Witam,
Szukałem alternatyw dla Ferodo/Hawk.
I znalazłem pozytywne komentarze o klockach OMP Road&Sport. Próbowałem wypytać niektóre osoby o ich wady i zalety. Z tym jednak już gorzej.

Klocki na pewno mają świetny stosunek jakości do ceny.

Nie dowiadywalem się o wszystkich klockach, ale klocek pod Prelude, Legend, HRV, CRV, VTI 5D itp jest w cenie ferodo premier. Jest to model OT/7932 i kosztuje 259. W większości sklepów po tyle jest właśnie premier.

Model klocka pod 262mm ( Civic 5, 6gen itp ) to OT/7177, ceny nieznam.

Pod CTR/S2000 jest OT/7991 i kosztuje 269.

Pełen katalog tutaj , pytać o ceny trzeba u przedstawicieli.

A zainteresowałem się nim, bo pakują go ludzie do Subaru jako tanią alternatywę na codzień dla ds performance i dla ds2500. Niektóre osoby pisały mi, że trochę mu brakuje do ds2500. Z innych opini wyszytałem, że porównywalny do dsp. Jak jest naprawdę, niewiadomo. I nie powiem, że to nie istotne, ale cena jest taka, że i tak, choćby i nawet trochę mu do dsp brakowało, jest to bardzo interesująca propozycja.

O klocku nie wiem nic na temat pylenia, jego twardości i piszczenia. I ostatecznie, nie znalazłem żadnych opinii o tych klockach po stosowaniu w Civic'ach.

Piszę posta, bo uważam, że klocek wart uwagi, cena premier, jakość dsp?

Może ktoś z was miał, ma z nimi styczność, albo wyczytał gdzieś coś więcej o tych klockach?
Jarek_135, nie ma czegoś takiego jak niska cena i super jakośc w przypadku klocków hamulcowych. Z tego co wyczytałem na forum SIP to OMP R&S jest zakładany do WRX i innych subaraków, jako alternatywa dla OEM'ów. Jakby było tak, że sa tanie, a parametrami odpowiadają DSP lub DS2500 to by wszyscy na nich juz od dawna jeździli. Nie jest to zły klocek hamulcowy i do jazdy niesportowej polecany. A jeżeli chodzi o dostępnosc to do Subaru i EVO w 4Turbo mozna dostac.
Tak się zastanowiłem, poszukałem jeszcze, nic ciekawego nie znalazłem.

Przeszukałem to forum SIP przeglądając każdy post forum z kluczem omp i nie znalazłem ani jednej dodatkowej opinni, że ten klocek~OEM. Ale Ty może to usłyszałeś na żywo gdzieś i Ci się pomyliło, że na forum.

Można wyczytać, że jest gorszy od ds2500, ale znowusz użytkownik stwierdził, że patrząc na ceny jednego i drugiego i ich możliwości, to ferodo to nieporozumienie. Tylko teraz też dowiedzieć się, jak ktoś do tego podchodził, wiadomo, że jakość/cena liniowo nie narasta. Poza tym sam klocek to nie wszystko, tarcza może być nędzna, to według mnie sam klocek cudów nie zdziała.

Kilka wypowiedzi, że na codzień do miasta git, na torze się grzeją.

Jeden gość określił je jako coś jak redstuff, i ogolnie zestawił to w klasie Ferodo DS.

Nie wiem, co i na jakim poziomie ( oem ) siedzi w Subaru, ale auto sporo cięższe od Civic'a, mocniejsze, po porstu dużo bardziej wymagające.

Mam wrażenie, że coś co w tych autach jest ok do miasta, u nas będzie super do miasta. EBC GS w Subaru przez większość jest wykluczana. GS w Civic'u u wielu osób się sprawdza. Oczywiście o wszystkim mówimy przy zastosowaniu poza torem, ale jednak trochę bardziej wymagającym.

Z drugiej strony na pewno nie będę się przy tym klocku upierał, bo ani jednej konkretnej opinii nie znalazłem. A tutaj w lżeszych autach zero odzewu.
Jarek_135, cytat z 4T: "Klocki OMP Road&Sport charakteryzują się mieszanką o wysokim współczynniku tarcia nawet przy wysokiej temperaturze, która zapewnia idealne właściwości hamowania sportowym autom poruszającym się w normalnym ruchu ulicznym." Skoro w 4T mówia, że do jazdy ulicznej w EVO i Subaru sie nadają to znaczy, że tak jest. Na bardziej wymagające okazje trzeba założyc coś lepszego.

Nie napisałem, że OMP jest odpowiednikiem OEM.OMP określiłem jako alternatywe dla OEM, bo po co przepłacac za OEM skoro mozna miec OMP, które sprawuje się lepiej niż OEM i jest tańsze.

W dużo lżejszym Cvc rzeczywiście może to byc naprawde dobry klocek, myślę, że za te pieniądze warto przetestowac.