Szukam miejsca gdzie w rozsądnych pieniądzach wypiaskują mi karoserię Igen'a.
Preferuje lokalizacje jak najbliżej warszawy, ze względu na to, że nie chcę jechać z samochodem na lawecie przez pół kraju.

Coś tam wstępnie czytałem jak przebiega taki proces, ale jeśli ktoś ma doświadczenie to chętnie dowiem się czegoś więcej.
W milanówku jest zakład gdzie piaskuja nadwozia to chyba najblizej Ciebie bedzie
dzięki za info, przez przypadek natrafiłem na inną firmę, która odradziła mi piaskowanie karoserii a poleciła sodowanie.

"Jest to bezinwazyjna metoda usuwania starych lakierów, rdzy, wszelakich zabrudzeń. Po wykonaniu sodowania otrzymujemy gładką powierzchnię bez żadnych zanieczyszczeń (sodowanie nie niszczy struktury metali, nie niszczy elementów gumowych-uszczelek, szyby, plastików)."

czyli coś dla mnie...
filmy o sodowaniu :
http://www.youtube.com/watch?v=GcXpeL0n1Ec
http://www.youtube.com/wa...bqLhJa0VCA&NR=1

generalnie z informacji, które są dostępne na necie wynika, że jest to proces podobny do piaskowania z tym, że używa się sody zamiast piasku i tym samym jest to mniej inwazyjna metoda
jest jeszcze lodowanie, polecam watek na racingforum

oraz: havran, wiesz w jakie bagno sie w*ebales z tym samochodem?
szukaj firmy która po piaskowaniu/sodowaniu pokryje ci przynajmniej całą karoserię podkładem inaczej o dupę potłuc cały zabieg wystarczy 24H aby cała karoseria pokryła się nalotem rdzy..
Dokładnie tak jak Piterson napisał, Ja bym jeszcze odrzucił zwykłe piaskowanie ponieważ piasek potrafi zostać w profilach zamkniętych i wtedy zaczyna tam rdzewieć, nie wiem o co kaman do końca ale podobno tak jest. Jest jeszcze jedna metoda podobno jedna z najlepszych to łupiny orzechów ale ile w tym prawdy to już nie wiem. No i jak markos polecam tamten wątek.

http://www.racingforum.pl...36&st=0&start=0

http://www.racingforum.pl...&hl=piaskowanie

http://www.racingforum.pl...&hl=piaskowanie
łupinami orzechów to się fasady starych budynków "oczyszcza"
Stal też można.
havran, wiesz w jakie bagno sie w*ebales z tym samochodem?


kurfa wiem ziom, już wiem


dzięki za linki
w tym wypadku "oczyszczanie" blach najlepiej sodą lub szkiełkowanie ( nie polecam piasku, ze względu że z blachy o grubości 1mm potrafi zrobić 0,7 więc sporo słabiej.. tylko i dlatego nie stosuje się piasku), sodą usuwa się łatwiej lakier oraz czyści metale kolorowe aluminium, mosiądz żeliwo itp.

co do ramy i grubszych elementów polecam właśnie piaskowanie ( lepiej czyści ogniska rdzy).

No i samo zabezpieczenie najlepiej jak zrobione będzie na miejscu bez konieczności przewożenia gdziekolwiek auta.
Inaczej jak już pisałem, szlak trafi całą robotę, rdza powróci nawet po wyprowadzeniu auta na kilka godzin na słońce ( zwłaszcza o tej porze roku).

Wystarczy aby położyli warstwę podkładu to uniemożliwi rdzewienie.

Czyszczenie strumieniowe wysokociśnieniowe to najlepszy sposób na pozbycie się rdzy, ale nie zawsze zdaje egzamin w aucie ( zwróć uwagę na cienkość blachy która występuje w Hondzie .
Może warto wypiaskować tylko najważniejsze elementy oraz te najtrudniej dostępne..
Przemyśl.

Chociaż jak chce się profi to całość wydaje się jak najbardziej wskazana..

aha..
i broń boże niech nie oczyszczają korundem..