Problem wygląda następująco...

Takie nakrętki kół (Muteki):



nie chcą grać z OZ Superlaggera. Po paru pałowaniach nakrętki robią się luźne, co jakiś czas muszę je kluczem dokręcać. Raz miałem niezłego farta bo zgubiłem dwie... .Problem dotyczy głownie przednich kół.

Szpilki są OK, Hondowskie. Nakrętki są w stożku, felgi też. Ktoś ma jakiś pomysł?
wyrobiona, lub nie do konca obsadzona szpilka, albo wyrobiona nakretka. innych mozliwosci nie widze.

swego czasu malem kilka przypadkow, ze luzowaly sie zenki, ale od czasu kiedy sciagam visiona problem juz nigdy sie nie powtorzyl. moze nakretki sa jakies trefne..
BurnOuT, mam czarne stozkowe wiziony dlugie daj znac to ci dam to sobie sprawdzisz tez sie odkrecaja
brudne, zuzyte, albo zniszczone gwinty (na szpilce, lub w nakretce), zanieczyszczone gniazda w felgach, albo zly moment dokrecania = odkrecajace sie nakretki. dobra nakretka sama z siebie sie nie odkreca.

przejezdzilem na wielokrotnie odkrecanym komplecie 15000km i NIC sie z nimi nie dzialo, ani jednej nigdy nie musialem dokrecac. sprzedalem nie-wiem-ile kompletow visiona i zaden z klientow nie zglaszal, ze odkrecaja mu sie nakretki...
Może nie sprawdzali
czy ja wiem.. zenki to tak sie odkrecaly, ze potem dzwonili i pytali czy nie mam ilustam w zapasie, bo je pogubili vision jakos nie chcial sie tak odkrecac. i w sumie dobrze, bo za pare dni mam kolejna dostawke
OK, zmieniłem koła na letnie i będę testował czy się odkręcają

Majlo jak coś to zadzwonię i podjadę
ja również słyszałem o odkręcających się Mutekach, kiedyś na CKPL coś ktoś pisał ze gubił nakrętki - Vision trzyma
trochę bieda z tymi tjuningowanymi nakrętkami
no bieda, bieda panie.. to pierwszy znany mi przypadek kiedy vision sie komus odkrecil
Tez pare kompletow Visiona sprzedalem i sam jezdze na takich jakies 10 k km i zawsze ciasno siedzialy. Widocznie Visiony maja wyjatkowo ciasna dziurke .
koleś miał jakieś vision'y czerwone w prelude mu się odkręcały - ja miałem muteki sr48 i było wszystko si, także chyba nie ma reguły i trzeba byc po prostu czujnym...
Połączenie gwintowe odkreca sie w tedy gdy traci naciag wstepny. Tu czesto przyczyna jest temperatura i roszezalnosc cieplna, nie rowna predkosc nagrzewania i chlodzenia aluminum i stali. Przednie felgi grzeja sie bardzie niz tylne od hamulcow i to jest pewnie powod. Pożycz klucz dynamometrczyny i przykrec wedlug specyfikacji nakretek.
P.S. widzila ktos w jakiejs rozsadnej konstrukcji nakretki albo sruby z aluminium?
Ja mam muteki i nigdy nie miałem takiego problemu, spokojnie moge powiedziec ze ponad 30-40 razy zdejmowałem i zakładałem koła i nie miałem takiego problemu. Ponad 2 lata jazdy i nic. Nie używałem klucza dynanometrycznego (no może kilka razy) ani na regamasterze nie było problemu ani na oz superlegerze.
A źle wyważone koło może być przyczyną?
Nie używałem klucza dynanometrycznego (no może kilka razy)



W SSG zawsze masz kola dokrecane kluczem dynamometrycznym. pewnie to jest to kilka razy