problem pojawil sie nagle, po wczorajszym lekkim palowaniu. Otoz jak normalnie przyspieszam, malo gazu zmiana biegu ~3/4 tys rpm biegi 2,3,4 wchodza z duuuzym oporem, natomiast jak dodam wiecej/mocniej gazu/pedal w podlodze i wkrecam na wyzsze obroty (niezaleznie czy jest to 2/3/4) nie idzie wrzucic zadnego biegu w gore, ani w dol, poprostu nie da sie wbic nawet sila. Na postoju kazdy bieg wchodzi bez zadnych problemow bardzo delikatnie.
Olej nowy mtf zalany przy swapie w pazdzierniku.
synchronizatory...
szybki jestes Maciek
ale to wszystkie naraz sie zesraly?
bardzo malo prawdopodobne...

moze cos ze sprzeglem? u mnie byl problem z wbijaniem biegow i skonczylo sie na odlamaniu kawalka tarczy sprzegla i zupelnym zablokowaniu napedu..


myślałem ze tylko przy zmianie z 2 na 3... mój błąd, nie doczytałem...

Markos, a nie uważasz ze przy uszkodzeniu sprzegła to ze wszystkimi biegami byłyby problemy??
czyli jedyna mozliwosc to zdjac skrzynie i zobaczyc sprzeglo?
czy np moglo pasc od tego ze moc auta wzrosla?
czyli jedyna mozliwosc to zdjac skrzynie i zobaczyc sprzeglo?
czy np moglo pasc od tego ze moc auta wzrosla?




No wzrosla znaczaco , tez stawialbym na sprzeglo, tarcza ewentualnie docisk, np moglo sie tam cos ulamac, widzialem ostatnio takie sprzeglo w corolli, pekla obudowa docisku, z tego co pamietam efekty byly podobne.
mogło...

szczególnie ze słyszałem ile Ci wypluło...
mogło...

szczególnie ze słyszałem ile Ci wypluło...




To juz chyba wszyscy wiedza , ale nic dziwnego ROBI WRAZENIE .
pocztą pantoflowa sie rano dowiedziałem...
a nie uważasz ze przy uszkodzeniu sprzegła to ze wszystkimi biegami byłyby problemy?

to fakt..

no to poddaje sie, nie mam pomyslu
a np jakas poduszka wywalona? bo na postoju, sprzeglo w podlodze, wszystkie biegi chodza gladziutko. I moze dlatego nie ma problemu z 1 i wstecznym. Zapomnialem dodac ze czasami, ale zadko 5 nie chce wejsc . .
Dobra co i jak z czym ile wypluło
215 koni. bolt-ons + strojenie.
a np jakas poduszka wywalona? bo na postoju, sprzeglo w podlodze, wszystkie biegi chodza gladziutko. I moze dlatego nie ma problemu z 1 i wstecznym. Zapomnialem dodac ze czasami, ale zadko 5 nie chce wejsc . .



może być i poduszka, miałem tak w mondeo, poducha pod silnikiem padła i zblokowało biegi. Tylko, że tam było ciężkie v6 więc już nie było żadnej możliwości wbicia biegu, jak się osunął niżej.
stawiam na poduszke. potem na sprzeglo.
U mnie takie objawy byly przy rozwalonej tarczy sprzegla.
wczoraj widzialem jak stroiliscie. rano slyszalem o hamowni, a wieczorem skrzynia biegow... za duzo mocy po prostu
wg mnie sprzeglo poszlo.....
z Twojej relacji... to pierw bym sprawdził poduchy a pozniej sprzegło.
Jurek miałeś upalać dopiero na S lub C
A tu skrzynia nawet 24h nie wytrzymała
Az się prosi o upgrade do Y21 + LSD version

Pozdr. i trzymam kciuki za udany sezon z krótsza skrzynią
sprzęgło...
Ja mogęnapisac ,ze pękł docisk sprzęgła MIałą identyczna sytuacja jak Ty ... 4 godziny i po robocie
Ja mogęnapisac ,ze pękł docisk sprzęgła MIałą identyczna sytuacja jak Ty ... 4 godziny i po robocie


Też tak miałem

Ale skoro skrzynia będzie zrzucona... to może i jakaś podmianka na coś krótszego się przydarzy
kurna boje sie, ze jak kupie sprzeglo (najprawdopodobniej exedy stg1) to juz bede mocno wypsztykany z kasy i narazie nie pomodze przelozen
ziom kup Y21 ode mnie...
Albo moją zapasową S80
A tak serio... sprzęgło/docisk to była tylko kwestia czasu, a jak już będziesz mail skrzynie wyjętą to proponuje ogarnąć również przełożenia/skrzynie krótszą.
Szkoda wydawać 2 razy kasę na wyjmowanie skrzyni (teraz na docisk a później na przełożenia).
Albo moją zapasową S80



Masz ja w czesciach czy w calosci?
W całości ale narazie nie oddam bo kupiona z mega zamulonego ITRa i nie katowanego
Moze sie przydać kiedyś
moze zapowietrzone HYdro lub wysprzegIik
jak sie dzisiaj przekonlismy na niskich obrotach biegi wchodza. to jednak nie wskazuje na poduszke.

[ Dodano: 2009-04-07, 19:43 ]
Na moje oko sprzeglo. Jak mi sie w CTR skonczylo to tez biegi wchodzily tylko na niskich i srednich obrotach.
ok to stawiam na sprzeglo, zdecydowalem sie na cos takiego http://moto.allegro.pl/it...ek4_9_b16a.html
pytanie czy bedzie pasowac do b18? Bo sprzedawca mowi, ze wg katalogu powinno pasowac, ale wole sie upewnic.
B to B.
dzieki za odp dobry czlowieku
Daj znac co to warte, bo pewnie tez bedzie mnie czekala zmiana sprzegla.
mi też się skończyło... ale chyba będę szedł w opcje low budget'ową czyli spieka...
mi też się skończyło... ale chyba będę szedł w opcje low budget'ową czyli spieka...


bedziesz mial ladna lydeczke
Jak zaloze dam znac, oby to pomoglo...
Łydeczka zalezy od docisku, a nie tarczy.
Docisk musi byc mocniejszy, bo sama wymiana tarczy nie wiele da...
Chyba, że Emre ma już mocniejszy docisk i mocniejszego robić nie potrzeba.
Zalozylem, ze jak tarcza seria to i docisk seria.
Chyba, że Emre ma już mocniejszy docisk i mocniejszego robić nie potrzeba.



Seryjna tarcza z mocniejszym dociskiem przy mocy i momencie takim jak np. u Emre spoko daje rade .

Witam ponownie,

D18C4 (MB6) średnica=212mm l.zebów=20
B16A2 (EK4) średnica=212mm l.zebów=24
B18C4 (MC2) średnica=219mm l.zebów=24

Mam jeszcze pytanie odnosnie średnicy i liczby zębów. Otóz Pana silnik B18C4
wskazuje na 219mm i 24 zęby, lecz podany przez Pana kod modelu MB6 wskazuje
na 212mm i 20 zębów. Natomiast B16A2 (o którym Pan mowił, że z tego modelu
będzie pasowało) wskazuje na 212mm i 24 zęby. Także jeszcze zupełnie
inaczej. Czy jest Pan w stanie sprawdzić i podać mi średnicę oraz liczbę
zębów sprzęgła? Bo jeśli przyjmę, że wziąć do B18C4 będzie to inne niż do
B16A2, a także inne niż w modelu MB6.


Panowie taka dostalem odp, to jak jest wkoncu?
Nie słuchaj głupot które czyta za katalogu
ok, to ktore wziac, tzn wg jego jego katalogu zeby bylo dobrze:
D18C4 (MB6) średnica=212mm l.zebów=20
B16A2 (EK4) średnica=212mm l.zebów=24
B18C4 (MC2) średnica=219mm l.zebów=24
220mm bierz.
220mm bierz.

nie ma takiego wyboru chyba
ten sprzedawca jest niezle w szoku

sprzeglo do B to:
Disc Outer Diameter 220mm
Spline Teeth / Major Diameter 24T / 26mm
Poprostu nie ma pojęcia o hondzie a katalogi są pogięte. jak coś szukam to zawsze chociażby generacje są cofnięte...
juz totalnie zglupialem...
Jeden chlopak co ma mb6 odp mi ze u siebie ma 212 i 20 zebow...
Jedni mowia zeby brac od ek4...
Grooby pisze zeby brac 219 24...


[ Dodano: 2009-04-10, 12:38 ]
masz kupic dokladnie to, ktore wymienione jest w tresci aukcji. to jest 220/24.

to jest pierwsza sytuacja kiedy widze, ze ktos ma problem z kupieniem sprzegla do b serii...
A co to kurwa za różnica? Sprzęgło do B na hydro to be na hydro. Jeden chuj czy kupisz od B16A2 210 czy od B18C4 220 czy od B18C6 czy B20. Obojętnie jakie bedą miały średnice i tak zamontujesz. Ważne jest żeby miały tarczę z 24 zębami. Reszta jest pomijalna. Mam wrażenie, że robisz z igły widły
nie zamawiam z tej aukcji. Nie wiem, nie znam sie, nie ogarniam, wolalem sie upewnic.
Takze dzieki za jasna i tresciwa odp
niech sprzedawca znajdzie silnik D18C4
tylko taki prawdziwy, a nie z katalogu
Sam mam taki silnik w katalogu. Powielany błąd z katalogów JC Auto. A i mój w EE9 to D16A1 DOHC VTEC
rzeczywiscie problemem bylo sprzeglo, a dokladnie malutki kawaleczek, ktory odlamal sie od tarczy.
Po zalozeniu stg1 poki co nie ma jazdy na polsprzegle.
dlaczego? przeciez stg1 to sprzegło organiczne?
na stage 2 też jest jakieśtam półsprzęgło, choć oczywiście pewnie niezdrowe dla samej tarczy. Ale w korkach jeździ się okrutnie..
moze dlatego, ze docisk jest mocny albo tak jest tylko na poczatku. Nie wiem czemu, ale jak probuje jechac na pol sprzegle to dziwne wibracje sa wyczuwalne. Moze sie nie znam
musisz sie przyzwyczaic. jak sprzeglo sie juz ulozy, to bedzie to troche slabiej odczuwalne.

uszkodzenie identyczne z moim, ciesz sie, ze ci nie zablokowalo napedu na srodku skrzyzowania
no wlasnie licze, ze jak sie wszystko dotrze i ulozy, bedzie dalo sie jezdzic.
poki co fajnie wali sprzeglem jak manewruje po parkingach