MODEL: '94-'00 Impreza GC8 GT

SILNIK, MOC: EJ20, przeciwsobny(boxer), turbodoładowany, 1994cm sześcienne, 4 cyl., DOHC, 16V, 208/211/218 KM
OSIĄGI: około 6 sek. 0-100km/h

CHARAKTERYSTYKA:
Auto Turbodoładowane, AWD z charakterystycznym silnikiem boxer.

HISTORIA:
Ten niepozorny samochód w 1994 pod ,,dowództwem" szkockiego kierowcy fabrycznego team'u Subaru, Colina McRae wygrał dwie eliminacje Mistrzostw świata - Rajd Nowej Zelandii oraz Rajd RAC. Rok 1995 był jeszcze lepszy - Colin McRae zdobył tytuł mistrza świata, a firma Subaru tytuł mistrza świata wśród producentów. Rajd RAC zakończył się dla kierowców team'u Subaru potrójnym zwycięstwem. W latach 1996 i 1997 Subaru dominowało na trasach rajdowych. Trzy lata z rzędu Subaru wywalczyło tytuł mistrza świata wśród producentów.

Wtedy tak naprawde Subaru Impreza stało sie autem kultowym. Fantastyczne rozwiązania techniczne sprawiły, że Impreza świetnie sprawowała sie w szybkich zakretach niezależnie od nawierzchni.

Cywilne wersje produkowane były bardzo długo dlatego producent zmuszony był co jakiś czas przeprowadzać modyfikacje. W ten sposób powstały dwa liftingi samochodu.
Pierwszy miał miejsce w 1997 roku. W nadwoziu zmieniono przednie lampy, grill, maske z wlotami, tylny spoiler oraz felgi na 16". W komorze silnika pojawił sie nowy, większy intercooler, nowsze główice silnika i nowe turbo TD04, które zastąpiło model TD05. Zmodernizowano kompletnie także wnętrze, oraz wzbogacono wyposażenie.
Kolejny lifting miał miejsce w 1999 roku. Zmieniono szkła reflektorów oraz przedni zderzak. Podczas drugiego liftingu Impreza przeszła znaczne zmiany od strony technicznej. Zmienion głowice silnika. Zmianie uległ także układ hamulcowy, pojawiły sie czterotłoczkowe przednie hamulce, oraz zwiekszono średnice tarcz z 265mm na 295mm.

Na rynku japońskim a także brytyjskim pojawiło się sporo wersji limitowanych. Najbardziej kultowa jest wersja 22B. Powstała na bazie niedostępnej w Europie i Stanach Zjednoczonych wersji Type R czyli dwu drzwiowego coupe. Występowała również wersja Type-RA czyli mocniejsza wersja klasycznego sedana. Wersja sedan w europie znana była pod nazwą GT w Japonii i Wielkiej Brytani jako WRX. Na rynku japońskim tuningiem Subaru Imprezy i także jego wersji limitowanych zajmowało sie STi czyli Subaru Tecnica International. Na rynku brytyjskim pojawiła się także wersja McRea, RB5, Catalunya.

wiecej info i zdjęcia na stronie http://www.subaruimpreza....&tresc=impreza1
zgrabnie, zwięźle i na temat ;]

od siebie tylko chciałbym dodać, że wersje RA (od "Race Altered") były nie tyle mocniejszymi co lżejszymi i bardziej zorientowanymi na sport wersjami odpowiednich modeli (powstawały na bazie wersji WRX i wersji STi). były od nich uboższe m.in. o elektrykę szyb i lusterek, klimatyzację, instalację car audio, dokładki zderzaków i progów, za to seryjnie wyposażane np. w krótsze i wzmocnione skrzynie biegów, wywietrzniki w dachu (zamiast klimatyzacji, zarazem jest to cecha pozwalająca na pierwszy rzut oka rozpoznać wersję RA), bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego czy natrysk wody na intercooler. ponadto były produkowane głównie w kolorze białym.
RA nie miała jeszcze ochrony antykorozyjnej spodu nadwozia, tylko gołą farbe- kwestia redukcji masy
cecha charakterystyczna dla wersji przygotowywanych przez STi byl taki oto rozowy znaczek