Jak już wiadomo że coś ma to ja się pyta jak ??
Tak jak w B16 przez dysze z boku cylindrów, czy olej płynie przez korbowód ??
Walter zastanow sie nad swoim pytaniem i zadaj je jeszcze raz. No jak moze olej plynac przez korbowod? Niby jak by mial sie tam znalesc??
Mógł np zostać tam wtłoczony przez pompę. Korbowód może mieć otwór, lub rurkę. Nie słyszałeś o takim rozwiązaniu ?? Więc najpierw zweryfikuj swoją wiedzę
Rurka w korbowodzie. hmmm. Ciekawe skad zasilana olejem? Z walu? :rotfl:
Podaj mi przyklad silnika ktory ma takie rozwiazanie zebysmy wszyscy mogli zweryfikowac swoja wiedze :zdziwko:
Ciekawe skad zasilana olejem? Z walu?

Dokładnie

czekam z zapartym tchem
to ja od siebie wrzucę dziś popołudniu system natrysku w GTTI bo mam silnik na wierzchu :]
czekam z zapartym tchem

Nie wiem czy skończyłeś liceum czy co ale ignoranctwem mnie zadziwiłeś :looka:



Jak jeszcze troche się podowiaduje to może podam konkretne modele samochodów.
sa korbowody ktore maja kanal olejowy w srodku , w przypadku zassania wody nie wyginaja sie tylko "rozpierdaczaja" na pol jak kawalek drewna przeciety siekiera

w gtti silnik ma natrysk na denko tloka I NA GLOWKI KORBOWODOW
okej. okej. wszystko pieknie ale podajcie jakas marke ktora takie rozwiazanie stosuje z powodzeniem w dzisiejszych autach? nigdy sie z czyms takim nie spotkalem wiec jest to dla mnie herezja jakas. na jakiej zasadzie korba jest zasilana olejem? poprzez wal? przeciez te dwa element sa caly czas ruchome wiec jak jest przekazywany olej do walu a nastepnie z walu do korby? ma moze ktos jakis schemat budowy takiego pelnego ukladu.

Generalnie moze mod przeniesie nasz ot do "Warsztat" zeby nie smiecic w tym temacie. THX

edit: dzieki za przeniesienie.
Sposób jest bardzo stary. Podobno silnik MZ miał drążony korbowód a obecnie wolnoobrotowe, duże silniki okrętowe, bezwodzikowe.

Jak olej płynie ?
Panewka może mieć rowek wokół i olej swobodnie może płynąć do korbowodu a druga mozliwość to krótkotrwałe przepływy oleju kiedy otwory smarowania w wale i korbowodzie się pokrywają.
olej doprowadzany jest podobnie jak powietrze w przypadku blokady mostu w autach terenowych z tym ze "pierscien powietrzny" zastapiony jest odpowiednio uksztaltowana panewka (nie wiem jak to opisac, to trzeba zobaczyc ). wada jest slabszy film olejowy w panewce a co sie z tym wiaze stosowane jest to glownie w silnikach wolnoobrotowych z wydajnymi pompami oleju.
Czyli w samochodach się tego nie stosuje, tak?
w nowoczesnych raczej juz nie.
raczej nie stosuje sie. przynajmniej ja sie nie spotkalem nigdy z takim. ponoc byly proby stosowania w lotnictwie, ale raczej bezowocne(patrz moj poprzedni post)
nie jest to forum poswiecone maszynom lecz nurtowi jdm w ktorych tego typu rozwiazanie nie wystepuje wiec proponuje temat zamknac. jesli ktos znajdzie jakis ciekawy schemat budowy takiego silnika z zastosowaniem w nowoczesnej motoryzacji pw do moderatora/admina i temat zostanie otwarty.