Witam, to jest moj pierwszy post po swiezej rejestracji, przez jakis czas mieszkania w UK , mam okazje poruszac sie wreszcie czyms innym niz tylko mitsubishi , po tutejszych drogach poruszam sie ciekawa wersja Hondy Civic z 94/95 roku

jest to model sprowadzony z Japoni troche ponad dwa/trzy lata temu
wersja ta ma silnik 1,5 (podobno zadki w tej pojemnosci) bo z zmiennymi fazami rozrzadu.

Moje pytanko brzmi
czy jest ktos kto jest obeznany w roznicach pomiedzy JDM a Europejskimi wersjami?
problem w tym ze gdy przychodzi do zamiawiania czesci to z brytyjskich hurtowni prawie nic nie pasuje bo jest to prywatny import i malo kiedy ta wersja wystepuje w ich katalogach.

tak juz bylo z tlumikiem , dalo sie dopasowac europejski ale nie bylo to wg katalogu..
taki problem bym podczas wymiany amortyzatora, nie pasowaly mocowania takie jak sa w wersji europejskiej.
teraz okazalo sie ze nawet zarowka h4 rowniez jest inna, do lamp JDM musi byc zarowka o oznaczeniu h4h, jest jak widze nie dostepna w europie i ratuje mnie tylko ebay z za oceanu...

Autko jest SUPER ale
jak widac to auto to same niespodzianki i problemy jesli chodzi o zakup czesci...
czy znacie moze gdzies jakies strony z tabelkami z oznaczeniami / numerami czesci wliczajac hondy JDM? chce uzbroic sie z gory w jakas wiedze i dane zeby nie bylo wiecej niespodzianek.

do auta mam ksiazke serwisowa...... ale jest calkowicie po japonsku.....

Pozdrawiam
z tego co piszesz to chyba masz d15b ...
w katalogach czesci do tego prozno szukac, ale ... gora to praktycznie d16z6, dol d15 (z1 albo b2 - zalezy co).

Co do budy to praktycznie to samo wiec nie ma sie czym przejmowac ze w katalogach nie ma czesci konkretnie do Twjego auta, tylko brac z innych, europejskich modeli.
tak d15b
ale jak juz mowilem, amortyzator z sklepu bralem dwa razy, dwa razy nie pasowal wg europejskich modeli.
pomogl dopiero serwis hondy UK

tlumik tez wg katalogu niepasowal zaden.
zarowki tez maja calkiem inne mocowanie, zwykla h4 nie pasuje do klosza.
klosze jdm sa troszke inne wiec to mozliwe ...
uklad wydechowy taki sam ... nie wazne czy europa czy japonia (w odpowiadajacych sobie modelach)
amorki ... mowisz o amorku na tyl?
amortyzator byl tylny... co do wydechu to facet z serwisu dopsowywal chyba z modelu 1,6


z rzeczy ktore mnie zaskoczyly to brak tylnej polki za siedzeniami.
polka raczej powinna byc ...
z tego co pamietam to amor tylny jest na oczko nie na widelki, ale i takie na europe wystepowaly ...
Nalezy pamietac ze d15b to taki japonski odpowiednik d16z6 wiec wiekszosc z tego modelu bedzie pasowalo (silnik, jak pisalem wczesniej troche misz masz)

Tak wogole to tu masz troszke informacji o Twoim silniku ... http://asia.vtec.net/article/d15b/ ... bo kilka d15b w japoni wystepowalo i warto wiedziec ktory to ktory bo oznaczenie niby to samo
wielkie dzieki za pomoc, niespodziewalem sie odzewu tak szybko, link juz zapisany, wiedza o d16z6 sie przyda napewno.

co do tylnej polki to niema jej tam, niema tez nawet miejsc w ktorych mogla by byc mocowana gdyby byla.

jedna dziwna kwestia to to ze auto w tej wersji jest w automacie, co mnie tez dziwi to napis LSD..... mam szpere w tylno napedowym starionie, ale niewiem czy to oznaczenie na tylnej szybie moze oznaczac szpere w tej hondzie?
spoko ... mam ten silnik wiec cos tam wiem (inna sprawa to buda, bo ja swapowalem do wersji EU wiec moge sie mylic)

szperunek wystepowal w d15b ale bardzo, bardzo, bardzo rzadko. Jesli taka trafiles to gratulacje (ja sie naszukalem sporo tego dziadostwa). Jak najlatwiej sprawdzic? - podniesc samochod i zakrecic kolem ... jesli drugie sie bedzie krecilo, znaczy ze masz LSD w skrzyni
sprawdz czy masz lsd na skrzyni. naklejke to kazdy moze se nakleic. jest tania.
nie masz półki z tyłu bo masz wnętrze jak w euro VTi tyle ze pewnie szare.
najpewniej twoje EG4 ma poziom wyposażenia VTi. generalnie wszystko jest do dostania. czasem trzeba tylko zanim cos kupisz, zdemontować, zeby się upewnić co masz konkretnie kupic.
Czekajcie szpera w automacie??? Wiem że w manualu d15b występowała, ale w auto??
jak bede mial okazje to sprawdzic to potwierdze albo i zdementuje..... rozwieja sie watpliwosci co do LSD.
powiedzcie mi tylko jesli wiecie, czy zarowki JDM sa inne wszystkie czy tylko te przednie drogowe?
Jesli to jest automat to raczej nie ma szpery ... na forach hamerykanskich mozna czasem znalezc info ze szpera wystepowala w d15b z automatem, ale nie udalo mi sie do tej pory znalezc (a obszukalem sie swego czasu sporo) takiego egzemplarza, wiec mozna twierdzic, ze ta informacja jest malo wiarygodna
Jak najlatwiej sprawdzic?

spal laka a się okaże

Couto napisał/a:
Jak najlatwiej sprawdzic?
spal laka a się okaże



chyba łatwiej spalić laka niż podnosic auto na podnosniku tak?
Jak najlatwiej sprawdzic? - podniesc samochod i zakrecic kolem ... jesli drugie sie bedzie krecilo, znaczy ze masz LSD w skrzyni


Ta metoda się podobno nie sprawdza w przypadku torsena (a takie szpery montuje honda).
chyba masz racje ... torsen bez oporu nie powinien zalapac
a jak sie pali laka z automatu? bo strzalu z sprzegla to chyba sie nieda zrobic moze na piasku
Wkręcasz na obroty na Neutralu i wrzucasz bieg. Ale skrzynia dostaje bardziej po tyłku niż przy strzale ze sprzęgła w ręcznej ...
na piachu sniegu wodzie
Couto napisał/a:
Jak najlatwiej sprawdzic? - podniesc samochod i zakrecic kolem ... jesli drugie sie bedzie krecilo, znaczy ze masz LSD w skrzyni

Ta metoda się podobno nie sprawdza w przypadku torsena (a takie szpery montuje honda).


Jak nie będzie szpery to też będzie się kręcić...