Dzień dobry. A oto historia z życia wzięta:

Wczoraj z rolowanego po zakrętach zeżarła mnie Calibra 16V :wstyd:
Co prawda z zatrzymanego uciekłem jej mimo zabitego sprzęgła, ale i tak czuję się przegrany. Opel na zakrętach skręcał o wiele lepiej, gdy ja już walczyłem ostro z autem, gość spokojnie przyspieszał Mało tego lepiej również hamował, przy hamowaniu z większej prędkości skuteczność hamulców była bliska 0.
Reasumując na 3 bardzo ostrych zakrętach (odcinek około 1km), dostałem od pseudo sportowego auta z zawieszeniem z rodzinnej vectry, jakieś 3 długości. Dodam tylko, że gość startował za mną jakieś 1,5 - 2 długości.
Rozmawiałem później z gostkiem i oglądałem jego auto... to była seria

Przy ostrym hamowaniu mam wielkie problemy aby utrzymać się na swoim pasie. Mam wręcz wrażenie, że tył chce wyprzedzić przód :kwasny:

Założyłem ten topic aby wysłuchać Waszych rad. Co zrobić, jaki setup zawias/hamulce zastosować, aby tego typu historie już się więcej nie powtarzały

Zależy mi na na jakości za rozsądną cenę więc Taroxy odpadają

Oto stan dzisiejszy:
Zawias typowy dla ED6
Na przodzie ES oprócz gum na gniazdach amortyzatora. Tył tuleje metalowo gumowe w dobrym stanie. Luzów nie stwierdzono. Zbieżność zrobiona.
Stabilizator przód seria, tył brak
Sprężyny "Thema" - 35mm + twardy amorek "NO NAME".

Opony 195/50 R15 Uniroyal Rain Sport1

Hamulce seria z 1.5
tarcze 242mm JC auto :wstyd: Klocki Ferodo Premier, seryjny płyn hamulcowy Comma chyba DOT4. Z tyłu Bębny total seria.

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy zastosowanie lepszych tarcz/klocków z przodu i zostawienie bębnów z tyłu nie wpłynie jeszcze bardziej na niestabilność auta przy hamowaniu?
Nie bardzo chce mi się przechodzić z bębnów na tarcze....
Nic nie będzie dobre w 242 mm z bębnem. Sprawdzone empirycznie.

Masz za słaby amortyzator do tych sprężyn, brak stabi z tyłu i za słabe hamulce - trzeba pójść kompleksowo, jeśli ma się dobrze prowadzić i dobrze hamować. Czyli dobre amortyzatory (lub odglebienie przez wyższe springi), stabilizator do tyłu, hamulce 262mm przód i do tego jeszcze dobre, nowe opony. Opcjonalnie tarcze do tyłu.

W 262mm wystarczy dobra gładka tarcza + jakiś sympatyczny klocek typu Ferodo Perfomance.
Elmeru konkrety proszę.
Jakie rozwiązanie według Ciebie będą dobre w moim aucie?
Jeśli możesz, to podaj mi konkretne produkty, które nie zabijają cenowo i spełnią moje oczekiwania.
Czy tarcza 262mm + zaciski z jarzmami z Vgen. będzie dobrym rozwiązaniem?
Nie lepiej od razu polecieć na 282mm??

Szybik a zaciski masz w dobrym stanie?? Mówisz że zbieżność jest git, tuleje git więc może hamulce nierówno łapią że tak rzuca przy hamowaniu. Przydało by się również na szarpaki wjechać.

Odnośnie firm zapewne wszyscy będą polecać Bilsteina.
Twardy zawias to zło na naszych dziurach, seryjne zawieszenie bedzie lepiej się zachowywać, przy twardym samochód podskakuje i traci przyczepność.
Zakładaj odrazu 282mm czyli zaciski z jarzmami od prelude (282)/accord (282)/legend IIgen (dwutłoczkowe) oraz tarcze od mg zr180.
Ale może otrząśnijcie sie z tej sielanki o 282mm - chłopak nawet nie ma zwrotnic odpowiednich, a nie chce wydawać fury siana. Zwrotnice to wiadomo, musi zmienić na 262, no ale zaciski i jarzma od prelude + droga tarcza i klocek to nie jest budżetowe rozwiązanie. Zresztą ten Civ jest dość lekki, 262mm powinno sobie poradzić just fine.

A co do zawieszenia to proponuję zdrowe, seryjne sprężyny + stabilizator na tył.

P.S. Żeby zrobić swapa na 262mm musisz zdobyć zwrotnice od iVT. Do tego potrzebujesz jarzma i zaciski, które proponuje już wziąć od Civica 92-00 z ham. 262mm, możesz oczywiście jarzma i zaciski od iVT, ale do nich jest mniejszy wybór klocków.
Zacisk od iVT trąci kupą bo nie ma pod niego np. DS'ów.
Ale może otrząśnijcie sie z tej sielanki o 282mm - chłopak nawet nie ma zwrotnic odpowiednich, a nie chce wydawać fury siana. Zwrotnice to wiadomo, musi zmienić na 262, no ale zaciski i jarzma od prelude + droga tarcza i klocek to nie jest budżetowe rozwiązanie. Zresztą ten Civ jest dość lekki, 262mm powinno sobie poradzić just fine.

A co do zawieszenia to proponuję zdrowe, seryjne sprężyny + stabilizator na tył.

P.S. Żeby zrobić swapa na 262mm musisz zdobyć zwrotnice od iVT. Do tego potrzebujesz jarzma i zaciski, które proponuje już wziąć od Civica 92-00 z ham. 262mm, możesz oczywiście jarzma i zaciski od iVT, ale do nich jest mniejszy wybór klocków.




co do seryjnego zwiasu to bym sie kłucił .. ja mam serie zdrową ze stabilizatorami przód/tył tarcze przód/tył i samochód na nierównościach dopiero podskakuje .. i mimo wszystko bierze zakręty wolniej ... jechałem kolegi civem poza tym że ma szersze opony i obniżony zwias ma podobną moc do mojego i te same zakręty jechałem nim ok 25 -30 km/h szybciej .. wiec to jest kwestią sporną .. ja jednak proponowałbym spręzyny eibach pro-kit i amory tokico hp niebieskie .lub jakieś tańsze prograsyne sprężyny bądź tez jakieś używki .. co do hamulców się zgadzam
Kto zna i poda średnicę tego cylindra tarczy który nachodzi na piastę dla tarcz 242 z ED i 282 z MG ??
ja mam serie zdrową ze stabilizatorami przód/tył tarcze przód/tył i samochód na nierównościach dopiero podskakuje



to amory są drugiej zdrowości chyba
ja u siebie mam KYB Ultra SR2. kiedys mialem takie z seryjna sprezyna - porażka totalna. teraz mam je w zestawieniu z krótką sprężyną - jest super. jest sztywno, ale sprężyście. nie wywala z fotela, nie wytrzepuje ostatnich plomb a wybiera nierówności. owszem brakuje stabilizatora z tyłu i wiekszego hamulca.
OK, czyli opony są świeże...
Ja bym założył Bilsteina B8 z CRX z seryjną spręzyną CRX (to jest amorek o seryjnej długości!) i dołożył stabilizator na tył. Wise ma racje i jak chce się szybko śmigać po naszych drogach to potrzeba dużego skoku zawieszenia.
A hamulce... o ile tarcze są w miare grube i są proste to kupiłbym jakiś mocniejszy klocek (DS Performance, 2500, Red/Yellow Stuff i nowy płyn), koniecznie sprawdź stan bębnów i szczęk.

Takie coś powinno dać wymierny efekt.
Jak dobrze poszukasz to w okolicach 2000zł się zamkniesz.
na "trzepaczce" na przeglądzie po 80% skuteczności to raczej dobry wynik



Sorry, ale na "trzepaczke" to se można strzepać. 17 letnie seryjne Showy pokazały mi 78% a wyjęte z pudełka Bilsteiny B8 82%. A różnica w zachowaniu auta była tak kolosalna że nie mogłem uwierzyć.
dokladnie tak. wiarygodnosc takiego testowania stanu zuzycia amorkow jest do bani. najlepszy tester to wasza dupa ....
znaczy dziewczyna/chłopak? :hyhy: :hyhy: :hyhy:
co oznacza że seryjen amory tak czy siak są do bani
ale dalej będę oponował przy niższych sprężynach wiadomo bez przesady i dostosowanych amorach bo zawsze niżej środek ciężkości lepiej wpływa na prowadzenie auta jeszcze jedna uwaga mojego kolegi który wymienił zawieszenie w żabie na używany zestaw bilsteina i powiedział że fakt lepiej sie auto mu prowadzi ale dopiero po montrażu kompletu rozpórek poczuł kolosalną różnice na korzyść .. to jest jego opinia co o tym myślicie ?
i ja potwierdze ze montaz nawet najprostszej rozporki bardo duzo daje az sie zdziwilem jak u mnie zamontowalem.
obnizenie samochodu w takiej sytuacji tez wydaje sie niezbedne ( o -30 bo wiecej to samobojstwo moim zdaniem).
tak, tylko że B8 z CRX ma seryjną długość i skok, do krótszej sprężyny tzreba go przerabiać
a Gdańsk jest chyba specyficzny bo nawet na głównych drogach są duże nierówności gdzie przy szybkiej jeździe konieczny jest dość duży skok zawieszenia

Szybik: pogadaj z userem Konik z Civic4g.pl, on ma B8 z seryjną sprężyną (udało mi się go do tego przekonać) i z tego co wiem to jest mega zadowolony.

A że autko nie wygląda tak jak na obniżonej, to cóż- albo LanS albo BanS :hyhy:
Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że to co u nas jest sprzedawane jako B8 do ED/EE, jest w niektórych katalogach wypisywane jako B6 (np. w katalogu Bilstein Programm 2005). Także to jest amor do seryjnej sprężyny.
Gdańsk jest chyba specyficzny bo nawet na głównych drogach są duże nierówności



wlasnie opisales 95 % polskich drog :rotfl: :rotfl:

HIO
W Warszawie jest lepiej z drogami w Poznaniu też, Gdańsk jest wyjątkowo specyficzny :zalamany:
Hehe pojedźcie do Małopolski to nawet na krajówce są takie dziury że szkoda gadać... :kwasny: :kwasny:
ah te wasze gdanskie dziury .... :rotfl: to lifta zrobcie i bedzie po klopocie :kwasny:
gdanskie dziury są najlepsze, ale najlepsze dupy to tylko w Nonstopie
no to fakt
Konika znam parę lat i jak kupił od Bobasa auto to miał serie z obinżeniem jakieś springi noname potem zmienił na bilsteina i jeździł z tym że obniżeniem poczym seryjne springi założył tylko dlatego ze dobił kilak razy ;/ fakt faktem pociakał tam gdzie ja bym tego nie robł na seryjnym zawiasie dlatego dobił a teraz i tak nie pogadasz bo jest w irlandii i nie wiem czy przypadkiem nie sprzedał ed7 przed wyjazdem

zdania są podzielone mimo wszytko każdy powinien pod siebie dobrać zwias i też wiedzieć po jakich drogach się porusza
ja mimo wszystko jestem za twardym amorem i drobnym obnizeniem srodką ciężkości oraz rozpóry może poza dolnym przodem bo aż ona się prosi o zawadzenie nawet na seryjnym zawiasie o to nie trudno :zalamany:
Tak przy okazji
Czy istnieje jakaś porządna rozpórka na dół, przód do EE/ED ?? Taka która nie zwisa pod wydechem.
To chyba jedynie Homemade :kwasny:

Oto stan dzisiejszy:
Zawias typowy dla ED6
Na przodzie ES oprócz gum na gniazdach amortyzatora. Tył tuleje metalowo gumowe w dobrym stanie. Luzów nie stwierdzono. Zbieżność zrobiona.
Stabilizator przód seria, tył brak
Sprężyny "Thema" - 35mm + twardy amorek "NO NAME".

Opony 195/50 R15 Uniroyal Rain Sport1

Hamulce seria z 1.5
tarcze 242mm JC auto :wstyd: Klocki Ferodo Premier, seryjny płyn hamulcowy Comma chyba DOT4. Z tyłu Bębny total seria.



coś się zmieniło w temacie?

Ja przeczytałem to sobie jeszcze raz i dodałbym jeszcze jedną rzecz.
Felgi, a dokładnie ich ET, kolosalny wpływ na stabilność auta i kulturę pracy zawieszenie- właśnie jestem po świeżym porównaniu.
Felgi, a dokładnie ich ET, kolosalny wpływ na stabilność auta i kulturę pracy zawieszenie- właśnie jestem po świeżym porównaniu

jakie felgi porownywales? chodzi mi o parametry i ewentualnie wage.
i ja potwierdze ze montaz nawet najprostszej rozporki bardo duzo daje az sie zdziwilem jak u mnie zamontowalem.
obnizenie samochodu w takiej sytuacji tez wydaje sie niezbedne ( o -30 bo wiecej to samobojstwo moim zdaniem).



To prawda, że montaż rozpórki dużo daje (IMO najbardziej w kwestii reakcji na ruchy kierownicą i ogólnie zachowania się nadwozia podczas zmian kierunku), ale najbardziej Civicom brakuje sztywności z tyłu i tam bym się skoncentrował na wzmocnianiu - porządna dolna rozpórka tylna, górna, wzmocnienie na końcu podłużnic. Usztywnienie samego przodu spowoduje jeszcze większą podsterowność.

Co do obniżenia to nie to absolutny wymóg, aby auto dobrze skręcało, ważniejszy jest mocny amor i ogólnie wyważenie auta (dobór stabilizatorów, sztywność nadwozia, opony i ciśnienie w nich). Auta takie, jak ITR czy Evo nie są niskie, a coś tam skręcają
Jednak cięższe lepsze
Zawieszenie: Stabilizator tył, poli gumki all around, sprężyna seryjna i amor typu Bil B6/ Koni Sport. Wszytkie gumki, łączniki i tuleje do sprawdzenia i ewentualnego ogarnięcia, skontrolować i ustawić geometrię, rozeprzeć tył i przód. Nie bawiłbym się w obniżanie.

Heblunek: Przód konwersja 262mm, tył sprawny bęben albo konwesrjsa na tarcze, przewody w stalowych oplotach, płyn dot 5.1.

Do tego pożądne opony i felunek z normalnym (nie germanńskim ET)

Jak to będzie to żadna Cali nie podskoczy.
7x15 ET35 5,2 kg
VS.
6,5x15 ET38 8,5kg


chcesz powiedziec, ze wyczules wyrazna roznice miedzy felgami, w wypadku ktorych offset rozni sie 3mm? i ze lepiej ci sie jezdzilo na felgach ciezszych o 3kg? wybitnie malo wiarygodnie to brzmi opisalbym to raczej "lepiej jezdzilo mi sie na wezszej feldze", niz "lepiej jezdzilo mi sie na et38".
Wiesz, w przypadku felgi pól cał węższej środek opony przypada jakieś 10mm bliżej środka pojazdu.
Nevada - ktore to te cieższe felgi?
opisalbym to raczej "lepiej jezdzilo mi sie na wezszej feldze",

Nie wiem czy sprawiła to węższa fela czy mniejszy rozstaw kół o ~20mm- ale jest lepiej. Szerokość felgi też przekłada się na rozstaw kół, nie tylko ET.
Powiem tak, auta nie ciąga już po koleinach, zawieszenie pracuje bardziej harmonijnie- to odczułem.

Pati- jeżdże teraz na ultra LanSerskiej Exlusive Line Type V z zimowymi oponkami 195/50R15, świetne wykonanie i JDM kolor w korzystnej cenie
rozumiem, ze to ats dtc byl 7x15 et35?
jo