Słuchajcie mam problem, wychodzę z inicjatywą jako sprzedający.

Sprzedałem pewnemu człowiekowi komplet prowadnic zaworowych (8 ssących + 8 wydechowych) oryginalnych Hondowskich.

Miały być do integry DC2, czyli B18C6.

Wyszukując w Hondowskim EPC po VINie jhmdc2310ws004XXX wynalazłem prowadnice o numerach:

ssące: 12204-PR3-305
wydechowe: 12205-PR3-305

Sprzedałem, ale klient mówi, że nie pasują. Zrobiłem kwadratowe a potem trójkątne oczy, powiedziałem - niemożliwe. Nabywca mówi, że zawór nie chce wejść w prowadnice.

No dobra, mogłem się palnąć.

Odpalam EPC.

Szukam jeszcze raz po vinie integry - wychodzi okej. Szukam po vinie B18C4 - to samo. B16A2, B16A1 to samo.

Wniosek: B16A1 B16A2 B18C4 B18C6 ma te same prowadnice zaworowe.

Wyszukiwałem integre po vinie, ale po modelu type-r też - to samo.

Popatrzyłem czy zawory w tych B seriach są takie same - okazuje się że B16A1 B16A2 B18C4 ma to samo, B18C6 ma taki sam jak reszta zawór wydechowy, a ssący jest inny, ale poniekąd różni się tylko średnicą i kształtem talerzyka.

Dodam jeszcze, że uszczelniacze zaworowe B16A1 B16A2 B18C4 B18C6 są takie same. Oczywiscie podział zaworów, prowadnic i uszczelniaczy na ssące i wydechowe.



Pytanie brzmi, gdzie jest błąd, o co chodzi. Zaznaczam, że ja nigdy nie rozbierałem głowicy aż do prowadnic, i nie wiem w jaki sposób zakłada się nowe prowadnice na używane zawory. Może trzeba je w jakiś sposób dotrzeć, gdzie tkwi problem?

B18C6 ma jakieś inne prowadnice?

Napiszcie co zrobić z tym fantem, chcę to załatwić najlepiej jak potrafię (z koszryścią dla nabywcy, jeżeli to ja popełniłem błąd).

pozdro
Co prawda nie rozbierałem głowicy akurat z B serii ale piersze słyszę, żeby trzeba było docierać prowadnicę zaworową. Prowadnica ma swój nominalny wymiar dla srednicy wewnętrznej(na której jest osadzona) oraz na wewnętrznej, po której "ślizga się" trzonek zaworu. Ciężki temat. Najlepiej jakby klient podał średnicę trzonka zaworu, żeby porównać to z inną B-serią. Wtedy będziesz wiedział czy coś nie tak z jego zaworami czy też coś nie tak z prowadnicami.
prowadnice maja jeden wymiar, zawory maja jeden wymiar (no, powiedzmy, roznia sie troche luzem do prowadnic), niczego sie tam nie dociera.

nie widze innej mozliwosci niz krzywe zawory...
wymiar wewnetrzny prowadnicy-5,37
wymiar trzonka zaworu 5,45

i jak to ma pasowac?

supertech juz jest zamowiony.
cos zle zmierzyles wymiar wewnetrzny. wg manuala:
średnica trzonków zaworów: ssący: 5,475, wydechowy: 5,450
średnica wewnętrzna prowadnicy zaworowej: ssąca i wydechowa: 5,51
to nie bylo mierzone mikrometrem tak wiec dokladnych wartosci nie podam.Ale wymiar wew.prowadnicy zdecydowanie za maly.
nie ma prowadnic do b o takich wymiarach. suwmiarka mierzy wystarczajaco dokladnie, zeby to potwierdzic. supertech ma dokladnie taka sama srednice jak oemowe prowadnice.
oem nie pasuje,supertech pasuje bo sprawdzalem.
Jedynym logicznym rozwiazaniem jest to ze albo byly pomylone nr czesci albo prowadnice.
numery części są poprawne. zakładając że masz właściwe zawory, zawartość torebki była pomylona.
;O widze że temat żyje.

No cóż, żeby wynieść z tego jaja (cieżko wmówić klientowi że to jego wina bo potem się może czkawką przez lata na forach odbijać), zamówiłem już supertechy, które u adresata będa na dniach.

Nie wiem, nie wnikam, moim zdainem to też niemożliwe, eh, żeby dziurka była za ciasna
a jednak jest za ciasna

pomierzysz to zobaczysz,w manualu wszystko jest wiec wystarczy zobaczyc i wszystko jasne.
a może trzonek zaworu jest "sklepany"? sprawdzaleś srednice w innym miejscu?
zniszczone zawory nie wyszlyby z seryjnej prowadnicy..
sryjna prowadnica powinna miec 5,5mm te ktore dostalem mialy 5,38.srednica trzonka zaworu 5,4x i jak to ma pasowac???

prowadnice nie takie i tyle.moze ze zapakowane czy cos.supertech juz sa.
kupujac nowe prowadnice OEM, zawsze dostajesz tkz. surówy, które trzeba poddac obrobce pod wymiar zaworu. W manualu hondy nawet podany jest numer katalogowy rozwiertaka ktory sluzy do zrobienia w prowadnicy odpowiedniego wymiaru.

a po co takie zabiegi? A po to ze wymiar prowadnicy moze sie zmienic po jej wprasowaniu w glowice. Dlatego nowe nie przychodzą gotowe.
nikt nie chcial tego zrobic,na krasnobrodzkiej powiedzieli ze moga sprobowac ale nic nie obiecuja,wiec odpuscilem i kupiem supertechy.
mi Krasnobrodzka robila z 5 razy bez problemu. A jak chce sie samemu to mozna zamowic rozwiertak z hondy i samemu sobie rozwiercic.
znalazlem firme pod wawa która robi prowadnice miedzy innymi takze do hond
podpytalem sie juz kilku osob na pw za co bardzo wdzieczny jestem ale mysle ze takie info przyda sie nie tylko mi
ktory z materiałów jest najlepszy zeby robic bo np supertech robi z brazu co zmniejsza tarcie i odprowadzanie ciepla ma byc lepsze ale zywotność znacznie krótsza ;/ slyszalem ze ok 50tys km
ta firma pod warszawa robi mosieżne albo zeliwne które lepsze i jaka zywotność moga miec?
te oem prowadnice sa zeliwne?
i teraz pytanie o wymiar padly tutaj w temacie wymiary trzonka zaworu i wymiar wewnetrzny prowadnicy ze ssace i wydechowe maja po 5,51 ta firma moze zrobic na wymiar z któregos z materiałów , maja tez gotowe ale podane sa wymiary tylko i niewiem ktory by trzeba wybrac do b18c/c6 ?
podaja taki wymiar : dal wydechowego ø5,5/ø12,08/47,6 dla ssacego : ø5,5/ø12,08/41,7

czy lepiej zamawiac supertechy niz robic w tej firmie ,,JŁ - Juliusz Łukasiewicz'' z grodziska mazowieckiego jest firma moze ktos zna jakies opinie na temat prowadnic z tej firmy ?
info uzupelniajace do tego, co pisalem wczesniej:

supertech postanowil teraz zarobic troche wiecej i ich prowadnice nie sa juz dopasowane do zaworow. trzeba je rozwiercac tak samo jak nowe oemowe. oczywiscie nigdzie poza opakowaniem tej informacji nie ma.... cena jak latwo przewidziec - bez zmian.
Z tą krasnobrodzką to dziwne. W czwartek zawieźliśmy głowicę od ITR i nie widzieli komplikacji w wymianie na OEM i rozwierceniu.