to i ja sie dolacze do dyskusji.
modowanie ukladu dolotowego zaczalem od doprowadzenia powietrza spod zderzaka rura aluminiowa do seryjnej puchy.
Cytat:
---------------------------------------
08.05.2007
po kolektorze nadejszla pora na następny mały modzik czyli dolot zimnego powietrza. Postanowiłem że zostawię seryjną puszkę i doprowadzę do niej rurą aluminiową powietrze z miejsca na halogen w zderzaku.
tak wiec najpierw wywalamy zderzak
oczywiscie wywalamy rezonator aby zrobic miejsce na rure...
a co do doprowadzenia powietrza z miejsca na halogen to postanowilem zrobic maly myk.
wziąłem taki oto baniaczek po płynie do spryskiwaczy
i odciąłem dno gdzie w bocznej wyższej ściance wyciąłem dziurę
teraz jeszcze trochę czarnej farby aby nie rzucało się to w oczy
no i przyklejamy po wewnętrznej stronie zderzaka
zakładamy zderzak i gotowe
dzięki temu małemu modowi cale powietrze wpadające do "dziury" na halogen zbierane jest przez denko baniaczka i wlatuje bezpośrednio do rury prowadzącej bezpośrednio do oryginalnej puszki
---------------------------------------
do tego doszla jeszcze wkladka K&N no i jazda na Hamownie.
Na hamowni na tym setupie (+kilka modow uklady wydechowego i kol ssacy) wyplulo 128,1 Koni i 145,8 Nm
Nastepnie zakupilem cos takiego:
wiec jak najszybciej seryjna puche z rura wywalilem i wstawilem szybko AEM`a zostawiajac homemade dolot powietrza spod zderzaka. Aemowego storzka niczym nie obudowalem! Po czym pojechalem ponownie na Hamownie.
i tu cytat:
----------------------------------------------
2008-03-08
zastanawialiście sie kiedys na pewno co w D-serii jest lepsze...
Wkładka sportowa K&N + doprowadzenie powietrza spod zderzaka do seryjnej puchy
czy
AEM Short Ram (bez zabudowania) + doprowadzenie powietrza j/w
????????
a oto odpowiedz:
linia przerywana to oczywiście wkładka K&N
Linia ciągła to AEM Short Ram.
----------------------------------------------
tak wiec cieple powietrze jest dla dolotu krytyczne.
pod kreska piszac: nie chcesz wydawac kasy na CAI to kup wkladke K&N i doprowadz dobrze powietrze spod zderzaka.
Jesli jednak chcesz uzyskac najlepsze wyniki to zdecydowanie CAI.
Niezabudowany Short Ram tylko halasuje a efektow z niego niewiele.
pozdrawiam