Panowie, mam maly problem z ABS'em, ktory chyba zwariowal.

Jakis czas temu zaczela sie palic kontrolka ABSu (glownie podczas duzego deszczu).
Palila sie pare minut, czasem pare godzin i gasla (wtedy ABS działał).
Sprawdzilem blad-nr 17, czyli prawy tylny czujnik.
Po jakims czasie podczas hamowania pedal zaczal "cykac" i "sprezynowac", tak jakby sie ABS zalaczal...ale przy 20km/h na suchej drodze to troche dziwne.
Wyjalem jeden bezpiecznik od ABSu, bo zaczelo mnie to wkurzac.
Wczoraj zostal wymieniony prawy tylny czujnik, uklad zalany nowym plynem i odpowietrzony.
Bledy wykasowane.
No i w droge.
Kontrolka ABSu zgasla po 2 kilometrach i kilku hamowaniach, ale znow pedal zaczal "cykac".
Dzis rano po przejechaniu kilku kilometrow kontrolka sie zapalila i juz nie zgasla.
Przed chwila sprawdzilem bledy i...wywalilo: nr 15, 16, 17, 18, 52, 54, 61.

Ma ktos koncepcje, co do diabla sie dzieje???
zacznij od sprawdzenia wszystkich bezpiecznikow od ABSu i czy kabel zasilajacy ABS przy aku jest dobrze przykrecony i czy nie jest zaśniedziały - ew. odkrec i przeczyść
Skasuj błędy na kompie i od nowa sprawdź jakie masz aktualne bo narazie to widać cały komplet błędów od ostatniego zresetowania.........
Bledy byly skasowane wczoraj po zmianie czujnika.
No to czegoś nie rozumiem. Piszesz, że kontrolka zgasła po 2km. A wcześniej, że błędy były wykasowane czyli powinna zgasnąć Czyli od razu wypierdala milion błędów więc zacząłbym faktycznie od kontroli styków wszelkich i przeczyszczeniu ich. Ewentualnie poczekać na suche dni i nie jeździć w deszczu. Zaraz zima będzie mróz to nie będzie wilgoci
Jutro sprawdze styki, bezpieczniki i zobaczymy czy cos sie zmieni.
objawem załączania się ABS-u przy małej prędkości podczas hamowania jest przeważnie uszkodzenie czujnika przy kole.. osobiście miałem kilka takich przypadków.. łatwo to sprawdzić podnosisz auto wypinasz kość od czujnika ABS na kole podłączasz miernik ustawiasz na omy i delikatnie kręcisz im szybciej tym większy sygnał.. możesz porównać z pozostałymi czy tak samo reagują.. koronka odpada bo cały czas by się tak działo.. ale najpierw sprawdź wszystkie masy związane z modułem ABS.. bo jak wiadomo masa ginie to się robią dziwne akcje..
Odświerze kotleta.

Civic Ej9 tył swap hebli z ek4. Problem był taki że wywaloło mi uszkodzenie obu czujników na tylnych kołach. Wymieniłem czujniki na tyle nie wywala błędów, kontrolka abs normalnie gaśnie po zapalaniu silnika, ale przy hamowaniu przy prędkości 15km/h pedał hamulca tak jak koledze w pierwszym poście odskakuje i słychać najpierw cykanie potem, sprężynowanie. o co chodzi ??
Dodam że abs działa prawidłowo.
abs działa prawidłowo.

U mnie, w EG5, ostatnio ten sam problem, przy bardzo małych prędkościach na dohamowaniu, a czasem nawet samoczynnie, też przy prędkościach rzędu 10 km/h bez dotykania pedału hamulca, włączał się ABS, było to bardzo irytujące. Problem chwilowo rozwiązałem odpinając ten system. Kolega tak na szybko stwierdził, że może być coś z pompą ABS-u, ale na razie nie zgłębialiśmy się w ten temat.
U siebie wymienilem pompe ABSu (choc najprawdopodobniej ta ktora byla, byla ok), czujnik lewy tylny, bledy skasowane ponownie, zalane, odpowietrzone i po poltora roku w koncu ABS zaczal dzialac jak nalezy.