Słuchajcie mam problem, wychodzę z inicjatywą jako sprzedający.
Sprzedałem pewnemu człowiekowi komplet prowadnic zaworowych (8 ssących + 8 wydechowych) oryginalnych Hondowskich.
Miały być do integry DC2, czyli B18C6.
Wyszukując w Hondowskim EPC po VINie jhmdc2310ws004XXX wynalazłem prowadnice o numerach:
ssące: 12204-PR3-305
wydechowe: 12205-PR3-305
Sprzedałem, ale klient mówi, że nie pasują. Zrobiłem kwadratowe a potem trójkątne oczy, powiedziałem - niemożliwe. Nabywca mówi, że zawór nie chce wejść w prowadnice.
No dobra, mogłem się palnąć.
Odpalam EPC.
Szukam jeszcze raz po vinie integry - wychodzi okej. Szukam po vinie B18C4 - to samo. B16A2, B16A1 to samo.
Wniosek: B16A1 B16A2 B18C4 B18C6 ma te same prowadnice zaworowe.
Wyszukiwałem integre po vinie, ale po modelu type-r też - to samo.
Popatrzyłem czy zawory w tych B seriach są takie same - okazuje się że B16A1 B16A2 B18C4 ma to samo, B18C6 ma taki sam jak reszta zawór wydechowy, a ssący jest inny, ale poniekąd różni się tylko średnicą i kształtem talerzyka.
Dodam jeszcze, że uszczelniacze zaworowe B16A1 B16A2 B18C4 B18C6 są takie same. Oczywiscie podział zaworów, prowadnic i uszczelniaczy na ssące i wydechowe.
Pytanie brzmi, gdzie jest błąd, o co chodzi. Zaznaczam, że ja nigdy nie rozbierałem głowicy aż do prowadnic, i nie wiem w jaki sposób zakłada się nowe prowadnice na używane zawory. Może trzeba je w jakiś sposób dotrzeć, gdzie tkwi problem?
B18C6 ma jakieś inne prowadnice?
Napiszcie co zrobić z tym fantem, chcę to załatwić najlepiej jak potrafię (z koszryścią dla nabywcy, jeżeli to ja popełniłem błąd).
pozdro