Witam.
Mam mały problem z obrotami w moim Civicu(4gen vtec sohc d16y2). Przy rozruchu auto wskakuje na ponad 3 tys i zaczyna falować od 3 do 1,5tys. Po rozgrzaniu oboty trzymaja sie 2tys-1.5tys. Przy zatkaniu kanału od krokowca(po zdjeciu dolotu,juz w przepustnicy,dziurka dolna przed łopatką),obroty spadaj na 900. Krokowy dobry,uszczelka pod kolektorem nowa,uszczelka pod przepustnice oem(sprawdzałem i nie jest pęknieta,przynajmniej nie widać). Podciśnienia spr wszystkie. Juz nie wiem co moze byc. Skończyły mi sie pomysly. Na wszelki wypadek zamówiełm druga uszczelka pod przepustnice.
a czyściłeś silniczek krokowy ?
Tak,lacznie ze zmiana na nowy.
A to nie przypadkiem nie jest kanał od krokowca tylko od...... FITV czy inny wuj? Ten co podbija obroty na zimnym silniku. Może on sie zawiesił.
Ja mam tak samo Carlos tez tak mial Ty tez tak masz...hhhmmmmm
Tjaaaaaaa
ogolnie problem moze byc z dawka paliwa...krokowym...uszczelkami..zlozeniem...sondami...termostatem a raczej jego czujnikami..
Problem rozwiazany! Trzeba było umyć i poskręcać na nowo podgrzewacz!
no to jutro try
mam ten sam problem i pytanko co to jest ten podgrzewacz i gdzie sie znajduje?? :O
Właśnie, gdzie ten podgrzewacz ? Bo u mnie to samo od roku
http://lh4.ggpht.com/_bsk...g/s912/FITV.jpg
dostałem takiego linka od jakiegoś kolegi(za co bardzo dziekuje). Tu pokazane na przepustnicy z h23a2,ale napewno odrazu zajarzycie o co chodzi
Not Found
The requested URL /_bsk2kLwKblY/R8nW6ODaB5I/AAAAAAAAA7E/kII27MOzq4g/s912/FITV.jpg was not found on this server.
http://lh4.ggpht.com/_bsk...g/s912/FITV.jpg
hmmmm 4 posty i zadnego zdjecia ogarnijcie sie
aaaa FITV to jest to urzadzonko pod przepustnica np. u mnie w b18c4 wlasnie mialem je w najblizszym czasie czyscic

[ Dodano: 2009-01-10, 20:39 ]
Odgrzebuje kotleta...

Byl robiony swap, (H23 H22) , przez ponad pol miesiaca bylo wporzadku, pozniej zaczęły się dziać dziwne rzeczy... Obroty - falowanie w zakresie 750-1750 i/lub zawieszanie się obrotów, tj. po wrzuceniu na luz w trakcie jazdy obroty albo zawieszały się ( różnie raz 2 tyś, raz 2,5 raz 3 itp ) lub spadały na dół i zaczynały się gibać...
Czyszczenie FITV , krokowca , oraz pozniejsza wymiana krokowca na ten z poprzedniego silnika ( byl sprawny na 100% ) dała efekt taki że na niskich obrotach już nie faluje... Bo ich nie ma ! Przeważnie utrzymuja sie na ok. 2 tyś obr ( czasem 1800 czasem 3000 itd. itd. ).

Ma ktoś jakieś pomysły ?


Pozdrawiam
linka Ci dobrze odbija ?
Podmień FITV.
Powalczyłem troche, tj FITV podmieniony, sprężyna i mocowanie linki podmienione, "klape" przepustnicy wypolerowałem z nagaru papierami sciernymi ( +50 pkt lansu, no może +25 bo nie mam fotek... ) wszędzie gdzie można było i wypadało przeczyściłem i przesmarowałem, poskręcałem na nowo, no i efekt jest taki że sukcesu wyszło 50 % tj. buja obroty, ale nie zawsze, tak samo nie zawsze trzyma odpowiednie obroty. W niedziele walk ciąg dalszy i podmiana FITV po raz kolejny ( ten co dziś wkładałem wydawał mi się lekko podejżany ). Jak nie pójdzie bede szukał chyba w innym miejscu

Tak czy siak dużo lepiej się jeździ ( nie wisi na 3 czy 4 tyś obr - nie było hamowania biegami a jakoś ciężko mi przeżyć takie coś... )
Jeżeli FITV jest zjebany to obroty sie przywieszają, są podwyższone lub falują ale w zakresie zazwyczaj powyżej 1500rpm. Jeżeli obroty falują, ale są na normalnym poziomie to raczej krokowiec.
ma ktos FITV do b16a2?
Odgrzebuje .... na zimnym czy cieplym silniku po przygazowaniu tak do 5-6 tys spadaja na 500 ..... Jak Auto jedzie hamuje biegami wszystko okej ... wciskam sprzeglo trzymaja sie na 900 ( auto toczy sie na luzie) .. zatrzymuje sie i spadaja na 500 sziet CO to ??
Odgrzebuje .... na zimnym czy cieplym silniku po przygazowaniu tak do 5-6 tys spadaja na 500 ..... Jak Auto jedzie hamuje biegami wszystko okej ... wciskam sprzeglo trzymaja sie na 900 ( auto toczy sie na luzie) .. zatrzymuje sie i spadaja na 500 sziet CO to ??


Cos było modzone w ECU / elektryce?
Który rok?
tak się składa, że mam odłączony FITV w B16A2
Może ktoś mi jakiś schemat zapodać jak powinny iść węże między FITV, krokowcem a kolektorem?
Witam

Też mam problem z obrotami ale po zmianie ssącego w d15b2 dałem ssaka d16z6.

Błędów mi komp nie wywalił wiec chyba wsystko gra. Nie działa jedynie obrotomierz.

Obroty falują lecz jak zatkam dwie dziury na przepustnicy chodzi normalnie.

Daje filmik który nagrałem jak to wyglada: klik
Najlepiej podłączyć komputer przystosowany do strojenia i sprawdzić poprawność pracy wszystkich czujników (nawet błędny odczyt z czujnika temp powoduje zaburzenie pracy sinika na wolnych obrotach).
Ewentualnie sprawdzić korekty itd itp... ale o tym już bardziej osobiście
podepne sie pod temat, u mnie w d14z2 na zimnym normalnie na ciepłym strasznie niskie obr. stało sie tak po chwilowym odłączeniu aku. Czyżby komp sie zresetował i przez jakiś czas bedzie tak dalej ?
daro9, na zimnym na ssaniu to nie bedzie mial niskich obrotow, po resecie powinien sobie silnik pochodzic jakis czas by je sobie ustawil, odpalic zimny i niech popracuje troche, nie powinien wariowac po takim zabiegu sam z siebie
daro9, na zimnym na ssaniu to nie bedzie mial niskich obrotow, po resecie powinien sobie silnik pochodzic jakis czas by je sobie ustawil, odpalic zimny i niech popracuje troche, nie powinien wariowac po takim zabiegu sam z siebie



Czy ja gdzies napisałem ze: 1. na zimnym sa niskie obroty 2. obroty wariuja ?
Nie. Wszystko jest ok, czyli zimny silnik, ssanie, po rozgrzaniu niskie obr. (mówiąc niskie mam na myśli 300rmp/min) dlaczego mnie to zdziwiło? bo przed resetem na rozgrzanym obr. wynosiły 700rmp.

edit: już jest ok. odpaliłem, pochodził do wlączenia wentyla. i ustabilizował sie na 700.
Mam taki problem po swapie z d16z6 na d16z6 komp zaczął wywalać mi błąd nr. 41 i obroty na zimnym silniku wskakują na 2500obr/min, a po nagrzaniu spadają do 2000obr/min czyściłem już przepustnice, fitv oraz krokowca dałem też nową uszczelke pod przepustnice z aso i dalej jest tak samo. Co możecie poradzić w tym temacie żeby obroty wróciły do seri jak kiedyś, czyli około 900obr/min. Napisze jeszcze tylko że komp był już resetowany kilka razy i nic to nie dało, ale odkryłem coś takiego że jak zdejmuje rure dolotową i zatkam górną dziurke od przepustnicy to obroty spadają i to sporo mniej wiecej właśnie do 1000obr/min. Jest jakaś rada co mam zrobić zeby bylo ok ??
Mam taki problem po swapie z d16z6 na d16z6 komp zaczął wywalać mi błąd nr. 41


W pierwszej kolejności "usuń" check:
Błąd: 41 - Primary oxygen sensor heater

PS:przy przepustnicy wszystko na 100% dobrze podłączone ?
a co mogło by być źle podłączone? idą tam tylko 2 kostki i 3 wężyki i wydaje mi się ze podłączyłem je ok. Rysiu a gdzie jest ten czujnik grzejny podstawowego tlenu ??
czujnik grzejny podstawowego tlenu

ofak.. to powinno trafic do historii

chodzi o grzalke pierwszej sondy lambda.
hehe spoko spoko juz rozkminiłem przetłumaczyłem po prostu tak na szybko tak jak leciało ze slownika
HeH Spoko, jak masz jakieś pytania to www.strojenia.pl KONTAKT
Podepne sie pod temat obrotow.

Podczas temperatur oscylujacych w okolicy zera mam dosc nietypowy problem. Po odpaleniu silnika obroty utrzymuja sie na poziomie okolo 800 obrotow. Kazde dodanie gazu i odpuszczenie skutkuje spadkiem obrotow do granicy zgasniecia luib do zgasniecia silnika. Po okolo 30 sekundach po odpaleniu i nie dodykaniu pedalu przyspieszenia obroty wskakuja na okolo 1400 i problem znika. Silnik do B18C4 w EJ2 na komputerze P30 z seryjnymi mapami.
no ale to chyba nic złego prawda? są mrozy i silnik nie może od razu wskoczyć na 1,5k rpm... no nie wiem ale tak mi się wydaje, że jak silnik zimny to musi złapać tej temperatury żeby wskoczyć na ssanie a później na "docelowe" obroty...

niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę [pozdr Pati ]
Pytanie... czy ten zawór fitv można czyścić tak jak krokowiec w sensie benzynka ekstrakcyjna + sprężone powietrze? Za wszelkie wczesne odpowiedzi serdeczne Bóg zapłać.. bo mam rozebrana przepustnicę i chciałbym to jak najszybciej wyczyścić i zmontować.