Hej

Ostatnio pomodziłem troche przy swoim Z5. Zrobiony pełny porting głowicy, splanowana o 0,8mm , kolektory dopasowene do głowicy, wymienione uszczelniacze zaworowe i panewki na ACL. Problem polega na tym że nie odczułem żadnej różnicy w osiągach a ponadto silnik zaczął pobierać kosmiczne ilości oleju (przed remontem mało co ubywało). Co jest nie tak ? co poprawić ?
sprawdz ktoredy ten olej pobiera.
how to ?
optycznie, organoleptycznie, zadzwoń do wróżki, połóż dłonie na kierownicy i skup się...
no jak sie sprawdza którędy olej ubywa?
Czy dotarłeś zawory?
zawory były wypolerowane , dopasowane i dotarte. dodam że prowadnice zaworowe zostały troche skrucone. jutro stawiam do mechanika, pomierzy kompresje i zobaczymy co wyjdzie
Wymieniales pierscienie?
Inaczej - jakie założyłeś uszczelniacze zaworowe?
nie tłoki nie były nawet wyjmowane z cylindrów. uszczelniacze elring
Uszczelniacze były podzielone na ssące i wydechowe czy taki sam miały index?
był cały komplet pakowany po 8 szt
uszczelniaczami zaworowymi to by kosmicznych ilosci oleju nie bral. nawet gdyby ich tam wcale nie bylo.
olej wycieka? dostaje sie do komory spalania? miesza się z płynem chłodniczym?
zanim zaczniesz cos robic, zbadaj przyczyne ubywania oleju.
olej nie wycieka (miska olejowa jest lekko spocona ,ale to chyba nie przyczyna), płyn chłodniczy też jest czysty. Ja obstawiam że zsunął się uszczelniacz (lub kilka) ew. pękła prowadnica zaworowa. postawiłem dziś auto do mechaników , mają obadać sprawe...
nie tłoki nie były nawet wyjmowane z cylindrów. uszczelniacze elring



mozliwe, ze uszczelniles gore i puściły pierścienie.
Do czego zmierzam. Uszczelniacze na zawory ssace i wydechowe to są rożne uszczelniacze.
czyli mechanicy mogli dać dupy, jak to teraz sprawdzić ? jeśli by tak było to te nadają się jeszcze o przekładki czy trzeba nowe ?
Jeżeli robiłeś tylko górę i ucieka olej bez wycieków to jest duże prawdopodobieństwo, że to uszczelniacze...uszczelniaczy po zdjęciu nie da rady drugi raz użyć.
U mnie po zrobieniu glowice jest ten sam problem - zzera olej w oczach. komprecha przed robieniem góry po 12,5 ( czyli książkowa ) zalozone uszczelniacze z jc. Nie sądze zeby to byly pierscienie, tym bardziej ze nie stracil nic na dynamice w stosunku do stanu przed remontem. i nie jest to pierwszy raz kiedy sie spotykam, że uszczelniacze zaworowe padły zaraz po zrobieniu głowicy. Jakoś wątpię w wersję uszkodzenia pierścieni - bo niby dlaczego i na ile musiała by się kompresja podnieść żeby zaraz padły pierścienie?? I o ile musiała by wzrosnąc w stosunku do moich 12,5 które były przed remoncikiem głowicy?
a prowadnice zaworowe?
Docierałeś zawory na tych prowadnicach zaworowych?
Uszczelniacze z JC.... Miales inny nr. na uszczelniaczach ssacych i wydechowych?
Miales inny nr. na uszczelniaczach ssacych i wydechowych

w moim przypadku nie. to bylo 16 identycznych uszczelniaczy. W drodze są inne. zastanawia mnie wypowiedź dotycząca pierścieni ( ze niby dlaczego pierscienie?? )
ssące nieznacznie różnią się od wydechowych...
Hej

Ostatnio pomodziłem troche przy swoim Z5. Zrobiony pełny porting głowicy, splanowana o 0,8mm , kolektory dopasowene do głowicy, wymienione uszczelniacze zaworowe i panewki na ACL. Problem polega na tym że nie odczułem żadnej różnicy w osiągach a ponadto silnik zaczął pobierać kosmiczne ilości oleju (przed remontem mało co ubywało). Co jest nie tak ? co poprawić ?


Doprężyłes silnik + poprawiłeś przepływ powietrza w główce... a paliwo to kto podleje ?
Z doświadczenia wiem ze większość Hond jest "fabrycznie sucha" wiec pewnie trzeba podlać teraz.
Sprawdzałeś AFR?
Jak kompresja?
Na jakim paliwie jeździsz?
Poza tym zły AFR + zwiększona kompresja + złe paliwo = idealne warunki do stuku
na którym moc zdecydowanie nie rośnie.

odświeżając: tak jak mówiliście. zrobiłem góre i puścił dół. pierścienie już wymienione, motor dotarty ale z mocą dalej szału nie ma. Co zrobić ? regulator ciśnienia paliwa załatwi sprawe ?
jedz sie shamować z sondą w wydechu i wszystko będzie jasne. Tak to jest wróżenie z fusów.
odświeżając: tak jak mówiliście. zrobiłem góre i puścił dół. pierścienie już wymienione, motor dotarty ale z mocą dalej szału nie ma. Co zrobić ? regulator ciśnienia paliwa załatwi sprawe ?


Regulator... raczej nie tedy droga.
Zanim pojedziesz na hamownie sprawdź AFR.
Jak się okaże ze już tu jest złe to strojenie (przy sprawdzaniu AFR warto podłączyć komputer i sprawdzić odczyty z czujników).
u kogo najlepiej stroic i jak ? mam odb-0
u kogo najlepiej stroic i jak ? mam odb-0



Zależy od tego skąd jesteś?
Jeśli z okolic Wawy to możemy coś na to poradzić - odezwij się na PW