 5biegowa skrzynie a Civic 6cio, ale to wynika z charakterystyki silnika Civica, by lepiej wykorzystac jego potencjal, a Astra ma silnik turbo gdzie widocznie 6biegow by wiele nie zmienilo. nie jest to jakas "specjalna krotka skrzynia" skoro max predkosc ma civic tylko 5km/h mniejsza niz astra (235 vs 240)

Teraz o TDI Wiekszosc testow TDI na hamowni pokazuje, ze maja zazwyczaj wiecej mocy niz podaje producent... Jak wiadomo silniki wysokoprezne kreca sie o wiele wolniej niz silniki benzynowe (a w skrajnych przypadkach: honda vs tdi nawet 2 razy wolniej) stad montowane są w nich skrzynie z dluzszymi biegami. Praktycznie kazdy TDI ma przelozenie 4tego biegu mniej niz 1.0 (np. passat TDI 110KM ma 0.84). Takiego Passata wlasnie testowalem - wersje 110KM TDI, wyszlo 112KM w silniku z 97roku i przy przebiegu 170tys km. Te 112KM to w przypadku gdy pozwolilem programowi wyliczyc przelozenie glowne. jak podejzewalem wyliczyl zle. poprawilem dane na prawidlowe i sie zdziwilem gdyz wg mojej teorii ktora sam przedstawilem Wam wczesniej powinno byc tak ze skoro przelozenie 4tego biegu jest mniejsze od 1.0 o 10% trzeba odjac od wyniku okolo 4%, w tym przypadku passat ma 16% roznicy w stosunku do 1.0 wiec nalezy odjąć okolo 6% mocy a wyszlo ze passat ma po podaniu prawidlowych wartosci przelozenia 109,5KM czyli wyszlo troche ponad 2KM roznicy. to jest 2,5% roznicy, a nie jak myslalem 6%.Wyglada na to, ze blad jest tym wiekszy im obroty znajdują sie dalej od punkt pomiaru przelozenia glownego, czyli punktu 3000obr. Stad takie duze wahania w przypadku wysokoobrotowych hond (max moc przy 7-8krpm) a mniejsze w przypadku niskoobrotowych TDI (max moc przy 4k rpm). Mozliwe ze jest tez zalezność w wielkosci mocy, ze inna roznica bedzie przy 100KM a inna przy 200, jednak poki co takich wnioskow nie moglem wyciagnac.

Nie twierdze, ze moja teoria jest w 100% prawdziwa. nie ja wymyslilem rownania, ktore sa wykorzystywane w oprogramowaniu hamowni i nie znam ich wiec nie wiem czy rzeczywiscie mam 100% racji. Jezeli ktos zna wzory ktore sa wykorzystywane w hamowni to moze niech sie podzieli nimi i bedzie mozna okreslic czy ta teoria jest prawdziwa czy nie.

Nie przekonuje mnie rozumowanie (czesto prezentowane przez GT) ze np. Seat/Audi/VW jest taki szczodry i swoje TDI tak ustawia by mialy wiecej mocy, to dlaczego TDI ustawia by mialy mocy wiecej a benzyny nie? producenci jada po nas wg mnie rowno, zawsze daja "pod kreske" czyli prawie tyle ile powinno byc. Nie wierze, ze tak "za darmo" mozna dostac np. 10KM wiecej... i tu juz nie wazne czy to jest Honda, VAG, Fiat czy Łada... nie rozumiem dlaczego producent mialby dawac wiecej czegos - to sie mu nie oplaca, skoro byla np. wersja Golfa TDI 90KM i 110KM, i ta 90KM by miala 10KM wiecej, i ludzie by mowili "ale zapiernicza, super" to by nie kupowali za xx tys wiecej wersji TDI 110KM, bo po co, a nie uwierze, ze VW na golfie TDI 110KM zarabia mniej niz na TDI 90KM i zalezy mu na sprzedazy wlasnie wersji 90KM... gdzie logika?

Wiem, ze teraz pewnie sie narazilem wszystkim fanom TDI.. nie mowie, ze to zle silniki czy cos, tylko ze zle je mierzą na hamowniach i naprawde maje te pare KM mniej. Co do Hond, to ja juz nie wierze w ich "nietrzymanie mocy". Dziwilo mnie zawsze, ze Hondy czasy przyspieszen (Modlin, testy GT itp) maja lepsze niz porownywalne samochody mimo tego ze "niby" maja mniejsza moc.

To by bylo chyba na tyle. Podkreslam, ze to tylko moje gdybanie, poparte doswiadczeniem z zabawami na hamowni. nie mowie, ze mam racje, i jezeli ktos ma jakies "ale" to zapraszam do dyskusji
Witaj,

A wiesz moze dlaczego ten wykres jest tylko do 7500rpm? Przeciez ten silnik kreci się wyżej. Poza tym znajomy mi mowił ze po tym gdzie konczy się wykres tez można poznać na ile jest on wiarygodny...


No nie mam pojęcia dlaczego zakrecił tylko do 7500obr. Jeśli wiesz oświeć mnie a czy jest wiarygodny po to go tu wrzuciłem aby znający temat koledzy cos podpowiedzieli.Jesli mamy byc juz tacy skrupulatni to mam wieniec zebaty 3/4 biegu ze skrzyni b18c
temat umarł i pomysly tez widze
Sprawdziłeś co napisaliśmy?
Sprawdziłeś co napisaliśmy?


tak wszystko opisane wyżej
Wiec jak wyglada AFR w przebiegu obrotów?
Wiec jak wyglada AFR w przebiegu obrotów?


no niestety tego nie wiem. nie sprawdziłem tylko tego , czy to naprawde takie wazne.
I jakoś wyżej sie kreci niz hamownia to pokazuje
No chyba ze az tak obrotka przeklmauje u Ciebie
Moze dostałeś wykres innej fury
I jakoś wyżej sie kreci niz hamownia to pokazuje
No chyba ze az tak obrotka przeklmauje u Ciebie
Moze dostałeś wykres innej fury


No widzisz nie mam zielonego pojecia, wykres dostałem ten co trzeba mozliwe zeby tyle przeklamywal obrotomierz. To zrobilem tak zebyscie ocenili mniej wiecej jak chodzi mozna bylo jeszcze pocisnac mocniej ale nie ma sensu. Te filmiki sa krecone od 2 biegu na koncu 4 mam troszki ponad 190 i dalej 5 ale nie wiem ile do konca bo nie sprawdzalem. Nie krecilem tu to odciecia ale brakuje dosłownie odrobinke. Jutro zmierze to AFR jesli bedzie oki to nie mam pojecia co jest nie tak. A mam pytanko jakie powinno byc cisnienie oleju.
Patrzac na wykres i przebieg mocy do tych 7500 to jak by zakrecic do 8200 to wyszło by te 150 pare kucy
Tylko moment cos w góre juz nie idzie..
nie mam pojecia co jest nie tak

po powyzszych filmikach - nic. wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

fura zapie*dala jak trzeba, a ty na sile szukasz uzasadnienia dla jakiegos z*ebanego pomiaru. widzisz w tym jakis sens? jezdziles czyms co ma 130 koni i mniej wiecej tyle samo wazy? przejedz sie.. roznice wyczujesz w ciagu 30 sekund.
Tylko moment cos w góre juz nie idzie..


No własnie co z tym momentem. Niestety dzis nie udało mi sie zmierzyc cisnienia oleju może jutro niestety mechanicy już świętuja. otrzymałem odpowiedz ze nie moze byc zle cisnienie bo nie zapalaja sie zadne kontrolki od oleju , bo vtec sie załancza bo jesli by bylo za małe to już bym miał po panewkach itp.
otrzymałem odpowiedz ze nie moze byc zle cisnienie bo nie zapalaja sie zadne kontrolki od oleju , bo vtec sie załancza bo jesli by bylo za małe to już bym miał po panewkach itp.


odpowiedzi się podobają czy nie?

odpowiedzi się podobają czy nie?


Nie wiem czy sa trafne dlatego pytam tutaj, po to jest to forum chyba
Pojedź na inną hamownie...
widze sens bo na papierze tego zapitalania niestety nie widać

no to zapitala, czy papierem jedzie? bo jak papierem, to faktycznie slabo.. ale jak tak normalnie, wiesz, na kolach i do przodu - to calkiem niezle na moje oko..
Wnioski to sa takie ze cos jest nie tak i probuje ustalic gdzie jest bład

ja pierdziele.. W POMIARZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Witam. Jest tak ciśnienie na wolnych obrotach czyli na luzie 2,5 a na 2000tys/obr 4,5. Prosze teraz dalej o komntarze i czy dalej coś sprawdzac jeśli tak to co.
dalej coś sprawdzac jeśli tak to co


inną hamownię i AFR.
inną hamownię i AFR.


Możesz to dalej rozwinąc bo nie rozumiem. Czyli cisnienie jest żle czy co.
cisnienie czego podales?
cisnienie czego podales


oleju w (bar)
Do Ciebie nadal nie dociera, że auto jest ok?
Niestety nie sorki. Czyli jeszcze cos dalej mozna kombinowac. Po swietach bedą nowe przewody. Co dalej robimy, sprawdzamy.
a po co sprawdzales cisnienie oleju?
zreszta na wolnych obrotach nagrzany powinien miec 1,5 bara.
No to juz nic nie kumam niestety panowie zaginąłem juz w akcji To ciśnienie sprawdzilem ponieważ myślalem, ze trzeba sorki. NIE WIEM JUZ NIC
wyglada na to ze samochod dziala poprawnie.
ty sie upierasz zeby miec ladne kreski na papierze. jak masz mozliwosc, podjedz na inna hamownie.
dla niektórych kreski to wyrocznia
jak masz mozliwosc, podjedz na inna hamownie


No niestety nie , ale po swietach albo po nowym roku to sprawdze na 100%.
ustaw sie z drugim b16 i zobacz czy bardzo dostaniesz i po problemie
ustaw sie z drugim b16 i zobacz czy bardzo dostaniesz i po problemie


Bardzo bym chcaiał zeby to bylo takie proste. Po pierwsze pogoda po 2 nie ma u mnie w pseudo- miescie drugiego b16a2.
Chciałbyś auto z takim wykresem wiedząc, że masz b16a2.


wytłumacz dlaczego cały czas uważasz za nieomylną wyrocznię jakąś hamownie z Pcimia Dolnego, skoro wszyscy kładą Ci do głowy, że samochód jeździ jak na serię przystało? Dla świetego spokoju daj jeszcze rzut na zegary razem z prędkościomierzem. Jeśli masz do setki lekko powyżej 7sek to po prostu wszystko jest OK!!!!
Niestety nie sorki. Czyli jeszcze cos dalej mozna kombinowac. Po swietach bedą nowe przewody. Co dalej robimy, sprawdzamy.

ja pierdyle....
sprawdzales cisnienie w oponach? jakie masz opony/kola?
sprawdzales cisnienie w oponach?


ja bym jeszcze krwi proponował.
Dla świetego spokoju daj jeszcze rzut na zegary razem z prędkościomierzem.


jak zrobi sie pogoda , chyba ze wczesniej schamuje auto.
To przestań pytać co jest nie tak, skoro z filmików można jasno wywnioskować, że jest wszystko ok.
moim zdaniem to kolego nie dorosles do b16a2,dziwie sie ,ze to otwarte jeszcze jest ,chloapki Ci napisali wszystko co mozliwe a Ty dalej szukasz dziury w calym..pzdr...
moim zdaniem to kolego nie dorosles do b16a2


To sie mylisz bo wszystko sprawdzam i szukam niby dziury tak.
Dobra załużmy , ze jest wszystko oki i wyjdzie na hamowni te ~160KM a co z tym momentem dlaczego taki mały.
moment jest scisle zalezny od mocy
moment jest scisle zalezny od mocy


tak tylko tu moment maksymalny był przy 6000tys obr czyli zaraz po vtecu a pozniej leci na łeb a koniki ida lekko w górę i co o tym myslec.
myslec to, że moc = (moment x obroty)/9554. Wnioski spróbuj wydedukować sam. Wszystko jest tutaj źle zmierzone.
Fawor za duza ta stala. KM = (Nm*obroty)/~7100


ja podalem po prostu w kW, przyzwyczajenie ze szkoły Wytlumaczenie bardzo ok, do wyciagniecia takiego wlasnie wniosku chcialem nakłonić autora, ale chyba przesadziłem
karmicie trolla dziewczyny
koleś nie może napisać skąd jest
103209482390 osób chce mu pomóc i mówi co ma robić a on swoje

na 99% masz wszystko OK z autem
nie szukaj dziury w całym, zrób 2 pomiar i wtedy będzie można cokolwiek wnioskować
zamiast wyłożyć 50-100pln na 2 hamownię to Ty byś najchętniej pół auta wymienił
ogarnij się bo to już 5 strona tych pierdół leci

/kthnxstfu
To moze zamiast karmic rozkrecmy wodze fantazji i podpowiadajmy zeby faktycznie wymienil pol samochodu
to zacznijmy od najważniejszych i podstawowych przyczyn....

Twoje radio odtwarza mp3???
Twoje radio odtwarza mp3???



Oo to jak zmienie radio na takie co odtwarza mp3 będę miał 10*KM w D14?:D
koleś nie może napisać skąd jest


A czy to coś zmieni jak ci napisze skad jestem
karmicie trolla



dlatego moje pytanie o cisnienie w oponach
No właśnie a gdzie ten 1 %


mysle, ze powinienes zaczac od poszukania innego b16a2. ja wezme ten niejezdzacy/uszkodzony tanio, a ty wlozysz do siebie jakis lepszy i bedzie git. dil?


Spoko ziomek ale ja jeszcze troszki nim pośmigam bo sie jeszcze nie nacieszyłem

Czyli tak jak pisałem zrobie nowy pomiar i zobaczymy co wyjdzie.
bo sie jeszcze nie nacieszyłem

czym tu sie cieszyc jak to ledwo 135 koni ma ja go odkupie jakos tanio, bo zepsuty, a ty kup sobie jakies inne, mniej popsute b16 z nominalna moca. to jak, dil?
Driver bij na inną hamkę poró parę pomiarów by z łapy sobie zoptymalizować zapłon... Ja w nissanach nie raz się spotkalem że kręcenia aparatem na jebał psa przynosi nie raz 20KM...
to jeszcze nie umowa kupna sprzedazy bo chlopaki nie okresliili ceny ale bylo blisko...

przeczytalem ten temat na poczatku jak mial 1 strone i olalem bo jak zwykle ktos placze ze ma za malo KM na papierze, zamiast pomyslec, pomierzyc przypieszenia, zrobic drugi pomiar itp, a dzis klikam od niechcenia a tu 5 stron walenia glowa w mur


Wykres nawet otarl sie o mojego ziomka ktory slynie z madrej rozkminki wykresow (ze strony matematycznej) - zdaje sie Blade mu podrzucil do ekspertyzy - ktory rowniez powiedzial ze bledny jest wykres, bo przebiegi sa ok, tylko w zlym przedziale

Poza tym - jak woz dobrze chodzi a masz taki wynik - PhotoShop i jest i papier