Potrzebuję porady. Chcę pożegnać moje T1R 205/50/15. Jestem z nich bardzo zadowolony poza faktem że są za szerokie do felgi ITR i mają miękką ściankę. Powoduje to wrażenie pływania na oponach, czyli gorszą reakcję na ruchy kierownicą, odbierają przy tym trochę animuszu na łuku bo nie wiem czy zaraz polecę czy to tylko opony.

Nowa opona ma być węższa - 195/55/15, mieć twardą ściankę, być bardzo dobra na suchym i niezła na mokrym. Semislick typu R888 odpada - to auto czasem jedzie w trasę na której czasem pada i nie zamierzam się martwić że zabiję siebie czy kogoś innego po pojechałem 120+ a kałuża była jednak nie dość płytka.

Co polecacie? S Drive? R1R? Coś innego? A może mimo wszystko jakieś twarde 205mm? Ma to sens do wąskiej felgi?
Ja mam aktualnie u siebie w EK4 S Drive dokładnie w takim rozmiarze i jestem bardzo zadowolony, jedyny mankament to szybka jazda w zakrętach na mokrym. Czasami mam wrażenie że tyłek trochę ucieka i wiem z obserwacji że nie jest to wina uginającej się opony.
205/50R15 falken rt615
dobry, sztywny, ale chyba nie pchalbym go na taka waska felge
chociaz u havrana chyba nie ulozyl sie zle..
A ktoś w ogóle miał już jakąś styczność z R1R ??
Ja macałem

CMQ - jeżeli jesteś zadowolony z T1R to co nie założysz bedzie dobrze
a havran ma jeszcze wezsza felge jak oem z itra 98+
a havran ma jeszcze wezsza felge jak oem z itra 98+



15 w itr maja 6 cali a 16 7 inchów
itr 98 (jdm) to ma nieco inna srednice... a w europie to nie ma czegos takiego jak 98+, wszystkie maja te same 15" enkei i maja one 6" szerokosci.
a o ile pamietam jdm 96 spec sa 5,5x15. i takie ma havran.
205/50R15 falken rt615



Gdzie w PL dostać taką oponę?
Gdzie w PL dostać taką oponę?



w Polsce tego nie dostaniesz
jak 195/55/15 to RE 010 to na bank !

ja jednak wole 205/50/15 i kupilem jakis czas temu RE 040 , wczesnej tez mialem pedalskie T1R i jest przepasc po prostu , szczegolnie jesli chodzi o twardosc bocznej scianki.

drugi komplet mam R888 i mozna tym spokojnie smigac na codzien ale szkoda mi ich bylo troche bo jednak szybko znikaja i zostawiam je tylko na jakies pojezdzawki, 1/4 itp
wczesnej tez mialem pedalskie T1R i jest przepasc po prostu , szczegolnie jesli chodzi o twardosc bocznej scianki.


pedalskie ???
pedalskie ???


troche taaa tzn. do jazdy codziennej (bez jakiś nadmiernych szaleństw) są ok.
O tym, że toyki nie dają rady przekonałem się po przesiadce na paradę. Różnica: niebo a ziemia.

Myślę, że Azenisy powinny być ok śądząc po tym co czytałem, tylko ja osobiście widzę 2 minusy:
- trzeba ściągać bo w PL brak
- brak 195
O tym, że toyki nie dają rady przekonałem się po przesiadce na paradę. Różnica: niebo a ziemia.


Ja słyszałem - nie miałem okazji porównac, że toyki trochę gorsze na suchym od yoko, ale parady porażka na mokrym.... hmmm - dużo jest różnych opinii - większosc chwali to co ma, chyba.....
ja mam T1R i nie chwale...
Skończy się na Re010 i tyle, ale nadal czekam na porady.
ja mam T1R i nie chwale...



Mam to samo.
Ciamach jak chcesz 195/55 to kup re010 jak chcesz 205/50 to kup re040 albo falken azenis
Kamo chyba wyczerpał temat.
Emre napisał/a:
ja mam T1R i nie chwale...


Mam to samo.


To na co byście zmienili - czy wogóle jest szansa kupic dobre gumy do 200 (250) pln'ów - czy nie bardzo ???
Gumy dobre na suchym, ale bez tragedii na mokrym - hmm???
poczytaj dwa posty ponad Twoim.
Spox Pati - kumam - tylko ja zrobiłem mały OT i chodzi mi tutaj bardziej o standard 195/50
To na co byście zmienili - czy wogóle jest szansa kupic dobre gumy do 200 (250) pln'ów - czy nie bardzo ???
Gumy dobre na suchym, ale bez tragedii na mokrym - hmm???



kupisz owszem szukaj uniroyal rainsport 2 195/50 kosztuje 150 za sztukę Jest milion razy lepsza niż t1r
Dokładnie. Sam na takich jeżdze i moim zdaniem lepsze od T1R.
ja tam smigam na T1R juz w drugim aucie i nie moge zlego slowa powiedziec o trakcji na suchym.. choc trzeba przyznac ze duzo zalezy od asfaltu..
jedyna wada T1R to cholerna miekka scianka
Kurwa - noorec, Ty masz Quattro - o jakiej trakcji ty mówisz?
mialem wczesniej scirocco mondziole!!!
i nie narzekalem wogole.. a bylo turboburbo i sporo niutkow generowalo..
mialem wczesniej scirocco mondziole!!!
i nie narzekalem wogole.. a bylo turboburbo i sporo niutkow generowalo..




chylimy głowy panie
pojezdzij na czyms lepszym...
Widze ze nie zrozumieliscie przekazu...

chodzi o to ze jeszcze z rok temu kazdy sie zachwycal T1R a od jakiegos czasu wielu narzeka..
ja jestem jedna z osob ktore chwala sobie produkt i poparlem to konkretnym przykladem - moim poprzednim autem. thats all..

Pati,
Zamierzam..
ja mam pytanie odnośnie parad spec2
bo to wszystko wiem, ze na suchym klei a na mokrym ssie, ale
jak ktoś mówi "opona ssie na morkym" ma na myśli "jak ganialiśmy z chłopakami na miejscówce to przy 120 na zakrecie uciekał mi tył" czy "jechałem 70 po mieście i zwalniając przy skrzyżowaniu wpadłem poślizg
ktoś mi odpowie?

p.s. nie czekam żebyście powiedzieli mi co inni mieli na myśli jak to piszą, tylko np Pati pisał że parada ssie na mokrym, a pytanie brzmi co to oznacza?
Znalazłem na necie trochę RE010 do kupienia - rozumiem że opona nadal produkowana?
niby 010 widac na stronie producenta, ale na wszelki wypadek zadzwon: http://www.bridgestone.eu..._835articleRCRD
Znalazłem na necie trochę RE010 do kupienia - rozumiem że opona nadal produkowana?



tak.. Ja bym pomyślał jednak nad re040 bo jest nowszą oponą a re010 ma juz swoje lata co nie zmienia faktu ze jest bardzo dobra
Chodzi o to że nie chcę już 205.
Tutaj jest RE010:
http://ssl.delti.com/cgi-...wigan=So&Achse=
Znalazlem taniej, temat mysle wyczerpany.