Panowie jak to jest? Po przewrtowaniu wielu stron, nie tylko tego forum. Czesto pisze sie iz na wkaldce w seryjnej puszcze nie otrzyma sie tak wymiernych korzysci, wzrostow jak w przypadku dolotu ze stozkiem (oczywiscie mowimy o profi rozwiazaniach z doprowadzeniem zimnego powietrza itp). Ponadto padaly stwierdzenia ze w przypadku planowanych wiekszych mocy wkladka poprostu nie wydoli. Tymczasem profi Doloty ARC dedykowane np. do civica i wielu innych aut sa wlasnie oparte na filtrze panelowym. Bardzo czesto mozna rowniez spotkac projekty aut po kompleksowych przerobkach, w ktorych seryjna puszka zostaje, a wiec musi byc tam wkladka. Czy zeczywiscie wkladka jest bee w przypadku planowanych powazniejszych modow (na przykladzie civica)? Prosze o konkretne odpowiedzi
Wiesz co DRAGi ma dużo porobione u siebie jak na D15 i ostatnio zrobił testa wkładka K&N a stożek AEM i wyszło mu spadek 4 kucy i trochę Nm na AEM. Czyli wkładka jest lepsza bynajmniej u niego...
podbijam do tematu Poprzedni wlasciciel mojego civica popelnik dolot z kibelrury & jacky stozek. Jak narazie decyzja padla na serynjy dolot z wkladka, zobaczymy czy sie cos poprawi
u brata w seryjnym D14 SRI AEM'a dało +5KM
chociaż silnik mierzony w innych warunkach więc też może być inaczej
Kształt filtra nie ma żadnego znaczenia dla mocy (poza kierunkiem, z którego może pobierać powietrze).

Seryjne doloty, zwłaszcza w niższych wersjach silnikowych mają cienkie rury + dużo dodatkowych pojemności, wszystko, ażeby wyciszyć dolot i dać dobre osiągi w szerokim zakresie obrotów.

Z dolotami jest tak, że jeśli nie kupujesz sprawdzonego w danym silniku rozwiązania rozwiązania to może być różnie.

Przykładowo, w silniku D14Z2 seryjny dolot vs. 3" rura + stożek K&N: rura ze stożkiem dawała lepsza górę i dół, ale środek był mocniejszy na seryjnym dolocie. Podobna sytuacja jest w B18C6, gdzie montaż CAI powoduje powstanie dołka w wykresie przed wejściem VTEC-a (temu akurat można zaradzić obniżając fałdę).

Do czego zmierzam? Bez testowania na hamowni niczego się nie dowiesz. Odczucia z jazdy potrafią być bardzo mylące, zwłaszcza, gdy jeden dolot bardziej hałasuje od drugiego. Poza tym nie tylko Nm/KM się zmienia - zmienia się też reakcja na gaz, która potrafi być zupełnie różna na różnych dolotach. Spoon w silnikach B-serii jest fanem seryjnych puszek i dolotów, podobno ze względu na reakcję na gaz.
Dzieki elmer troche mi wyjasniles. Bo mam aktualnie w b16 rure 3" ze stozkiem Greena, no i chalasuje to troche. Dlatego powaznie zastanawiam sie nad seryjna puszka z wkladka a zamiast gumowego rekawa ta sama rura 3" i jakies profi doprowadzenie zimnego powietrza. Ale po zmontowaniu tego wszystkiego nie chcial bym pogorszyc. Mam nadzieje ze sie polepszy
Ostatnio zrobiłem taki bezpośredni dolot ze zderzaka do seryjnej puszki. Mój tyłek mówi że jest fajnie ale ciężko mi to sprawdzić ze względu na opony a na hamowni nie byłem jeszcze. Filtr został seryjny. Ciekawie buczy jak silnik zostaje obciążany.
znaczy sie ze wywaliles tlumik szmerow czy tez puszke rezonansowa ktora jest pod seryjna puszka filtra.
Wywaliłem i dolot/kiszkę i puchę/rezonator od otworu po rezonatorze spirorura aż do dziury w zderzaku, no i oczywiście siateks na otwór zderzakowy. Otwór po dolocie/kiszce został wolny i też może chwytać powietrze z pod zderzaka. Ciekawe czy kompilacja z zostawionym rezonatorem (wielka pucha) i spirorura była by lepsza
mam cos podobnego u siebie; zamiast gumowego rekawa wstawilem kibelrure(58mm), zostawilem seryjna puszke z filtrem, wywalilem rezonator i w to miejsce pociagnalem dolot zimnego powietrza do puszki z filtrem-efekt: duzo glosniej ale znacznie lepsza reakcja na gaz no i co najwazniejsze przybylo dolu. Teraz w planach mam troche przedluzyc kibelrure, mianowicie puszke z filtrem chce wsadzic w zderzak przez co rura dolotowa bedzie znacznie dluzsza(cos jakby CAI ale zamiast stozka seryjna pucha- nie jestem zwolennikiem stozkow), jestem ciekaw czy pogorszy sie dol(z tego co slyszalem to im dluzszy uklad dolotowy tym wyzej jest max Nm). szczerze to nie spotkalem sie jeszcze z takim rozwiazaniem u nikogo, jestem ciekaw czy sie polepszy. Jak ogarne napisze jak wrazenia.
Ma być zimno i dużo.
czyli bogato w tlen

Na serii puszce i filtrze jest zimno ale niedużo,
na odkrytym stożku jest bardzo ciepło i dużo.
Wnioski nasuwają się jakby same.
tak, z tym ze wydaje sie ze wazniejsze jest zimno niz duzo(przynajmniej Honda tak sie zachowuje- lepszy efekt daje zimne powietrze na serii filtrze niz duuzy stozek "niezabezpieczony"). Nie napisalem ze wkladka jest mokra(tpyu K&N,JR i tego typu badziew) wiec tlenu jest wiecej niz na standardowym Filtronie, generalnie interesuje mnie efekt wydluzenia ukladu o jakies 30-40 cm.
eM czy Ty nie dramatyzujesz z tym mało na seryjnej puszce??
Walter - nie, sprawdzane było B18C6 po lekkich modach i wkładka zabierała względem stożka. Natomiast w wypadku serii B16A1 wychodziło już różnie.
Ja miałem na mysli seryjną wkladke filtra, nie aftermarket.
Na "sportowych" wkladkach sytuacja jest juz bardzo klarowna na korzyść wkladki w seryjnej puszce z zimnym "źródłem".
Jedynie okolice mocy maksymalnej moga byc dyskusyjne, ale jak wiadomo caly zakres jest wazny.

[ Dodano: 2008-03-25, 09:58 ]
Nie napisalem ze wkladka jest mokra(tpyu K&N,JR i tego typu badziew)



Wiec wkladke jakiej firmy bys polecil, jaka byłaby najoptymalniejsza??
jesli chodzi i filtracje to Pipercross wypada calkiem niezle(gabczasta budowa- wiecej wychwytuje). Natomiast osobiscie polecam wkladke GREENa(mialem taka w 2litrowce V6 Mazdy-dolu nie odzczulem[moze dlatego ze i tak jest on tam calkeim mocny] natomiast powyzej 4 tys obr dzialy sie rzeczy niesamowite-to dopiero byla wiertarka!!). Z firm lepszych(osobiscie niesprawdzonych) to BMC,ITG(ponoc baaardzo dobre-tez inna budowa wkladu filtrujacego),no i niech bedzie juz ten K&N(ktory jest zdecydowanie kiepski, w Polsce chwalony bo...jedyny; tak naprawde nie ma innego dystrybutora na Polske). Z ciezej dostepnych i drogich to oczywiscie A'pexi,HKS,BLITZ i SARD(z tym ze nie jestem pewien w dwoch ostatnich przypadkach czy robia takze wkladki czy tylko stozki).
gabczasta budowa- wiecej wychwytuje)



bzdura. Gąbki w kwestii filtracji wypadają najgorzej.
no i niech bedzie juz ten K&N(ktory jest zdecydowanie kiepski, w Polsce chwalony bo...jedyny;



muzammil, widziałes jakikolwiek test filtrów?
Muzammil,

nie masz pojęcia, o czym piszesz. A skoro nie wiesz nie piszesz.
muzammil, widziałes jakikolwiek test filtrów?


widizalem, i K&N wypada slabo- przepuszcza bardzo duzo syfu. Co do Pipercrossa- filtruje lepiej niz niegabczaste(nie chodzi mi ze przepuszcza wiecej powietrza tylko ze wlasnie jest bardziej zwarty i nie przepuszcza syfu!!). Piszac o wkladkach nie mam na mysli ktory da wiekszego "kopa" i mocy tylko wlasnie ktory jest "zdrowszy" dla silnika. Nie dla kazdego liczy sie tylko moc. Mam pojecie o czym pisze, wiem ze pelno tutaj kozaczkow ktorzy od kilku lat bujaja sie swoimi pierdziawkami a rejestruje sie jakis nowy i obala mit przecudownego K&Na. Tak sie sklada ze mialem wiecej aut niz niejeden z was z silnikami o ktorych slyszycie w telewizji i sie tasujecie:D I wkurwia mnie jak ktos kto "tuninguje" swoje pierdzace 1.6 stuffem z ebaya("bo ze stanow to dobre") mysli ze pozjadal wszystkie rozumy bo wydal sporo kasy na K&N wiec musi "cos dawac". Widze ze pelno tu twardoglowych specjalistow, ktorzy nie znaja opcji kulturalnej konwersjacji tylko jedynym sposobem odpowiedzi jest kogos obrazic. Troche skromnosci i kultury GRZYBIARZE
Mam pojecie o czym pisze, wiem ze pelno tutaj kozaczkow ktorzy od kilku lat bujaja sie swoimi pierdziawkami a rejestruje sie jakis nowy i obala mit przecudownego K&Na. Tak sie sklada ze mialem wiecej aut niz niejeden z was z silnikami o ktorych slyszycie w telewizji i sie tasujecie:D


troche ta wypowiedź trąci tym kozaczkiem

Proponuje przywolac testy wkladek jakies miarodajne bo inaczej ten temat potoczny sie drogą
"tata, a marcin powiedział"
troche ta wypowiedź trąci tym kozaczkiem



wypowiedz jest w stylu, ktory preferuje wiekszosc uzytkownikow.
Nie pragne nikomu nic udowadniac ani wmawiac, po prostu filtry K&N wcale nie sa super dobre-sa w Polsce uznane bo tylko takie mozna bez problemu kupic, zadna inna marka nie ma u nas w kraju przedstawiciela ani serwisu, co wpywa na popularnosc K&N. To jest troche tak jak z autami niemieckimi- uwazane za najlepsze w Polsce(przez wiekszosc spoleczenstwa) bo najbardziej dostepne.
KN nie jest bogiem filtrów, ale jest łatwo dostępny.
gąbkowe filtry natomiast filtrują podobnie do pończochy albo swetra.
Panowie spokojnie. Zalozylem ten temat po to aby sie dowiedziec ( mam nadzieje ze posluzy nie tylko mnie ) jakie sa plusy i minusy powyzszych rozwiazan. A tu taka mala wojna sie rozwinela
widizalem, i K&N wypada slabo- przepuszcza bardzo duzo syfu. Co do Pipercrossa- filtruje lepiej niz niegabczaste(nie chodzi mi ze przepuszcza wiecej powietrza tylko ze wlasnie jest bardziej zwarty i nie przepuszcza syfu!!).



poprzyj to jakimś wiarygodnym dowodem, bo chyba nie mierzyłeś przepuszczalności syfu chusteczką higieniczną...
Był już raz poruszany temat przepuszczalności Pipercross'a, w tym temacie. Niestety żadnych konkretów nie było. Moze tym razem bedą jakieś.

Natomiast pojawił sie w tamtym temacie interesujący test filtrów : http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
15% tlenu to odpowiednio wiecej momentu obr.

nie napisales tego, prawda..? albo jesli juz napisales - to nie mowiles powaznie. zgadza sie? czy moze zmierzasz do tego, ze moc bierze sie z powietrza?

a jak jest z Fujitą ? ktoś ma jakieś doświadczenie ze stożkami tej firmy ?
http://www.bobistheoilguy...er/airtest1.htm
na dole sa linki do testow- w tescie przepuszczani powietrza K&N wychodzi rzeczywiscie dobrze, w tescie filtracji czastek stalych juz znacznie gorzej(i o to mi od poczatku chodzilo). Jest jeszcze test ktory zapewne wszsyc znaja i tam Apexi wypada znacznie lepiej niz K&N.

ps. mowiac o grzybiarzach mialem na mysli przede wszystkim Ciebie !markos, to wlasnie Ty na kazdym forum jestes najzajebistszy, masz najwieksza wiedze i najlepsze zabawki a inni to debile. Zal mi ogolnie Ciebie koles, chyba ciezkie dziecinstwo...
nikt tu nie twierdzil ze KN zatrzymuje wszystko.

masz jakis problem z tym, ze markos jest najzajebistrzy?
najzajebistSZy-stopien najwyzszy, w ktorym piszemy "sz". Nie podoba mi sie to jak sie odnosi do innych na forach samochodowych, bedac wulgarnym i praktycznie nie wnoszac zadnych info technicznych. Wg mnie lepiej nie pisac nic niz zasmiecac forum glupimi przycinkami bo sie robi smietnik a nie forum techniczne, ale Ty jako osoba "z zarzadu" forum powinienes chyba wiedziec o tym najlepiej...

gentleman, make peace, not war
Panowie nie spinajmy sie niepotrzebnie bo to szkodzi na cere:P
A tak na powaznie to wychodzi na to ze odpowiadac w tematach moga tylko osoby "ze stazem" bo kazdy nowy jest od razu jebany i nie ma racji. Ogarnijcie sie panowie.Pozdrawiam
wniosłeś coś do tematu swoimi osobistymi wycieczkami?
wkleilem link do testu, ktory pokazuje pare rzeczy. Poza tym napisalem wlasne odczucia na temat WKLADEK ROZNYCH FIRM, zauwaz ze to nei ja zaczalem komus dopierdzielac.
jak juz wniesiesz gdzies tyle informacji, ile ja wnioslem tymi swoimi wulgaryzmami i smietnikiem, ktory wszedzie robie - to bedziemy mogli podyskutowac. narazie wpadles tu i wypisujesz pierdoly, ze gabki sa super, a k&n do dupy i ze gowno sie znamy, a ty jestes najfajowszy z fajowych. tak sie smiesznie sklada, ze nikt tutaj nie napisal, ze k&n jest supereknajlepszy. aha - ja, ten najmadrzejszy i w ogole najsuperowszy - tez mam k&n, ale tez nigdzie nie pisalem, ze jest najlepszy.

ps.1
polecam sprawdzic w slowniku slowo "wulgarny"

ps.2
i tak wiadomo, ze najlepiej filtruje seryjny papier. i jakbys sie mocno nie napial - to tego nie zmienisz. widac to rowniez w tescie, ktory linkowales.
nie pisalem nic o seryjnym. I nie bede sie spieral ze filtruje najlepiej-bo tak jest. a to ze masz wiecej napisanych postow ode mnie(jezdzac po kazdym w nich) wcale nie znaczy ze sie lepiej znasz...
mysle, ze juz skonczyles pisac na temat. ostatnia uwaga byla zbedna.
muzammil

Test który zapodałeś nie jest najlepszy do potwierdzania twoich tez, bo KN wypadł bardzo przyzwoicie. Nie chodzi że jesteś nowy tylko to co piszesz jest na przekór ogólnie znanej wiedzy, co więcej nie masz nic na potwierdzenie. A !markos jak !markos zawsze coś doda, trzeba sie przyzwyczaić czasem pomoże.
K&N wypadl przyzwoicie w tescie na ilosc przepuszczanego powietrza, natomiast w tescie na filtracje wypadl kiepsko. Gdzies kiedys bylo jeszcze na amerykanskim forum wlasnie o filtrach K&N, gosc pracujacy ogolnie dla Porsche nie wypowiadal sie przychylnie nt K&N(wywolalo to mniej wiecej podobne reakcje co tutaj:)) no i rzeczywsice w testach wyszlo ze najlepsze osiagi byly na stockowym filtrze( chyba w Carrerze).
Z jednym sie z !markosem zgodze- seryjna wkladka radzi sobie najlepiej(moze nie ma takiej przepustowosci jak "firmowe" wkladki ale lepiej filtruje) w warunkach miejskich a koszt 70 zl(ASO) to nie majatek.
Słabo nie słabo zależy z czym porównywać.

Jak widac najlepszym rozwiązaniem są seryjne filtry o większych rozmiarach
czytaj uważnie - nikt tu na forum nie imputuje ze KN jest mega. ma dobra przepustoweosc ale i marnie filtruje. plus jest taki ze jest łatwo dostepny i ma duzo rozmiarow.
pojechali Ci za to że smarujesz ze filtry gąbkowe super świetnie filtrują.
Ja dodam, że użytkuje filtr BMC od 4 lat i sprawuje się świetnie. W przeciwienstwie do tańszych odpowiedników nie wygląda jak sitko patrzac pod słońce po tym czasie eksploatacji.
skad u Ciebie bierze sie moc

z powietrza I paliwa. z samego powietrza to nic sie nie bierze. myslalem, ze o tym wiesz.
!markos teraz marudzisz


A wracając do tematu to jeszcze w poprzednim aucie pojechałem na rolki żeby sprawdzić czy sam stożek coś da. Najpierw zmierzyliśmy serie. Wypluło 84KM. Po założeniu stożka i odgrodzeniu go od ciepłej komory silnika rolki wyrzygały 87KM (przebiegu krzywych nie pamiętam, a jak znajdę wykres to go wkleję). Obydwa pomiary zrobione były tego samego dnia w ciągu dwóch godzin, także temperatura otoczenia była praktycznie taka sama podczas jednego i drugiego pomiaru.
Aha. Nadmieniam że i stożek i seryjny filtr były produktami nowymi, dopiero co wyciągniętymi z pudełka.
dobrze, ale nie wiadomo czy na seryjnej puszce z lepszą wkładką i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka nie miałbyś więcej. Ostatnio idealnym na to przykładem jest Dragi. Postaram się pod koniec miesiąca zrobić taki teścik grabowskiego, jeśli mi pozwoli zrobic w normalnej cenie 4 przejazdy
!markos teraz marudzisz

nie no please... czy dla ciebie stwierdzenie "wiecej powietrza = wiecej mocy" jest ok..? dla mnie.. moze i sie czepiam, ale takie pierdoly to pisza na aukcjach z filtrami stozkowymi "dupertuning-dzejdiem-mastah" na alledrogo..
dokladnie. Ja tez jestem zdania ze na wkladce+kibelrurze+doprowadzenie zimnego ze zderzaka+dodatkowa izolacja calego ukladu da wiecej, niz to samo ze stozkiem zamiast wkladki. bedzie cieplej to mam zamiar cos takiego ogarnac i jakos to porownac.

ps. fajna dyskusja sie rozwinela(kilka kontrowersyjnych slow i temat rozruszany;>).
A silnik nie dopasowuje paliwa do temp powierza ??
To fakt.
Jednak sporo aut jezdzących na stozkach jest po prostu przelanych
(ostatnio mialem taki przypadek w eg5 klienta)
, sytuacja wraca do normy po przywroceniu normalnej temperatury w dolocie.
Oczywiscie nie mozna tego porownac do precyzyjnego podlania paliwa przy pomocy odpowiednich do tego narzedzi. Gdzieniegdzie bedzie lepiej gdzieniegdzie tak samo.
Zazwyczaj w seryjnych obudowach filtra powietrza jak również w rurze doprowadzającej do kolektora występuje wieksza powierzchnia wymiany ciepła niż w "kibelrurze" za sprawą rozwiniecia powierzchni w postaci niewielkiego użebrowania. Poza tym współczynnik przewodzenia ciepła dla tworzyw sztucznych jest o niebo niższy niż dla dolotów z aluminium, więc naturalną sprawą jest, że i temperatura w dolocie musi być niższa. Ja jestem zwolennikiem rozwiązania dającego dobre przyrosty KM/cena czyli seryjna pucha, dolot seryjny( bądz wiekszej średnicy)+wkładka+doprowadzenie powietrza ze zderzaka
Mówisz o małych różnicach w powierzchni wymiany ciepła, a nawet przy alu dolotach te przewodzenie ma minimalne znaczenie, możliwe że niezauważalne, jednak nikt tego nie sprawdził jeszcze.
Pod tym adresem jest ciekawa wydumka na temat temperatury powietrza w dolocie.
http://www.teirney.net/ci...ureReadings.htm
Mówisz o małych różnicach w powierzchni wymiany ciepła


Zalezy dla kogo 20% powierzchni wymiany ciepła wiecej to mało
Aluminium mozna zamalowac farba termoizolującą.
Wizard zbadaj to i podziel sie wynikami. A kolektor ma 4 rury, mniejszej średnicy, z chropowatą powierzchnią i intensywnym nagrzewaniem, to nie to samo. Jak nie zbadasz tego w odpowiednich warunkach to nie ma o czym gadać.
Aluminium mozna zamalowac farba termoizolującą.


dokładnie, bądz owinąć
a ja przyłącze się do pytania Jarka: miał ktos do czynienia z filtrami Fujita? Obecnie czekam aż za sprawą Gaseba do mnie taki przypłynie i zastanawiam się czy dobrze zrobiłem decydując się na jego zakup.
Ma ktoś jakieś doświadczenie z Fujita?
Druga sprawa to, że seryjne rury są w reguły po prostu wąskie, przez co hamują przepływ (przepływające powietrze przy ściankach rury ma mniejszą prędkość, dlatego nieco nadwymiarowe rury dolotowe dobrze się sprawdzają).



nie zgodze sie z tym. NADWYMIAROWE czyli takie ktore sa wieksze od optymalnego wymiaru tak???bo jesli tak to taki dolot Ci tylko zmuli auto a nie poprawi. Jesli natomiast "nadwymiarowe" to takie troche wieksze od seryjnej to sie zgodze(aczkolwiek seryjna rura nie jest wymiarem optymalnym-jest wymiarem komprpmisowym; pomiedzy spalaniem, moca, dosc mocnym dolem i komfortem dla kazdej grupy wiekowej potencjalnych klientow). Na przykladzie d15b7- optymalna srednica to wg mnie(i kilku innych osob, ktore dolotami sie bawilo) 65-70 mm, a nadwymiarowa to bedzie juz 75-80 mm(ktora moim zdaniem popsuje, choc znam i takich co twierdza ze im polepszylo...).Natomist jesli nadwymiarowe(w stosunku do seryjnej gumy) to 60 mm to wtedy masz racje-z moich doswiadczen wynika ze wlasnie TA srednica najwiecej daje w b7(chodzi mi nie o moc maxymalna a o ogolna poprawe z calym zakresie obrotow- jesli rura bedzie zbyt gruba stracimy predkosc i cisnienie w ukladzie a co za tym idzie, mocy przybedzie tylko na samej gorze).
Jak masz to podrzuć linka, chętnie sobie przypomne ten test.


http://www.honda-crx.info...der=asc&start=0

ale nawet te kilka stopni odgrywa swoją rolę.

Dla mnie to dużo, przypuszczam że w praktyce można mówić o dziesiętnych częściach stopnia.
to i ja sie dolacze do dyskusji.
modowanie ukladu dolotowego zaczalem od doprowadzenia powietrza spod zderzaka rura aluminiowa do seryjnej puchy.
Cytat:

---------------------------------------
08.05.2007

po kolektorze nadejszla pora na następny mały modzik czyli dolot zimnego powietrza. Postanowiłem że zostawię seryjną puszkę i doprowadzę do niej rurą aluminiową powietrze z miejsca na halogen w zderzaku.

tak wiec najpierw wywalamy zderzak

oczywiscie wywalamy rezonator aby zrobic miejsce na rure...

a co do doprowadzenia powietrza z miejsca na halogen to postanowilem zrobic maly myk.
wziąłem taki oto baniaczek po płynie do spryskiwaczy


i odciąłem dno gdzie w bocznej wyższej ściance wyciąłem dziurę


teraz jeszcze trochę czarnej farby aby nie rzucało się to w oczy


no i przyklejamy po wewnętrznej stronie zderzaka


zakładamy zderzak i gotowe


dzięki temu małemu modowi cale powietrze wpadające do "dziury" na halogen zbierane jest przez denko baniaczka i wlatuje bezpośrednio do rury prowadzącej bezpośrednio do oryginalnej puszki
---------------------------------------

do tego doszla jeszcze wkladka K&N no i jazda na Hamownie.
Na hamowni na tym setupie (+kilka modow uklady wydechowego i kol ssacy) wyplulo 128,1 Koni i 145,8 Nm


Nastepnie zakupilem cos takiego:

wiec jak najszybciej seryjna puche z rura wywalilem i wstawilem szybko AEM`a zostawiajac homemade dolot powietrza spod zderzaka. Aemowego storzka niczym nie obudowalem! Po czym pojechalem ponownie na Hamownie.
i tu cytat:

----------------------------------------------
2008-03-08
zastanawialiście sie kiedys na pewno co w D-serii jest lepsze...
Wkładka sportowa K&N + doprowadzenie powietrza spod zderzaka do seryjnej puchy
czy
AEM Short Ram (bez zabudowania) + doprowadzenie powietrza j/w
????????

a oto odpowiedz:

linia przerywana to oczywiście wkładka K&N
Linia ciągła to AEM Short Ram.
----------------------------------------------

tak wiec cieple powietrze jest dla dolotu krytyczne.
pod kreska piszac: nie chcesz wydawac kasy na CAI to kup wkladke K&N i doprowadz dobrze powietrze spod zderzaka.
Jesli jednak chcesz uzyskac najlepsze wyniki to zdecydowanie CAI.
Niezabudowany Short Ram tylko halasuje a efektow z niego niewiele.

pozdrawiam
fajny test DRAGi
też robilem podobny u siebie -puszka z doprowadzeniem kontra pcv z kiepskim stozkiem
7km i 6nm w calym zakresie dla "rynny"...
ps. choć domyślam sie ze jest to raczej spowodowane "wiekszymi "wałkami itd.
morał z tego taki ,ze jak sam nie sprawdzisz to sie nie dowiesz.
Świetny opis, można wyciagnąc kilka cennych wniosków

Świetny opis, można wyciagnąc kilka cennych wniosków

jak znajde/zrobie sobie to na pewno bedzie dalsza czesc testow na hamowni . Dam wtedy i tutaj znac ma sie rozumiec


Świetnie
a co jak mam osłonięty stożek i doprowadzone zimne powietrze spod zderzaka + owinięty taśmą termo kolektor wydechowy?
a co jak mam osłonięty stożek i doprowadzone zimne powietrze spod zderzaka + owinięty taśmą termo kolektor wydechowy?

To nie ma tragedii.
jak niektorzy zdazyli sie przekonac nie jestem zwolennikiem stozkow i uwazam ze seryjna puszka z wkladka(plus zimne ze zderzaka+zmiana gumowego dolotu na rure PCV) daje lepiej rade. Nie robilem testow na hamowni ale zrobilem obliczenia matematyczne;
zrodlo: uwielbiany K&N:)
1.dedykowany stozek K&N(RF-1008) do Civica 1.5
2.wkladka K&N(33-2047)
rezultaty: pole filtrowe stozka:88cm, wkladki:40cm!!

Ponad 2 razy wieksze pole ma stozek=2 razy wiecej powietrza(teoretycznie). Ale czy rzeczywiscie??? Chociazby test DRAGIego pokazuje ze stozek to wcale nie jest takie dobro. Oczywiscie w tescie ze stozkiem bylo duzo cieplej w komorze i stozek byl nieosloniety. Ale! czy budujac uklad dolotowy nazwijmy to CAI na stozku a nastepnie zamiast stozka wkladajac puszke z wkladka i tak lepiej wypadnie stozek(ktory ma ponad 2x wieksze pole zasysania)???czy bedzie to roznica 7 koni? czy moze 1-2 KM(w takim wypadku i tak wg mnie wkladka wypada korzystniej bo jest mniej narazona na wode, piasek,bloto itd, a poza tym wazniejszy jest moment niz ten 1 KM wiecej przy 7000 obr- a na wkladce moment bedzie "szybciej" dostepny?).

Sa to tylko TEORETYCZNE wywody, niepoparte praktyka wiec prosze coniektorych o wstrzymanie sie od ofensywnych komentarzy. Niestety nie mam mozliwosci przeprowadzenia takiego testu w warunkach pomiarowych, dlatego zapraszam kazdego, kto cos wie na ten temat, do dyskusji. Milo byloby wreszcie rozstrzygnac ten spor liczbami na wykresie.
Kolego, w swoim wywodzie nic nie udowodniłes. Postawiona teza: czy stożek o powierzchni bocznej 2x większej niż wkładka faktycznie przepuści 2x więcej powietrza. Udowodnić jej nie potrafisz, ale dalej nadal brniesz, że wkladka jest lepsza "bo jest". Jakieś dowody poprosimy.

Poza tym robiąc CAI z wkładką będzie ona tak samo narażona na wszystkie syfy i wodę jak stożek, bo CAI z założenia polega na montażu elementu filtrującego w nadkolu, czyli maksymalne wydłużenie rury dolotowej. Nadal zero konkretów, nawet teoretycznych.
kolege zapraszam do podstawowki na nauke czytana i rozumienia tekstu. Czy ja napisalem ze cos udowadniam i ze wkladka jest lepsza?????wyraznie napisalem ze sa to tylko pomairy matematyczne(ktore mnie powiedzmy zaskoczyly) i nie wiem jak one sie maja do rzeczywistosci. Napisalem rowniez ze jestem cieakw takiej konfrontacji w CAI:stozek a pozniej na to miejsce pucha z wkladka. Jedyne co napisalem to to ze jestem zwolennikiem wkladki, i tyle;nie ma na to zadnych potweirdzen liczbowych bo to jest kwestia gustu.
Co do jednakowego brudzenia sie: tu sie nie zgodze. Wkladka jest zabudowana i nie ciagnie powietrza cala powierzchnia jak stozek.jesli ulozymy puszke tak aby wlot byl z miejsca na halogen w zderzaku to i tak powietrze musi przebyc kawalek drogi "w gore"(wynika to z puszki) a stozek jest niczym nieosloniety- chyba nie trzeba tlumaczyc co lepiej sie spisze jak wjedziemy w kaluze. I kolego proponuje nie pisac farmazonow aby tylko komus pojechac tylko wziac dodatkowe lekcje w 4-5 klasie podstawowki.
muzammil,
dodam Ci pare waznych elementów do Twoich rozwazan, zebys za szybko nie rozkminił tematu .
- jaki jest opor filtra w stosunku do oporu reszy układu (dolotu)
- czy opor na filtrze (przy ilosci powietrza jakies zasysa silnik) jest liniowy tzn czy dwa razy wiekszy filtr ma dwa razy mnijesza strate cisnienia - czy tak jest zawsze, czy to wartosci takie, ktore odgrywaja jakiekolwiek znaczenie itd.
- opory miejscowe - MEGA wazna sprawa. Dla ulatwienia szukania powiem Ci ze sa tabele ktore podaja opory miejscowe dla roznych sytuacji (np nagle rozszerzenie sie przewodu itp). Da sie to pozniej przeliczyc na opor liniowy - czyli np opor na naglym rozszerzeniu przewodu to np 3 metry rury.
- układ strug powietrza, miejsca stagnacji (czy jak to sie tam nazywało),
- czestotliwosci rezonansowe - pewnie ma to znaczenie skoro na dolotach np AEMa jest ta fajna(reklamowa) gorka okolo 3500-4000rpm.
- wielkosc puchy/ ukladu a reakcja na gaz
- pewnie drugie tyle rzeczy o ktorych akurat nie pamietam juz...
Ja np przez wiele lat jezdzilem na zmodyfikowane seryjnej puszce z wkladka i doprowadzonym zimnym powierzem. Wg mnie to byl najlepszy niskobudzetowy dolot w B-serii. Najbardziej podobał mi sie seryjny gumowy przewod a nie power rurki czy inne gowna.
Pozniej mialem dolot Alexa (cos na zasadzie zestawu BMC) ze stozkiem HKSa. Na ulice gorzej bo byl duzo glosniejszy a zysk w mocy nie mial zadnego znaczenia na ulicy.
Teraz mam dolot Mugena i to jest zupelnie inna klasa dolotow. Nawet jak sie popatrzy na niego to widac na co polozyli nacis konstruktorzy - o dziwo japonce nie wymyslili kibel rurki czy power rurki - zostaje seryjny przewod gumowy.
Filtr jest stosunkowo maly, nawet bardzo maly. Za to obudowa maxymalnie duza, odpowiednio wyprofilowany wlot powietrza do rury itp.
Pisze to wszystko po to, zebys nie przekombinowal sprawy dolotu - nie warto!
Zastosuj rozwiazania sprawdzone i te co cos daja a nie kombinuj jak wepchnac puszke w nadkole albo czy kibel rurka da 0.25 konia w stosunku do seryjnej czy -1 kon. Kibel rurka jest do kibla jak sama nazwa jej wskazuje - tam jej miejsce. Jak juz ocenisz ze seryjna srednica rury gumowej jest za mala to zrob na jej miejsce normala metalowa rure odpowiednio powyginana, z lagodnym przejsciami, z lagodnymi lukami itp.
Chcesz dociagnij zimne powietrze do seryjnej puchy z filtrem. Nie bedzie sie to darlo jak otwarty stozek co jest duzym plusem. Na pewno bedzie zadowolony z efektu. Wszystko sie bedzie solidnie trzymac na miejscu a nei na milion trrrtrrrytek i bedzie po ludzku wygladalo.
Nie bedzie obudowy z puszki po coli i plynie borygo z gumka recepturka i folijka.
Po prostu takie rzeźby dolotu nie maja zadnego sensu na ulice. Nie tedy droga zeby byc szybszym na ulicy.
Aha i na koniec - jak Ci wpadnie troche wody do silnika to na prawde nic sie nie dzieje. Wazne zeby nie wpadlo jej za duzo, mgiełka wodna jest totalnie nei szkodliwa.
Spokój bo porządek będzie trzeba robić.
Myśle że powuierzchnia ma małe znaczenie bo filtr tworzy tylko małe podciśnienie i to od silnika w głównej mierze zależy ile go zassie, filtr tylko trochę to koryguje. Ważne są rezonanse w układzie. Filtry ssą w zasadzie całą powierzchnią, mylne wnioski można wyciągnąć jak jest jakiś specjalny nawiew i w jego miejscu najwięcej syfu się osadza, to jest spowodowane bezwładnością śmieci.
kivik, zdaje sobie sprawe ze to nie bylo takie proste:) po prostu wpadlem na pomysl policzenia powierzchni i na moje wyszlo ze nie jest ona taka wazna(bo przeciez rura pozostaje ta sama, jedynym sposobem aby "upchac" wiecej powietrza jest obinizenie jego temperatury a co za tym idzie zwiekszenie gestosci). Troche bawilem sie u siebie z dolotem i najlepszy efekt dal setup aktualny,tj: rynna pcv(58mm) winieta tasma termoodporna, na niej seryjna puszka z wkladka, doprowadzenie do tego zimnego powietrza ze zderzaka. Polepszylo sie na dole i w srodku(i na tym mi najbardziej zalezy, zeby auto lepiej jezdizlo po miescie a nie zyskalo 2 konie przy 7tys obr). Przegladajac rozne fora i artykuly(nie tylko polskie) doczytlaem sie je w silnikach hondy duze znaczenie ma pojemnosc oraz DLUGOSC dolotu, idac tym tropem chce sprobowac wydluzyc dolot o jakies 30 cm i puszke upchnac w zderzaku. Zastanawiam sie jedynie czy nie przesunie zbytnio momentu na wyzsze obroty??
Z tego co pamietam jak kiedys ( z 10 lat temu) testowalem stozki na roznej dlugosci rurach to bylo odwrotnie. Czym dluzsza rura tym lepszy dol byl. Na koniec zostawilem seryjna puche troche przerobioną z płaską wkładką K&N i dolotem zimnego ze zderzaka.
LOL jak sobie przypomne jakie debilne patenty testowalem 10 lat temu to smiac mi sie teraz chce .
Tak wiec 2 opisane i potwierdzone testy Dragiego i moj na korzysc wkladki ....
Ma ktos jeszcze jakies przyklady ????
U mnie na zamknietym dolocie (zimnym) po podlaniu paliwem posliznelo sie sprzeglo
Mam nadzieje ze sie liczy
Tak wiec 2 opisane i potwierdzone testy Dragiego i moj na korzysc wkladki ....
Ma ktos jeszcze jakies przyklady ????



Tak. Wielki był na hamowni i wkładka powodowała znaczne straty.
Jak już robicie statystykę to piszcie jaki filtr i co zrobione a nie wkładka sratka.
Wczoraj obejzalem dokladnie dolot ARC. I co jest w nim takiego nadzwyczajnego ze kosztuje kolo 400$? Przeciez nie ma on zadnego doprowadzenia zimnego powietrza, filtr panelowy jest na gornej czesci, a powietrze jest zasysane z komory silnika co jest bardzo bee
Wczoraj obejzalem dokladnie dolot ARC. I co jest w nim takiego nadzwyczajnego ze kosztuje kolo 400$? Przeciez nie ma on zadnego doprowadzenia zimnego powietrza, filtr panelowy jest na gornej czesci, a powietrze jest zasysane z komory silnika co jest bardzo bee



a ma ktos wynik z hamowni na tym ARC ? bo ja jeszcze nie spotkałem ;]
No wlasnie tez nie spotkalem
Przeczytałem cały wątek i nasunęły mi sie pewne wnioski. "Power-rura" z polerowanego aluminium, którą ostatnio kupiłem i jeszcze leży na półce chyba jednak nie poprawi sytuacji, mimo, że to co teraz mam to typowa kibel-drut-rurka ze stożkiem K&N. Zainspirowany Waszymi wypowiedziami wpadłem na pomysł i mam w związku z nim pytanie. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcia obudowy filtra i rezonatora z EK9? Wielu z Was ma b-serię i te części leżą gdzieś w garażu. Chodzi mi o, powiedzmy, 3 fotki z zewnątrz i jedną z wyjętym filtrem, tak żebym zobaczył co jest w środku...

Nawiązując do tematu, z moich subiektywnych obserwacji wynika, że stożek jest lepszy od seryjnego filtra (moc, reakcja na gaz), ale tylko "chwilę" po starcie. Później (pewnie kwestia gorącego powietrza pod maską) efekt słabnie... Biorąc pod uwagę, że w tym samym czasie pod maską zagościł kolektor 4-2-1 mocy mogło mi nawet ubyć w stosunku do serii..

Jak zobaczę w/w fotki i ew. pomysł wprowadzę w życie to obiecuję wykresy z hamowni.
W rezonatorach nic nie ma, to że są ot cała tajemnica
W rezonatorach nic nie ma, to że są ot cała tajemnica



Walter, ok, to wiem, bo swój wywaliłem i swoją budową mnie nie zaskoczył , ale w EK9 z tego co widzę na zdjęciach rezonator jest razem z obudową filtra,a mi chodzi o to, żeby całość zamontować u mnie i do środka wpuścić rurę dolotową ze stożkiem na końcu...
Chwyt powietrza byłby pod spodem i całość:
a) wyglądałaby chyba w miarę ok
b) układ byłby szczelny
b) stożek czerpałby tylko zimne powietrze z okolic wlotu w zderzaku

Rozwiązania które już widziałem to albo jakieś wiaderka z przykrywkami, albo nawiew
zimnego powietrza na stożek który nie jest oddzielony od reszty komory silnika lub jest "oddzielony" śmieszną przegrodą. Rozwiązanie I-sze wygląda kiepsko, rozwiązanie II-gie powoduje, że stożek mimo wszystko zasysa ciepłe powietrze spod maski.

Ponawiam więc prośbę o fotki rezonatora i obudowy filtra powietrza z EK9 bo chcę zobaczyć czy te elementy są połączone i czy wejdzie do środka stożek....
U siebie mam seryjny dolot z seryjnym filtrem i brak rezonatora i zakręconej rury ssącej teraz kombinuje przywrócić rezonator i ssanie ze zderzaka przyczepić w miejsce tego seryjnego ssaka. Ciekawy jestem czy rezonator coś da.
to ja może z innej trochę strony. jeśli jest stożek odgrodzony obudową od kolektora niestety w ten sposób, że góra stożka wystaje trochę ponad tą obudowę, to czy mogę sobie zrobić "nadmuch" zimnego powietrza robiąc mały wlot w masce ? nie chodzi o stylizowanie na F&F, ale dodatkowe zimne powietrze dostarczane stożkowi. Mam zestaw short ram aem.
O ile to nie będzie karmnik typu wlot w STI, to nic nie da.
bo będzie wylotem, a nie wlotem.
zdecydowanie lepszym i mniej druciarskim sposobem jest dolot z miejsca po halogenie
O ile to nie będzie karmnik typu wlot w STI, to nic nie da.



dlaczego akurat karmnik? myślę o czymś takim --> (tylko moim zdaniem powinien być bardziej przesunięty do przodu bo tam właśnie znajduje się stożek, no i ten wlot mógłby się mniej rzucać w oczy (być bardziej płaski))

sprawdz pierw czy w tym miejscu w ogole bedzie jakies parcie powietrza. rurka, manometr i jedziesz. poprzekładaj w kilka miejsc i sprawdz gdzie powietrza bezie najwiecej.
największe uderzenie powietrza wystepuje na zderzaku, oponach oraz lusterkach
więc dużego wyboru nie ma
kolega z CKPL juz mnie uświadomił... będzie się syfił stożek
Szczelnie zabuduj stożek i zrób ssaka
ze zderzaka
ja u siebie zrobiłem taki dolot:




pomijając taśmę klejącą, którą czymś wkrótce zastąpię, wygląda to w miarę dobrze i co najważniejsze spełnia swoje zadanie (w puszce zawitała oczywiście wkładka k&n).
w porównaniu ze stożkiem, na który dmuchało zimne powietrze z tego samego wlotu w zderzaku poprawił się przede wszystkim niski zakres obrotów, chociaż u góry też jest chyba trochę lepiej - na hamowni jeszcze nie sprawdzałem, ale stawałem kilka razy z tymi samymi autami przed i po zmianie dolotu i widać poprawę.
rura i przejściówka wentylacyjna z prostokąta w fi 100 mm do dostania w castoramie.
nie wiem czy ktos to kiedys juz dodawal moze sie przyda:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/