Mam takie przemyślenie i pytanie
Jaki oponki bardziej chodzi o rozmiar byście doradzili do auta
Zakres mocy od 160- 200
Waga przodu trudno powiedzieć ale b18 jest
Civic 5 gen hb

Zastanawiam się aby dobrze sobie to dobrać
Wiadomo szersze lepiej kleją ale jak będą za duże to zwolnią samą jazdę przy aucie z nie oszukujmy się nie powalającym momentem.
Jak to jest z ciśnieniem wiadomo duże ciśnienie mały opór ale niewolno przesadzić start jest ważny

Jak dobrać te wartości aby wyszło optymalnie pomijając jakość nawierzchni

Czy felga 15 do założeń auta jest optymalna czy za mała ?

Aktualnie są t1r standardowy wymiar i myślę że na ulice fajnie ale na 1/4 słabe są i można zmianą ogumienia jeszcze trochę zyskać
Zalecilibyśmy do? Do jeżdzenia po naszych drogach publicznych, torach, ćwiartkach, na spalarnie, w zimę/lato, cokolwiek? Oponę trzeba dobrać do zastosowania...
Zalecilibyśmy do? Do jeżdzenia po naszych drogach publicznych, torach, ćwiartkach, na spalarnie, w zimę/lato, cokolwiek? Oponę trzeba dobrać do zastosowania...



oki coś się poplątało przy zapisywaniu
1/4 co do nawieszchni to sam wiesz jak jest w pl raz jest lotnisko raz ulica
zimówki to już mam i tu nie będę kombinował
Ameryki nie odkryje. R1R jako bardzo uniwersalna, R888 jako bardziej wymagająca opona.
Ameryki nie odkryje. R1R jako bardzo uniwersalna, R888 jako bardziej wymagająca opona.


to fajno tylko postawiłem troszkę inne pytanie nie o producenta/model (o mieszance sobie poczytam) ale o rozmiar i ciśnienie
ale i tak dziękuje za uwage
Nie szedłbym w więcej niż 195. Ciśnienie też wynika z zastosowania. Na wprost ja pompowałem 1.2-1.6 bar, na zakręty 2.1-2.3
Nie szedłbym w więcej niż 195. Ciśnienie też wynika z zastosowania. Na wprost ja pompowałem 1.2-1.6 bar, na zakręty 2.1-2.3


no i tu nie jestem pewien bo strasznie mieli w tym setapie jak powiedziałeś tylko ze to t1r może masz rację aby przejść na zaproponowane wcześnie ale w tym samym wymaże
sam już głupieje

czy ktoś ma takie porównanie?
T1R to gówno nie opona. Ja przy mocy podobnej pewnie jak u Ciebie miałem problemy, żeby nie wypaść z VTEC'a przy startach na R888 205/50R15
R888 195/55/15

ciśnienie musisz przetestować i poćwiczyć na zawodach, najlepiej na SSS żeby znać też 60ft

ja u siebie na takich gumach upuszczałem na 1 bar, mimo to wciąż za słabo kleiły na 1 i 2 biegu

tak więc myślę że u Ciebie z wyższym ciśnieniem powinno być ok, aczkolwiek najlepiej pytaj Matiego bo ładnie zamiatał swoim B18 w jajku
1bar? Nie powoduje to za dużych strat w oporach toczenia na 3 i 4?
1bar? Nie powoduje to za dużych strat w oporach toczenia na 3 i 4?



jak widać po czasach, bardziej się oplaca zrobić dobry start

ostatnio typ na jakimś forum w US który w przeliczeniu na nasze ma gdzieś tyle koni (też D16 Turbo) co ja robil czasy 12.5@176km/h na jakimś lepkim torze. Nie wiem jakie mial 60ft ale jak widać po prędkości końcowej start to podstawa
ja na zwyklych oponach (ze 3 rozne byly) nie zauwazylem zupelnie roznicy w czasach osiaganaych na 1/4 mili, chociaz ostro kombinowalem z cisnieniem....

no ale to nie byly zadne r888 no i tylko klasa mini.... i do tego wcale nie czolowka tej klasy.

ogolnie jednak na autach klientow, R888 czy slicki duzo lepiej sie spisywaly przy nizszym cisnieniu (1,1-1,6) niz przy normalnym 1,9-2,0. tak naprawde na kazdych zawodach trzeba bylo inaczej ustawiac to cisnienie.
Odkopie i niebęde zakładał nowego wątku
trzymać jęs R888 czy szukać innego producenta
Tomac widze załorzył temat o Yokohama Advan Neova który będe śledził

zatanawiam się bo na codzień mam T1R i czy nie przejść na coś innego
T1R niejest opona która spełni moje wymadania brakuje mi przyczepności

polecicie coś innego ?
Bo r888 to raczej tylko zawody

coś bardziej cywilnego lecz o większej przyczepności niż wspomniane T1r
r1r
A nie lepsze od R1R będą yoko parady spec 2 lub potenza
Nie.
A nie lepsze od R1R będą yoko parady spec 2...



w zadnym wypadku, ziomek mial w B18 takie i byl zadowolony, ale cos za cos bo po sezonie wygladaja mizernie jesli chodzi o pozostalosci bieznika...

Pozdro
r1r odpada bo nie ma 215/40/17 a właśnie takie potrzebuję, to czego szukać w tym rozmiarze coś podobnego do r1r?? najlepiej żeby dało radę kupic w pl
przeciez w tym rozmiarze masz re050a, wiec nad czym sie tak wlasciwie zastanawiasz? musi byc koniecznie wow-mega-super-semi-slick? a jak potenza zbyt zwyczajna, to jest jeszcze hankook rs2.
Nad czym się zastanawiam?? żeby znów nie kupić opon które nie do końca są fajne jeśli chodzi o przyśpieszanie a mam teraz michelin exalto 2 i są średnie a miały być takie dobre
bo michelin to ogolnie opona dla podtatusialych kierowcow limuzym klasy premium, ktorzy lubia miec opony tej wlasnie marki, bo uwazaja ja za najlepsza, a nie dlatego, ze te opony faktycznie sa najlepsze. wyjatkiem sa opony, ktorych i tak nie ma w rozmiarze na twoje kola.

wyzej podalem 2 dobre opony. zdecyduj ktora bardziej ci odpowiada i do roboty - oponytanio.pl maja jedne i drugie.
Dzięki:)
jakbys mogl przejsc na 215/45, to masz jeszcze wybor z azenisa rt615 i nitto nt01. no ale to juz tylko import z us.
Właśnie tu jest problem ale jeszcze popytam ludzi co jeżdża na 215/45 ale rozmawiałem kiedyś to nie byli szczęśliwi z tego rozmiaru