Do końca przyszłego tygodnia musze się określić co za zawieszenie ma wylądować w moim EG4! Podaje opcje, które wchodzą pod uwage i prosze Was byście nie pisali kup bilsteina bo kasa już jest na koncie w usa i zamawiam to co jest popularne na tamtejszym rynku! Raczej nie oczekuje na opinie z Waszych testów bo mało tego pewnie jeździ w naszym kraju, ale może coś czytaliście w sieci i możecie mi doradzić na podstawie czystej teoretycznej wiedzy!

Do kupienia są(podaje w kolejności, w której mi się najbardziej widzą):

1. Tein Basic Damper około 700 $
http://www.passwordjdm.co...hFor=&PT_ID=383
2. Skunk2 Pro Series Coilovers około 600 $
http://www.jhpusa.com/cat...products_id=912
3. Tokico Illumina Series około 550 $
http://www.hopupracing.com/toilse1dradh5.html

Moje kryterium to nie przekroczyć 720 za zestaw!
Do czego to zawieszenie ma służyć?
do codziennej jazdy po Trójmieście i czasem na wypad za miasto do rodzimej siedziby! ogólnie ma być z JDM marketu! no i ma ładnie obniżyć autko! jeśli są jakieś przeciwskazania na nasze drogi pisać odrazu! :hyhy:
ja bym wzial tein jak szalec to szalec . Napisz mi ile to wyniesie na gotowo w polsce.
To słowa producenta!
TEIN Type BASIC damper is for the driver that is seeking high performance with a reasonable price. The Basic damper MSRP starts at $712.00, which includes 4 springs and 4 shocks. Compared to the "sleeve type" coil over, the Type Basic has a more exclusive set up for a better balance of suspension travel and damping force.

Jeśli jest jak piszą to dla mnie są idealne! :hyhy: ale czekam, może ktoś coś mądrego mi podsunie do głowy! ten tein będzie mnie kosztował tyle, ile koni w PL, więc napewno się opłaca!
to moze gwincik Fuction Form? $699
to moze gwincik Fuction Form? $699



prosze o fotki i opis, bym mógł sobie poczytać!
Z mniej egzotycznych acz praktyczniejszych zawiasow z gwarancja w PL polecam:

Koni Sport Kit
Bilstein B12 Tuning Kit.

Jesli ma byc JDM to wybierz miedzy Teinem a Tokico. Ilumina maja zdaje sie regulacje twardosci.
tak jak napisałem na te opcje jest już zapóźno
Koni Sport Kit
Bilstein B12 Tuning Kit.
bo kasa poszła!

ale jst jeszcze to
http://www.jhpusa.com/cat...roducts_id=1000
choć troche droższe o już cena mnie się nie podoba!
wygladaja bardzo solidnie.
według panów z jhp są najlepsze na rynku za tą cenę :oczami:
no coż, ale dalej lipa, bo nie wiem co kupić!
najbardziej rozwalają mnie ceny w PL tych gadżetów! na tomsonie zestw co w usa stoi 980 golca kosztuje u nich ponad 5 tysiaków :przestraszony: :szok:
http://www.tomson.com.pl/...221__LL_10.html
Nie bedziesz zalowal gdy wybierzesz ta opcje z JHP, Tokico ub Tein. Kieruj sie cena.
Tokico ma sympatyczną cenę!
D2 jest na tzw. okrutnym LanSie- pytanie czy wykorzystasz możliwości regulacji i czy dasz rade to dobrze zestroić.

Ja zainteresowałbym się OmniPower- regulacja wysokości w zakresie 12cm i bardzo solidna budowa, ew. Tein - z nim zostaniesz królem LanSu

bo jak to ma być do wożenia dzieci po mieście to bling bling factor jest najważniejszym kryterium wyboru :wstyd:
dla rodziny w przyszłym roku będzie stara powolna skodzia oktawia więc cifa można naszpikować aparaturą wojskową! jak przy D2 będzie rzeźba z ustawieniami i Pan Tadeusz nie da rady :rotfl: to chce teina!
mam jeszcze pytanie do samego skunk! za kupnem tego zestawu przemawia do mnie możliwość regulacji(kto wie może by się przydało), więc jak zaszła by potrzeba można podnieść auto i po problemie! jak wygląda taka regulacja? można to samemu w garażu zrobić np w 20 minut, czy to bardziej skąplikowany zabieg? nie mam zielongo pojęcia! to wogóle się sprawdza? :kwasny:
Gwint ustawia się raz bo jest to bardzo trudne i czasochłonne. W garażu w 20 min samemu możesz zrobić....na pewno nie to
regulacja wysokości to raczje nie duża sprawa, kilkadziesiąt minut i z bani
ten zestaw ma niby regulacje od 0 do -4 i załóżmy teraz jeżdże sobie na -4, ale idzie zima i chce go podnieść na 0! czy jest to skomplikowana procedura? podaliście dwie różne informacje :niepewny:
Jest tam nakrętka którą się przekręca. Troche to mało wygodne i czasochłonne ale nic skaplikowanego.
Albo mowimy o samej regulacji wysokosci albo o USTAWIANIU gwintu. A jak sie ma jedno do drugiego to chyba juz jasna sprawa. Bylem przy regulowaniu wysokosci w gwincie KW, nie jest to takim lajtem...
mówie o regulacji wysokości!
to poszukaj Omnipower- regulacja TYLKO wysokości w zakresie do -12cm :orany:
tylko z tego co piszą na amerykańskich forach to omni to taka sam bieda jak megan i wszystkie opinie są zgodne, że to zawiech do wyglądu, a nie do jazdy! sam nic nie wiem o tej marce! czytałem tylko np honda techa, civcjdm i inne! nikt nie poleca!
aaa, to sorry
bo ja jakiś czas temu o nich czytałem, to ludzie rozpływali się na ich temat :znudzony:

Nevada
dobra podjołem decyzje a mój wybór zobaczycie na fotkach za jakiś czas :hyhy: montaż we wrześniu! do tego czasu już chyba dopłynie przesyłka!
to już lepiej z montażem poczekaj do wiosny, nei wiem czy taki zawias zaakceptuję sól naszych dróg
a jaki akceptuje? :rotfl: żaden! wsumie lepiej by było zakładać na wiosne, ale nie wiem czy wytrzymam :hyhy:
Pamiętaj by taki gwint dobrze nasmarowac.
CMQ np. słabo smarował gwint i ma zerwany :przestraszony: :hyhy: :wstyd:
:rotfl:
zakładaj na wiosne , w zimie możesz mieć spory problem.
teoretycznie KW inox line jest odporny na rdze, ale chyba nie na naszą krajową
podepne się pod wątek. Mogę dostać takie coś : http://cgi.ebay.de/Gewind...1QQcmdZViewItem
i czy da rade ?
Raceland to o ile pamiętam ex-Jamex.
radę da. tylko co z tego wyjdzie?
ale do normalnej jazdy , bo nie mowie tu o sciagniu sie po torach i innych podobnych spelni funkcje ?
każde spełni te funkcje. tylko po co Ci gwint do normalnej jazdy?
zeby miec miedzy innymi mozliwosc regulacji wysokosci zawieszenia.
To ja się wypowiem na temat Teina (bez regulacji siły tłumienia)bo taki dorwałem do preli jakiś czas temu z auta przywiezionego z Anglii> Zimę przelatałem na max wysokości - lecz tylko z przodu tein siedział -spisał sie pozytywnie. Potem auto sie reperowało do zeszłego tygodnia, cały komplecik zawitał do preli , obniżenie do połowy(+/-).
A teraz wrażenia , koło chaty mam świeżutką drogę krajową, więc jest git ale jazda po kraku mnie przeraża , nie ma mowy o dobiciu spodem ale za to moje wnętrzności cierpią , fakt że guma o profilu 40 tez robi swoje ale skok tylnego zawiasu zeby był 10 cm to jest git :kwasny: co do trzymania drogi to na razie nie dziczyłem ale pozwoliłem sobie na jazde z żoną , spokojna bez jakiś tam poważnych prędkości ale tez prawie bez hamowania . W niektóre zakręty sam miałem obawe że sie zmieszczę a tu nawet gumy nie grały :]( ciekawe co żonka czuła :hyhy: bałem sie zapytać)
Wniosek Tein jest GIT ,ale jeszcze drogi mamy do d..y, długie nierówności wybiera dobrze ale z krótkich garbów po prostu zeskakuje :zalamany:
No wiec sam powoli zastanawiam sie nad zawiecha!! Wiec wyskakuje z takim oto pytaniem: Chcialbym autko troche zglebic, bo jak tylko ktos sie przyjzy seryjnemu zawieszeniu 323f BA a wlasciwie jaki jest przeswit to odrazu mu sie odpowiedz nasunie! Wiec wg mnie gleba z 40-50mm! No ale wlasnie, co w zimie? Ja powiedzmy w takich srednio lajtowych gorach mieszkam, wiec co? w zimie za plog robic? No i mysle o gwincie, zeby na zime troche podneiscw gore: znalazlem cos takeigo http://www.ekeystone.com/...63/coilover.jpg cena 300$, ale moglbtym przy dobrych wiatrach 100$ z tego urwac! No ale do sedna sprawy! Chodzi mi o amorki -czy trzeba je w jakis odpowniedni sposob dobierac, jesli zawiecha jest obnizona lub tym bardzije z mozliwoscia regulacji badz co badz w kilku cm!? Bo jak szalec to szalec, jesli zmienei springi to i amory pojda nowe, a nei chcialbym je zajechac w kilka tys.! Na moja logike jest tak -jak nisko, to amor sie bardzije utwardza, jak wysoko -amor mieknie! (mowie o amoracvh bez regulacji, wyczynowo nei jezdze wiec regulacja to dal mnei zbedny gadzet). No i jakie amorki? KYB (np. KYB GR2 przemawia za nim spoko cena -na oko ponizej 50$/szt.) czy tokico -ok 80-90$ szt! Pewnie za moment ktos doda -bierz TEIN BASIC-tyle ze one sap o 700-800$ + podatek! A ja bym chcial zrobic fajna zawieche na nietandetnym sprzecie, najlepiej z mozliwoscia regulacji, do 500$
No wiec sam powoli zastanawiam sie nad zawiecha!! Wiec wyskakuje z takim oto pytaniem: Chcialbym autko troche zglebic, bo jak tylko ktos sie przyjzy seryjnemu zawieszeniu 323f BA a wlasciwie jaki jest przeswit to odrazu mu sie odpowiedz nasunie! Wiec wg mnie gleba z 40-50mm! No ale wlasnie, co w zimie? Ja powiedzmy w takich srednio lajtowych gorach mieszkam, wiec co? w zimie za plog robic? No i mysle o gwincie, zeby na zime troche podneiscw gore: znalazlem cos takeigo http://www.ekeystone.com/...63/coilover.jpg cena 300$, ale moglbtym przy dobrych wiatrach 100$ z tego urwac! No ale do sedna sprawy! Chodzi mi o amorki -czy trzeba je w jakis odpowniedni sposob dobierac, jesli zawiecha jest obnizona lub tym bardzije z mozliwoscia regulacji badz co badz w kilku cm!? Bo jak szalec to szalec, jesli zmienei springi to i amory pojda nowe, a nei chcialbym je zajechac w kilka tys.! Na moja logike jest tak -jak nisko, to amor sie bardzije utwardza, jak wysoko -amor mieknie! (mowie o amoracvh bez regulacji, wyczynowo nei jezdze wiec regulacja to dal mnei zbedny gadzet). No i jakie amorki? KYB (np. KYB GR2 przemawia za nim spoko cena -na oko ponizej 50$/szt.) czy tokico -ok 80-90$ szt! Pewnie za moment ktos doda -bierz TEIN BASIC-tyle ze one sap o 700-800$ + podatek! A ja bym chcial zrobic fajna zawieche na nietandetnym sprzecie, najlepiej z mozliwoscia regulacji, do 500$



Do coliovers tak jak w gwincie musza byc krotsze amory mozesz wybierac tego jest duzo od koni zaczynajac
montujesz na gorna czesc amora i masz regulacje wysokosci
a jak chcesz tylko wysokoscia sie bawic nie wychodzac z auta to wsadz poduchy
To i ja się podepnę pod temat. Sam stoje własnie przed problemem wymiany amorów. W tej chwili mój civ posadzony jest na seryjnym amorze i sprężynach Eibach Pro Kit -35mm (progresywne). Fabryczny amor już zaczyna siadać, wobec czego zacząłem szukać nowych shocków. Pomysł padł na KYB AGX (ale jak piszą na ckpl), który ma długość seryjnego amora. W związku z czym (pomimo swojej zcertyfikowanej pracy równiez z zestawami sprezyn -35mm) nie będzie idealnym połączeniem ze sprężyną eibach -35mm. Z początku napaliłem się na te AGX, ale w tej chwili znalazłem jeszcze eibach pro dampers, które już według mnie i chyba sam producent tak deklaruje, są dokładnie przeznaczone do sprężyn -35mm. Tutaj jest link do aukcji ebay: http://tinyurl.com/yeawrk
Sądze że pomimo braku regulacji siły tłumienia takie połączenie sprężyn i amorów z jednej stajni z pewnością będzie lepiej współgrać niż kombinowanie ze sprężyną -35 i amorem np. typu AGX. Co o tym sądzicie?
Mając kase kupił bym (mówie o swoim przypadku) kompletny kit wlaśnie dlatego żeby wszystko było dograne, więc myśle że amorek i sprężyna jednego producenta daje nam właśnie taki kit lub bardzo zbliżony.
KYB AGX jest drogie, wolałbym Bila w tej cenie.
No nic, zamówiłem Eibach Pro Damper... także będzie chyba jeden z niewielu civów z pełnym kitem zawiasu Eibach Nie będe ukrywał zamówienie poszło ze strony ****.***, dodatkowo pracownik poinformował mnie, że te amortyzatory są specjalnie zaprojektowane do pracy z Eibach Pro Kit springs, także jestem już spokojniejszy.
Wędrując jeszcze po necie, znalazłem taki oto opis zawieszenia eibach, może to nie honda ale daje jakąś garstkę informacji o ich działaniu: http://www.alfa156.net/eibach.html
Mam takie pytanie, co myslicie o przystosowaniu KYB GR2 o seryjnym skoku do krotszych sprezyn?? Mm namiar na faceta co podobno takie sprawy robi zajebiscie... ciezko znalezc cos w USA do mojego smigacza, chodzi mi o caly kit
Na czym to polega ??
Odcina się kawałek i gwintuje ??
Walter, wlasnie dlatego pytam! Znajomy mi mowil ze gosciu zajmuje sie kilkanascie lat tylko regeneracja amorow i zmiana ich specyfiki... nie wiem na czym ma to polegac, dlatego pytam czy ktos slyszal o czyms takim
a nie prosciej zapytac co on proponuje zrobic?
Pati, taki mam zamiar, dowiedzialem sie o tym niedawno a w tamtej okolicy bede dopiero za tydzien-dwa, wiec chcialem zapytac co Wy o tym sadzicie!

Qrde bo wlasni najwiekszy problem jest z amorami, mala dostepnosc, sprezyny podchodza i z miaty i mx3, sa te same...ale te amory :przestraszony:
telefonu tam nie ma? jak jest to podziel sie z nami.
Nie bralem od niego telefonu, bo jak narazie do tego sceptycznie podchodze! Za tydzien wracam do domu, a tego goscia mam po drodze, wiec tam zagladne i wtedy z nim porozmawiam...bo slowo "robi zajebiscie" nie koniecznie dla wszystkich moze oznaczac to samo
no mi sie wydaje ze tein bylby najlepszy nie
MajloBHW, no ja wczesniej caly czas o TEINie myslalem, ale nie moge znalezc do mojego modelu, a tez cenowo mi sie troche pozmienialo i poszedlbym w cos tanszego, bo w perspektywie mysle nad zmiana samochodu. Znasz jakis sklep z wieksza dostepnoscia modeli, najlepiej w USA?
Nie znalazłem podobnego tematu więc podłączyłem się pod ten.
Co powiecie o tych spring'ach, jest sens zakładać na seryjny amor?
Zaznacze że temat zawieszenia jest mi obcy :niepewny:

http://www.optionimports.com/telospfor96c.html
Zalezy co chcesz uzyskac, obinizone auto bedzie, ale lepiej zalozyc do tego amory pod obnizenie albo kupic kompletny zawias. Ostatnio gdzies widzialem takie sprezyny do sprzedania
Zalezy co chcesz uzyskac, obinizone auto bedzie, ale lepiej zalozyc do tego amory pod obnizenie albo kupic kompletny zawias.



Głownie chodzi o to żeby obniżyć auto. Na spring'ach nie poprzestane, lecz chwilowo chciałem kupić tylko sprężyny. Koszt tych nie zabija więc, najpierw springi a potem jakiś amor.
Może ktoś podpowie mi jak samochód będzie się zachowywał na takich sprężynach + seryjny amortyzator?

[quote="the_havran"]
nawet na pewno pasuja.
nawet na pewno pasuja.




To dobrze :cool: Teraz pozostaje tylko kwestia żywotności seryjnych amortyzatorów.
Pożyją z rok?
pożyją albo 10tys albo 50tys kto to wie ?
zależy od springa od dróg od kierowcy sposobu jazdy..
generalnie seryjne amorki pracują poprawnie z seryjnymi sprężynami, z każdymi innymi to doświadczenie, auto napewno lepiej bedzie sie trzymać drogi na pełbym seryjnym zawieszeniu niż na takim skrzyżowaniu
Dzięki, tyle chciałem wiedzieć. Znam parę osób które jeżdżą na takim mix-ie (seryjny amor + "sportowy" spring) dość długo i twierdzą że jest spoko. No ale czego się nie zrobi dla Lansu Pytałem bo byłem ciekawy jak to się ma do prawdy. Teraz już wiem fenxxx.
jeżdżą na takim mix-ie (seryjny amor + "sportowy" spring) dość długo i twierdzą że jest spoko.


wiekszosc z nich tak mówi a co mają powiedziec ? że zrobili tjuning, zainwestowali w supersportowe springi i że jest lipa ? niewielu sie przyzna do tego
a przekonają sie na pierwszym lepszym zakręcie z nierównościami lub gwałtownie hamując przed skrzyżowaniem przed którym często jest "tarka".. ile wart jest taki setup
takze dla własnego bezpieczenstwa.. taki mix to ryzykowny tjunik
musisz pamietac ze zalozenie krotszej sprezyny do seryjnego amora to nie tylko narazanie na szybsze zużycia amorków... pamietaj o elementach takich jak np tuleje ktore strasznie dostają (w moim przypadku) no i oczywiscie (w 5gen) troche latasz po samochodzie
musisz pamietac ze zalozenie krotszej sprezyny do seryjnego amora to nie tylko narazanie na szybsze zużycia amorków... pamietaj o elementach takich jak np tuleje ktore strasznie dostają (w moim przypadku) no i oczywiscie (w 5gen) troche latasz po samochodzie

Tuleje strasznie dostają w porównaniu do seri czy do zawiechy z krótszymi sprężynami i właściwymi do nich amorkami ?? I dlaczego aż tak strasznie ??
Tuleje dostają, bo przejmują na siebie część sił do wytłumienia, których nie jest w stanie wygasić seryjny amortyzator z krótką sprężyną.
Zastanawiam się tylko czy to jest taka "straszna" różnica.
w zeszłym roku wymieniałem dwa razy na przodzie tuleje w moim eg, raz 8szt a później jeszcze za 9 miesięcy 4szt... fakt że zmieniłem później warsztat za tym drugim razem, moze tuleje były nie teges za pierwszym razem założone... ale nie zmienia to faktu że dostały
chyba ze teraz sie spieramy o słowo "strasznie"?

nie jest normalną rzecza wymieniać tak często tuleje... fakt ze teraz jest lepiej u mnie niż po pierwszej wymianie, moze kwestia tulei i ich jakosci

chciałem poprostu zauwazyc, ze w zawieszeniu nie ma tylko amortyzatorów, ale są tez inne podzespoły ktore dostaję w dupe
jak założysz tuleje z nikąd za 15 zyla sztuka to nie dziw się że wywala je po 3 miesiacach jazdy.
nie dziwie sie
dlatego napisałem ze teraz jest lepiej, choc nie długo bede robił przegląd wiec zdam relacje czy jest poprawa czy nie na innych tulejach
Zostaje kwestia czy te inne są dobre czy tylko lepsze
widze ze troche mały miszmasz sie zrobił, ja odpisując w tym temacie zakładam że jesli kogos nie stać na cały kit zawieszenia lub gwint (generalnie - całe zawieszenie amorki+sprezyny obnizające) i zakłada same spreżyny to napewno nie wymienia na przodzie przy naprawach 12szt oryginalnych tulei... dlatego napisałem żeby pamietac ze jak sie oszczedza na zawieszenie (jako komplecie, tuleje, amorki, sprezyny) to wszystko powoli dostaje w dupsko i to zdrowo... tymbardziej jesli zakłada się dziadoskie sprezyny na seryjny amortyzator, a przy wymieniae tulei zakłada się jakies zamienniki .. i tyle

no ale takie są realia, ja mysle ze mam -40 około (niemiec robił, nie ja) i podzieliłem sie moimi spostrzezeniami, mogą być błedne... mam nadzieje to skonfrontować w przyszlości i mieć pełen obraz (dodam ze rocznie robie jakieś 20-25tyś km)
nie można tez przesadzać bo to nie jest tak ze wypadasz na kazdym zakrecie na pas zieleni lub na barierki - wg mnie napewno jest to pogorszenie wlasciwosci jezdnych, ale na zakretach np jest lepiej (nizej srodek ciezkosci, lepsze prowadzenie)


oczywista że nie polecisz na każdym zakręcie, rzecz w tym że w kryzysowej sytuacji gdzie ten "zmodyfikowany" i "stunowany" zawias ma Ci pomóc on tak naprawde Cie wyprowadzi w maliny, jak już tuning to pasuje zeby wlasciwosci były lepsze a nie tylko nice look, jak obniżenie to MUSI być do tego właściwy amor bo inaczej to jest tjunik nie tuning

np taki setupik

A ja mam pytanko troche z innej beczki , ile waży kpl. sprężyn tak +/- ?
obstawiał bym do 10kg
Liczyłem na jakieś 6 kg , ale koło 10 też nie jest źle. Dzięki za szybką odpowiedz .