Ma ktoś może jakąś tabelkę albo dane dotyczące długości poszczególnych przełożeć w tych skrzyniach + długość FD.

Z Góry Dzięki
ztcw skrzynia z ek9 ma dluzsze glowne, 1/2/3 sa takie same jak w s80, 4/5 dluzsze w s80
jesli zmiana skrzyni w wolnossacym b16a2, to tylko na s80, albo aftermarketowy gearset + szpera.
b16b ma FD 4.4 a s80 ma FD 4.785 i reszta jak markos napisal
a.. mozna jeszcze do skrzyni z ek4 kupic jakies krotkie fd i szpere. tez bedzie git skrzynka
a.. mozna jeszcze do skrzyni z ek4 kupic jakies krotkie fd i szpere. tez bedzie git skrzynka



Znacie jakieś fajne KITy?
PiC robi. carbonetics. gearspeed. fciul tego jest.
a jak wygląda cenowo dołozenie szpery i krótszego fd do wsadzenia seryjnej s80? przyjmujac ze S80 można miec za ok. 3 tys...
drozej niz s80. tyle ze s80 trudno kupic.
ale w s80 szpera ma chyba lajtowe "spiecie" ?

aftermarkety są mocniejsze...
azali prawda to
ale w s80 szpera ma chyba lajtowe "spiecie" ?

aftermarkety są mocniejsze...



Podejrzewam, że są mocniejsze. Inne sprawa jak masz zaufanie do swojej skrzyni i kupisz aftermarket FD ze szperą wszystko będzie ok. Kupowanie S80 może okazać się tez drogą imprezą jeżeli okaże się, że do wymiany są synchra albo biegi.
a jak wygląda cenowo dołozenie szpery i krótszego fd do wsadzenia seryjnej s80?

a po co robic to w s80, skoro po dolozeniu innego fd i szpery taka sama skrzynie zlozysz ze swojej?
no własnie o to mi chodziło... jak wygląda cenowo wsadzenie krótszego fd i szpery do mojej skrzyni, a wsadzenie seryjnej skrzyni od itr zamiast mojej... moze nie precyzyjnie się wyraziłem...

btw. długość biegów mierzy się przez przemnożenie poszczególnego biegu przez fd ?
da
a jak wygląda cenowo dołozenie szpery i krótszego fd do wsadzenia seryjnej s80? przyjmujac ze S80 można miec za ok. 3 tys...


nowe LSD + FD 4.785 wychodzi ok 2200pln + robota

s80 nie kupisz za 3k, przynajmniej sprawnej w 100%
EDM ITR ma takie same przełożenia?

S80 (JDM Integra Type R 1998 2001)
1st gear Ratio 3.23
2nd gear Ratio 2.105
3rd gear Ratio 1.458
4th gear Ratio 1.034
5th gear Ratio 0.787
Final Drive Ratio 4.785

i przy okazji, która z tych skrzyń to Y21 z EDM EK4 ??
http://www.hondatech.com....thread.php?t=28
zestawienie skrzyn i przelozen:

http://www.jsamotors.com/...echcenter1a.htm
nadal nic mi to nie wyjaśniło...

potrzebuje europejskie przełożenia skrzyń Y21 i S80...
s80 jdm 98 spec = s80 eudm

w twojej skrzyni bez radykalnego skrocenia fd efektu nie bedzie. poprostu nie bedzie.
ale ja się nie pytam o efekt tylko o gear ratios mojej skrzyni... w cyferkach...
jakby ci to powiedziec... wszyscy mamy tego samego gugla
tylko, że wszędzie są y21 jdm spec z ek9 i SiR'a...
no a SiR powinien miec takie same jak edm.
na hondapl.org nie ma specsów?
hondapl dawno nie dziala...
SiR ma taki sam spec jak EK9 więc to chyba jednak nie to...

S4C/Y21 USDM B16A2, B16A3; JDM SiR2, JDM SiR2 w/LSD 3.230 2.105 1.458 1.107 0.848 3.000 4.400
Y80/S80 JDM B16B w/LSD; JDM B18C 96-spec R w/LSD 3.230 2.105 1.458 1.107 0.848 3.000 4.400
sie mowi trudno
czyli nie ma możliwości porównania przełożeń skrzyni vti z krótkim fd do seryjnej s80?

bo nie wiem czy szukać skrzyni z itr i ewentualnie dać 4 bieg z vti czy rzeźbić swoją skrzynię dokładając lsd i fd... tu chociaz mam pewność, że skrzynia jest w dobrym stanie...
S4C byla w EK4 '98. Główne to 4.26
Y21 byla np w EG6, główne chyba tez 4.26.

Troche Cie nie rozumiem. Jak to nie mozesz porównać skrzyń.
Jak masz skrzynie z EK4 to wszyscy co sprawdzali maja 4.26 mimo ze przez wiele lat każdy myslał ze ma 4.4
Skrzynia z ITRa ma 4.78.
I teraz fajne kombinacje to:
Do skrzyni z ITRa dokładasz 4 i 5 z civica i zmieniasz LSD na fajniejszy.
Do skrzyni z civica kupujesz głowne i jedynke z ITRa (lub z innej firmy) i dokladasz LSD.
Ja mam skrzynie S4C i glowne ATSa - 4.92. Na tor jest fajnie, na miasto tez. Na dlugie trasy bardzo meczace. Jak jezdzisz sporo w trasy i wkurza Cie jechanie 120-130 to zestaw 4.78 + 4 i 5 civic jest super. Jak nei przeszkadza Ci w trasie jechanie caly czas na 6-6.5rpm majac okolo 160km/h ( o ile dobrze pamietam) to kupuj 4.92.
Do 4.92 trzeba miec dobre opony bo zasadniczo nie problem zapiszczec na 3 biegu.
W miescie odczuwasz jakbys mial dobre 2.0L pod maska a nie 1.6L.
Podaj mi maila do siebie to Ci wysle kalkulator skrzyni biegow. Sa tam wpisane rozne kombinacje skrzyn i predkosci jakie masz na poszczegolnych biegach przy roznych obrotach.
myślałeś o tym?
http://fatboyraceworks.com/gears/
ja mam taka wersje w excel'u. wiec pokazuje wiecej cyferek.
czyli nie ma możliwości porównania przełożeń skrzyni vti z krótkim fd do seryjnej s80?


jak to nie ma?? zakladajac do skrzyni Y21/S4C FD z S80 czyli 4,785 bedziesz mial takie same przelozenia 1,2,3 jak oryginalnie w S80 bo biegi sa te same, jedynie 4 i 5bieg bedziesz mial krotszy niz w S80.

albo piątkę z LSa
piątki z LS'a są dobre, bo są długie i tanie
czyli reasumując, bo ja ciężko przyswajam wiedzę...

dokładając do mojej skrzyni sam FD z ITR mam 1, 2 i 3 jak w ITR, a 4 i 5 jeszcze krótszą ??

czyli fajnym rozwiązaniem byłoby kupno FD z s80 i 5 z Integry LS + dołożenie jakiejś aftermarketowej szpery ?

i teraz pytanie... jakie % spięcie ma seryjne LSD z S80 ?

i czy orientuje się ktoś jaki jest koszt nowego FD z ITR ?

nowe LSD + FD 4.785 wychodzi ok 2200pln + robota


ale nowe hondowskie LSD czy jakiś aftrermarket?
A kurwa czyje? Emresz - nie pal tyle na sniadanie
może ja jednak zajmę się modelarstwem...

generalnie chciałbym się dowiedzieć czy warto dołożyć trochę i kupić LSD z wiekszym spięciem (np. Quaife) czy to z ITR'a wystarczy...

nie bijcie...
zalezy do czego chcesz samochodu uzywac. na ulice seryjna szpera styka.
no to ja już chyba wiem co chcę... przy okazji zrobi się sprzęgło i zamach... więc mam nadzieję, że na wiosne bedzie to dużo fajniej jeździć... dzięki za łopatologiczne wytlumaczenie wszystkiego...
5 z vti to ciężki kawałek chleba nawet na miasto wiec jak już rozbierasz skrzynie to bierz ls-a
Nie wszystkie s80 mają główne 4,785 tylko dopiero to pe 98 roku wcześniej miały 4.4
Miałem skrzynie JDM ITR s80 z przed 98 i główne było 4.4
w europie wszystkie. w japonii tylko po 98 roku.
dokładając do mojej skrzyni sam FD z ITR mam 1, 2 i 3 jak w ITR, a 4 i 5 jeszcze krótszą ??


dokladnie tak


..to jest torsen a nie szpera płytkowa i działa na innej zasadzie, ona sie zalancza tylko gdy kolo traci uślizg/jest w powietrzu i wtedy moment jest przekazywany na drugie koło


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoja wypowiedz ale chyba jest odwrotnie.
Np Quaife nie działa wlasnie jak jest koło w gorze. Torseny potrzebuja choć minimalnej przyczepności w kole o mniejszej przyczepności.
Dodatkowo, torseny naczynają przekazywać moment na koło o mniejszej przyczepności juz w momencie nawet minimalnej różnicy prędkości obrotowej pomiędzy dwoma kołami.
racja, ze jak kolo jest w powietrzu to nie dziala chcialem napisac, ze jak sa roznice predkosci na kołach to wtedy sie dopiero zalancza.

LOL, pewnie, że masz racje - źle napisałem