nie wiem czy dać to do elektryki czy do hamulcowego, ale dałem tu, więc :
Jest problem z ukł. hamulcowym.
Jade sobie Hanka Acc. V na trasie i w pewnym momencie równolegle zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego oraz "break lamp".
Zatrzymuje się na poboczu, patrze na ręczny - nie zaciągniety, pedał hamulca twardy, to gasze silnik, zapalam, wszystkie lampki gasną - jest ok, mysle sobie ruszam, po przejechaniu 400 m znowu zapala sie ten sam zestaw lampek do tego jeszcze ABS, wkurw.... zjeżdzam na pobocze mocniej hamując na śniegu - ABS off. Podnosze maske sprawdzam poziom plynów w zbiorniczkach, wszystko w normie. Nic wiecej w trasie nie mogłem zrobic, wsiadłem i z cała ta choinka na desce zajechałem do domu jakoś.
Macie jakieś pomysły co to może być ? Dodam jeszcze że pedał hamulca jest twary, moze nie tak jak zawsze ale koła blokuje na suchym. Patrzyłem jeszcze pod spód auta to wszystkie czujniki są suche nie zawilgocone, to co pompa ? Ja nie wiem pomóżcie.
Zdjęcie choinki :
Zapewne kończą Ci się klocki hamulcowe i masz bardziej wysunięte tłoczki. Z tegoż powodu brakuje Ci płynu hamulcowego w zbiorniczku przez co zapala się kontrolka. To jedna z możliwych opcji
Klocki wymieniłem 29.08.09r. Lucasa na wszystkie 4 kółka, a przez rok robie 12tys.km także nie ma takiej opcji, zreszta w moim Acc. nie ma czujników zużycia klocków. Wszystko to stało mi się podczas spokojnej jazdy. nie hamowałem nie przyśpieszałem, poprostu zapaliło sie i dupa. Wszystkie plyny, plywak, czujniki (sa suche i abs dziala przez 20 sek. pozniej komp go rozlancza). Płyn jest, pedał twardy.
Nie rozumiesz. Ja wiem, że nie ma tam żadnych czujnikow zużycia klocków. Po prostu w miarę jak klocka ubywa płynu w zbiorniczku również. I jak nie ma wystarczającej ilości zapala się kontrolka. Ale skoro poziom płynów jest ok to odpada. Zczytaj błędy ABS to nam więcej powie co go boli.
Sprawa rozwiązana, poluzowała się kostka przewodu stopu, i iskrzyła do śrubki mocującej lampę, przez co pewnie komputer świrował. Kostka naprawiona, śruba wymieniona na nową nie pordzewiała i nie opaloną. Wszystko wróciło do normy.
Jak jest odłączony kompletnie ABS (np. brak bezpiecznika), to święcą się równolegle kontrolki ABS i hamulców.