vtec Performance Bar


Panie a do czego to sluzy i co to daje?
z tego co sie dowiedziałem jest to stabilizator przednich wahaczy taka wygięta rurka
z tego co widze to jest to montowane do sanek i nadal nie moge pojac co ma za zadanie...
hmmm szczerze albo mi się wydaje albo nie buja sie tak bardzo na zakrętach jak wcześniej no ale to w końcu seryjna cześć od sir'a może ktoś tu będzie mądry i powie mi co to jest bo ja to kupiłem przypadkiem
Mnie to wygląda na zwykłą seryjną rozpórkę.
Mnie to wygląda na zwykłą seryjną rozpórkę.


rozporka na sanki? bez sensu
z tego co widze to jest to montowane do sanek i nadal nie moge pojac co ma za zadanie...



To jest seryjna, przednia dolna rozpórka z ITR DC2.
ma sens, spina przedni wózek, co w tym dziwnego?
Jak każda rozpórka nie
ma sens, spina przedni wózek, co w tym dziwnego?


wozek to nie karoseria i on akurat nie "pracuje" tak jak karoseria wiec dziwi mnie po co taka rozpoprke kupwoac skoro ona tak naprawde nie pelni zadnego zadania i nie przekonacie mnie, ze jest inaczej
pozatym to jest kpl. nie wyczuwalne

felga b. fajna
wozek to nie karoseria i on akurat nie "pracuje"

no tak.. w koncu wisza na nim tylko 2 dolne wachacze, ktore przenosza najwieksza czesc obciazen przy zakretach, przyspieszaniu i hamowaniu

h-brace pewnie tez nic nie daje, bo przeciez montuje sie go tylko do sanek, ktore nie pracuja
kupiłem bo była dostępna dużo rzeczy kupuje sie czasem dla polepszenia swojego własnej psychiki

ARTX nie miałbyś jakiś kubełków w takiej cenie jak kiedyś
no i? uwazasz, ze sanki w jakis sposob pracuja? bo ja dalej twierdze ze one nawet drgną, przeciez rozbierales auto wiec powinienes wiedziec jak sa zrobione... one maja za zadanie przy ewentualnym dzwonie w zawias aby pierw rozwalil sie wachacz, pozniej wlasnie sanki a nie cala karoseria aby sie przestawila. wiec nie wciskaj mi, ze one w jakis sposob pracuja jak karoseria


No yyyy eeee nichuja nie pracują - same w sobie są jakby rozpórką.
sa z tytanu wzmacnianego betonem i sraka godzilli, ze odleglosc miedzy punktami zawieszenia wachaczy nie zmienia sie pod zadnym obciazeniem? bez kitu ciekawostka.
Nie ale jest sama w sobie wdupiemajacaobciażenie a z jednej strony spina ją buda, z drugiej magiel i nie wiem gdzie miała by pracować
sugerujesz, ze na odleglosci (w pionie) buda/wachacz nie nastepuja zadne przemieszczenia w stosunku do stanu spoczynkowego, tak?

czyli.. bez sensu i dodatkowy balast? to po co przykrecali to w fabryce tylko do integry tajper? dla picu?
Nie ale jest sama w sobie wdupiemajacaobciażenie a z jednej strony spina ją buda, z drugiej magiel i nie wiem gdzie miała by pracować


jedyny ziom ktory dobrze kuma czacze


no to ja sie pytam po co jest ta rozporka. po to samo co rozporki ultrarejsing, czyli do ratowania budy przed nadmiernym pognieceniem przy strzale?
sugerujesz, ze na odleglosci (w pionie) buda/wachacz nie nastepuja zadne przemieszczenia w stosunku do stanu spoczynkowego, tak?



Tak sugeruje. Myśle, że nie wiecej niż wygina sie sruba co mocuje wahacz do budy znaczy sanek. Markos - pytaje jest tendecyjne - trzymałeś kiedyś w rękach sanki?

EDIT: tfu....
Markos - pytaje jest tendecyjne - trzymałeś kiedyś w rękach sanki?


no wlasnie
trzymałeś kiedyś w rękach sanki?

tak. z jajka i z integry. sa takie same, tylko te z jajka nie maja rozporki. maja za to miejsce na jej zamontowanie. takie do zjezdzania po sniegu tez trzymalem.

ponawiam pytanie - po co integra type r MA, a zadne jajko NIE MA tej rozporki mimo, ze sanki sa takie same i jajko ma miejsce na jej przykrecenie? czy cos co w epc nazywa sie "performance bar" ma za zadanie tylko dowazyc przod?
tak. z jajka i z integry. sa takie same, tylko te z jajka nie maja rozporki. maja za to miejsce na jej zamontowanie. takie do zjezdzania po sniegu tez trzymalem.



Jakie wrażenie wywarły na tobie te sanki na których się nie jeździ po śniegu?
takie samo jak patrze na bude swojego samochodu, w koncu kupa ciezkawej blachy roznej grubosci zgrzewana tu i tam, wyglada na mocna. potrafi sie jednak troche wyginac..
Jak dla mnie buda civica jest z papieru, a sanki już nie.
dyskusja bez sensu. miejsce na rozporke jest, a tylko integra dostala ja z fabryki. integra to takie specyficzne auto, w ktorym malo ktory element jest bez sensu... ufam, ze ta rozporka nie znalazla sie tam przypadkiem. z mojej strony tyle.

aha - to, ze cos wyglada na mocne wcale nie musi znaczyc, ze w ogole nie pracuje.
Nie musi

Ale dla mnie jeżeli nie można udowodnić w cokolwiek miarodajny sposób, że coś jest przydatne to mam to dupie.
w jaki miarodajny sposob okreslasz dzialanie innych rozporek? mierzysz laserowym miernikiem o ile schodza sie kielichy jak lecisz 150 w zakrecie, czy raczej bierzesz je do reki, patrzysz jak i z czego sa zrobione i po obejrzeniu wiesz juz mniej wiecej czy beda dzialac?
Skrzypieniem plastików.
moim zdaniem sanki, tak samo, jak cały samochód podczas ostrej jazdy wyginają i skręcają się na wszystkie strony. To, że coś wyglada na mocne to nie znaczy, ze nie pracuje. Walter chodź tu i wytłumacz bardziej naukowo
Ona ma prawo usztywnic bude... jeżeli ktoś jeździ jak szatan, tak, że aż szyby na winklach pękają , czy działa, czy nie, jakby to było trendy i tak by połowa przynajmniej pozakładała
Ale pierdolicie naprawdę
Czy tankowce nie są masywne ??
a jednak potrafią sie zniszczyć na głupiej mieliźnie czy skałce

A na chuja są tylne dolne rozpórki ?? wszyscy je maja a tylna belka jest zintegrowana z budą i jest prawie prosta więc na maksa sztywna jednak rozpórki są i jakie ładne niebieskie czy czerwone takie hamerykańskie.

Inaczej przedni wózek, nie jest prosty tylko te elementy mocujące wahacze są wysunięte do przodu i ten vtec bar ma za zadanie je spiąć. Ile daje to już inna sprawa możliwe że nie dużo.
A na chuja są tylne dolne rozpórki ?

no tego to akurat nie wiemy.. wiadomo po co jest asr, ale rola tylnej dolnej rozporki nie zostala do dzis dnia wyjasniona
A na chuja są tylne dolne rozpórki ?
no tego to akurat nie wiemy.. wiadomo po co jest asr, ale rola tylnej dolnej rozporki nie zostala do dzis dnia wyjasniona



bo FWD by sie poprawnie prowadziło, dobrze jest jak tylna czesc budy jest sztywna i po to sa górne, dolne tylne i te na końcu (patrz DC2, EK9) łączące podłużnice
Walter dobrze zaczal.
Rozporka jest jak najbardziej przydatna. Najlepszym miejscem gdzie rozporka przednia powinna byc zamontowana sa punkty mocujace dolne wachacze (zaznaczona na czerwono).



Jak widac na zalaczonym profesjonalnym rysunku rozporka ma na celu "zamkniecie" sanek. Podczas pokonywania zakretow sily dzialajace na sanki zaznaczylem na zielono. Oczywiscie sa rozporki aftermarketowe - ktore ida pod ukladem wydechowym i silnikiem. Sa one starasznie nisko w stosunku do ziemi przez co wyeliminowane przez fabryke. Jedynym rozsadnym rozwiazaniem (z punktu widzenia fabryki i uzytkowania na codzien przez miliony kierowcow na calym swiecie) byl wlasnie ten punkt w ktorym jest zamontowana rozporka w itr. Nie spina tak mocno jak gdyby byla zamocowana w miejscu mocowan dolnych wachaczy ale jest zamontowana w najblizszym mozliwym do zaakceptowania przez fabryke miejscu (rozporka niebieska)
kur... normalnie jesteś mistrzem
Taka ciekawostka, może ktoś nie widział:

http://jhpusa.com/store/p...&idproduct=1941
mnostwo jest rozporek montowanych w to miejsce i wszystkie kompletnie nie nadaja sie na nasze drogi
No właśnie, a jak ten Benen jest montowany?
tak jak kazda dolna rozporka - na mocowania wachaczy
A to chuj - myślałem, że to jakiś lepszejszy patent.
jestes pewien ze do mocowan wahaczy? wydaje mi sie ze jakos na płasko może byc mocowany w miejsce podobne do tej hondowej.
na 300% od dolu, na sruby wachaczy, nie moge teraz foty znalezc
a oka.
A ma ktoś fotki sanek z dobrą rozpórką i z kiepską bądź mocowaną w tym złym miejscu?
ta w złym miejscu jest mocowana miedzy wahaczami i biegnie pod wózkiem - jest bardzo nisko i mozna jebnać nią o wszystko dosłownie.
i takie wlasnie sa wszystkie dolne rozporki na przod. jedyna logiczna to ta seryjna np. z integry. ta, co to niby ma nic nie dawac.
W civicu VTi tez jest seryjnie taka rozporka na sankach. Moze sie komus fotka przyda. Z moich wczorajszych prac:)