zapalił mi sie Check i błąd 23 czyli czujnik spalania stukowego.
wiec wyjezdzilem paliwo i zalalem 20 litrow V power racinga (wczesniej jezdzilem na98 z lukoil)
reset kompa i jazda, 2 dni i znowu sie zapalił chech, restart 1 dzien i znowu

czujnik poszedł? przewod?? czy cos jeszcze innego?
stawiam na uszkodzony czujnik lub wiązka nie styka
Czujnik można z innego modelu zaadoptować?? czy musi być konkretny model, silnik itd??

Jakie są skutki przy jeździe z tym błędem??
mnostwo hond ma ten sam czujnik, wiec nic nie trzeba adaptowac.
moze zanim kupisz inny czujnik, to sprawdzisz wiazke?
A czy jest jakaś różnica w czujnikach stukowych w silnikach OBD1 i OBD2? Chodzi mi bardziej o sygnał wyjściowy czyli czy zamiast czujnika z OBD1 można dać taki z OBD2 (oczywiście po zmianie wtyczki)?
mnostwo hond ma ten sam czujnik, wiec nic nie trzeba adaptowac.
moze zanim kupisz inny czujnik, to sprawdzisz wiazke?


właśnie jak sprawdzić?
jakie powinno być napięcie w kostce do czujnika?
mało które obd1 miało czujnik spalania stukowego...
stawiam na uszkodzony czujnik lub wiązka nie styka


czujnik jakby padł to po resecie i odpaleniu pewie od razu by błąd wywaliło.
moze wtyczka lub przewód coś nie stykają, jak sprawdzić przewód??
Dostane się do czujnika od góry?? czy kanał potrzebny??
Nic Ci nie stuka w silniku..? błąd czujnika spalania stukowego wyświetli się jak będziesz miał np. luz na sworzniu tłokowym.. lub wytarty tłok w dolnej części współpracującej z gładzią cylindra.. a w H-serii jest to częsta usterka.. ale to już taka końcowa diagnoza jak z elektryki nic nie znajdziesz.. dodał bym fotkę ale.....

Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.
imageshack.us
photobucket.com
milioninnychdarmowychserwisowhostingowych.com
AFAIR czujnik spalania stukowego to mikrofon, więc woltomierzem się go nie sprawdzi.
Sprawdziłbym aparat zapłonowy, kable i świece. Aparat podmienić na sprawny z innego ATR-a i zobaczyć co wtedy.
Ale co ma zapłon do wykrywania stuku?

novy_ może miec rację, przyczyną również może być też faktyczne wykrywanie stukania współpracujących elementów mechanicznych.
mało które obd1 miało czujnik spalania stukowego...



No właśnie o to chodzi, że mój silnik z OBD1 ma, bo to H22A (JDM). Oryginalny czujnik się rozleciał i obecnie jest z silnika H22A8 czyli OBD2. Kompa mam P30 z dodaną dzisiaj płytką od stukowego i tak się zastanawiam czy to będzie jakiś problem, że jest ten czujnik z OBD2. Jest on troche mniejszy od mojego starego, ale tak oprócz zmiany wtyczki to pasował.
Wczoraj po pracy od razu do garazu i reset kompa.
Chodził przez 30 minut az dwa razy sie wentylator włączył i wyłączyłem auto.
Po godzinie mala przejazdzka, zrobiłem 30 km jadac dość agresywnie no i cisza spokój chceck nie pali, a auto żwawsze i ładnie momentem jedzie.

Zobaczymy jak dzisiaj bedzie
Ale co ma zapłon do wykrywania stuku?



To w Hondzie czujnik spalania stukowego nie ma nic do gadania jeżeli chodzi o kąty?
ma, ale to czujnik spalania stukowego steruje zaplonem, a nie aparat czujnikiem.
No zgadza się.

Tylko czy nie może być takiej sytuacji, że czujnik podaje prawidłowy sygnał a w aparacie nic się nie dzieje?

Pytam bo nie wiem jak fizycznie wygląda zmiana kątów pod wpływem takiego czujnika.
no tyle ze wtedy by byl błąd aparatu a nie czujnika spalania stukowego.
A na jakiej podstawie komputer stwierdza, że to czujnik nie działa poprawnie?

EDIT:
I czy jedyny błąd związany z aparatem to nie jest czujnik położenia pierwszego cylindra?
Tylko czy nie może być takiej sytuacji, że czujnik podaje prawidłowy sygnał a w aparacie nic się nie dzieje?


skoro nie wyświetla żadnego błędu związanego z aparatem to nie może być takiej sytuacji.. bo sygnał ze stukowego idzie do ECU i jest analizowany i potem do aparatu który jest elementem wykonawczym.. skoro niema błędu z aparatu(czujnik położenia wałka, górnego martwego punktu + pozycja cylindrów) to Ecu musiało by nie dostać sygnału.. skoro dostaje sygnał z knock sensora to cofa zapłon..

a mozna jezdzic z tym checkiem?
o ile to nie jest spalanie stukowe tylko zafałszowany sygnał.. to teoretycznie tak tylko ze będziesz miał tryb awaryjny pracy ECU (komp przyjmie średnie wartości z każdego czujnika) na pewno będzie ciut więcej palił..
To i ja sie podlacze pod temat. Wywala mi blad KS, ale check zapala sie dopiero na cieplym silniku. Na zimnym jest ok. Druga sprawa to gdy zgasze go na cieplym na jakies 10-15 minut to po odpaleniu przerywa i dlawi w okolicach 2,5-3k rpm przez jakis czas. Gdzie szukac przyczyny? Walniety czujnik? Przy okazji auto pali spore ilosci paliwa. Silnik to b16a2
Wywala mi blad KS, ale check zapala sie dopiero na cieplym silniku. Na zimnym jest ok.



pierwsze co bym sprawdził to wszystkie połączenie(kości) w szczególności wszystkie masy. Przeczyścił.. są do tego specjalne preparaty usuwające prawie 100% osadu i korozji ze styków. Kiedy jest słaby styk do tego temperatura wzrasta w komorze silnika na połączeniach elektrycznych wzrasta opór(omy) co będzie miało negatywny wpływ na pracę poszczególnych czujników które będą emitować błędny sygnał.. poza tym 2,5-3tyś/obr to wartość na jakiej będzie wyczuwalne wypadanie zapłonu np. przewody do tego sprawdził bym zawór EGR bo potrafi się przycinać i jak zostanie uchylony samochód może podszarpywać (niewłaściwe otwarcie przy niewłaściwych obrotach silnika_zbyt niskich)
o ile to nie jest spalanie stukowe tylko zafałszowany sygnał.. to teoretycznie tak



No nawet jakby było stukowe to przeciez sie zapłon cofa automatycznie

[ Dodano: 2009-12-11, 13:05 ]
tak jest on w tym miejscu ,mój jest zielony
Witam.
Więc w końcu udałem się do kanału obejrzeć czujnik wtyczkę itd.
Zdjąłem filtr oleju żeby lepsze dojście było, złapałem za wtyczkę no i połowa czujnika była w moim ręku.
Chłopacy mówili że czujnik jest bardzo delikatny, miałem jeden w ręku i też mi pękł.
Winowajca sam czujnik, z tym że kolega który wcześniej serwisował auto poprzedniemu właścicielowi przyznał że czujnik był lutowany itd.
Jest to bardzo delikatna część.
teraz autko reaguje na gaz, od razu więcej momentu się pojawiło.
No i spalanie spadło. Cofnięty zapłon = szok!!
Dzięki za pomoc
pozdro