Czy w zakresie okresowego badania technicznego pojazdu do 3.5 t zawiera się sprawadzenie geometrii kół a w razie stwierdzenia odchyleń ustawienie jej ponownie ??
nie spotkałem się z tym
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)


z dnia 16 grudnia 2003 r.


w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach


(Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)



Na podstawie art. 81 ust. 10 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 4. Okresowe badanie techniczne polega na sprawdzeniu:
1) zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, dotyczących danych identyfikacyjnych i technicznych pojazdu, a także prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych; dla pojazdów niezarejestrowanych dopuszcza się ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin;
2) stanu technicznego ogumienia;
3) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych;
4) stanu technicznego, skuteczności i równomierności działania hamulców;
5) prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych;
6) prawidłowości działania układu kierowniczego, stanu technicznego jego połączeń oraz wielkości ruchu jałowego koła kierownicy;
7) stanu technicznego zawieszenia;
8) prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych;
9) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia;
10) stanu technicznego układu wydechowego, a w uzasadnionych przypadkach - na pomiarze poziomu hałasu zewnętrznego na postoju;
11) emisji zanieczyszczeń gazowych lub zadymienia spalin;
12) spełniania warunków dodatkowych dla pojazdów określonych w rozporządzeniu o warunkach technicznych i w przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów.


Generalnie tu masz całe rozporządzenie :
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2250.htm

W załączniku nr. 1 masz cały wykaz czynności kontrolnych

do Twojego zapytania odnosi się pkt. 11.5. Dodatkowa kontrola ustawienia kół jezdnych oraz 5.5.4. Zbieżność kół przednich.
8) prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych;



Rozumiem, że powinni sprawdzić.

A czy ustawienie zbieżności w wypadku stwierdzenia nieprawidłowości jest w cenie okresowego badania.

Bo mi powiedziano, że to jest zupełnie co innego - więć cena idzie w górę.
Tak jest w cenie. Wymiana uszczelki jak stwierdza wyciek rowniez. To samo tyczy sie wymiany zuzytych klockow jak nie beda Ci dzialac hamulce, przekladni kierowniczej jak bedziesz mial luzy i szyby czolowej jak bedzie peknieta..
LOL
A jak stwierdza, ze auto ogolnie nie przejdzie badan to dostajesz nowe.

Siedzac dzien w dzien przez pare miesiecy w stacji kontroli pojazdow, nie spotkalem sie z tym, zeby robiono geometrie podczas przegladu (zwlaszcza w cenie).

Jest "sciezka zdrowia": sprawdzenie zuzycia zawieszenia, hamulcow, recznie sprawdza sie luzy na kierownicy i gumy w zawieszeniu, swiatla, wydech, szyby, itp. Geometrie "na oko". Jesli cos wyglada zle, to sie wysyla auto na ustawienie geometrii (oczywiscie placi sie za to oddzielnie) i podbija przeglad gdy bedzie zrobione. Jesli zadne kolo dziwnie nie odstaje, ani nie ma nienaturalnego zuzycia opon, to podbijaja przeglad.
Tak wyglada real.