Witam serdecznie, jestem właścicielem EG4 z D15B2 pod maską. Niestety ostatnio silnik odmawia posłuszeństwa. Chciałem dla tego zasięgnąć waszej wiedzy co może być przyczyną problemów z silnikiem.

Mianowicie po ostatniej jeździe zauważyłem że silnik gaśnie na niskich obrotach a dokładnie w konkretnej sytuacji. Jak zatrzymam samochód mam wciśnięte sprzęgło do końca dotknę lekko gaz słychać tylko strzał z wydechu i silnik gaśnie, po czym ma problemy z odpaleniem, odpala na drugie podejście. A ostatnio po takim zgaśnięciu już nie odpalił po kilku próbach akumulator całkowicie się rozładował. Jeździł normalnie, ale za każdym razem ruszanie kończyło się gaśnięciem dopiero jak depnie mu się więcej gazu na raz to można ruszyć.

Po powrocie też był zagotowany płyn w chłodnicy a wskaźnik temperatury wskazywał zimy. Sprawdzałem stan oleju wcześniej parę dni było ponad połowa bagnetu po powrocie było poniżej minimum. Nie wiem już co może być przyczyną. Możliwości są różne przypuszczam uszczelkę pod głowicą ewentualnie palec rozdzielacza lub komputer ale nie wiem.

Przy okazji jeżeli szykuje mi się poważniejszy remont silnika rozważam troszkę przerobienie go i podniesienie mocy. O ile się nie mylę, to długość korbowodu w D15B2 to 134mm (skok tłoka 84.5), a w D16Z6 137mm (skok 90). Jak wygląda sprawa z walem i czy tłoki z dłuższymi korbowodami będą pasowały do bloku D15B2? Czy może rożna jest średnica mocowania na wale? Ktoś ma takie info? Pytam ze względu na to że kute tłoki i korbowody jakie znalazłem są dedykowane do D16 silników nie ma takiego zestawu pod D15 silnik. Jak by się to miało z głowicą Z6 jak by założyć tłoki i korby z D16Z6.

Z góry dziękuję za odpowiedź.