Witam . Pytanie moje dotyczy opon stricte na tor ( próba sprawnościowa itd) Czy jest bardzo duża różnica w zachowaniu się samochodu podczas jazdy po torze (zakręt ,przyśpieszenia,hamowanie itd) na semi-slick'ach np Toyo R888/R1R /-wymieniłem znane mi z szybkiej i prostej dostępności opony/ w stosunku do pełnych slicków (Dunlop,Michelin Matador itd - o mieszance miękkiej,średniej lub twardej - piszcie co polecacie na podstawie swoich doświadczeń). proste pytanie : w co lepiej zainwestować żeby poprawić sobie zabawę na "sobotnim" TrckDay'u ?
bierz R888, szkoda kasy na pełny slick
miedzy slickiem typu Kumho, Michelin, Matador itp. a semi slickiem typu R888 jest b.duza roznica jeden i drugi musisz rozgrzac przed startem. R888 klei dobrze ale tez szybciej puszcza... dobry slick klei niesamowicie i zdecydowanie pozniej puszcza... aha jesli zdecydujesz sie na slicka to nie bierz gładkich wyścigowych tylko nacinane do rajdów. Jesli chodzi o cene to w R15 za R888 to 300zł a slick 600zł wiec musisz sam zdecydowac
wiesz zalezy czy chcesz bardziej amatorsko czy zawodowo...jezeli mialoby byc profi to bierzesz np slicki pirelli o miekkie lub srednie (zalezy od pogody) i popier... ze glowa boli
tego typu opon boje sie pod jednym względem - normalna guma jak puszcza to daej znać o tym (zazwyczaj ofkorz) a słyszałem że slick /semi pewnie tesh) trzyma , trzyma ,trzyma ...ale jak pusci to kaplica - prawda to ?
ja typowo-amatorsko , mam 2 nowe praktycznie matadory i do tego coś bym zapodał na tył jeszcze żeby to miało ręce i nogi.
Chce po prostu pobawić się na TrackDay'u i tyle , dlatego raczej nówki micheliny po 800zł raczej odpadają-pomijam zasadność amatorskiego upalania na takich gumach ,ale budżet mnie trzyma : (

a jeszcze zapytam jak jest z tą sztywnością ścianki w slickach ? bo z tego co się dowiadywałem po forach to semi np. wyżej wspomniane R88888 mają " miekką ściankę , czyli gną się w winklach" , podobnie jest z np "Paradą" - opinia obiektywna ziomków po przekładce opon z kołami na spocie i pogonieniu na nich paru winkli (-w to nie wnikam oczywiście,temat osobny raczej) , a jak wygląda kwestia slicków ?/na chłopski rozum nie powinno mieć to miejsca,chiba/


nie bierz gładkich wyścigowych tylko nacinane do rajdów


ziom a jaka jest między nimi różnica ? z tego co wiem rajdowe można w miarę potrzeb/warunków/ect dociąć - oto Ci chodzi ?
ziom a jaka jest między nimi różnica ? z tego co wiem rajdowe można w miarę potrzeb/warunków/ect dociąć - oto Ci chodzi ?


gładnie wyscigowe sa bez naciec i nadaja sie tylko na tor, tor jest praktycznie zawsze czysty wiec 3maja caly czas...
nacicnane sa wlasnie do OESów, i upalania gdzie mozna napotkac piach, błoto itp. wtedy lepiej sie sprawdzaja na takim "brudzie", naciac oczywiscie mozna ale to ma przewaznie na celu odbrowadzenie wody itp.

tak slick ma twardsza scianke nic np. R888
to prawda slicki sa sztywniejsze konstrukcyjnie ze wzgledu na przeznaczenie.
własciwosci zwykłych opon mozna troche poprawic powiedzmy "mechanicznie". tzn jezeli jedziesz na tor to zakladamy ze nawierzchnia jest lepszej jakosci niz ulica.mozna wtedy zalozyc opony o jeszcze nizszym profilu i nieco podniesc cisnienie w oponach.powinno troche pomoc
mozna wtedy zalozyc opony o jeszcze nizszym profilu i nieco podniesc cisnienie w oponach.powinno troche pomoc


ze co ?

...mam 2 nowe praktycznie matadory i do tego coś bym zapodał na tył jeszcze żeby to miało ręce i nogi....


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak masz juz dwa slicki nie to nie mozesz na tył kupić semi slickow.
Tzn mozesz ale na 95% samochod bedzie sie prowadzil bardzo zle i bedzie Cie co chwila obracac. Chyba, że bedzie jakas super ciasna próba dookola pacholkow i akurat obroty pomoga.
Kiedys musialem w Poznaniu zalozyc na tyl uliczne opony (calkiem niezle) a na przodzie mialem semi slicki. Jazda to byl jakis koszmar - jedyny pozytyw to dobra nauka zeby płynnie jechac. Nie mogle przelozyc semi slickow na tyl - na pewno bylo by duzo lepiej
To ja sie podlacze do tematu i zapytam Was (kivik i ARTX) co myslicie o uzywanych slickach jakie sie dosc czesto pojawiaja na allegro. Warto to brac, czy raczej sie wystrzegac? Nie ukrywam, ze z budzetowego punktu widzenia wyglada to fajnie - zwlaszcza, ze ja musze minimum 17" wiec i cena nowych poraza.
Przeznaczenie to amatorskie trackdaye - Ulez, Biala, Borsk, Lublin etc. Poznania nie przewiduje.
jesli tylko nie sa "przepalone" to smialo. u mnie chlopaki kupili po treningowe Sołowowa jeszcze jak na 17' jezdzili i spisuja sie b.dobrze.
bierz R888, szkoda kasy na pełny slick



a ja popre tą wypowiedz

jak to ma byc amatorka, i zabawa to jaki sens wydawać 2x wiecej; pamietajmy ze takie opony kleja ale i raz dwa znikaja w oczach; wiec to nie jest wydatek raz na 2 lata..

zawsze pozostaje rodzimy markgum nacinany; wzór chyba michelinowy; niekiedy wydaje mi sie ze lepszy od R888; oczywiscie zalezy od warunków
kivik spoko to uprzedziłeś moje następne pytanie , ale zawsze można kupić 4 nowe semi slicki /problem w $ tylko oczywiście jest/ ,a te 2 slicki trzymać , sprzedać lub porostu na następny sezon dokupić 2sztuki /kombinacji jest mnóstwo/.
czyli wniosek jest jeden zgodny jak narazie : 4 opony takie same muszą być !


ps: poruszony został temat rodzinnego ->markgum - słyszałem tak różne opinie o tym że jush sam nie wiem , jedni pokazywali że bieżnik - płatami odpada , inny zachwyca sie ponad wszystko że jest super lepsza opona niż R88888 ... ?!?!?!?
jedni pokazywali że bieżnik - płatami odpada



mi też odszedł ale wysłałem reklamacja i następna zdrowa już była;
nie zawsze jednak mam zaufanie do karkasu na którym jest to robione; trafiłem 1 opone ze była twarda jak dętka w rowerze
a te 2 slicki trzymać , sprzedać


moge odkupic
To ja sie podlacze do tematu i zapytam Was (kivik i ARTX) co myslicie o uzywanych slickach jakie sie dosc czesto pojawiaja na allegro. Warto to brac, czy raczej sie wystrzegac? Nie ukrywam, ze z budzetowego punktu widzenia wyglada to fajnie - zwlaszcza, ze ja musze minimum 17" wiec i cena nowych poraza.
Przeznaczenie to amatorskie trackdaye - Ulez, Biala, Borsk, Lublin etc. Poznania nie przewiduje.


Jak nie sa jakos dramatycznie zniszczone to cena jest atrakcyjna.
Sam nie mialem ale wiele osob na ALTcie mialo i nic sie z nimi nie dzialo.
Chyba warto zaryzykowac.

[ Dodano: 2009-03-19, 16:46 ]
kivik, no to jest problem w moim wypadku - brak doświadczenia a jak pisałem wcześniej bojęsie że sie roz****e na full slickach predzej niż na semi - nie wiem czemu jakoś tak ... Co z semi slicków jest w Polszy dostępne oprócz R888/R1R wartego polecenia ?! Bo rozważam tesh zakup 4 nówek only na TrackDay/....
ps: z dokupeniem używanych full slicków nie ma problemu - jest w Krakowie i okolicach dośc spore zaplecze - nowe używane nie ma problemu.Ceny przystępne raczej są ....

ps: Kivik, ARTX na czym śmigacie na TrackDAy'ach - z ciekawości pytam

ps2:ARTX na SuperOES_Kielce można na takich oponach jechać ? jest wogole możliwość tam ich rozgrzania?
ja bym się jeszcze bał na slickach, że zatrę silnik na winklach bez modyfikacji miski. Już na R888 ciśnienie lubi spaść, co dopiero musi być na silckach...Bierz R888, w stosunku do zwyklych opon jest dużo bardziej przyczepna i jak już wpomniane ogarnie też trochę brudu i wilgotną nawierzchnię
ps2:ARTX na SuperOES_Kielce można na takich oponach jechać ? jest wogole możliwość tam ich rozgrzania?

mozna jezdzic na slicku. rozgrzac sie da na parkingu przy torze lub przy drodze

tak z ciekawosci... takie r888 na ile plus/minus starczy wypadow takich jak teraz ten lublin (29.03)?
jednorazowki czy bardziej np 5 eventow?
czemu sie uparles na full slicka? jak rozumiem masz zamiar jezdzic na trackday`ach dla funu, chyba nie walczysz nigdzie o zlote kalesony?

Furia a gdzie jest taka co zje na raz? na kielcach sie pojezdzi dluzej?
lotniko ułęż może zjeść opony na 2 trackday`e
no ale tam jest specyficzna nawierzchnia /ja w 100km zjechałem prawie 3mm bierznika w swoich Falkenach/, jak takie opony typu R888/R1R sie na Kielcach,Lublinie,Poznaniu sprawują ... ?

czemu sie uparles na full slicka? jak rozumiem masz zamiar jezdzic na trackday`ach dla funu, chyba nie walczysz nigdzie o zlote kalesony?



ziom na nic sie nie uparłem , zanim zakupie coś wolę sie zapytac 2x niż potem żałować ... TrackDay = just 4 fun nic pozatym , chodzi o trakcje , zakręty i miła zabawe ot co .
no to tak jak napisal Arv... uwazaj na cisnienie oleju podczas odpowiedniej trakcji w zakrętach

ps: Kivik, ARTX na czym śmigacie na TrackDAy'ach - z ciekawości pytam


R888

z semi slickow to jezdzilem na potenzach RE540, obecnie mam 888 bo latwiej kupic.
mam tez slicki avona i yokohamy A005
jeśli jesteśmy przy semi to co powiecie o paradzie? [nie tej z berlina ]
np Parada vs. R888 ?
nie tyle porównanie do er ósemek bo te nie były w kręgu moich zainteresowań, chciałem zapytać jak z ich zużyciem na trackdayach i jeździe na codzień, opony co prawda już dawno kupione, leżą i czekają, ale mimo wszystko chciałem się dowiedzieć, ponieważ najwięcej zawsze mają do powiedzenia na temat parad Ci, którzy na nich nie jeździli
najwięcej zawsze mają do powiedzenia na temat parad Ci, którzy na nich nie jeździli



zawsze tak było jest i bedzie ...
a co z markgumami n-rally, warto sie nimi zainteresowac, bo po necie rozne opninie o nich kraza, pewnie wiekszosc od ludzi ktorzy ich nawet na oczy nie widzieli
ja jezdzilem na markgumach n-rally

1 - tak, bieznik sie rzeczywiscie czasem odkleja - tak przyjmuja to na reklamacje. Ale co Ci po reklamacji, jak Ci sie odklei na poczatku imprezy i masz caly dzien upalania w plecy?

2 - sa mega mega ciezkie, duzo sie traci na przyspieszeniu

3 - maja mega miekkie scianki

4 - IMO nadaja sie glownie jako deszczowka (przy twardosci 1) dociete naprawde robia robote. No i powyzsze wady nie maja w deszczu takiego wielkiego znaczenia.
race, tak jak Ci mówiłem sprzedaj swoje slicki (torowe), bo ich na pewno nie wykorzystasz, a później zastanów się nad semi-slickami albo jednak może urwiesz gdzieś jakiegoś slicka, chłopaki napisali ich wady i zalety potwierdzone doświadczeniem a nie tylko teorią jak w moim przypadku:)
a co z markgumami n-rally


sajfer napisal idealnie
czyli jak sie ma 2. komplet to daja rade hehe
dzieki za pelna odp.
Witam a o oponacha Fedima ktos slyszal, odklejaja sie tak czesto czy lepsze? Pozdrawiam