Jako że wczoraj stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem takiego auta przedstawiam je jako nowy projekt, mimo smutnych okoliczności w jakich się rodzi...

MODEL: 1995, Subaru Impreza WRX type RA,

RA - czyli rally altered, fabrycznie pozbawiona wagi baza do budowy rajdówki Zaimportowana z Japonii w 2007 roku.

SILNIK: MY04 STI short engine in with new head gaskets and checked the heads, szpilki ARP, seryjne turbo td05 16g, cosworth baffle plate, ESL remap of the stock ECU, chłodnica oleju MOCAL i oil filter relocation kit

UKLAD DOLOTOWY: stożek K&N, custom FMIC, CAI ze zderzaka

UKLAD WYDECHOWY: pełen wydech z kwasówki milltek motorsport łącznie ze sportowym katalizatorem

ELEKTRONIKA: ESL remap of standard ECU, zegar boost blitz, turbo timer

UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia seria bardzo krótkie przełożenia Vmax ok 200km/h, sprzęgło uprated ale nie wiadomo co, mocniejsze dyfry

ZAWIESZENIE: seria type ra

UKLAD HAMULCOWY: aluminiowe 4 i 2 tłoczkowe zaciski z późniejszego modelu, nacinane tarcze, sportowe klocki

BODY-KIT: seryjne body bez spojlera, lekka aluminiowa maska i klapa, brak zabezpieczenia antykorozyjnego, cienkie szyby, brak spojlerów i dokładek zderzaków, JDM owiewki

ŚRODEK: seryjne fotele, gałka i kierownica skórzana Nardi, JDM flare

CAR-AUDIO: fabrycznie brak głośników i radia

INNE: jest klima

MOC: seria 265hp
po przeróbkach - 320hp ( modyfikowane przez ZenPerformance w UK )

Zdjęcia:







Zaraz po zakupie:




kolejka na prom:













Z takimi modami auto kupiłem w UK wczoraj. Cieszyłem się bardzo. Auto bardzo mi się spodobało. Świetny zawias, mocne hamulce, przyśpieszenia bajka. Chwilowo mieszkam w Paryżu i niestety w drodze powrotnej 50km pod Paryżem obróciła się panewka Auto stoi na placu i do soboty muszę z nim zrobić.
Jestem załamany na razie muszę się pozbierać

Teraz zastanawiam się co dalej...

[ Dodano: 2010-05-18, 20:09 ]
ładny białas gratuluje!


Panewka? a jaki powód?
Nie łam się chłopie panewka nie koniec świata! Byle nie było szkód w środku. Trzymam kciuki żebyś dotarł z furaczem na miejsce.
niestety suburu ma jedną wadę ... szczególnie silnik 2,5 litra turbo sti przy stałej prędkości oborowej silnika / prędkości samochodu lubi sie wypalić lub nawet pęknąć tłok, albo poleci panewka czyli nie można jeździć nimi po autostradach.. a żeby było śmiesznie te silniki wytrzymują katowanie ...

kilkakrotnie potwierdzona informacja niestety ....

btw, przekładka kiery jest bajecznie prosta w tym samochodzie .., tylko musisz dorwać pedały z GT co niestety w używce graniczy z cudem a w serwisie zestaw kosztuje jakiś 1100 zł .... lub pozostaje rzeźba
niestety suburu ma jedną wadę ... szczególnie silnik 2,5 litra turbo sti przy stałej prędkości oborowej silnika / prędkości samochodu lubi sie wypalić lub nawet pęknąć tłok, albo poleci panewka czyli nie można jeździć nimi po autostradach.. a żeby było śmiesznie te silniki wytrzymują katowanie ...

kilkakrotnie potwierdzona informacja niestety ....



to jest wada głównie silnika EJ25, przy EJ20 nie zdarza się to tak często żeby można było stwierdzić że jest to problem nagminny (bo jeśli chodzi o 2.5 to każdą to spotka, prędzej czy później)....

co nie zmienia faktu że mało który japoński wóz nadaje się na walkę z autostradą (no poza Suprą), nie jeden nissan pożegnał się z panewką właśnie przy takich akcjach, zresztą znajomi w GC8 Sti mieli taką samą akcję, ogień na tłoki w Garwolinie (świeżo po zakupie) i motor pomachał panewką, takie rzeczy się zdarzają, nie są to auta nowe, ani takie którymi jeździł emeryt, szkoda tylko że Jankowi się nie udało nawet do tego Paryża dotrzeć i teraz trzeba kombinować na szybko transport do PL
kolejne subaru z obróconą panewką, szkoda bo ładny, nie ma co się poddawać, po woli sobie ogarniesz wszystko.
kupujesz a za chwilę panewka. To z braku oleju, czy jak? Trochę dziwne. Szkoda bo super auto.
Mint się mści po prostu ;p

Powodzenia w transporcie!
Zell .. koledze się tak stało w rocznym aucie ... jednemu gościowi w krk w sti my08 tylko akurat tu mi sie wydaje że to była wina programu bo zaczęli się w strojenie bawić ... ale cóż .. tatuś dał kasę na nowy silnik
Wie ktos czy udalo sie przewiezc samochod? Oferowalem pomoc ale kontakt sie urwal.
Odpisałem! Dzięki za pomoc! Jeszcze auto stoi tu we Francji, ale niebawem trafi do PL. Remont jednak raczej po wakacjach...
Auto fajne, do tego w slusznym kolorze. Szkoda ze juz na wstepie trzeba otwierac silnik, z drugiej strony i tak trzeba oddac do warsztatu na przekladke, wiec za jednym zamachem mozna calosc ogarnac i miec pewnosc ze motorownia jest w odpowiednim stanie.

PS. Jakiś wybitny mózg montował chlodnice oleju
Angole tak ponoć często robią.
Przekładał będę sam
No remont trochę mnie zaskoczył. Na razie ogarnąłem transport do PL, zobaczymy co się okaże jak otworzymy silnik.
Angole tak ponoć często robią.
Przekładał będę sam
No remont trochę mnie zaskoczył. Na razie ogarnąłem transport do PL, zobaczymy co się okaże jak otworzymy silnik.



bedzie dobrze... długo z klepiącą panwią jechałeś?
auto chyba dalsza droge przejechalo na lawecie..
auto chyba dalsza droge przejechalo na lawecie..



zapewnie PWM chodziło o moment kiedy silnik powiedział "niee"
Jechałem niedługo. Auto już czeka na transport do PL TIRem. Po wakacjach mam nadzieję już straszyć na ulicach Wwy. Nie będzie dla niego litości chłosta non stop

Mam nadzieję że po rozebraniu nie wyjdą jakieś niezaplanowane usterki.

Optymistyczny scenariusz zakłada wymianę: wału, panewek, uszczelek pod głowę wiadomo.

Turbo zostanie jeszcze jakiś czas seryjne. Z zewnątrz chciałbym parę rzeczy zmienić ale to wszystko po remoncie. Na razie pozostanie sleeper.

Już się otrząsnąłem i na pewno go będę remontował!

Co więcej mam już 90% gratów do przekładki więc kiera będzie po prawidłowej stronie.

Ogień i dym
wkładaj monoblocka z legacy !
skrzynia seria zostaje?
Seryjna skrzynia z RA to mistrzostwo swiata, nie widze sensu jej wymiany..

Dobre auto do chlosty
Seryjna skrzynia z RA to mistrzostwo swiata, nie widze sensu jej wymiany..

Dobre auto do chlosty




napewno jest dobra tylko z wytrzymaloscia jej gorzej troszke ale jak dobra to git:)
zalezy o ktorej skrzyni mowa bo Gc8 Ra mialo Dccd a tu nie widze w opisie
problem z wytrzymałoscia to ma skrzynia w gt, a nie w ra kolego
problem z wytrzymałoscia to ma skrzynia w gt, a nie w ra kolego




OOOOOOOOOOOOO cos nowego jak nie ma problemow z synchronizatorami to loooz
Skrzynia na pewno zostaje. Nie ma DCCD bo były one w RA STI i po 1996 roku.
Skrzynia mistrzowska, Vmax 200 ale przyśpieszenie mega.