Posiadam GS-R, niestety światła mijania nie należą do najlepszych. Drogowe są ok. Czy ma ktoś pomysł jak to zmienić? Na początek polecą żarówki i tu od razu prośba czy ktoś może jakieś polecić? Od świateł mijania są HB4.
Jeżeli macie jakieś lepsze pomysły na poprawę świateł mijania to proszę pisać.
Zacznij od dobrych żarówek. Nie takich za 10zł z marketu w kolorze "ZENON BLUE", kup markowe, night guide, czy jak to tam się piszę
Osram Night Breaker, wieeele osób poleca. w ostatnim motorze robili test takich żarówek i zajęła 1 miejsce ex aequo z jakimś Boschem.
Osram Night Breaker

+1
U siebie wstawiłem kompletne soczewki xenon z audi tt, wymiarami pasują idealnie.
Świecą bardzo dobrze, jeden poważny problem (przepisy) to brak samopoziomowania i brak spryskiwaczy, odpukać nikt się przez trzy lata nie czepnął (przeglądy, policja)
Z tego co pamietam, mam Philipsa + 50. Sa tez +30 i +90, tylko czym mocniejsze tym krótsza zywotnośc.
niestety zadne z nich nie swieca tak jak nightbreaker, a do tego zarowki philipsa (tak ogolnie) sa bardzo nietrwale.
Ogólnie Hondy mają z dupy swiatła. Miałem stara Mazdę 323F i tam było o niebo lepiej.
to fakt. u mnie w nowych lampach dopiero po wlozeniu nightbreakera swiatla zaczely swiecic. wczesniej mialem xtec-megapowah-shit i nie polecam. nie dosc, ze ledwo swiecily, to przy demontazu banki chcialy wyjsc z podstawek..
Nie dawało mi to spokoju, zszedłem do garazu zobaczyć jakie mam opakowanie po tych zarówkach. Okazało się że Philipsy mialem kiedys, teraz siędza własnie Night breaker. Nadal twierdze że rewelacji nie ma, choc jest róznica na + w stosunku do serynych
rewelacja jest dopiero na zenonach z soczewka
^ potwierdzam
No cóz, zenony musze jednak spbie sprawic
polkar, ja tam jeżdżą solką na seryjnej lampie + nigthbreaker i ustawione lampy i twierdzę że świecą zajebiście, w swifcie mam te same żarówki i też seria lampy i tam świecą 2 razy gorzej więc nie masz co narzekać
Ogólnie większość chwali OSRAM NIGHT BREAKER. I chętnie bym kupił jednak występują w wersjach H1 H3 H4 H7 H11 (info ze strony OSRAM) a w integrze są HB4 i tu jest problem. Poszukiwań ciąg dalszy chyba, że zna ktoś sposób za zamontowanie np. H4?

Patent z soczewkami jest super właśnie o takie rozwiązanie chodziło mi najbardziej. Problem w tym, że takie soczewki nie należą do najtańszych ale przynajmniej wiem czego szukać. Do tego czasu i tak jestem skazany na zwykłe halogeny HB4
Tak w kwestii xenonów nie wymagane jest ani samopoziomowanie ani spryskiwacze jedyne co jest wymagane to homologacja lampy do wyładowawczego światła jakim jest xenon.
Przerobiłem juz żarowki lepsze gorsze i twierdze że nie ma to jak xenon lepsza widoczność i dostrzegalnośc wszelakiego rodzaju odblasków i jaskrawych kolorów.
A tak z własnego doswiadczenia powiem wam że zaryzykowanie 20PLN za przegląd pod katem niewłasciwego oświetlenia ma sie nijak do dobrej widoczności wiec jeśli masz mozliwość i chcerz widzieć pakuj xenon i sie nie przejmuj.
Tak w kwestii xenonów nie wymagane jest ani samopoziomowanie ani spryskiwacze jedyne co jest wymagane to homologacja lampy do wyładowawczego światła jakim jest xenon.



no niestety kolego, któraś tam unijna dyrektywa określa, że spełnione muszą być wszystkie trzy warunki, a więc homologacja na konkretne źródło światła, samopoziomowanie statyczne i układ oczyszczający reflektory (czy to spryskiwacze czy np. wycieraczki)
...co nie zmienia faktu, iż podczas rozmowy z wysoko postawionym policmajstrem została nam udzielona informacja taka jaką napisał ślepy.
Policjant nie ma uprawnień, aby sprawdzić czy taki układ samo poziomowania jest w aucie. Spryski są sprawą mocno dyskusyjną, gdyż niektóre seryjne auta wyposażone w ksenon go nie mają. Dlatego policjanci odgórnie maja przykazanie, iż na spryski uwagi mają nie zwracać.
ksenon jest tak samo problematyczny dla policmajstrów jak obrysówki w Volvo czy fabryczne doświetlanie zakrętów halogenami. polskie przepisy są archaiczne i nieżyciowe, to co rozsądniejsi "tam na górze" każą przymykać oko. co nie zmienia faktu, że jak się mundurowy uprze to ci dowód za brak sprysków odbierze...

Panowie nie czepiajmy sie przepisów i innych nieżyciowych problemów najwazniejsze jest chyba by widzieć ja mam w nosie przepisy dyrektywy i inne wymyslone przez mgr. Docentów i innych wykształciuchów pierdółek zakładam xenon widze i mnie widzą. Zastanówcie sie czy bardziej jest opłacalne zapłacenie za przeglad 20 PLN za to ze macie xenon czy zabicie sie przez psa którego nie zauwazycie lub zabicie człowieka w takiej kwestji zaden przepis nie jest dla mnie osobiście wyzszy rangą
wytoczyłeś argumenty-armaty, z którymi nie sposób polemizować. oczywiste, że widoczność jest priorytetowa dla bezpieczeństwa w nocy, ale szkoda, że czasami ludzie montują zestaw HID i nie obchodzi ich, że oślepiają innych. a że można dołożyć ksenon do auta gdzie fabrycznie go nie było i zrobić tak, żeby widzieć więcej a nie oślepiać innych też się da. tylko zwykle trzeba się wysilić bardziej niż montażem kita z allegro za 200 plnów...

nie mam nic przeciwko montażowi zestawów, pod warunkiem, że nie oślepiają innych użytkowników drogi i nie uważam, że spryski czy samopoziomowanie jest potrzebne. w wielu autach z fabrycznym ksenonem i tak nie spełniają żadnej funkcji.
Zgadzam się z tobą i powiem tak są zestawy i zestawy jeśli chodzi o zestawy pod h4 wiem że są tandety bez tzw osłony i oślepiają na potęgę ale sa tez zestawy z osłonka zarnika i wtedy efekt jest całkiem ciekawy
mógłby ktoś zaproponować jakiś sprawdzony zestaw co by dobrze współgrał z soczewka i nie oślepiał na potęgę. Nie znam się kompletnie na xenonach a chodzi mi po głowie montaż takowych.
Mam takowy, zestaw musiałbyś tylko określić rodzaj żarnika i powiedzieć czy używasz CB Radia bo sa zestawy które moga powodować zakłócenia w CB, ale wystarczy zastosować inna przetwornice. Najlepiej sprawdza się światło 6000K takie właśnie montujemy. Jeśli masz soczewki pod żarówkę H1 istnieje prawdopodobieństwo że trzeba przekombinować gniazdo żarówki bez uszczerbku i rozbierania lampy. Jest to podyktowane tym że niektórzy producenci stosują gniazda żarówek w które nie mieści sie żarnik xenonowy np firma Sonar.
Miałem osramy night brakery i były BDB+ jedyny minus tych żarówek był taki,że wytrzymały mi jakies 4 miesiące.

Później zamontowałem zestaw xenonow HID m-techa..

I teraz tak - na osramach strumień światła był dłuższy a na xenonach nieco krótszy i rozproszony oraz bardziej biały. Tyle w temacie.

Polecam 4300K bo 6000K wali lipnym niebieskim(takie niestety miałem;/)

5 gen na lampach Depo clear black.
Najlepiej sprawdza się światło 6000K takie właśnie montujemy

takie fajne tuningowe niebieskie.... ech...
Markos, małe sprostowanie niebieskie światło zaczyna sie od 8000 jesli chodzi o dokładność.6000 jerst to doskonały kompromis bo 5000 jest lekko zołte a 6000 jest czysto białe.
tak tak, tak wlasnie jest...
mam 6000 w DC2, światło jest niby białe, lecz w odbiciu np przystanku autobusowego, mozna zauważyć błękitną poświatę, ale np 6000 swieci bielej niz "białe" ledowe zamienniki postojówek .
W Preludzie mialem 8000 i to juz ewidentnie za niebiesko, linie na drodze niebieskie, tablice rejestracyjne niebieskie, wszystko co białe odbijało na niebiesko.
wszystkie żarniki powyżej 5000 zaczynają być "niebieskie". Troszkę przerobiłem temat tego typu żódłą światła na swoich soczewkach w swoim samochodzie i uważam żę najlepszym wyborem jest żarnik 4300K. Nic nie świeci na żółto a żarnik daje czyste białe światło czyli najlepsze jakie może być dla ludzkiego oka to po pierwsze a po drugie nie zwraca tak bardzo uwagi panów w mundurze jak właśnie niebieskie czy prawie już fioletowe światło.
Panowie prawda jest taka czy to jest 4300 , 5000 , 6000 jest dobrym źródłem świecenia wszystko wyżej jest tak jak powiedział yaak zaczyna być niebiesko. Reszta jest tylko indywidualnym podejściem i każdy biel świecenia ocenia inaczej.
Wiem jedno żadna żarówka halogenowa nie będzie nawet namiastką oświetlenia xenonowego. Pamietajmy tylko o podstawowej sprawie ze nawet najlepsze żródło światła nie bedzie dobrze swiecić w starej zmatowiałej lampie.
a nawet najlepsze światło w najlepszej lampie nie będzie dobrze świecić jeżeli nie będzie dobrze ustawione i to jest chyba jedna z ważniejszych spraw w kwestii prawidłowego nie oślepiającego światła.