W skrócie: auto wysrało uszczelkę pod głowicą. Głowica zdjęta, oddana do planu, obsadzenia OEM uszczelniaczy i dotarte zawory. Szlifierz przy odbiorze oznajmił mi, że są delikatne luzy na prowadnicach zaworów wydechowych, ale będzie się to odbijało tylko na szybszym zużyciu zaworów w przyszłości. Po złożeniu notuje za sobą obłoki niebieskiego dymu. Przy przyspieszaniu powyżej 5k rpm oraz po dodaniu gazu po zejściu z obrotów. Są spore, o czym świadczy 1-1,5l/1000km. Może być to spowodowane samym luzem czy są spie*dolone uszczelniacze? Dla pewności zmierze jeszcze dziś albo jutro kompresję, żeby się upewnić czy to nie pierścienie, ale nie były wyjmowane z tulei.
Tym ze masz odpiete odmy. Podłącz dolną prawidłowo i będzie ok.
gdzies już taką teorię słyszałem, ale dlaczego miałoby to spowodować aż takie spalanie? Ludzie kładą oby dwie w catch tanki i nic się nie dzieje więc?
Nie wiem ale tak jest. Mi na 1000km potrafiło wpierdolić 2 litry oleju jak nie miałem dolnej podpiętej. Podpiąłem - problem zniknął.
Buzi ziom, jade na kanał.

EDIT: działa Na razie przestało zajebiście dymić. Po trasie zobaczę jaki stan. Radość w ch*j, bo już zacząłem wątpić we wszelkie remonty
No to wisisz browara
u mnie w Z5 jak się tak działo to okazało się że pierścienie są do wymiany - zapieczone
Gr00by leserze bo popiłem i teraz nie kapuje ,czy jeżeli mam dolną odme podłączona do ssacego tyle że bez zaworka też może palic oleja?
jak nie miałem dolnej podpiętej

podpieta = ..? czy jesli bede mial wentylacje bloku (i pokrywy) na otwartym ukladzie z filtrem, to mam liczyc sie z megaspalaniem oleju?
Gr00by leserze bo popiłem i teraz nie kapuje ,czy jeżeli mam dolną odme podłączona do ssacego tyle że bez zaworka też może palic oleja?



Nie wiem - nie próbowałem.

bede mial osobne puszki na pokrywe i blok.. no nic, sie zobaczy sie
Ja bedzie miał osobne puszki to do puchy z bloku dałbym podpięcie do ssącego przez zaworek PCV ten hondowski. Powinno zagrać idealnie.
puszki maja wlasne filtry, sa otwarte, wiec podlaczanie do nich podcisnienia nie ma sensu
Z odmą przy turbo jest trochę rozkmina, bo my przy sofcie w ogóle jej nie ruszaliśmy ( w crx'ie ) i totalnie nic złego się nie działo. Nie ruszaliśmy, bo w tych zamierzchłych czasach w ogóle jeszcze nie wiedziałem o istnieniu dolnej odmy Teraz wpadliśmy na temat, że skoro musi być tam podciśnienie to podłączymy ją przed turbo jak w każdym seryjnym aucie doładowanym. Chociaż widząc pochodzące z niej wyziewy zaczynam sie trochę obawiać o poprawność tego rozwiązania
tymi wyziewami zawsze karmiles silnik.. i w sumie chyba glownie po to robi sie otwarte odmy z puszkami - zeby silnik dostawal jedynie czyste powietrze, ktore wpada do niego przez filtr, a nie jakis syf o niewiadomym skladzie i blizej nieokreslonym kolorze
proste, że proste. Tylko dlaczemu on mi na to dbanie odpowiedział pochłanianiem na hektolitry oleju?
nie doluj mnie
Czym jest sterowane otwieranie zaworka PCV? Mam pewien pomysł, ale nie wiem jak go uzasadnić.
Czym? To prosty zawór jednokierunkowy reagujący na podciśnienie. Czytaj np. hamujesz silnikiem = jest podciśnienie w kolektorze = zawór otwarty = ciągnie z breather boxa. Idzie pełną kurwą = brak podciśnienia = zawór zamknięty. Dobrze mówie?
ale generalnie podciśnienie w NA jest zawsze. Fakt, że przy pełnym bucie mniejsze, ale jednak. Dobra, prosty zaworek zwrotny i tyle
Do catch tanka podłącza się tylko wyjście z box'a, czy końcówkę od PCVka również?
panowie, czytajac ten watek doszedlem do wniosku ze problem u mnie ma podobna przyczyne. Otoz mechanik prawdopodbnie wezyk od dolnej odmy puscil mi wolno, a dochodze do wniosku ze powinnen byl go wsadzic w wypustek na kol dol //zaslepiony tym pomaranczowym czyms-->


pytanie co zrobic. Czy wsadzic ten wezyk w ten otwor w kolektorze? czy np na koncu tamtego wezyka i ten wypustek w kolektorze nie zalozyc filterka?
jak włożysz bezpośrednio to możesz mieć za wysokie obroty,powinieneś właśnie zastosować ten zaworek.
ok askad wziac taki zaworek i jaki to dokladnie zaworek ma byc ? i wowczas na ten zaworek zalozyc ten wezyk od odmy, tzn czy to jedyne sluszne rozwiazanie? czy mozna ten wezyk od odmy zostawic "luzem" a na ten zaworek zalozyc oddzielny wezyk ewnetualnie z filterkiem np?
może z seryjnego kolektora??
ok czy to musi byc konkretnie z mojego bylego kolektora c4 czy z dowolnego kol ssacego np z d15z6? bo moj kolektor jest w tym momencie nie osiagalny.
Łotever. Czerwony albo czarny w zależności czy będzie z B czy D itd. Byle był to zaworek od odmy.
Tematu ciąg dalszy

Po podpięciu odmy dolnej myślałem, że efekt ustał. Niestety auto nadal przydmia. Oczywiście w mniejszych ilościach, schodzą już ledwo zauważalne ilości oleju, ale obłoki nie ustały. Zawsze pojawiają się wraz z ponownym naciśnięciem gazu po zejściu z obrotów ( na biegu, na luzie, whatever ), a przy przyspieszaniu jak jej sie podoba. Raz dymi powyżej 5k, raz nie. Podłączenie górnej odmy nic nie dało. Źle obsadzone uszczelniacze czy pierścienie?
Zawsze pojawiają się wraz z ponownym naciśnięciem gazu po zejściu z obrotów

uszczelniacze..?
uszczelniacze..?


też mam taką nadzieję. Zmieniam uszczelniacze na koszt szlifierza, ale chyba dla spokojnej głowy zrzucę jeszcze raz głowice i pierścienie pójdą w ruch...