Mam pytanie odnosnie regulacji zaworow. slyszalem ze w b18c4 powinno sie regulowac zawory co 40tys km. to prawda jak tak jak sie do tego zabrac ???? z gory dzieki za info
tak co 40k km


jesli jeszcze tego nie robiles to bym sie do tego nie zabieral,mozna tylko spiepszyc.
dal bym to komus kto by to zrobil dobrze tylko potrzebowal bym jakies info
kazdy lepszy mechanik,podasz mu jakie maja byc odpowiednie luzy i ci ustawi.
regulacja jest stosunkowo prosta, nie wiem co tam mozna spieprzyc jak ma sie szczelinomierz, troche narzedzi i pojecie co robic.
Pojecie.... czesto bywa pojęciem wzglednym, wiedza czysto teoreyczna nie zawsze przekłada sie na praktyczna.
czy tak samo dotyczy silnika B18C6, regulacja co 40tys.km ?
pojecie co robic.



jesli ktos pyta jak to zrobic to raczej nie ma pojecia jak do tego sie zabrac.

Ja w b16a2 sprawdzam luzy zaworowe co drugą wymianę oleju tj co 20000 km
wiec jesli juz ktos chce zabrac sie za regulacje zaworow powinien pamietac aby dokonywac tego na zimnym silniku.

Ssacy: 0,15 - 0,19 mm
Wydechowy: 0,17 - 0,21 mm

Ustawic tlok pierwszego cylindra w górnym martwym
polorzeniu TDC. Znak “UP” na kole pasowym powinien byc
w górze, a znaki TDC winny pokrywac sie ze znakami na tylnej
pokrywie. Znaki TDC (malowane na bialo) na kole
pasowym walu korbowego powinny sie zgrywac ze znakami
na dolnej pokrywie paska rozrzadu.

Regulacja zaworów pierwszego cylindra.

Poluzowac nakretke kontrujaca i obracac sruba regulacyjna,
szczelinomierz powinien przesowac sie z lekkim oporem


Dokrecic nakretke kontrujaca i sprawdzic ponownie luz zaworowy
Powtórzyc regulacje w razie potrzeby

Przekrecic walem korbowy o 180° przeciwnie do ruchu zegara
(walek rozrzadu obróci sie o 90°). Znak “UP” winien znajdowac
sie po stronie wydechu.
Wyregulowac zawory trzeciego cylindra

Przekrecic wal korbowy o 180° przeciwnie do ruchu zegara,
aby ustawiç 4 tlok w TDC. Znaki ”UP” powinny byc na
samym dole. Wyregulowaç zawory czwartego cylindra

Przekrecic wal korbowy o 180° przeciwnie do ruchu zegara,
aby ustawic 2 tlok w TDC. Znak “UP” winien byc po stronie
ssacej.
Wyregulowac zawory drugiego cylindra

potrzebne przyrzady
-szczelinomierz
-klucz do reg.luzow zaworowych,ale mozna poradzic sobie bez niego
msk69, o taka wlasnie odpowiedz mi chodzilo dzieki wielkie za info