Witam. Jakie występują różnicę pomiędzy silnikiem B16A2, a B16A? Z tego co wyczytałem to jeden ma 160HP, a drugi 170HP i większy stopień sprężania, poza tym B16A2:

Found in:

*
o 1992-2000 Honda Civic EDM VTi (EG6/EG9 & EK4)
o 1992-1997 Honda Civic Del Sol EDM VTi (EG)
o 1996-1997 Honda Civic Del Sol USDM "VTEC"
o 1999-2000 Honda Civic USDM Si (EM1)
o 1999-2000 Honda Civic CAN SiR (EM1)
o Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
+ Bore×Stroke: 81.0×77.4 mm (3.19×3.05 in)
+ Compression: 10.2:1
+ Power: 160 hp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm
+ Transmission: Y21 or S4C
+ Redline...8,000 RPM
+ Rev Limit...8,450 RPM
+ VTEC Engagement...5,500 RPM


Jak prezentują się pod względem awaryjności i spalania? Który lepiej kupić jeśli są w podobnej cenie i stanie? Z góry dziękuję za pomoc.
druga generacja b16a ma wyzsze cr i 170hp. interesuja cie silniki po 92 roku.

a to czy masz wziac b16a, czy b16a2 zalezy glownie od tego co dalej zamierzasz z nim robic. jesli ma byc fabryczny + bolt-ons, to b16a, bo wyjsciowo ma wieksza moc i wyzsze cr. jesli masz w nim wymieniac wszystko - to zadna roznica, ktory wezmiesz.
Dalej raczej zmieniłbym tylko kolektory i resztę wizualnie (pokrywa, kabelki itp.). W turbo bym się nie bawił.

Teraz mi jeszcze chodzi po głowie B18C4, podobno mniej pali od B16A/2 (prawda to?) no i ma te 9HP więcej (ale na tym mi tak nie zależy już). Kiedyś gdzieś czytałem, że najlepszą opcją w takim przedziale cenowym jest B18C4 + skrzynia od B16A2 (albo ze szperą, ale nie wiem czy były B16 ze szperą).
A Ty wogole to wiesz co chcesz robic?

Jak nie zalezy Ci na tych 9KM, to po diabla chcesz zmieniac kolektory?



Bo brzydko wyglądają te standardowe (a przynajmniej wydechowy )

B16A2 spali mniej.Mi po miescie, przy normalniej jezdzie spala +/- 8,5 do 9l.Kolega ma B18C4 i ponizej 10 nie schodzi.
mi b16a2 10 cały czas, jak butowalem to więcej wiec niemożna tak porównywać ze temu tyle a temu tyle.
Zakładając, że jedziemy takim samym autem, z taką samą "nogą" i takim samym, że tak powiem stylem to?



To chyba w miare logiczne, ze przy silnikach bardzo zblizonych konstrukcyjnie, wiecej pali wiekszy. Ale to nie sa duze roznice, bo i silniki nie sa duze.

Mi B18 w miescie spalil raz 9,6l, a wczoraj wyszlo prawie 15.
Teraz mi jeszcze chodzi po głowie B18C4, podobno mniej pali od B16A/2

o czym w ogole jest ten watek? jak ma byc econo, to kup ktorykolwiek i przy strojeniu popros o mozliwie uboga mieszanke na niepelnych otwarciach
Bo brzydko wyglądają te standardowe (a przynajmniej wydechowy )



zawsze można założyć gaz...
Albo swap'nąć 1.2TDI z Lupo. Bedzie <4l/100km.
To chyba w miare logiczne, ze przy silnikach bardzo zblizonych konstrukcyjnie, wiecej pali wiekszy. Ale to nie sa duze roznice, bo i silniki nie sa duze.



Heh, to już nie wiem kogo słuchać, bo jeden mówi, że B16A2 pali mniej drugi, że B18C4 bo np. ma inną skrzynie. Dlatego pytam, ale jak mówicie, że różnice są niezauważalne to chyba nie ma to znaczenia.
jeśli zależy Ci na oszczędności to ani B16 ani B18 nie będzie dobrym wyborem...
Słyszałem, że jeżdżąc do VTECa czyli tam do ok. 4tys obrotów pali jak D15 seria, więc mi by pasowało .
Słyszałem, że jeżdżąc do VTECa czyli tam do ok. 4tys obrotów pali jak D15 seria, więc mi by pasowało .


ani chybi skurcz Cię złapie w nodze, gwarantuję...
na B16 w trasie jesteś w stanie zejść do 7L, a w mieście to w ogóle po co liczyć i się stresować, miga lampka to tankujesz
a różnice w spalaniu B16/18 to w zasadzie od nogi i auta zależą.
Słyszałem, że jeżdżąc do VTECa czyli tam do ok. 4tys obrotów pali jak D15 seria



ja pierdole... weź już idź...
ja pierdole. Emre - trzymaj jakis poziom wypowiedzi...
bo? dasz mi kolejne z dupy ostrzeżenie?

jak Ty zaczniesz być konsekwentny i będziesz traktował wszystkich równo to ja zacznę trzymać poziom wypowiedzi...
Słyszałem, że jeżdżąc do VTECa czyli tam do ok. 4tys obrotów pali jak D15 seria

ale JAK jezdzac? mozna deptac w podloge nie przekraczajac 4krpm i bedzie palic jak d15? no wez juz przestan klepac bzdury...

ani chybi skurcz Cię złapie w nodze, gwarantuję...
na B16 w trasie jesteś w stanie zejść do 7L, a w mieście to w ogóle po co liczyć i się stresować, miga lampka to tankujesz
a różnice w spalaniu B16/18 to w zasadzie od nogi i auta zależą.



Dzięki za konkretną wypowiedź bo widzę, że niektórzy mają tutaj jakieś problemy. Przychodzę na forum znaleźć konkretne informację, czytam tu, czytam tam i jak pojawiają się jakieś wątpliwości to pytam. Czy tak trudno normalnie odpowiedzieć? Tematem H interesuje się mocniej od kilku miesięcy i wszystkiego nie wiem, może jestem głupi i mam wyjść?

nie masz wyjsc, tylko jesli na takim forum pytasz o swap na mocniejszy motor, to nie spodziewaj sie rozkminy z kategorii "ale wiesz, b18 to duzo pali, moze wez d15 i doklej gazownie"
I akurat nie spodziewam się bo to nie forum golfa. Chciałem się po prostu dowiedzieć czy ta B seria nie zeżre mnie ekonomicznie, a zeżarła by mnie przy spalaniu 11-12l i wzwyż. Nie mam ciężkiej nogi, chociaż czasami lubi przyspieszyć, więc z tego co przeczytałem myślę, że nie będzie źle.

Pytanko, bo nie chcę zakładać kolejnego tematu, czy chłodnica z D15B7 podoła B16A2/B18C4?
do 4 tys obr. podoła i z d13...
Spoko, będę miał zapasową w bagażniku i powyżej 4tys sobie będę przekładał.
Chciałem się po prostu dowiedzieć czy ta B seria nie zeżre mnie ekonomicznie, a zeżarła by mnie przy spalaniu 11-12l i wzwyż

przez pierwsze ilestam czasu spodziewaj sie minimum 11l. jak sie nacieszysz, to zaczniesz jezdzic normalnie i wtedy spalanie spadnie.
Ile ta chłodnica kosztuje circa? Bo mam możliwość kupienia zdrowego B16A2 (podobno 86tys km) za 4,5k i musiałbym obliczyć ile ten cały interes z autem mnie wyjdzie.
Just Fucking Google It
Nie spodziewaj sie, ze B18 w miescie zje Ci mniej niz 10l. Chyba, ze bedzie baardzo delikatnie obchodzil sie z pedalem gazu. Ale wtedy te pare kola na swapa mija sie z celem.
Ile ta chłodnica kosztuje circa?

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=9156

blagam skonczcie juz o tym spalaniu
W kwestii chlodnicy to zawsze mozesz od sprzedajacego wziac serie z B16 jesli jest w dobrym stanie a Twojej cos dolega.
blagam skonczcie juz o tym spalaniu


ez jur łisz

moje B16 w totalnie średnim spalaniu 7,9 wychodzi, na przełomie przejechanych 12 tyś km
rekord w trasie, Toruń - Olsztyn, prędkość 90-130, 5,88 - nie wiem jak, nie pytaj mnie. Moi znajomi mówią że mam zepsute B16. Najwięcej spalił mi 9,3 - w mieście.

Dwa C4 które znam - spalanie 12-14l, jak dla mnie dramat. W trasie [też trasa na Olsztyn - chujowa, pełno zakrętów, nie równej drogi, etc. po prostu nie da się szybko, ok 100-120] spalanie 7 z hakiem.

Teraz odnośnie silników

B16A - fajny dźwięk, moc może i katalogowo 170, nie wiem czy ma te 170 na naszym paliwie, pytając o spalanie nie wierzę że będziesz lał 99+ więc to chyba istotne, jak wspomniałem dźwięk robi robotę

B16A2 - też fajny dźwięk, reszta została powiedziana

C4 - bez bolt onsów nie brzmi za ciekawie, przesiadając się z A2 myślałem że w C4 VTEC się nie załączył [dolot seria, wydech mały bez kolektora w tym c4 był]

to moje subiektywne odczucia, cała reszta została napisana na całym świecie w internecie, na tym forum, na ckpl, na optionie...

nie szukaj oszczędności w tuningach, to tak jakbyś chciał zarobić na takim aucie, nie ta droga


Co do skrzyni z C4, jak kupisz anglika na przykład, nie zajeżdżonego przez młodego strirejesera to jest szansa że będzie w świetnym stanie, B16 wychodziło w topowych modelach civiców/del sol i skrzynie często są "zapuszczone" i "zużyte"

jak juz jestesmy przy temacie oszczednosci... to ile mozna zaoszczedzic strojac silnik "oszczednie",ubogo do przykladowo 3500-4000 obr. chyba nie jest to jakas duza roznica... ?


kup diesel'a albo vtec-e będziesz miał ekonomię

mam nadzieje ze za chwile nie pojawi sie post jaki lpg do b16a2

a tak na serio oba silniki powinny polic podobnie, wiec lepiej brac ten zdrowy jesli takowy masz pod reka
[quote="wierzba"]
A jeszcze jedna sprawa, wydech z wersji D15B7 z coupe pro-teca (podobno jest nieco większy od serii) poradzi sobie z B16A2?
wszystko sobie poradzi, co nie znaczy, ze nie da sie lepiej.
[quote="Prince"]
Wydech z Pro-Tec'a to najzwyklejsza seria, taka jak w każdym innym coupe V gen - nie wiem skąd ty bierzesz takie informacje...