proste pytanie:
czy wolnossące auto o mocy ok 180HP powinno lepiej przyspieszać na oponach 195/50/15 czy 205/40/16.. załóżmy taką samą wagę felgi itp...
co radzicie?
po to kupiłem takie auto żeby czasem je pocisnąć. Wole to zrobić na zamkniętym lotnisku niż na ulicy
no to na wprost, czy na zakrety? czy wlasnie niechcacy okazalo sie, ze nie sa ci potrzebne 2, a raczej 3 komplety opon..?
ja mam 1. slownie jeden. i jedne kola. tez 16".
na codzień i na zakręty będą opony 205/45/16.
na te imprezy koniecznie jakis semi slick
na 1/4 bo te srunlopy na ch... sie nadaja
wilwood 11" jest bez sensu biorąc pod uwage cene, a dostępność tarczy z MG i zacisku z prali. 12,2" ma juz wiekszy sens.
nie wiem co dalej
od początku brałem pod uwagę 12' tym bardziej, że setup 282mm plus zaciski z pralki mam teraz Dobra.. nie wiem co dalej
kivik, cena nie ta..
6-7k to nie 1.5-2k. taka tam drobna roznica
oczywiscie, jakosc nie ta, dzialanie nie to.. ale to jednak kosmos cenowy.
duzy hamulec, ale z aluminiowym zaciskiem bedzie duzo lzejszy niz seryjny zestaw, wiec nie ma mowy o dodawaniu masy nieresorowanej. seryjne hamulce z integry waza tyle, ze ledwo dzwigalem karton z 2x przednimi zaciskami i 2x tylnymi.... dolicz tarcze. wyjdzie z 40kg jak nie lepiej.
Kiedyś jeździłem można powiedzieć zawodowo rowerem zjazdowym. Z tamtych czasów pamiętam, że siła hamowania w tarczy 160 i 203mm była niemalże identyczna. Natomiast modulacja siły w przypadku większej tarczy nieporównywalnie lepsza.
trzeba hamowania to wrzucamy slicka i juz diametralna poprawa
zaraz założę inny bo mam jeszcze inne wątpliwości.
dobra, mam pomysła. Zostawiam ten setup co mam, kupuje 4 lekkie felgi i wrzucam r888 195/50/15. Uwielbiam takie konstruktywne topiki zaraz założę inny bo mam jeszcze inne wątpliwości.
oraz jak najmniejszym zużyciu
albo super trakcja, albo trwalosc
Parada to już w ogóle guma arabska z twardością...osobiście nie rozumiem jej kultu - poza wyglądem jest dosyć przeciętna.
Azenis i R888 to opony niecodzienne, poza tym mające mieksze ścianki niż Bridgestone
Po tamtych doswiadczeniach juz wiem, ze na samochodzie sluzacym do jazdy codziennej, po miescie i trasie NIE MOZNA miec semislika.
Poza tym, do normalnej jazdy taka RE070 wystarczy z nawiazka (i starczy na sporo dluzej).
Gdybym byl na Azenisie albo R888 to chyba bym musial jechac 20kmh, albo w ogole sie zatrzymac i przeczekac deszcz.
Chyba inaczej rozumiemy pojecie codziennosci.
Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej, znasz sie lepiej i ogolnie jestes lepszy.
zastanow sie co wlasnie napisales i ile informacji merytorycznych wnioslo to do dyskusji.
Azenisy - przemawia za nimi fakt iż przylegają prawie całą powierzchnią do nawierzchni
patrząc po tym jak jechałeś w niedziele z bankowego na cargo brałbym azenisy
sprawdziłem występuje jako 215/40/17 tak samo jak parady, ale parady jakoś mi na za delikatne gumy wygladają do mojej jazdy - czasem krawężnik się najedzie kołem
Markos skończ już z tymi Rotami bo się przykry robisz
trzeba czasem zajebać w krawężnik żeby zobaczyć jakim sie jest idiotą
to superextra. moze slabo wala. a moze ta informacja jest po prostu bezuzyteczna tak samo jak ktos gdzies kiedys pisal, ze walnal rotami i nic im sie nie stalo.
tak, a pomiedzy rota a podloga byles ty? ...bo z twoich komentarzy tak wnioskuje
siwy_dymek napisał/a:
tak, a pomiedzy rota a podloga byles ty? ...bo z twoich komentarzy tak wnioskuje
trzeba być kozakiem żeby jeździć autem po podłodze... no chyba że to matchbox
Ktos spytal o opone ktora dobrze chroni felge -odpisalem ze Parada chroni swietnie
siwy_dymek napisał/a:
Ktos spytal o opone ktora dobrze chroni felge -odpisalem ze Parada chroni swietnie
nie podales jaki to rozmiar opony i jakiej felgi uzywasz. wtedy informacja mialaby wartosc wieksza niz zero. ale tylko ociupinke wieksza...
jesli pisales o rancie ochronnym, a nie o sztywnosci scianki... to ta informacja nadal warta jest zero, poniewaz mowilismy o sztywnosci scianki.
siwy_dymek napisał/a:
nie slyszalem zeby w zaleznosci od rozmiaru takowy kolnierz chrniacy byl lub nie byl.
to malo slyszales. przy niskich profilach zdecydowana wiekszosc opon ma rant ochronny.
czytaj, czyta, czytaj
1879pmw napisał/a:
sprawdziłem występuje jako 215/40/17 tak samo jak parady, ale parady jakoś mi na za delikatne gumy wygladają do mojej jazdy - czasem krawężnik się najedzie kołem
siwy_dymek napisał/a: Jesli chodzi o krawezniki, to zdarzylo mi sie wjechac na paradach w kraweznik pod skosem ok 40 km/h i: 1) felga nie tknieta, opona bardzo ladnie przyslania tym swoim hmm "wypustkiem-kolnierzem" felge 2) opona sama w sobie nie tknieta. Dodam ze od czasu do czasu samochodem jezdzi moja dziewczyna a zdazylo sie ze mama i siostra i nie ma nigdzie uszkodzen
Gdzie 1879pmw pyta o sztywnosc scianki?
Gdzie 1879pmw pyta o sztywnosc scianki?
..."zależy mi na twardych bokach"... - tak napisałem
ustaliliscie w koncu te optymalne kola do "codziennej" jazdy?
Yokohama s-drive
195 to za dużo
ale np. na po rozgrzaniu na rykach to jest dramat.
teraz kiedy zrobiło się mokro i cieplej
PMW napisał/a:
teraz kiedy zrobiło się mokro i cieplej
znowu jest zimno
Jeżdziłem na róznych firmowych oponach (ponad 20 lat) ale takiego bezpieczeństwa i komfortu jeszcze nie zaznałem.Jest to opona naprawdę klasy UHP.Sportowo to już się najeżdziłem. Teraz cenię sobie bezpieczeństwo i komfort.I te opony to zapewniaja.Przetestowałem trochę na zakrętach; jadą jak po szynach. Podczas ulewy również rewelacyjnie(popatrzcie na bieżnik).Guma w dotyku aksamitna.O ścieralności- za mało przejachanych km.Ale przy moim stylu jazdy starczy na kilka lat. Współczuję "samobójcom" którzy zachwalają Dębice. też jestem patriotą. ale wolę bezpiecznie jeżdzić na japońskich.
ze512 to normalna niedroga opona. czy przyzwoita to sie okaze jak ja kupisz.
A539 mozna za grosze wyrwac. Chyba nawet cos w tym rozmiarze by sie znalazlo. Oczywiscie bedzie to opona, ktora pare lat lezala (bo nie jest juz produkowana), ale sporo zapasow zostalo. Bardzo dobra na suchym, z fajnymi, twardymi sciankami. Na wode troche slaba tylko.