MODEL: Suzuki Swift GT, rocznik '91, pojemność 1,3, troje drzwi.
Jest to wersja Swifta GTi wypuszczona na rynek amerykański/kanadyjski. Mój egzemplarz pochodzi właśnie z Kanady. GT różni się od GTi tylko szczegółami. Mechanicznie jest to samo.
Różnice:
1. Białe klosze kierunkowskazów
2. Postojówki (koło reflektorów)-białe klosze, ale świecące na pomarańczowo, zamiast na biało.
3. Tylne światła szersze z obrysówkami na zewnętrznych końcach
4. Miejsce na kwadratową zamiast na prostokątną tablicę rejestracyjną z tyłu
5. Prędkościomierz wyskalowany w MPH/KMH
6. Obrotomierz do 8000 RPM zamiast do 9000RPM
7. Pasy na słupku B, ale nie na karoserii a na drzwiach.
8. Zabezpieczenie przed uruchomieniem silnika bez wciśniętego sprzęgła
SILNIK: Kompletny remont silnika-w trakcie docierania
-tulejowanie cylindrów
-tłoki zmierzone-idealne-zostały
-nowe pierścienie
-pierwszy szlif wału(standardowo kuty)+wyważenie z dociskiem i kołem zamachowym
-wymiana jednej korby(standardowo kute)
-wymiana wszystkich panewek
-splanowane koło zamachowe o 30%
-odelżony docisk
-delikatnie splanowana głowica
-nowe świece NGK dedykowane do Swifta GTi
-nowa sonda lambda
-nowe kable WN
-nowe płyny, filtry, uszczelki
-całościowe wyczyszczenie elementów silnika z nagaru
Plany:
Modyfikacje głowicy/większa przepustnica/usunięcie przepływomierza/ostre wałki/regulowane kółka rozrządu
UKLAD DOLOTOWY: Seria
Plany: zmodyfikowany dolot
UKLAD WYDECHOWY: Seria
Plany: usunięcie katalizatora, ostatni tłumik styl motocyklowy
ELEKTRONIKA: Seria
Plany: Prawdopodobnie SMT6/dodatkowy obrotomierz z shift-lightem/wskaźnik temperatury oleju/wskaźnik ciśnienia oleju
UKLAD NAPĘDOWY: Seria
ZAWIESZENIE: Seria, opony Pirelli zimowe, Michelin letnie
Plany: skrócenie i utwardzenie amortyzatorów, alufelgi 14' lub 15'
UKLAD HAMULCOWY: Seria
Plany: zestaw brembo+ferodo przód/przednie zaciski od CRX/przewody hamulcowe w stalowym oplocie
BODY-KIT: Seria
Plany: Całe czerwone lampy z tyłu, nowy lakier z ITR
ŚRODEK: Seria
Plany: Zmiana kierownicy, gałki zmiany biegów, nakładek na pedały/nowa tapicerka w czarnym kolorze/czarna podsufitka/flokowanie deski
CAR-AUDIO: CD Philipsa
Plany: CD/mp3 / głośniki 13' przód
INNE: brak
ZDJECIA: całkowita seria z wyglądu, tutaj jeszcze na ohydnych seryjnych kołpakach. Obecnie auto jeździ na czarnych stalówkach.
![](http://img98.imageshack.us/img98/1034/444501lewytyb32er.jpg)
![](http://img80.imageshack.us/img80/7904/444502przf3d2nf.jpg)
![](http://img80.imageshack.us/img80/6541/444506tyb34ox.jpg)
![](http://img80.imageshack.us/img80/4927/p10100571py.jpg)
![](http://img95.imageshack.us/img95/4521/444507wneatrze6ho.jpg)
MOC: Przed remontem na hamowni wyszło:
103,5 KM (seria: 101KM)
116,4 Nm (seria:113 Nm)
Po remoncie i dotarciu shamuję auto jeszcze raz.
Na koniec uwaga: pewnie śmieszne jest to, że na razie seria, a tyle planów. Wyjaśnię : auto mam stosunkowo niedawno-pół roku. Niestety ostatnio wypadł mi remont silnika, który pochłonął dużo gotówki...Ale w momencie skończenia remontu zabieram się systematycznie za modyfikacje. Mój cel-najpierw przywrócić jak najbardziej auto do stanu fabrycznego, a późnej brać się za mody Pozdrawiam 8)