Auto sprowadziłem dla siebie z Niemiec w lutym 2007 roku, miało w Niemczech 2 właścicieli: pierwszy; rocznik ‘33, drugi ’68. Do 2000 roku prowadzona była książka serwisowa z ostatnim wpisem 70tkm. Posiadam wszystkie dokumenty. W momencie sprowadzenia na liczniku było 154tkm. Obecny przebieg to 196tkm. Colt od początku u mnie garażowany, służył jak drugi, a ostatnio trzeci, weekendowy pojazd.
Auto miało fabrycznie AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW (do sprawdzenia chociażby po nr VIN), na której przejechało 177tkm, więc silnik jest w doskonałej kondycji, kompresja wynosi ponad 14 atmosfer, między wymianami co 10tkm nie zużywa grama oleju. Zalany olejem Mobil Formula S 10W40. Nigdy nie widział gazu i mam nadzieję, że to go nie spotka. Przy 177tkm wymieniłem skrzynię na manualną, z Colta GTi, o skróconym przełożeniu głównym.
Jest to wersja GLXi, więc na ten rok produkcji najbogatsza, standard wyposażenia obejmuje:
- elektrycznie sterowane szyby z funkcją AUTO u kierowcy i blokadą szyby pasażera
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- wspomaganie i regulację kierownicy
- centralny zamek z autoalarmem
- fabryczny podłokietnik
- obrotomierz
- regulację wysokości fotela kierowcy
- regulację wysokości pasów przednich
- regulację podświetlenia deski rozdzielczej
- regulację wysokości świateł
- regulację prędkości przednich i tylnych wycieraczek w trybie czasowym
- cupholder (podstawka na napoje)
- fabryczne welurowe fotele i kanapa, zostały wymienione na sportowe z Colta GTi
Auto kupiłem w stanie absolutnie seryjnym, włożyłem w niego ogrom serca, pracy i pieniędzy, robiłem go dla siebie i przez ponad 3 lata konsekwentnie modyfikowałem, dzięki czemu niejednokrotnie na wielu portalach internetowych był okrzykiwany najlepszym Coltem w Polsce.
Lista przeprowadzonych przeze mnie modyfikacji:
UKŁAD DOLOTOWY:
- przepustnica z 4G93 DOHC GTi
- kolektor dolotowy z 4G93 DOHC GTi
- stożkowy filtr powietrza AOMA
- dolot ze stali nierdzewnej na kolankach Jacky
UKŁAD WYDECHOWY:
- pełny przelot 2 cale
- tłumik końcowy A'PEXi N1 replica, opalany
ELEKTRONIKA:
-autoalarm z czujnikiem wstrząsowym, czujnikami otwartych drzwi i klapy bagażnika i sterowaniem oświetlenia wnętrza
UKŁAD NAPĘDOWY:
- skrzynia biegów z Colta GTi, o krótkim przełożeniu głównym (4,589 zamiast 4,018)
- short shifter
- sprzęgło AISIN 215mm z GTi
- koło zamachowe z GTi
- oryginalnie była automatyczna 4 biegowa skrzynia z trybami POWER i ECO
ZAWIESZENIE:
PRZÓD:
- amortyzatory MTS Technik, dostosowane do obniżenia -60mm, dedykowane do GTi (ściągane z Niemiec)
- sprężyny H&R -40mm, dedykowane do GTi
- rozpórka górna PROSPORT
TYŁ:
- amortyzatory Kayaba
- sprężyny H&R -30mm
UKŁAD HAMULCOWY:
- klocki Kashiyama
BODY-KIT:
- spoiler OEM z wersji GTi
- progi OEM po 2 latach poszukiwań ściągnięte z UK, prawdziwy unikat
- dokładka przednia z Civika 6g , profesjonalnie wymodelowana do zderzaka Colta przez firmę „Klinika Plastików”
- czarna maska z laminatu by autoR (6kg)
- smoked eses (czarne lampy przednie)
- yellow fog lights (żółte halogeny)
- białe boczne kierunkowskazy
- owiewki szyb bocznych OEM (ściągnięte z Australii)
- felgi aluminiowe 15" ROTA Circuit 8 Sports Bronze
- opony kierunkowe Kleber Hydraxer 195/50
- sunstrip (pasek przeciwsłoneczny)
- pomalowane na złoto zaciski i bębny hamulcowe
ŚRODEK:
- włoska, skórzana kierownica sportowa O.B.A. (32cm)
- fotele sportowe z wersji GTi
- kanapa tylna z GTi
- nakładki na pedały SPARCO
- gałka zmiany biegów RALLIART
CAR-AUDIO:
- radio CD JVC
- 4 głośniki Pioneer
Coltem po modyfikacjach odwiedziłem hamownię, legitymuje się mocą 122KM i 149Nm z czego 140Nm dostępne już przy 2000 (seria 113KM i 137Nm). Oczywiście posiadam wykres.
Przyspieszenie do 100km/h mierzone G-Techem to 8,1-8,2 sek (seria 9,8).
Przez 3 lata użytkowania, z rzeczy eksploatacyjnych w aucie wymieniłem:
- komplet amortyzatorów tuż po zakupie (Kayaba) oraz niedawno przednie na MTS Technik GTi - marzec 2010
- świece zapłonowe tuż po zakupie (NIPPON-DENSO, fabryczne) i drugi raz przy 184tkm znów na takie same
- kable zapłonowe tuż po zakupie (NGK)
- przy 184tkm kompletny rozrząd: pasek MITSUBOSHI, pompa wody GMB, rolka napinacza KOYO - styczeń 2009
- akumulator (Centra, 55Ah) - marzec 2009
- klocki hamulcowe przednie (Kashiyama) - sierpień 2008
- łączniki stabilizatora przedniego (Yamato) czerwiec 2007
- przeguby zewnętrze przy okazji zmiany skrzyni - październik 2008
- końcówki drążków kierowniczych (555) - luty 2009
- manszety drążków kierowniczych - luty 2009
- kondensatory w ECU - listopad 2008
- uszczelka pod pokrywą zaworów i przy okazji ich regulacja - maj 2008
- regulacja zapłonu na fabryczne 5' - lipiec 2009
- co 10tkm wymiana oleju na Mobil Formula S z filtrem Nipparts
Pomijam takie oczywistości jak wymiana filtra powietrza, płynu spryskiwaczy, wycieraczek itp.
Auto mechanicznie bez zastrzeżeń. Nie jestem z tych co przygotowują pod sprzedaż itd., więc silnik jest 'eksploatacyjnie' brudny. Pracuje równo, pięknie wkręca się na obroty, nie kopci, nie bierze oleju.
W mieście spala 7-7,5 litra przy normalnej jeździe, w trasie 5,5-6 przy jeździe do 120km/h.
Zawieszenie pracuje bez zastrzeżeń, nie jest wybite.
Wnętrze auta w stanie bardzo dobrym, nigdy w nim nie paliłem ani nie pozwalałem na to pasażerom, choć w tylnej kanapie jest wypalona dziurka.
Jak to 15. letni samochód, auto ma też wady. Przede wszystkim jest do poprawek lakierniczych. Po ostatniej zimie na nadkolach pojawiła się korozja, to samo dotyczy drzwi pasażera, które są zarysowane przez całą długość (widać na zdjęciach). Na Colcie jest trochę mniejszych i większych wgniotek i zarysowań, niewidocznych na zdjęciach - to przede wszystkim wynik parkowania pod hipermarketami jak i zapewne zazdrości sąsiadów.
Podana cena 4999zł dotyczy auta jak stoi.
Istnieje możliwość sprzedaży na oryginalnych stalówkach 13, z seryjną kierownicą, seryjnym dolotem, seryjnym wydechem, bez rozpórki i owiewek za odpowiednio niższą kwotę.
Oczywiście ceny do negocjacji . Auto do obejrzenia w Lublinie.
Colta sprzedaję bo PILNIE potrzeba mi gotówki. NIE INTERESUJE MNIE ZAMIANA.
KONTAKT:
506 422 862
zdjęcia:
![](http://img688.imageshack.us/img688/8428/mg6657.jpg)
![](http://img693.imageshack.us/img693/9708/mg6659.jpg)
![](http://img245.imageshack.us/img245/7826/mg6664.jpg)
![](http://img140.imageshack.us/img140/1193/mg6662.jpg)
![](http://img685.imageshack.us/img685/5508/mg6661.jpg)
![](http://img28.imageshack.us/img28/3323/mg6668.jpg)
![](http://img43.imageshack.us/img43/5070/mg6670.jpg)
![](http://img219.imageshack.us/img219/7392/mg6685.jpg)
![](http://img532.imageshack.us/img532/4323/mg6681.jpg)
[ Dodano: 2010-05-11, 22:58 ]