proste pytanie:

czy wolnossące auto o mocy ok 180HP powinno lepiej przyspieszać na oponach 195/50/15 czy 205/40/16.. załóżmy taką samą wagę felgi itp...
Zależy na jakiej oponie...jeśli dobra klejąca się opona to 195 będzie lepsza i zależy jakie auto, waga i moment tu jest istotny.
Do Twojego brałbym 195.
Jeżeli to ma być semi-slick typu R888 to najlepiej bedzie na 185. Na 195 musze ruszać z odcięcia na rozgrzanych oponach bo inaczej muli i wypada z VTECa.
no właśnie na 16 cali nie na takich wąskich. Myślałem o paradzie 205/40/16... co radzicie? Opona na 16 cali tak żeby było lepiej niż parada 195/50/15 pod moje auto czyli ek4, na przyszły sezon powinno być ok. 180HP.
Jeżeli to ma być na ćwiartke to kup sobie 2 stalówki + 2 R888 185 i zakładaj tylko na wyscigi. Nie dość, że tansze są ósemki w tym rozmiarze to i bedziesz miał kółka które bezkaranie bedzie hetał.
właśnie z założenia to będzie komplet na jedną oś to katowania, na codzień normalna opona. Problem w tym, że wjedzie hebel, który uniemożliwi stosowania 15 calowych kół... Dlatego szukam jakiś opon, które będzie można naciągnąć na 16 calową felgę.
co radzicie?

zaczac myslec o 205/45/16 normalnie na ulice i nie wyglupiac sie juz z ta cwiartka..

kupic 2 stalowki i naciagnac r888.
ja się tam na zwodach dobrze bawiłem, po to kupiłem takie auto żeby czasem je pocisnąć. Wole to zrobić na zamkniętym lotnisku niż na ulicy. Na wisone pojawi się zawias i hebel i będzie też sporo jazdy na zakrętowych imprezach Potrzebuje poprostu 2 komplet opon do katowania na 16 calową felgę...
Apropo ma ktos do sprzedania uzywane R888 16 cali? Tez szukam opon na 1/4 bo te srunlopy na ch... sie nadaja
po to kupiłem takie auto żeby czasem je pocisnąć. Wole to zrobić na zamkniętym lotnisku niż na ulicy

spoko...

caly czas poruszasz sie w za malych do twojego samochodu rozmiarach. 195/55/15, 205/45/16. nie 195/50 i nie 205/40.

no to na wprost, czy na zakrety? czy wlasnie niechcacy okazalo sie, ze nie sa ci potrzebne 2, a raczej 3 komplety opon..?

ja mam 1. slownie jeden. i jedne kola. tez 16".
no to na wprost, czy na zakrety? czy wlasnie niechcacy okazalo sie, ze nie sa ci potrzebne 2, a raczej 3 komplety opon..?

ja mam 1. slownie jeden. i jedne kola. tez 16".



na codzień i na zakręty będą opony 205/45/16. Prawdopodobnie yoko parada. Chce drugi komplet do tzw agresywnej akceleracji...
na codzień i na zakręty będą opony 205/45/16.



zakrety i codzienna jazde tez bym rozroznil
dokladnie, jesli chcesz smigac po zakretach to na te imprezy koniecznie jakis semi slick i to nie tylko na os napedzana ale na wszystkie 4 kola, inaczej jazda bedzie do bani
na te imprezy koniecznie jakis semi slick

uzasadnij dlaczego nie da sie jezdzic na tych samych oponach, na ktorych jezdzi sie na codzien
stawros. kup sobie parady 195 i bedziesz latal jak ta lala. 180hp to jeszcze nie jest nei wiadomo co i spokojnie takie wystarcza. boze poco tyle tych postow.
mozna lecz, opona uliczna nie zapewni odpowiedniej sztywnosci oraz przyczepnosci, poza tym po co meczyc uliczne opony, skoro sa inne bardziej odporne na przeciazenia, przede wszystkim nalezy sobie zadac pytanie czego oczekujemy od opon oraz od siebie uczestniczac w takich imprezach
nalezy tez pamietac, ze na swiecie dostepne sa opony uliczne troche lepsze niz te, ktorymi racza nas polscy dystrybutorzy..
hmm wiele sie nie znam na tym ....

podam tylko przyklad Mati'ego opona to r888 205/50/15
NA 170ps z b18 i skrzynia z C4 - waga auta ok 1050kg bylo
ruszal z VTECa i ZAWSZE po starcie był długo z przodu nawet przed autami lzejszymi , mocniejszymi na krotrzych skrzyniach ...potem przydala by sie krotrza skrzynia, bo inni nadrabiali ale start był na tyle dobry ze zadko starczylo metrow zeby nadrobili straty... i tak wiekrzosc zawodów wygrywał serujną c4 ...

ale mysle ze do 200hp to 195 minimum a zarazem styknie

i mysle ze koszt r888 to nie fortuna i na lato przez caly sezon bym brykal na r888 (co zreszta robie) dlatego chociazby zeby na zawodach nie latac 14,5 a na streecie juz tylko 15,0 .....
pozdro
Dzięki mamba Tak właśnie sądziłem.. problem tylko taki, że mają wjechać hamulce 300mm i bede miał problem z 15 calową felgą.. trzeba pokombinować.
na 1/4 bo te srunlopy na ch... sie nadaja



potwierdzam dunlopy definitywnie nie nadają się na 1/4

a co do tematu 195 spokojnie wystarczy na 1/4 a na zakręty koniecznie 4 sztuki, pogadaj z Furiousem on już drugi komplet r888 na zakrętach w tym sezonie upala z dużym powodzeniem
nie ma co kombinować. Na wilwooda 12.2 nie wejdzie 15 cali.
dlatego tez takie dylematy nalezy rozwiazywac przed zakupem dokladnie analizujac specyfikacje auta aby w rezultacie nie okazalo sie ze nagle 15" nie wejdzie

na 1/4 lepsza bedzie 15
na zakrety 16 i do tego odpowiednio zestopniowana skrzynia

kupujac wilwooda 11" rozwiazesz problem felg 15"
11" tarcza to zajebisty apgrejd dla zaciskow z pralki i tarcz 282mm...
czepiasz sie stawros nic nie pisal ze ma 282
wilwood 11" jest bez sensu biorąc pod uwage cene, a dostępność tarczy z MG i zacisku z prali. 12,2" ma juz wiekszy sens.
wilwood 11" jest bez sensu biorąc pod uwage cene, a dostępność tarczy z MG i zacisku z prali. 12,2" ma juz wiekszy sens.



ta wypowiedz ma sens
od początku brałem pod uwagę 12' tym bardziej, że setup 282mm plus zaciski z pralki mam teraz Dobra.. nie wiem co dalej
nie wiem co dalej

czego nie wiesz..
nie wiem jakie koła zamącić do upalania
dobre. w dobrym rozmiarze. najlepiej 205/45/26, ewentualnie 215/45/16. i zrezygnowac z kupowania opon specjalnie na cwiartke, bo to bzdet jest.
dobra chuj, kupie parady 205/45/16 i tyle. btw. ma ktoś dobre ceny na ten rozmiar?
pomysl nad tym: PIRELLI
bridgestone 070 - podobno też bardzo dobra uliczna opona, ale nie wiem ja cenowo do parady
podobno to jest zajebista opona

http://www.1010tires.com/...nza+RE760+Sport

szkoda, że niedostępna w PL.
RE070 jest świetna.
Weż pod rozwagę Yoko AVS Sport. Na suchym rewelacja.

http://www.megamodo.com/i...m_AVS_SPORT.jpg
od początku brałem pod uwagę 12' tym bardziej, że setup 282mm plus zaciski z pralki mam teraz Dobra.. nie wiem co dalej


Kup hamulce AP z tarcza 295mm - wchodzi na to 15".
Hamulce sprawdzone na torze wiec na pewno Ci wystarcza.
kivik, cena nie ta..
kivik, cena nie ta..


Jakosc tez nie ta.
Na prawde nie do konca kumam czemu wszyscy (no moze prawie wszyscy) koniecznie chca wsadzac duza tarcze do Hondy.
Duzy hamulec zmuli fure, doda nieresorowana mase itp. Wg mnie to nie koniecznie dobra droga. Trzeba sobie odpowiedziec co jest zle w obecnym hamulcu. Moze lepsze klocki wystarcza. Duzy hamulec to na endurance race ma sens ewentualnie lub jak sie smiga duzo na torze na slicku.
Na ulice to dobry klocek i ewentualnie pomyslec o zmianie zacisku. Seryjny nie jest dosc sztywny i to powoduje sporo problemow.
Rozmawialem z kolesiem co stosowal te hamulce AP 295mm w dlugim dystansie. Mimo ze roznica w tarczy to kilka mm ale mial zero problemow z hamulcami na wyscigach.
Ja jezeli bede sie decydowal na dalszy upgrade hamulcow to na 100% kupuje wlasnie tego AP albo zaciski Spoona. Na pewno nie zadne willwoody (o ktorych sie slyszy ze czasem jakosc nie nadąża) w kosmicznych rozmiarach.
Hamulce AP podobno mozna wyrwac za 6-7k - Sajfer tak mowil. Jezeli sa drozsze to rozumiem ze dopłaca róznice
6-7k to nie 1.5-2k. taka tam drobna roznica

oczywiscie, jakosc nie ta, dzialanie nie to.. ale to jednak kosmos cenowy.

duzy hamulec, ale z aluminiowym zaciskiem bedzie duzo lzejszy niz seryjny zestaw, wiec nie ma mowy o dodawaniu masy nieresorowanej. seryjne hamulce z integry waza tyle, ze ledwo dzwigalem karton z 2x przednimi zaciskami i 2x tylnymi.... dolicz tarcze. wyjdzie z 40kg jak nie lepiej.
6-7k to nie 1.5-2k. taka tam drobna roznica

oczywiscie, jakosc nie ta, dzialanie nie to.. ale to jednak kosmos cenowy.

duzy hamulec, ale z aluminiowym zaciskiem bedzie duzo lzejszy niz seryjny zestaw, wiec nie ma mowy o dodawaniu masy nieresorowanej. seryjne hamulce z integry waza tyle, ze ledwo dzwigalem karton z 2x przednimi zaciskami i 2x tylnymi.... dolicz tarcze. wyjdzie z 40kg jak nie lepiej.



dokładnie. To, że większe nie znaczy, że cięższe. Dodatkowo ja specem nie jestem. Kiedyś jeździłem można powiedzieć zawodowo rowerem zjazdowym. Z tamtych czasów pamiętam, że siła hamowania w tarczy 160 i 203mm była niemalże identyczna. Natomiast modulacja siły w przypadku większej tarczy nieporównywalnie lepsza. Oczywiście auto to nie rower ale sądzę, że zasada podobna.
Grunt to dobry klocek jak pisze kivik. Naprawde przy tarczy 262mm nie udało mi sie zagotować DS'a 2500, a tymbardziej 3000 a niektorzy wiedzą, że lubie hamować. Pozostaje tylko kwestia kupienia porządnej tarczy która to zniesie lub taniej tarczy którą poprostu częściej trzeba bedzie wymieniac bo sie pognie/popęka.
przychylam sie do opinii, ze najwazniejszy jest klocek...

i chyba wlasnie dojrzalem do rezygnacji z wilwooda
ale OT leci temat oponiarski a o jakis hamulcach pisza

trzeba hamowania to wrzucamy slicka i juz diametralna poprawa, to tak zeby porwocic do tematu oponiarskiego
Kiedyś jeździłem można powiedzieć zawodowo rowerem zjazdowym. Z tamtych czasów pamiętam, że siła hamowania w tarczy 160 i 203mm była niemalże identyczna. Natomiast modulacja siły w przypadku większej tarczy nieporównywalnie lepsza.



To jest nas dwóch jednak nie zgodzę się że siła w tak różnych średnicach była identyczna. Jeżdziłem na Hayesach 160 i 203... różnica diametralna zarówno w sile, odporności na przegrzanie jak i wspomnianej modulacji. Może taka różnica "fi" tarcz jest nieodczuwalna w lansowaniu się po mieście rowerem zjazdowym jednak przy ostrym zjeżdzie przy masie roweru zjazdowego (ok 20kg) plus waga kierownika to dwa hamowania i 160mm (ta średnica hamulca kompletnie nie nadaje się do downhill'u - chyba że na tylne koło) jest zagotowany, a 203 hamujesz i hamujesz i hamujesz....
trzeba hamowania to wrzucamy slicka i juz diametralna poprawa

a to tez bardzo sluszna uwaga.. mnostwo osob zapomina, ze ostatecznym wyznacznikiem efektywnosci hamowania jest to co styka sie z asfaltem..
dobra, mam pomysła. Zostawiam ten setup co mam, kupuje 4 lekkie felgi i wrzucam r888 195/50/15. Uwielbiam takie konstruktywne topiki zaraz założę inny bo mam jeszcze inne wątpliwości.
zaraz założę inny bo mam jeszcze inne wątpliwości.



ten z kolorem podwietlenia radia sobie daruj...

dobra, mam pomysła. Zostawiam ten setup co mam, kupuje 4 lekkie felgi i wrzucam r888 195/50/15. Uwielbiam takie konstruktywne topiki zaraz założę inny bo mam jeszcze inne wątpliwości.



888 mają jedną wadę tzn wadę i a zarazem i nie. Nie wiem jak to jest w przypadku niższych rozmiarów, ale jak ma się np 225 na przodzie i 255 na tyle to powyżej 100kmh niemiłosiernie hałasują.
Ale żeś ameryke odkrył.....
Każdy slick hałasuje a najbardziej Max-Sport

[ Dodano: 2008-09-05, 19:03 ]
Nigdy nie jeździłem na slickach na początku myślałem że łożyska się posypały
nie ma to jak rodzimy markgum i piekny dzwiek F16
Oooooooooooooo tak. Po mieście luz ale w trase...........
Willwood to dosc dobra opcja. Zacisk lekki aluminiowy, tarcza dwuczesciowa, 12.2 wchodzi na 16tke a jak klocek zjedziesz - kupujesz ferodo, brembo, ebc, lub innego czorta.
Zara zara. Sa na inne klocki do tego niz willwood?
klocki tak
tarcze niebałdzo
Tak jak juz Pati napisal. Klocki sa i to kilku producentow. Generalnie bez problemu bedziesz mogl sobie cos dobrac. Z tarczami jest problem bo z tego co sie orientuje pozostaje nam tylko wybor willwood gladki/nacinany.
w związku z tym ze zima idzie czas na zakup letnich opon na przyszły sezon

rozmiar moich obecnych opon to 215/40/17 lato, 205/45/17 zima
Zastanawiam się nad ciut szerszymi i wyższymi lub podobnymi : 215/45/17; 225/45/17; 225/40/17; 225/35/17

minimum to 205 maximum 225

Dodam ze felga ma 7,5/17; ET=40

1. Yokohama Parada spec2
2. Toyo r888
3. Falken Azenis RT615
4. Pirelli Pzero ale wystepuja tylko jako 225/45/17
5. Bridgestone RE 070 ale wystepuja tylko jako 225/45/17

nie potrafię się zdecydować na jakąś opcję...

zależy mi na twardych bokach, dobrej ochronie felgi i maks przyczepności oraz jak najmniejszym zużyciu
oraz jak najmniejszym zużyciu

to skresl wszystkie powyzsze
albo super trakcja, albo trwalosc

ze swojej strony polecic moge azenisa

225/45/17 to przegiecie paly do tego samochodu. nawet jakby mial 300 koni.
sprawdziłem występuje jako 215/40/17 tak samo jak parady, ale parady jakoś mi na za delikatne gumy wygladają do mojej jazdy - czasem krawężnik się najedzie kołem

a moze jakieś ładne naleweczki sobie walnąć
jak atakujesz krawezniki, to i twarda scianka moze nie pomoc.. moze po prostu zejdz z rozmiarem felgi oczko w dol..
albo super trakcja, albo trwalosc



jedna madrosc pozatym toyor888 to nie na normlana ulice gdzie koleiny i deszcz mozna napotkac, a i po 2000km ich moze nie byc (nie mowiac o upalaniu gdzie po 200km nie ma)

Z wymienionych opon wybrałbym RE070 jako najlepszy kompromis między wymaganymi cechami. Bo niestety (tu kolejna mądrość ) kombinacja ich wszystkich to tylko w Erze.
Azenis i R888 to opony niecodzienne, poza tym mające mieksze ścianki niż Bridgestone.
Parada to już w ogóle guma arabska z twardością...osobiście nie rozumiem jej kultu - poza wyglądem jest dosyć przeciętna.
z tego ci wiedzę w sieci to re0170 występuje tylko w rozmiarze 225/45/17?
Parada to już w ogóle guma arabska z twardością...osobiście nie rozumiem jej kultu - poza wyglądem jest dosyć przeciętna.



no i jest tania.

osobiście też wybrałbym Bridgestone'a, raz że jak ją uszkodzisz to bez problemu kupisz nową ( w zasadzie od ręki ) w każdym większym mieście no a poza tym jest na prawdę bardzo dobra i uniwersalna.
Azenis i R888 to opony niecodzienne, poza tym mające mieksze ścianki niż Bridgestone

juz gdzies pisales o tej niecodziennosci azenisa, a ja caly czas nie kumam o co chodzi.. jesli re070 ma jeszcze sztywniejsza scianke, to chyba zrobiona jest z plastiku
Chyba inaczej rozumiemy pojecie codziennosci. Ja po prostu nie widze siebie jadacego na Azenisie w duzym deszczu, na trasie gdzie sa spore koleiny.
Kiedys myslalem inaczej, zreszta prawie Azenisa zamowilem...ale wtedy mialem dwa przejazdy trasowe, gdzie trafilem na megadeszcz i musialem na niezlych deszczowych oponach jechac max. 60kmh bo ciagle lapaly aquaplaning. Gdybym byl na Azenisie albo R888 to chyba bym musial jechac 20kmh, albo w ogole sie zatrzymac i przeczekac deszcz.
Tez kiedys bylem madry, ze nie ma to tamto, bedzie lalo ale jakos sobie poradze. Po tamtych doswiadczeniach juz wiem, ze na samochodzie sluzacym do jazdy codziennej, po miescie i trasie NIE MOZNA miec semislika. Tyle...

RE070 jest naprawde TWARDA...twardsza niz Azenis i duzo twardsza niz R888.
Po tamtych doswiadczeniach juz wiem, ze na samochodzie sluzacym do jazdy codziennej, po miescie i trasie NIE MOZNA miec semislika.



Mysle, że dramatyzujesz. Na sezon letni mysle ze mozna - jeżdze od konca wiosny na 8-mkach. W deszczu poprostu trzeba jechac pomiedzy koleinami lub gdy nie ma kolein spokojnie 160-180 po mokrym mozna jechac o ile opona sie juz troche rozgrzeje. Sezon wiosenny-jesienny już nie bardzo. Przy naszej ilosci syfu na drogach to np. rainsport 2.
Nie usmiecha mi sie posiadanie kilku kompletow letnich do jazdy "po miescie".
Zwlaszcza, ze takie R8 to moze i sa atrakcyjne cenowo w 15" ale w 17" juz niestety nie bardzo. Poza tym, do normalnej jazdy taka RE070 wystarczy z nawiazka (i starczy na sporo dluzej). A R8 albo Azenis na trackdaye.
Zreszta tak wlasnie bede mial na przyszly sezon...
Poza tym, do normalnej jazdy taka RE070 wystarczy z nawiazka (i starczy na sporo dluzej).



Tu oczywiście musze sie już zgodzic
nie wiadomo na ile rzetelne porównanie.. azenis vs. RE070

http://www.44tuning.pl/op...nis-rt-615.html
i wszystko jasne:) obydwie opony są znakomite

RE 070 występuje jeszcze w 215/45/17 i to byłoby idealne rozwiązanie - ciutkę wyższe niż moje 215/40/17 rainsporty, które są dobre na deszcz a na suchym nienajgorsze ale to nie to...

kiedyś w kjs-ach zużyłem stertę dunlopów głównie modele 2000 sport, 2000E
tanie i dobre gumy ale już ich chyba nie robią
Gdybym byl na Azenisie albo R888 to chyba bym musial jechac 20kmh, albo w ogole sie zatrzymac i przeczekac deszcz.

nie widze cech zbieznych miedzy tymi dwoma oponami. poza tym rzecz jasna, ze sa gumowe.

miales kupic, ale nie kupiles, nie jezdziles, ale wiesz, ze nie da sie jezdzic i juz na drugim forum powtarzasz, ze azenis sie nie nadaje na codzien. no zajebiscie.. a ja zrobilem juz na nich jakies 5000km z okladem i nie uwazam, zeby nie nadawaly sie na codzien. w deszczu tez jakos nie zaobserwowalem nic niepokojacego. no chyba, ze oczekujesz od tej opony mozliwosci zaatakowania z predkoscia 100km/h kolein wypelnionych woda o glebokosci 30mm. to sie nie uda

jezeli re070 sa twardsze, to znaczy, ze nie pracuja wcale. tyle w temacie sztywnosci scianki bocznej. nie, nie jezdzilem na nich, ale nie podejrzewam, zeby byla miedzy nimi az taka roznica.
Dobra poddaje sie. Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej, znasz sie lepiej i ogolnie jestes lepszy.

Hint: pewne rzeczy (jak np. przydatnosc opony na wode lub jej brak) widac po biezniku. Nie trzeba jezdzic zeby widziec. Nie widze Azenisow w koleinie z woda. Ty widzisz wiec patrz linijka pierwsza. I super...
Wiadomo, że semi-slick na mokrym asfalcie trzyma b. dobrze - ale w stojącej wodzie nie ma fizycznej możliwości zapewnić przyczepności i w stosunku do zwykłej drogowej opony będzie dzieliła go przepaść. I pewnie w miarę zużywania się opony różnica będzie się powiększać.

Też przechodziłem przez fazę, że opony letnie muszą tylko trzymać na suchym, że twarda ścianka zajebista, do tego twardy zawias, gleba itd., do czasu jak wpadłem zglebionym Civem na nieco zużytych A539 na kawałek podeszczowego żwiru i zajebałem czołowo w barierkę.

Pewne rzeczy nie są na co dzień - szczególnie w Polsce. A że niby da się pojechać na semislicku na mokrym w koleinach albo obniżoną furą przez Grunwaldzką w Gdańsku - no da się. Tylko co to jest za jazda.
Chyba inaczej rozumiemy pojecie codziennosci.



No wiec wlasnie. Dla jednego to bedzie 1000km miesiecznie, w wiekszosci w korkach albo na wieczornych streetach, a dla drugiego to bedzie 4000-5000km miesiecznie z czego 2/3 w trasach. Zasadniczno rozne uzytkowanie samochodu, a obaj na forum napisza ze do jazdy "codziennej". No i tak jak tego pierwszego na semi-slickach potrafie sobie wyobrazic, tak tego drugiego juz nie.
Jako ze ja sie np. kwalifikuje bardziej do tej drugiej grupy kierowcow to jedna z najwazniejszych cech opony letniej, jest dla mnie trzymanie na wodzie.
No ja sie kwalifikuje na pierwszą opcje ze wskazaniem 3000-4000km miesiecznie.
Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej, znasz sie lepiej i ogolnie jestes lepszy.

zastanow sie co wlasnie napisales i ile informacji merytorycznych wnioslo to do dyskusji.
zastanow sie co wlasnie napisales i ile informacji merytorycznych wnioslo to do dyskusji.


Na cale szczescie Twoje wypowiedzi zawsze wnosza multum informacji merytorycznych do kazdego tematu wiec moge sobie pozwolic na zanizenie sredniej.

skoro juz zaczales pie*dolic od rzeczy, to przedstaw swoja definicje codzinnego usera, zeby bylo na temat. wtedy wszyscy beda rozumiec dlaczego azenis kompletnie nie nadaje sie do jazdy codziennej i nie beda musieli sluchac mojego bzdurzenia.
Tak jak napisal Piechur - kazdy ma inna definicje i nie ma jedynej dobrej.
Do jednej Azenisy beda sie nadawac, do drugiej slabo. I tyle w temacie.

Na szczescie typow opon jest wiele i kazdy moze cos wybrac.

Co do mojego pie*dolenia od rzeczy to polecalbym Tobie jednak minimum autorefleksji...wiem, trudne slowo, ale chyba zrozumiale. Dopiero wtedy zacznij czepiac sie innych.
widzisz.. problem polega na tym, ze ja sie ciebie nie czepiam. pisze o swoich doswiadczeniach z opona, ktora ty jedynie ogladales na zdjeciach. odnosze swoje doswiadczenia do twoich - zerowych, na co w odpowiedzi slysze jedynie, ze moje jezdzenie nie kwalifikuje sie do kategorii "codzienny user", ze jestem najlepszy i wiem wszystko najlepiej, a z twojej strony konkretow brak. zero. poza tym, ze widziales na zdjeciu. to cecha charakterystyczna wszystkich, ktorzy maja jakis problem z trescia moich postow. to nie to co mowie ci nie odpowiada, tylko JA ci nie odpowiadam. odnies sie do tresci, nie do autora.

w tym watku konkrety z twojej strony wygladaja na razie tak, ze obejrzales te opony na zdjeciach. to nie za duzo jak na dyskusje, ktora ma komus pomoc w wyborze opony.
jak dla mnie bomba... Markos doradził mi Azenisy - przemawia za nimi fakt iż przylegają prawie całą powierzchnią do nawierzchni ... RE 070 wykorzystują mniejszą powierzchnię ale podobno mają dłuższą żywotność... teraz o zakupie zadecyduje tylko cena oraz dostępność...

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWD1V

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWD1V
patrząc po tym jak jechałeś w niedziele z bankowego na cargo brałbym azenisy
Azenisy - przemawia za nimi fakt iż przylegają prawie całą powierzchnią do nawierzchni

tamten test pominalbym zupelnie..

w kwestii dostepnosci i ceny poszlo pw
ja się wstrzelę może w dyskusje, jako, że nie miałem sam kontaktu z ani jedną z omawianych przez Was opon, ciekawi mnie czy któraś z nich, pomimo, że jest semi-slickiem, była głośna jak ósemki? Czy poprostu ósemki są szczytem przylegania i muszą być głośne, a pozostałe omawiane opony z racji na jakikolwiek bieżnik już tak (lub wcale) nie hałasują?
patrząc po tym jak jechałeś w niedziele z bankowego na cargo brałbym azenisy



ta żeby jescze szybciej jeździć

pozatym przypadkiem Magda przeczytała o tym jak w niedziele jechałem z bankowego na cargo
sprawdziłem występuje jako 215/40/17 tak samo jak parady, ale parady jakoś mi na za delikatne gumy wygladają do mojej jazdy - czasem krawężnik się najedzie kołem




Jesli chodzi o krawezniki, to zdarzylo mi sie wjechac na paradach w kraweznik pod skosem ok 40 km/h i: 1) felga nie tknieta, opona bardzo ladnie przyslania tym swoim hmm "wypustkiem-kolnierzem" felge 2) opona sama w sobie nie tknieta. Dodam ze od czasu do czasu samochodem jezdzi moja dziewczyna a zdazylo sie ze mama i siostra i nie ma nigdzie uszkodzen
to superextra. moze slabo wala. a moze ta informacja jest po prostu bezuzyteczna tak samo jak ktos gdzies kiedys pisal, ze walnal rotami i nic im sie nie stalo.

limak - wedlug mnie r888 jest glosniejsze niz azenis
Ale Markgum jest na pewno głośniejszy od R8 Tak samo ludzie walili magnezowymi felgami i się łamały. Markos skończ już z tymi Rotami bo się przykry robisz. Nie idzie Ci ostatnio w tym temacie.
[quote="!markos"]to superextra. moze slabo wala. a moze ta informacja jest po prostu bezuzyteczna tak samo jak ktos gdzies kiedys pisal, ze walnal rotami i nic im sie nie stalo.

trzeba czasem zajebać w krawężnik żeby zobaczyć jakim sie jest idiotą
Markos skończ już z tymi Rotami bo się przykry robisz

podkreslam jedynie zerowa uzytecznosc tego typu informacji. z ktorej strony na to nie spojrzysz - mam racje.
Nie do końca bo była wzmianka o wjeżdżaniu na krawężniki, a co do ocen opon po zdjęciach to masz racje. Ja np. uważam że T1R to shit nie z tej ziemi a ludzie chwalą, każdy ma swoje zdanie.
trzeba czasem zajebać w krawężnik żeby zobaczyć jakim sie jest idiotą


Dobrze powiedziane.

Cfany, dobrze że nikt tu nikomu nie poleca T1R. Najlepiej wypromowana opona na rynku. James Bond nie wypromował tak zegarków Omegi jak Szybcy i wściekli tych opon... Pozatym w tym wątku chodzi o inną pułkę cenową, na szczęście.
to superextra. moze slabo wala. a moze ta informacja jest po prostu bezuzyteczna tak samo jak ktos gdzies kiedys pisal, ze walnal rotami i nic im sie nie stalo.



a moze bezuzyteczne sa twoje komentarze od ktorych mnei i wszystkich dookola mdli. Ktos spytal o opone ktora dobrze chroni felge -odpisalem ze Parada chroni swietnie.

tak, a pomiedzy rota a podloga byles ty? ...bo z twoich komentarzy tak wnioskuje



trzeba być kozakiem żeby jeździć autem po podłodze... no chyba że to matchbox
siwy_dymek napisał/a:
tak, a pomiedzy rota a podloga byles ty? ...bo z twoich komentarzy tak wnioskuje


trzeba być kozakiem żeby jeździć autem po podłodze... no chyba że to matchbox



kojarze z innego tematu ze owe roty upadly na podloge, beton, czy cos innego...
Ktos spytal o opone ktora dobrze chroni felge -odpisalem ze Parada chroni swietnie

nie podales jaki to rozmiar opony i jakiej felgi uzywasz. wtedy informacja mialaby wartosc wieksza niz zero. ale tylko ociupinke wieksza...
siwy_dymek napisał/a:
Ktos spytal o opone ktora dobrze chroni felge -odpisalem ze Parada chroni swietnie
nie podales jaki to rozmiar opony i jakiej felgi uzywasz. wtedy informacja mialaby wartosc wieksza niz zero. ale tylko ociupinke wieksza...



Nie wymyslaj na poczekaniu... Jedne opony maja kolnierz oslaniajacy inne nie, ja podalem przyklad takiej ktora ma a wypowiedz tyczyla sie "ktora opona chrni felge" a nie "ktora felga nie podlega ochronie przez opone" wiec jak dla mnie to te twoje sugestie odnosnie felgi sa poprostu nie na temat.

Aha, nie slyszalem zeby w zaleznosci od rozmiaru takowy kolnierz chrniacy byl lub nie byl...
jesli pisales o rancie ochronnym, a nie o sztywnosci scianki... to ta informacja nadal warta jest zero, poniewaz mowilismy o sztywnosci scianki.

jesli pisales o rancie ochronnym, a nie o sztywnosci scianki... to ta informacja nadal warta jest zero, poniewaz mowilismy o sztywnosci scianki.

siwy_dymek napisał/a:
nie slyszalem zeby w zaleznosci od rozmiaru takowy kolnierz chrniacy byl lub nie byl.
to malo slyszales. przy niskich profilach zdecydowana wiekszosc opon ma rant ochronny.



czlowieku!! czytaj, czyta, czytaj, bo chyba ci sie juz tematy mieszaja.
1) bylo pytanie o ten rant, gumowa oslone...zwal jak zwal -a nie o sztywnosc scianki!
2) wiem ze wiekszosc ma, tylko ze jak napisalem ze parada ma to znaczy ze parada ma i mowie o paradach, a nie o "zdecydowanej wiekszosci opon" a ty piszesz "nie napisales jaki rozmiar opona ma"
wiec ci teraz odpowiadam -moze miec profil 40 a moze miec 55, a moze miec i jeszcze inny, ale rant ma? no ma! Bo to ta sama opona, bo dalej mowie o paradach -zadowolony?
czytaj, czyta, czytaj

x2

nie bylo zadnego pytania o rant. bylo pytanie o wjezdzanie na krawezniki. dla mnie oznacza to, ze pytajacy chcial wiedziec na ile sztywna scianka ochroni jego felge przed zgieciem, a nie zarysowaniem. zarysowania powstaja jak sie drapnie o kraweznik jadac rownolegle, lub prawie rownolegle do niego, a nie jak wjezdza sie na niego po skosie/prostopadle. wtedy nie pomoze zaden rant, a wlasnie sztywna scianka.

ogarnij sie.
kocham to forum z pozycji obserwatora, pozdro
1879pmw napisał/a:
sprawdziłem występuje jako 215/40/17 tak samo jak parady, ale parady jakoś mi na za delikatne gumy wygladają do mojej jazdy - czasem krawężnik się najedzie kołem




siwy_dymek napisał/a: Jesli chodzi o krawezniki, to zdarzylo mi sie wjechac na paradach w kraweznik pod skosem ok 40 km/h i: 1) felga nie tknieta, opona bardzo ladnie przyslania tym swoim hmm "wypustkiem-kolnierzem" felge 2) opona sama w sobie nie tknieta. Dodam ze od czasu do czasu samochodem jezdzi moja dziewczyna a zdazylo sie ze mama i siostra i nie ma nigdzie uszkodzen




Gdzie 1879pmw pyta o sztywnosc scianki? mowa jest tylko o delikatnosci opony przy wjezdzaniu na kraweznik, odpowiedzialem dwojako: 1) parady maja kolnierz oslaniajacy chroniacy rant felgi 2) opona taki wjazd wytrzymala bo nie tknieta... a i tez sie wczesnije madrzyles ze moze wala -nie nie wala, jak mowie nie tknieta to znaczy ze wizualnie i trakcyjnie jest ok.

Skoncz juz markos zatruwac ten topic i inne, doczepiles sie czegos i leci juz ktoras strona bo ty nie mozesz zrozumiec o co biega, ale podpowiem ci -wszyscy zrozumieli a czepiasz sie tylko ty. Ja napisalem o paradach bo ktos spytal, chcialem byc pomocny. Choc i pytanie i moja odpowiedz nie byly strikte na temat ale w obrebie tamatu sie trzymaly, wiec skoncz juz te twoje bzdety, albo zakladaj swoje hermetyczne a'la markosowe tematy-osobny o srubkach, osobny o nakretkach, i osobne o skoku gwintu na nich.

Tak na koniec, zeby bylo jasno, nastepnego post'a z odpowiedzia w tym temacie nie bede pisac, bo szkoda mi sie produkowac dla jednostki, skoro moj przekaz wszyscy dawno zrozumieli, tak bywa, selekcja naturalna, slabszym jednostka czasami tlumaczy sie troche dluzej ale i tak czasami trzeba je pozostawic z niewiedza.
Gdzie 1879pmw pyta o sztywnosc scianki?



sprostuję:
nie chodziło mi o rant ochronny bo kazda cywilzowana opona powinna go mieć tylko o bok i nie o wjeżdżanie na krawężniki przy parkowaniu 0,5-3km/h,
a o różne poprzeczne przeszkody na drodze - dziury i wystające studzienki
- przecież ich nie brakuje, a pytam o twardość boku opony bo mój zawias ani felga raczej sie nie poddają
a ładuje 2.8 atm. do wszystkich 4-ech

ważne żeby opona nie "pływała" stad moje pytania...
siwy dymek juz zrozumiał?
Gdzie 1879pmw pyta o sztywnosc scianki?

to byl przekaz podprogowy
..."zależy mi na twardych bokach"... - tak napisałem

jakby kolega siwy_dymek czytał posty to by wiedzial o co pytałem a nie robił nic nie wnoszące do tematu zamieszanie...
to co?ustaliliscie w koncu te optymalne kola do "codziennej" jazdy? ,padl na jakis konkret?
ot chocby pirelli p zero nero. moze byc?
..."zależy mi na twardych bokach"... - tak napisałem



a dokladniej: "zależy mi na twardych bokach, dobrej ochronie felgi i maks przyczepności oraz jak najmniejszym zużyciu "

a pozniej napisales ze zdarza ci sie najechac kraweznik, a kraweznik z reguly jak sie juz najezdza to powoli wiec w zwiazku z ochrona felgi to raczej przemawia tu gumowy rant.

Aha, skoro od poczatku miales na mysli ze twarde boki=dobra ochrona felgi to po co wymieniasz jakby to byly 2 rozne wymagania? maslo maslane...
ustaliliscie w koncu te optymalne kola do "codziennej" jazdy?

Kup dębice navigator a za resztę oblej ze znajomymi nowy zakup
Sam sie bujaj i naucz sie przekladac mysli na tekst, chociaz, nieeee...tak jest ciekawiej
Panowie zachowajcie kulture dyskusji

ciekawe codzienne opony to Yokohama s-drive
Yokohama s-drive



no śmigam na nich i generalnie dają rade, dopóki się zimno nie zrobi.
na jakim profilu?

nie kładzie się w zakrętach?
Ja się podłącze troszkę pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Chciałbym się doradzić jakie kupić oponki na 1/4 mili do mojego civica... Chodzi głównie o wielkość felgi oraz szerokość. Oponki mają być tylko do 1/4.. Lepsze będą r888 185/60/14 czy może margumy o tych parametrach.. Czy całkiem cos innego?
Do Ciebie B16 dobrym rozmiarem bedzie 185 z R888. 195 to za dużo.
195 to za dużo



ja miałem 205 przy seryjnej B18C4 i nie było za dużo ! .... ale chyba 195 byłoby lepsze do w miare seryjnego B16/18
Myślę, że bardzo dużo zależy od sprzęgła.
Może miałeś jakieś zleżałe lub z twardej mieszanki.... Nie wiem - u mnie na na 195 R888 ruszam z odcięcia i "ledwo" niewypadam z VTEC'a. Na ulicy jest lepiej jak nierozgrzana guma, ale np. na po rozgrzaniu na rykach to jest dramat.
ale np. na po rozgrzaniu na rykach to jest dramat.



ryki sie chyba rządza tez swoja nawierzchnia
Zamówiłem R888 195/50-15 to przynajmniej latem dokupię jeszcze dwie i sobie na nich polatam ..
dobra powrót do tematu opony... kilka miesięcy temu była rozmowa... teraz kiedy zrobiło się mokro i cieplej, moje hiperultraśnieżne pirelli się poddały

zdecydowałem że zostaje przy seryjnym rozmiarze... czyli 215/40/17 W
czyli azenis, re 070 odpadają...

opona do codziennego normalnego upalania na suchym, mokrym, w trasie i po mieście, czasem jakaś pojeżdżawka

ktoś jeżdzi na falkenie ze512 i czy wogóle warto to kupować bo na stronie producenta napisane jest "allseason", czy lepiej iść w FK452

...chyba że w cenie falkenów około 300-350zł szt. znajde Yoko S-drive to nawet bym wolał...

rainsporty 1 miałem więc proszę nie polecać ... świetna guma ale tylko na deszcz, na suchym przeciętna
teraz kiedy zrobiło się mokro i cieplej

znowu jest zimno
PMW napisał/a:
teraz kiedy zrobiło się mokro i cieplej
znowu jest zimno




oj wiesz o co mi chodziło czas rozgladać się za letnimi oponami... o ułamki sekund na torze kartingowym czy w ułęży nie zamierzam walczyć... wiec semislick odpada
szukam normalnej, niedrogiej i przyzwoitej opony...

co myślisz o tych ZE512 w tym rozmiarze 215/40/17 87W są RF i mają podobno lepszą mieszankę niż zwykłe np 195/60/15 bez rantu i wzmocnionych boków...

pytam bo mogę je nabyć po taniości 300 zł/szt i są dostępne od ręki
mieszanka prawie napewno nie zmienia sie w tych samych oponach zaleznie od rozmiaru. sztywnosc scianki - owszem. idzie takze za indeksem predkosci i nosnosci.

ze512 to normalna niedroga opona. czy przyzwoita to sie okaze jak ja kupisz.

no chyba, zeby sugerowac sie opinia taka jak ta:
Jeżdziłem na róznych firmowych oponach (ponad 20 lat) ale takiego bezpieczeństwa i komfortu jeszcze nie zaznałem.Jest to opona naprawdę klasy UHP.Sportowo to już się najeżdziłem. Teraz cenię sobie bezpieczeństwo i komfort.I te opony to zapewniaja.Przetestowałem trochę na zakrętach; jadą jak po szynach. Podczas ulewy również rewelacyjnie(popatrzcie na bieżnik).Guma w dotyku aksamitna.O ścieralności- za mało przejachanych km.Ale przy moim stylu jazdy starczy na kilka lat. Współczuję "samobójcom" którzy zachwalają Dębice. też jestem patriotą. ale wolę bezpiecznie jeżdzić na japońskich.

ze512 to normalna niedroga opona. czy przyzwoita to sie okaze jak ja kupisz.



jeżdziłem corollą na takich 6 lat temu pamiętam że je chwaliłem ale na boga nie pamiętam jak sie na nich jeździło
A539 mozna za grosze wyrwac. Chyba nawet cos w tym rozmiarze by sie znalazlo. Oczywiscie bedzie to opona, ktora pare lat lezala (bo nie jest juz produkowana), ale sporo zapasow zostalo. Bardzo dobra na suchym, z fajnymi, twardymi sciankami. Na wode troche slaba tylko.
A539 mozna za grosze wyrwac. Chyba nawet cos w tym rozmiarze by sie znalazlo. Oczywiscie bedzie to opona, ktora pare lat lezala (bo nie jest juz produkowana), ale sporo zapasow zostalo. Bardzo dobra na suchym, z fajnymi, twardymi sciankami. Na wode troche slaba tylko.




no dobra a masz jakiś namiar na nowe opony z 2006-2008?


odnośnie ze512 to przekopałem Internet i znalazłem w 99% pozytywne opinie uzytkowników:
m.in że na suchym rewelacja a na mokrym można się zapomnieć że wogóle padało

no i cena u dystrybutora to 279zł za sztukę więc może i warto
No teraz juz nie mam, bo troche wypadlem z rynku. Ale udalo mi sie rok temu kupic do CTRa 205/45/17 za 900pln z montazem...takze chyba cena byla niezla.