Witam, jak w temacie! Za niedlugo zbliza mi sie wymiana oleju, obecnie jest zalany Mobile 10W40 polsyntetyk i nie bardzo jestem z niego zadowolony! Po zakupie samochodu zrobilem na starym oleju 2kkm i dosc ostro butowalem i nic, ani grama nie lyknal! Ciagle na F! Po zmianie na mobila olej jest dosc znacznie zjadany (1,5l na 6kkm!!) no i po ostrej jezdzie ze 3-4 razy odezwalo mi sie jakies stukanie-jakby zaworu-a zawory sa u mnie na hydraulice. Wiec myslalem ze to ktorys zawor kona, a wlasciwie jego hydraulika! Dodam ze nie ma zadnych wyciekow, samochodzik nie kopci, jedynie po jakims czasie sa nalecialosci sadzy na wydechu i zderzaku, ale zero jakichs tlustych plam i sladow! Poruszylem taki temat na forum mazdy i zaraz ktos wyskoczyl, ze tak samo mu sie dzialo jak po zakupie zmienil olej na mobile 10W40, te same stuki i ten sam samochod z tym samym silnikiem! Wg. danych z jakiegos serwisu internetowego mazdy jest to wina oleju i odglosem tym jest zawor pompy oleju i zalecana jest zmiana producenta oleju! Zmiana na midlanda 10W40 podobno pomogla! Podobne objawy mial ktos w mx3 1.8V6 -na mobilu schodzilo mu 2,5litra oliwy na 10kkm, na midlandzie 0,6 bodajze-w warunkach mocnego krecenia silnika! I teraz moje pytanie, jaki olej Wy polecacie? Bo zwazywszy, ze objawy sa raczej po kreceniu do wysokich rpm'ow, u mnie max. to 7500obr./min, no a ze hondy kreca sie troszke szybciej to pomyslalem zeby i tutaj z takim pytaniem wyskoczyc! Z gory dziekowa!
Temat ciekawy bo też będę musiał zmienić.

Midland jest o tyle dobry do starszych silników bo ma bardzo dużo dodatków poprawiających uszczelnienie elementów gumowych. No i oczywiście nie jest rozlewany w Polsce. Myśle że samemu będę rozmyślał między Midland a Valvoline.
No ja tez slyszalem ze midland to jest potomek Quaker State'a, ktory z tego co slyszalem mail bardzo dobre opinie, m.in. dlatego ze nie byl rozlewany w Polsce!

Najlepsze jest to, ze ten stary olej, ktory mialem po kupnie smaochodu, mial 1,5 roku i do wymiany bylo niby 4tys.km! Ja na nim zrobilem jeszcze 2tys km i poziom sien ie zmienil, zebym qrcze wiedizal co to za oliwa byla!! :zdziwko:

Kwestia rodzaju oleju, to mysle ze chyba tzreba zostac przy polsyntetykach, bo full sytetyki to mozna by zalac, ale chyba na ryzyko...bedzie szczelnie albo nei bedzie! Jak bedzie szczelnie, no to gites-jezdzimy na super oleju, ale jak bedzie sikac, to kapa! :wstyd:
ja juz pare razy zmienialem olej z mobila 10w40 na 5w50 i nic sie nie robilo

w moim ex civicu EG jak kupilem olej mobil10w40 na allegro to pod pokrywa zaworow zrobil sie czarny szlam - takie gowno pokroju przypalonego tluszczu na patelni

nie wiem czy to byla wina oleju czy typa z allegro

wyplukalem preparatem motula i zalalem 5w50 mobila i bylo elegancko-katowanie po pol godziny na odcince i nic nie ubywalo i olej byl czysciutki

we wszystkich nowszych samochodach lalem mobila 5w50 i zawsze bylo zajebiscie

10w40 nigdy wiecej nie zaleje
Ja leje MaxLife 10w40, zajebisty olej! U Dogmana w moim starym silniku po paru tysiacach dalej brazowiutki olej, u mnie w nowym tez po prawie 2,5 piknie jest. Troszke wciagnelo, ale to przez witka, zreszta bylo go ciut za duzo.
A Ciastosz lubi brąz.
Motulhead :devilred:
Podobnie jak Ty Elmer i jesli bede zmienial to tylko na inne Valvo albo Motulka.
A ma ktos jakies doswiadczenia z midlandem?
Tak, ja mam doswiadczenia z Midlandem....






Zalałem półsyntetykiem 10W40 i od zmiany do zmiany nie dolewałem, ale zmieniem olej co 4-5kkm (3 razy do tej pory) i nigdy nie katuję silnika. Mogęjeszcze napisać, że raczej szybko się brudzi. Jak jest go dużo lub malutko to po odpaleniu cosik w silniczku stuka (tak mi się wydaje) ale tak delikatnie stuka. Jeżeli chodzi o zasłyszane opinie to były zarówno pozytywne jak i negatywne. W przyszłym miesiącu znowu zmienię olej, ale jeszcze nie wiem na jaki.
Ja byłem bardzo zadowolny z 10W40 Motula, chyba najlepsza z dotychczas stosowanych przeze mnie oliw.
A ma ktos jakies doswiadczenia z midlandem?



Ja używam Midlanda 5W40, wcześniej kupowałem Quaker State, jestem bardzo zadowolony.
Ja używam Midlanda 5W40, wcześniej kupowałem Quaker State, jestem bardzo zadowolony.


no bo jakis czas temu QS chyba zniknal z rynku ale wszedl pod nazwa Midland czy jakos tak...

Prawdopodobnie ten olej wlasnie zaleje ale raczej 10W40! Na chlopski rozum doszedlem do wniosku, ze u mnie jest problem z oliwa przy wyterzonej pracy, wydaje mi sie ze chyba oliwa robi sie zbyt rzadka podczas ostrego krecenia (stukanie zaworu pompy oleju, zwiekszone zuzycie oleju). Najlepsze wlasciwosci pracy silnika (przyjmujac za wyznacznik odglos) odczuwam przy spokojnym ogrzaniu silnika i wtedy pokreceniu go, pozniej wydaje mi sie ze sie troche odglos zmienia, ale to moze byc tylko jakies moje przeczulenie! Fakt faktem uwazam ze mobil nie trzyma stalych parametrow pracy w zaleznosci od temperatury i dobry to on jest...ale chyba do furmanki!
jeśli ma być to najlepszy olej to motul 10w40

a to ze sie olej brudzi to swiadectwo ze syf z motora Ci sie wyleje przez dziurke a nie zostanie w motorze
co do tego mobila 10w40 co komuś zrobił frytownice z pokrywy zaworów to stawiam na to że to nie był mobil tylko jakis shit w opakowaniu mobila (tymbardziej ze to z allegro)
mobil zły nie jest, a uchodzi na rynku za b.dobry olej i jest popularny więc podrabiany.. jak to w PL
mobil 5w50 ma byc zresztą od nowości "brudny" jesli jest jasny to podróba

nie wiem też czemu nikt nie pisze o shelu 10w40, IMO dobry olej i przy tym cenowo bardzo przyzwoity
To prawda, Helix plus jest bardzo OK. Z olejowej extraklasy dobre opinie zbiera:
Castrol TWS
Shell Helix Ultra Racing
Valvoline VR1 Racing
Seria 300V Motula
Seria 8100 Motula

Bardziej budzetowe oliwy o ktorych moge cos powiedziec to:
Shell Helix
Valvoline w zasadzie kazdy
Motul 4100
Quaker State

Mobila w PL odradzam z powodu alarmujacych opinii i niepewnej jakosci. Lotos takze uwazam za crap.
CMQ, a wiesz moze jak sie dokladnie cenowo te oleje ksztaltuja? Ile litr kosztuje?
Sprawa do ogarniecia w 2 min via google. Jutro Ci powiem bo cenniki w firmie a teraz juz nie mam czasu szukac.
CMQ, spoko, tak myslalem ze mnie na googla przekierujesz, ale myslalem ze w poczet tematu mozna by tutaj ceny podac! Zaraz cos poszukam, moze znajde jakies ceny, a jak nie to licze na Ciebie

...tak na poczet przyszlych pokolen :]
Motul 300V Comp 15W50 2l 150pln
Motul 8100 Xcess 5W401l 60pln
Motul 4100 Turbolight 1l 38pln
Valvoline VR1 Racing jakieś 50pln za 1l.

Reszty nie mam.
CMQ, dopisz tam kolo Quaker State'a midlanda jeszcze
Jak napisałem:
Bardziej budzetowe oliwy o ktorych moge cos powiedziec to:


A o Midlandzie nic nie jestem w stanie powiedzieć, więc nie rzucam słów na wiatr i nie polecam oleju, którego nie znam.
A o Midlandzie nic nie jestem w stanie powiedzieć, więc nie rzucam słów na wiatr i nie polecam oleju, którego nie znam.



to jest wlasnie Quaker State, bo Q-S zszedl podobno z rynku Polskiego i jest teraz u nas jako midland, tak slyszalem!
Właśnie tak, masz racje.
A dokładnie to nazwa Quaker State została wykupiona przez jakoś firmę, i producent zmienił nazwę na Midland.
buahaha
Tak było kiedyś teraz midlanda rozlewa pewna stocznia.
Tak na marginesie to kazdy olej jest robiony w naszym kraju. Baza pochodzi z ..., a dodatki każda firma daje swoje.
Ja akurat nie używam ale nikogo z moich znajomych nie zawiodły oleje Comma.
Tak na marginesie to kazdy olej jest robiony w naszym kraju.


Prosze o dowody. Zwracam szczegolna uwage na slowo "kazdy".
Ja leje 10W60 Valvo półsyntetyk.
Niestety nie mam żadnego papierka.
Jedynia mam paru znajomych którzy pracują w hurtowniach olejarskich, bądz są ich właścicielami.
Ale jeśli jesteś tak zainteresowany wystarczy wejść na www (np. ja ostatnio wskoczyłem na strone castrola i zobaczyłem, że dane oleju sa inne ni żna polskiej stronce...2 zupełnie inne oleje)
Castrol to zly przyklad...tzn potwierdzajacy Twoja teorie, ale nie nadajacy sie do ugolnienia.
W rzeczy samej. Staraj sie miec cos na poparcie swoich teorii. Ja tez mam znajome hurtownie, tego wymaga moja praca...
Powiedzmy że Valvoline mnie przekonuje

Co lepsze ??

- VR1 racing 10W60 (na stronie widze że jest też 5W60)

- Syn Power 5W40
jeśli mówimy o klikunastoletnim silniku to ja bym optował za 10W60
Silnik to mój B16 i prawdą jest iz posiada kilkanaście lat.
Walter - lej 10W60. Mojemu B16 smakuje :rotfl:
hmm...a ja sie zastanawiam, czy lepiej zalac drozszy olej (np. wspomniany powyzej VR1) i jezdzic na nim tyle ile jest przewidiznae (10 czy 15 tys km) czy moze zalaz jakies z 30% tanszy i poprostu go zmienic wczesniej na nowy? Jak dla mnie pytanie na czasie, bo za tydzien wypierniczam mobil'a, bo mi go za duzo zjada!
Ja wymieniam Valvo co 6000-7000 bo tak zaleca jego producent :padam:
W sumie fakt- profi olej i tak maja przewaznie przewidziana czestsza wymiane! Chyba nie bede nic cudowac i midlanda zaleje albo cos innego z tych "budzetowych oleji". Mysle ze prawie wszystko bedzie lepsze niz mobil!...moze rzepakowy by jedynie do smarowania silnika gorzej podszedl :rotfl:
Dymek

Jak zalejesz gówniany olej to po tych 3 tys on nadal będzie gówniany, gorszy od dobrych olei.


Pobiera tyle ile potrzebuje - nigdy wiecej :padam:
Walter, jan ie zamirzam zalac gownianym, midland albo cos z tych innych budzetowych ktore byly wczesniej podane! Silnik mi troche wcina mobila, jak kupilem bryczke, to zrobilem na 1,5 rocznym oleju prawie 3tys. km z ostrym testingiem mozliwosci samochodu i nie ubylo ani grama, nic nie dolalem, bo nawet nie mialem oliwy na dolewki! Zmienilem na mobila i wlalem juz dosc sporo! Watpie zeby byl wlany jakis uszczelniacz do oliwy w stylu motodoctora czy jakiegos ceramizera bo olejek zmienilem bodajze w styczniu jak byly potezne mrozy i samochod nie puscil zadnego dziwnego dymka! Nawet pary wodnej duzo nie puszczal! A na zderzaku z tylu co chwile mam grafitowe kropki! Nie ma nic tlustego itp... Dlatego watpie zeby cos nei teges bylo z pierscieniami czy cos...no ale tez m.in. dlatego nei chce jak narazie inwestowac w bardzo drogi olej! Moj przypadek z takim zachowaniem nei jest odosobniony-identyczna sytuacja z taka sama mazda po kupnie samochodu z przejsciem na mobil! W dodatku ze 2-3 razy odezwal mi sie zawor pompy oleju po ostrym kreceniu-to samo w wyzej wspomnianym przypadku, producent podobno zaleca wtedy przejscie na inny olej!
U mnie w manualu jest zalecany 10W30, co o tym myslicie?
mała odporność na temperatury. 10W60 git olej.
mała odporność na temperatury. 10W60 git olej.



no do tego wniosku tez juz jakis czas temu doszedlem, ze mobol nie trzyma parametrow! Wskazowka temeperatury jest zawsze w tym samym miejsc, czyli o pol grubosci wskazowki nad polowa skali, nigdy nie bylo wiecej, a ta oliwa nie wytrzymuje! Sam juz nei wiem co zalac, jedni mi mowia 10W30 tu znowu 10W60! Jak kupilem byl na 10W40 ale nie wiem jakim, bo nie bylo podane i wszystko bylo ekstra! prawie 3kkm i ani grama nie lyknal!
To zapodaj 10W40 porządnej firmy i git będzie. Myśle że nic super specjalnego dla twego silnika nie trzeba.
ja dzisiaj zalalem platinum 10w60 - 4l w centrali orlenu za 125zl

ciekawe co bedzie....
Walter, wlasnei o to chodiz, ze ten silnik jesli chodzi o olej jest bardzo wymagajacy! Popychacze sa na hydraulice i do tego zawor pompy oleju tez jest czuly na jakosc oleju!
Corey, ja juz zadnych eksperymentow robic nei bede, dzwonei jutro do japan service w bielsku bialej i spytam sie goscia co by polecil i co mysli o midlandzie! Tam bede wymieniac i pewnei zaleje midlanda, chyba ze szarpne sie na cos drozszego! Do mnie chodzi 3.6 litra! To znowu nei tak duzo, litr do tego na zapas i jest git!

Apropo wydatkow, jade jeszce w poniedizalek wydech wyciszyc, tzn,. zalozyc przelotowy tlumik srodkowy, bo teraz jak jest cieplo to w dluzszej trasie mozna scipiec!
Bylem dzis w sklepie popytac sie o olej! Gadalem z gosciem i troche mi namieszal! Mobila zachwalal! O midland'dzie nei mial zbyt dobrego zdania, podobnie o valvoline vr1 , i ze go nawet nie saprowadza do sklepu! Jedynie co to castrola magnateca polecal poza mobil'em! No i nei wiem teraz co mam kupic, a w poneidizalke jade wymienic olej! szit!
Matko! Miliardy much je gówno! Musza miec rację! Nie słuchaj kazdego pacana z każdego sklepu bo niebawem to kujawski będziesz do silnika lał. Mobil 1 i Magnatec to konkretny syf.

Kup to co radziliśmy wyżej. Czyli w zasadzie WSZYSKO z wyjątkiem tak zachwalanych przez Pana Sklepowego marek.
Nie sprowadza Valvo, bo kto by to kupil. Przecie Pan Wiesio z warsztata, ani specjalista Czesiu w TV nie mowi, ze git, wiec kto mu to kupi???
Nie sprowadza Valvo, bo kto by to kupil. Przecie Pan Wiesio z warsztata, ani specjalista Czesiu w TV nie mowi, ze git, wiec kto mu to kupi???



No on powiedizal, ze kiedys sprzedawal i ludzia silniki tak przeplukaly ze koniec-katastrofa! ...mzoem u o syntetyki chodzilo? Jak mu powiedizalem co i jak mam z silnikiem i samochodem i ze mobil nei teges, to powiedizal zebym mineralny zalal! No chyba go zgielo!!
Prawie kazdy sprzedawca wciska to co ma Prawie bo ja nie - zawsze mozna przeciez zamowic :padam:
Mobil 1 to konkretny syf.


...ale tylko w przypadku polskich podrob
wszedzie na swiecie Mobila uznaje sie za naprawde dobry olej
pierwsze 300km na platinum 10w60 - pelen syntetyk

cisnienie w porownaniu do valvo 10w40 i castrola 5w40 duzo wyzsze (mam oryginalny wskaznik) , wczesniej po odpaleniu slychac bylo szmer hydrauliki - teraz cisza, wogole jakby ciszej chodzil

ogolnie jestem zajebiscie zadowolony i polecam ,za ten chajs to chyba nie ma nic lepszego

cena sklepowa 150zl ,ja kupowalem w rozlewni orlenu- bezposrednio za 125 zl

i mam pewnosc 100% ze nie oszukany

polecam
ja zawsze pytam sie w sklepie o olej tak dla beki -co o tym mysla- takie pierdoly ludzie opowiadaja ze ksiazke mozna napisac
a zawsze pytam sie w sklepie o olej tak dla beki -co o tym mysla- takie pierdoly ludzie opowiadaja ze ksiazke mozna napisac



no wlasnei ja jestem na etapie weryfikowania tego! Moze mobil jest dobry, ale nie do mojego silnika! Takl czy siak, kompreche sprawdze przy wymianie! Bo to o zgrozo chyba najgorsza z mozliwosci (jesli przy kupnie mialem zalanego jakiegos motodoktora, ale watpie zeby odarzu po zmianie puscil, jego dzialanie sie utrzymuje dlugo...)
zalej jakiegos gestego syntetyka i tyle a jakiej firmy to sam zdecyduj, fakt jest taki ze mobila i catrola strasznie podrabiaja
Ok, zalalem dzis valvoline MaxLife 10W40 innego valvoline nie
i mieli na dzis w IC! Zabaczymy jak bedzie sie sprawowal! przy okazji sprawdzilem kompresje, na wszystkich garach po rowno-wszedzie 12
Bedzie dobrze! :]
Bedzie dobrze!



no mysle! Okazalo sie jescze ze u mnie sa zalozone swiece 4-biegunowe i mechanik mowil zeby zalozyc normalne jedno biegunowe, ze przez te swiece tez mogly sie dziwne rzeczy z olejem dziac! Nie wiem w jaki sposob, ale koles sie troche zna...certyfikatow ma od zajebania, w tym certyfikat od hondy znajomosci budowy civica i wielu innych hond! Moze ktos wie do czego on bil?
Co to znaczy 4-ro biegunowe ??
Co to znaczy 4-ro biegunowe ??



ze jest po sroku elektroda (- albo plus, sam nei wiem) a dookola niej sa 4 bieguny -elektrody (+/- -sam nei wiem )
No to czteroelektodowe to sie nazywają
No to czteroelektodowe to sie nazywają



lol, masz racje! Jakos mi sie tak napisalo, chyba slonce dalo mi w dupe po claym dniu jezdzenia!
Wracając zaś do oleju to Shell 10W60 Ultra Racing jest zalecany do F360 i F430.
Szybkie pytanko do znawców:
Motul 15W50 150pln za 5l to dobra cena?
Competition? Niedorzeczna bo kosztuje 250.

Technosyntese? Ja mam za 136.
se se se, czyli znowu przepłaciłem. Następnym razem kupię u Ciebie :oczami:

Napisz mi jeszcze jak z jakością tego oleju?
A 169 zl za 4 l Valvoline Vr1 racing to dobra cena czy mozna taniej??

Albo czy jest jakis dobry olej motula za podobną cene ??
Oj panie coś drogo Daj na priw. 10W60 synth blend tak? Polsyntetyk?
Szybik, jakość jest rewelacyjna, co tu dużo mówić
10W60 ok. 140zl
5W50 ok. 130zl

Ceny brutto za bańke 4l + koszty wysylki :oczami:
A VR1 Racing 10W60 full synth?
GrOObY
niedługo sie zgłosze :cwaniak:

Ciami
5W50 jest fulll syntetyk
VR1 to tez full chyba...
Grooby, ja pytam o 10W60 VR1, skąd Ci się wzięlo 5W? A 10W60 wystepuje jak synthetic blend (szary) oraz full synthetic (czarny).
Tu jest napisane

http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html#
Ja wiem co tu jest napisane, znam tą stronę. Byłem ciekawy jaką cenę poda mi Grooby.
Oraz jako czarny 10W60 synth blend, ale z błędnymi naklejkami full synth. Sprawdzone info od Valvo Pl :przestraszony:
serio????? co za osły......
Serio - poszla na Polske partia 1 litrowych blednie oznakowanych synth blend. Wiem bo zastanawialem sie gdzie mi zginal taki olej skoro teoretycznie na stanie jest. Wyjasnialem w Valvo i wyszly takie kwiatki. Na szczescie banki 4l sa dobrze opisane.
A wiecie może coś o takich olejach jak Havoline Extra 10W-40? Dobre to czy nie? I skoro o olejach mowa to jaki filtr oleju polecacie do Civica d15b2. Aha dodam, że nie cieknie, nie pali oleju i generalnie przebieg wg mechanika nie przekręcony, czyli około 120 tys km.
Pozdr
Havo ponoć jest spoko. A filtr to filtr, kup OEM i tyle.
Ja teraz dostałem od Castrola na testy 4 litry ich nowego oleju EDGE 0W40, za jakiś czas zaleje go VTi i potestuje "D
Taka wode bedzie loł?
Na zimo bedzie woda a po rozgrzaniu bedzie identyczny jak np 10W40
Podolewasz to Ci sie znudzi.
Damy rade CMQ, ja jeżdżę spokojnie z VTEC-a rzadko korzystam 10W40l za dużo mi nie wciąga to i 0W40 też
W sumie jeśli faktycznie jeździsz spokojnie to dramatu nie powinno być. Opisz potem wrażenia z tego oleju.
ja zmienilem olej z shell helix 5w50 na mobil super s 10w40 i jestem zadowolony. na shellu silnik strasznie sie grzal a teraz na mobilu jest w porzadku
Ja teraz kupiłem Midlanda 5W-40, jakościowo ma ładne dane, rozlewa się go w Szwajcarii, no i moi koledzy, którzy mają troszkę bardziej wyżyłowwane silniki od mojego z niego korzystają
W Accord używam Midlanda 5w40, polecam, kiedyś to się nazywało Quaker State
ja zmienilem olej z shell helix 5w50 na mobil super s 10w40 i jestem zadowolony. na shellu silnik strasznie sie grzal a teraz na mobilu jest w porzadku


Ty poważnie mówisz? jakto Ci sie silnik grzał na shelu ? a na mobilu jest inaczej ? :dontgetit:
mi shella zjadł 2 litry w ciagu 10kkm, do d... z takim olejem
mi shella zjadł 2 litry w ciagu 10kkm, do d... z takim olejem


może "do d... z takim silnikiem" to bardzo dobry olej..
a tak poważnie to którego Ci tak wciągło? 10w40 ?
Nie wiem czy do d... silnik który ma prawie 200 kkm i cały czas na synteticu jeździ

5W-40 jakiś ale nie wiem który dokładnie (mają trochę tych nazw), wcześniej był Mobil 5W-50 i nie zjadło go ani grama, jak było cały czas pod max tak zostało do przeglądu (kontroluje stan oleju co jakiś czas/ przed dalszym wyjazdem).
wczesniej w palio weekend mialem zalanego shella i zmienilem na mobila, powod?-silnik sie przegrzewal. teraz w civicu bylo to samo. a poza tym shella zawsze troche ubylo a mobila nie
Chłopaki a dobre to ?? czy shit pokroju Lotosa ?? bo cena nadzwyczaj dobra

olej
Jak narazie znalazłem temat na SR że jakieś silniki się na tym zatarły więc sobie odpuszcze.[/list][/center]
Mojemu ojcu do Lexana zalalem niedawno Mobila 5W-50 i jestesmy bardzo zadowoleni. Pracuje o wiele ciszej jak na Shellu zalewanym z beczki w lokalnej stacji pojazdow... Moge z czystym sumieniem polecic, pare osob na Mobila narzekalo, ale jak ma sie nie raz 400-500KM jak FilipN w Suprze to moim zdaniem nie ma sie co dziwic
a ja leje Valvolinea Max lifa i jest bardzo w porzadku
a ja leje Valvolinea Max lifa i jest bardzo w porzadku



dobra nie świruj! wygrałeś go dlatego lejesz
Traf chcial ze jezdzilem na nim wczesniej
ja tez mam do malca Maxlife :hyhy:
a ja na dolewke wlałem lotosa 10w40 i cos jest chyba nie tak bo sie wogóle nie chce wkrecać to auto
a ja na dolewke wlałem lotosa 10w40 i cos jest chyba nie tak bo sie wogóle nie chce wkrecać to auto


no już bez przesadyzmu..
wszyscy wiemy ze to lipny olej, no ale żeby go obarczać takim skutkiem to już przesada
a ja na dolewke wlałem lotosa 10w40 i cos jest chyba nie tak bo sie wogóle nie chce wkrecać to auto



:wstyd: :rotfl: :zdziwko:
A jak jest z półsyntetykami? Prędzej czy później czeka mnie remont silnika na nowych tłokach i być może zupełnie innej głowicy (też po remoncie), dlatego wiem że na początek trzeba zalać czymś rzadkim (0W30?) żeby się ładnie dotarł, pozostaje nie pałować przez pierwszy tysiąc. Nie wiem jednak co zalać po remoncie - zastanawiam się nad półsyntetykiem w okolicach 10W40. Przypominam że silnik to niezbyt wysilona rzędowa szóstka o pojemności 2.4l, która będzie się kręcić do 7,5k maksimum.

Z racji tego że najczęściej polecane są Valvoline albo Motul, to obie w/w biorę pod uwagę. Zastanawiam się jednak nad Shellem (CMQ pisał że jest ok, poza tym znajomi) i innymi. Co możecie polecić?
Motul 10W40 wyniesie Cię 160pln za 5l.
Z racji tego że najczęściej polecane są Valvoline albo Motul, to obie w/w biorę pod uwagę



Zrobilem na valvo juz jakies 5kkm, troszke dolalem, ale raczej to wynika z mojego stylu jazdy...ale jedno moge powiedziec napewno, jest lepiej niz na mobilu! W zasadzie zniknal problem stukajacego zaworu pompy oleju (prawdopodobnie to on stukal) i w ciagu tego czasu zastukal mi tylko raz, ale z racji niskiego poziomu oleju! Przypomne ze na mobilu ten problem pojawial sie dosc czesto przy znacznym dokrecaniu obrotow! Polecam valvo, mobilowi mowie stanowcze i zdecydowane nie!
Odkopie troche tamat , bo musze zmienic olej i mam dylemat.

Poprzedni własciciel podobno lał shell helix full synt. 5w40 , i teraz pytanie czy jak zaleje valvoline vr1 5w50 full synt. będzie dobrze ?
zmieniasz syntetyk na syntetyk. co ma byc zle?
jesli silnik nie bierze Ci oleju i jest w naprawde dobrym stanie ja bym tak dalej lał.
Wydaje mi sie że silnik jest w dobrym stanie , choć pewności nie mam . Oleju nie bieże , wycieków brak , przebieg 170 tys. ( jeśli nie był cofany ) , a wygląda że chyba niebył .

Mam tylko nadzieje że sprzedawca nie ściemnił .
moze ktos powiedziec cos o Castrol GTX High Mileage (dla silników z przebiegiem ponad 100k), ponoc niejeden juz narzekal na oleje castrola a 100zeta za 4litry to tanio
Jak nie wiesz to zalej Valvoline :cwaniak:
Jak nie wiesz to zalej Valvoline :cwaniak:



A co możesz z czystym sercem polecić?
Bo myślę nad valvoline 10W40 Max life
Pozdr
A co możesz z czystym sercem polecić?


motul, shell, mobil 10w40
te dwa drugie tez ponizej 100zl za 4L
Ja jezdze i jest wypas. :hyhy:
Twoje zdanie nic nie wnosi do tematu bo Ty lubisz wszelakie lepkie ciecze :przestraszony:
:zabawa:
Jeśli idzie o syntetyki to obecnie od jakichś 20kkm śmigam na shellu ultra 5w40 i jest git. Ubywa go śladowo. Nie muszę nic dolewać między wymianami. Mam obecnie przelatane około 207kkm. Polecił mi go szpec od hond, twierdząc że nie widział nigdy motoru poniżej 300.000 km, który wymagał by choćby małego remontu jeżdżąc na tej oliwie.

No ale wiadomo, że takie opinie trzeba traktować z dystansem, każdy silnik jest inny i każda eksploatacja inaczej wygląda.

Narazie czekam na moment, w którym motor zacznie prosić o jakiś zacny pół-syntetyk :luka:


pzdr.
Heh też bym zalał syntetyk, ale poprzedni właściciel lał półsyntetyk...heh...
Dzięki za rady Panowie :cool:
Pozdr
To i ja się podepnę pod temat.

Mam przebieg około 156tys, jak kupowałem Hondę miała 116tys. Mechanicy z okolic Poznania (+ jeden mój znajomy) w dniu w którym odbierałem samochód wymienili wszystkie filtr, etc. i zalali olej mineralny 15w40 mobil 1 ponieważ nie wiedzieli jaki był lany w Niemczech (jak sądze był lany jakiś półsyntetyk). W tej chwili mam 156tys przebiegu tak jak już napisałem i chcę jutro wymienić olej, filtry i zalać półsyntetyk Motula 15W50 4100 uprzednio czyszcząc preparatem Motula silnik przez 15minut. Jak myślicie czy szarpać się na Motula, czy po prostu znowu zalać Mobil 1.

p.s. motor spala olej, nie ma tragedii ale coś tam spala
daj znac jak tam sie motul spisuje za jakis czas
Prędzej czy później czeka mnie remont silnika na nowych tłokach i być może zupełnie innej głowicy (też po remoncie), dlatego wiem że na początek trzeba zalać czymś rzadkim (0W30?) żeby się ładnie dotarł, pozostaje nie pałować przez pierwszy tysiąc.



Z tego co wiem robi się dokładnie odwrotnie.
Tuż po remoncie zalewa się jakieś ścierwo 15W-40 czy coś w tym stylu i na czymś takim najlepiej się dociera. Potem wskakuje się na planowany dobry olej.
True dat.