Zacząłem się tym ostatnio interesować, bowiem górna granica bezpieczeństwa seryjnego łańcucha w Nissanowych silnikach serii SR oscyluje w granicy 9000obr.min to po długich poszukiwaniach natrafiłem na takie cudne coś:





No i interesujące nas numery części:
13021-8H600 Crank ring Gear P12/T30 SR20VE/VET
13085-8H600 straight guide P12/T30 SR20VE/VET
13024-8H600 Cam Gear P12/T30 SR20VE/VET
13028-8H600 Timing Chain P12/T30 SR20VE/VET

No i opis SR20VE z tak przygotowanym rozrządem, zautrbione i zakute 1400KM @ 11000obr.min:
http://forums.nicoclub.co...&postid=5189457

No i filmik:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
no no ... pewnie na wiosne bedzie mocne VET 4x4
Przede wszystkim to rozchodzi się o głowicę od wersji FWD, a nie o łańcuch czy kółka rozrządu.
Seryjne SR20VE (wiadomo na mechanice głowica) jak zakręcisz do nieco ponad 9 tyś obr to przeskakuje rozrząd - najczęściej na wałku wydechowym o 1 ząbek się cofa.

Dlatego jak che się iść wyżej z obrotami trzeba wymienić rozrząd (zębatki, łańcuch i obie prowadnice) na takie które fabrycznie pochodzą z SR20VE 20V lub SR20VET...