Marka: Suzuki
Model: Swift GTi
Rok produkcji: 1995
Pojemność: 1298 cm3
Moc: 101 KM / 6450 *
Moment: 113 Nm / 4950 *
Kolor: Biały
Wyposażenie: elektryczne szyby i lusterka, kierownica regulowana w pionie,
szyberdach (zepsuty )

* - dane fabryczne

Wygląd zewnętrzny:
- seria: progi GTi, lotka GTi
- alufelgi 14 cali
- opony 185/55 R14

Wygląd wewnętrzny:
- seria

Silnik:
- seria

Zawieszenie:
- seria (twarde)

Układ hamulcowy:
- seria: 4 tarcze

Audio:
- brak

Plany: Z mechaniki przez zimę chciałbym zająć się układem dolotowym i wydechowym, zawias w dół, lepsze hamulce. Co do stylingu to z przodu zagości zderzak od Mk2. Nadwozie będzie lekko wygładzone w paru miejscach. Na przód szukam kloszy postojówek od wersji maerykańskiej GT. Autko prawdopodobnie będzie robione na JDM - zarejestrowałem się tutaj, aby uzyskać informacje na ten temat, żeby nie zrobić psełdo JDM-a Każdą zmianę, która zbliży to autko do tego stylu będę konsultował

Fotki:




Pare świezych fotek Suzuka



A to już najświeższe - bez pedalskich naklejek z obku auta.




Zapodaje ten temacik na tym forum, bo może pomożecie mi w odpowiedzi na pytanie robić w JDM-ie czy nie ?
heheh Witam ciesze sie że jestem ojcem chrzestnym pytanie robić w JDM-ie czy nie ? Pytanie co najmniej nietaktowne Jako myśl przewodnią obież FUNCTION OVER FASHION! Przeczytaj JDM cars bible na stronie głównej i czytaj sobie ją codziennie przed snam (swietny kolor ) Pozdrawiam i życzę powodzenia w modach zacznij od przedniego zderzaka ZAPRASZAM DO MNIE
fajniutki bialutki
fajniutki bialutki



regulamin czytał?
Przeczytaj JDM cars bible na stronie głównej i czytaj sobie ją codziennie przed snam (swietny kolor ) Pozdrawiam i życzę powodzenia w modach zacznij od przedniego zderzaka ZAPRASZAM DO MNIE


Będę ją czytał jak znajdę chwilkę wolnego czasu Dzięki. Przedni zderzak mam zamiar wymienić na ten, który był w GTi Mk2.
Tak najbardziej to chodzi o to, że musisz być na JDM zdecydowany heheh oczywiście przyjmujemy do wiadomości że jesteś. I nie masz w palnach felg 17" hapcia 225, czy monster spojlerów naklejek z nid for spid na cały bok hehe Pozdrawiam
W planach mam 16 -stki z gumką 195/40 r16 - myślę, że taki zestawik będzie dawał radę. Macie może jakieś ciekawe propozycje co do modelu felg ? Chodzi mi o takie, które nie zabiją mnie ceną hehe Jestem tylko student bidny Spojlerki wchodzą w grę, ale tylko dokładki do zderzaków, które Suzuki oferowało - elementy pakietu GTi. Seryjnie były tylko progi Naklejki jeśli już to JDM-owe
Myślę że do tego auta koło 15' to max...
Szczerze to nie. Przyznaję się bez bicia Co zrobiłem źle ?



skoro przyznajesz sie, ze nie czytałes to z łaski swojej zrób to teraz, bo zaraz blokuje temat.
16" W życiu chłopie kórwa nie rób z tego amerykańskiej limuzyny dla gangsterów max 15" i to naprawde w tym samochodzie chodzi przedewszystkim o osiągi na 16 i gumach 40 tak ci wytrzepie autem że szok wiem coś o tym jeżdże na 15"195/45 i masakra do tego zawias -40 kompletnie nie wybaczją polskie drogi, nie wspominając jużo 16" Zresztą dobrze Ci doradzamy, o to sie nie martw. Ja będe zmieniał na 14" na przyszły sezon szerokośc max 185. przy 16" wykorzystywał będziesz 75 procent możliwych osiągów
Odświeżam troszkę temat. Co do strat po pasku (bo miałem przygodę z pęknięciem paska rozrządu) to wszystkie zawory miały bicie. W sumie jednak dobrze, że mi ten pasek pękł, bo przy okazji coś zrobione w silniku. Uszczelka pod głowicą i tak już była padaka. Teraz przynajmniej wiem co mam.

W silniku zostało zmodzone:
- splanowana głowica
- porting i polerowanie kanałów ssących i wydechowych
- poprawione gniazda zaworowe
- zmienione kąty przylgni zaworowych (trzy-kąty) ssących i wydechowych
- rozwiercony otwór pod nową przepustnicę z SR20DE (czeka na montaż, jakoś z początkiem czerwca)

Oczywiście oprócz tego:
- wszystkie uszczelki góry silnika
- uszczelniaczy zaworowe
- olej, filtry itp.
- simeringi wałków i wału

Dołu nie ruszaliśmy. Przejechałem już prawie 400 km po remonciku i olej czyściutki, nie ma przedmuchów z komory spalania na dół silnika

W środę odebrałem VHT i jak znajdę czas to pobawię się z deklem zaworów. Również w środę byłem na przeglądzie i nie przeszedł go Swift. Przednia szyba już wymieniona - dużo lepiej się jeździ, ani jednej ryski nie ma, nie wspominając już o tym pęknięciu co miałem.

Jestem już chyba zdecydowany na felgi. Tzn. waham się aktualnie pomiędzy dwoma wzorami (jeżeli felgi numer 2 będą dostępne w rozmiarze 16x7):

Nr. 1:

Nr.2:

Jak się wam widzą takie koła ? Może macie jakieś lepsze typy w stylu japońskim - jak tak do dajcie ?Tylko żeby zbytnio ceną nie zabijały

Opony już są zamówione - Toyo Proxes T1-R

P.S. Będzie JDM jednak.
na mój gust lepszy pierwszy wzór. tylko rozmiar trochę duży jak na Swifta...
wzór nr. 1 zdecydowanie lepszy
16" w swifcie?

gruby lans...

faszyn ołwer funkszyn...
Oponki już przyszły


Teraz pozostaje wybrać felgi...
na oponkach będzie Ci sie super śmigało ładny swift wyróżniający sie białym kolorem
oponka jak oponka, ja wiem czy taka super. uniwersalna bardzo.

16" do swifta i do tego tak idiotycznie niska guma
!markos, czy Tobie musi wszystko wadzić? guma jak guma uniwersalna bo na ulice a nie na tor nie wiem czerwone dni masz, samochód Ci sie sypie czy montaż super ekstra gratów sie przedłuża ehhh...

Indii, ja na profilu 40 jeżdżę i się da więc będzie dobrze, a felgi kupuj jak najszybciej te BC z czerwonym lipem sa naprawdę przepiękne
ale o co ci chodzi? t1r jest zwykla uniwersalna opona i uwazam, ze nie ma sie czym podniecac. ot co. cos ci jeszcze nie lezy?

czyzbys byl wlascicielem tego swifta i dotknal cie komentarz na temat opon/rozmiaru?
tak sie składa ze mam te same oponki i według mnie te oponki sa dobre co do jakości i ceny tyle.
kupa ludzi tez ma te oponki, ale nie przezywaja tak mocno jak ktos napisze, ze sa srednie. wyluzuj sie wiec. ok?

kupowania opon o tak niskim profilu przy tak malej szerokosci nigdy nie zrozumiem
kupowania opon o tak niskim profilu przy tak malej szerokosci nigdy nie zrozumiem



dla każdego coś miłego, ja mam taki rozmiar na feldze 9x16 i nie narzekam - kto ze mną jeździł powie to samo . .

wystarczy sobie obliczyć ze różnica w wysokości miedzy 15' na 195/45 a 16' na 195/40 jest tak mała, ze w zasadzie kolo jest tej samej średnicy .


Nie mowie ze to będzie idealne rozwiązanie na tor czy jakieś inne event'y, ale do jazdy na co dzień da rade w zupełności
dla każdego coś miłego, ja mam taki rozmiar na feldze 9x16 i nie narzekam



BAN
nie zrozumielismy sie. chodzilo mi o to, ze 40 przy szerokosci 195mm to zajebiscie niska opona, na ktorej jazda po miescie jest calkowicie bez sensu. 195/45 jest tak samo bez sensu jesli chodzi o miasto.

chociaz t1r jest miekka jak kupa, to moze tak tego nie czuc
ja mam sp9000 i gwint FK i nie jest taczka
Ok tylko to się chyba troche mija z tematyką forum
Ale bajzlu narobiliście Chciałem niską gumę bo nie lubię baloniastych opon. Ma być nisko więc średnica koła musi być mała Wąska guma, że nie zamulić auta.

Co do felg to nie mam szczęścia. Albo nie mają na stanie w moim rozmiarze, albo ceny za duże.. lipa
nie zrozumielismy sie. chodzilo mi o to, ze 40 przy szerokosci 195mm to zajebiscie niska opona, na ktorej jazda po miescie jest calkowicie bez sensu. 195/45 jest tak samo bez sensu jesli chodzi o miasto.

chociaz t1r jest miekka jak kupa, to moze tak tego nie czuc



nie wiem od kiedy stales sie wyrocznia
sam jestes miekki jak kupa i do tego calkowicie bez sensu

uwzglednij to ze kazdy ma inne podejscie do tego co sie nadaje do jazdy po miescie a co nie

195/45 to normalny profil opony - dla mnie np. to jest balon

cichyg60 ma takie cus na 9 calch i dla niego jest spoko , to ze dla ciebie 45 to jest profil nie do jazdy to nie musisz atakowac ludzi i im wpierdalac ze jest bez sensu i kupa [ bo prawdziwa kupe to masz na swoich felgach - kumho jak mi sie wydaje, nie wiem dokladnie bo nie sledze twojgo topiku z samochodem]
1. nikogo nie zaatakowalem
2. nie zycze sobie okreslania mnie mianem kupy
3. mam azenisy, to falken, a nie kumho
4. nie uwazam kumho za kupe, byla moze tylko troche lepsza od t1r, miala jednak znacznie sztywniejsza scianke boczna

nie podskakuj, bo nikt tu nic do ciebie nie mial, wiec nie masz powodu, zeby kogos obszczekiwac. ja tez nikogo nie obszczekalem.

zenujaco wrecz smieszne jest to, ze wlasciciele komentowanych w jakichstam sposob samochodow, czy czesci rzadko czuja sie dotknieci i nie czuja potrzeby mi pojechac.. znajduje sie za to grono obroncow patalachow, ktorzy chca za wszelka cene blysnac i napisac jaki to markos nie jest glupi i jak wszedzie i do kazdego sie nie czepia. daruj sobie. jesli wlasciciel nie poczul sie dotkniety i uznal to za komentarz jak kazdy inny, to chyba jest ok.

na tym zakonczylismy dyskusje na ten temat. nie oczekuje wiecej odpowiedzi w tym tonie.
Żeby załagodzić sytuację to każdy jeździ na takim profilu jaki uzna za stosowny. Każdy ma inne pojęcie "balona". Co do opon to kierowałem się stosunkiem jakości do ceny. Jeździłem na Toyo Proxes T1-S i jeździło mi się dobrze, więc T1-R mam nadzieję, że się sprawdzi

Nie róbcie OT - jak chcecie pogadać macie PW

Peace
nie bede cie nazywal kupa itd. bo zeczywiscie nie wypada

No wlasnie nie do konca corey. Bo to forum jdm wiec raczej function over fashion, a nie all show no go. Popieram markosa - jakbym miał Swifta to pewnie bym jeździł na 14"tkach góra lekkich 15".
bo prawdziwa kupe to masz na swoich felgach - kumho



po czym wnosisz ze kumho to kupa? bo tico 10 lat temu na nich z salonu wyjezdzały?
BTW. uwazam ze wsadzanie czegokolwiek wiekszego niz 15 cali do swifta jest tylko lansem


To się nie zgodzę A jakbym włożył 195/50 R15 (średnica większa niż moje 16-stki) to nie był by tylko lans ? Tak samo by go zamuliło jak na 16-stce.
Ja mam T1R prawie nówki po poprzednim właścicielu i to je jedynie broni że są "prawie nówki" broni je przed sprzedażą lub wyjebaniem na śmietnik. Jak bym miał coś teraz brać to tylko RainSport II.
Ale zrobił się OT o oponach - może przeniesiemy wątek do innego podforum?

Moim zdaniem T1R jest zajebistą oponą do jazdy na co dzień - komfortowa, mieszanka dobrze klei, opona jest b. tania, odprowadza wodę bardzo poprawnie (tylko, jak każda opona - nie może być zużyta).
Remoncik układu hamulcowego

Przednie tarcze i klocki połączone z naprawieniem zacisków:

Przed:

Spy Photos:


Taką małą sesję wnętrza zrobiłem (jakiś czas temu, ale tutaj nie dawałem fotek wnętrza jeszcze porządnych)


O jak chuj tarcze speedmax Daj znac jak zyja.
sesję wnętrza

jeśli coś mogę zaproponować to wymianę "gałki" zmiany biegów.
Sesja z Wakacji w Bieszczadach. Swift już na glebie i po poprawkach lakierniczych























Da się położyć tylną wycieraczkę?

Ogólnie ładny, mały, ścigant
Da się położyć tylną wycieraczkę?
Ogólnie ładny, mały, ścigant


Tzn. żeby była na poziomo w momencie spoczynku ? Kurde nie kminiłem nad tym, ale byłoby to dobre rozwiązanie bo koliduje mi ta wycieraczka z planem stickerów

Wynik wczorajszego hamowanka:
Wynik dobry. Coś moment poszarpany, ale będzie to ogarniane.
Moc: 103,6 KM przy 6775 rpm Moment: 118,1 Nm przy 5446 rpm
Wykresik:


[ Dodano: 2008-10-25, 14:35 ]
fajne koła pamiętam jak dawno temu gadaliśmy o Twoim pomyśle
Bardzo ładnie się na żywo prezentuje A szybki są kozak przyciemnione
Co robiłeś z postojówkami ? Zmieniałeś, malowałeś, czy może folią ?
Ładnie sie prezentuje na tej feldze.
to są oryginalne ambery z auta Geo Metro czy jakoś tak
Co robiłeś z postojówkami ? Zmieniałeś, malowałeś, czy może folią ?
Ładnie sie prezentuje na tej feldze.


Tak jak Machoo pisze z Geo Metro, amerykańskiej wersji Swifta.
pięknie doprowadzony, sentymenty...
Jakieś plany związane z zapalniczką ? wałek, dolot, może itb ?
widziałem wczoraj na spocie, jest kozakiem!!!!
gratuluje doprowadzenia go do takiego stanu, szczególnie że wczesniej nie bylo najlepiej:)
Jakieś plany związane z zapalniczką ? wałek, dolot, może itb ?


Narazie głowiczka jest zrobiona. W przyszłym tygodniu ląduje wydech: 4-2-1, 2 x tłumiki przelotowe i to wszystko połączone rurami 2 cale, poprowadzonymi lepiej niż w serii.

Przez zimę chcę skompletować kolektor dolotowy, wałki i komputer z Cultusa, tak żeby osiągnąć ok. 130 KM i moment w okolicy 145 Nm.

bardzo dobra robota, gratulacje.
Mimo, że dużo białego to widziałbym tu mimo wszysto jeszcze białem 14/15"

Zrób aktualizacji na 1 stronie.
Robota super i profi podejście do tematu Oby swifcik służył jeszcze przez wiele lat I żeby killował na ulicy auta z większymi pojemnościami
I żeby killował na ulicy auta z większymi pojemnościami



Z tym nie ma większego problemu, jeśli chodzi o niemieckie wolnossaki, objeżdżałem moim golfa 3 Gti dohc
Stary, kawał dobrej roboty. Auto wygląda fenomenalnie. Gratulacje. jakie przewidujesz dalsze modyfikacje w aucie ?
Indii, swifcik teraz wygląda pięknie szkoda że ja teraz nie mam kiedy o mojego dbać... a gdzie masz listewki pod bocznymi tylnymi szybami ? zakładaj je bo bez nich jeszcze nie jest to aha i trójkąty od lusterek mogłeś zrobić na czarno - mam tak u siebie i fajny efekt jest jak ten trójkąt jest czarny razem z słupkami a lusterko w kolorze
Stary, kawał dobrej roboty. Auto wygląda fenomenalnie. Gratulacje. jakie przewidujesz dalsze modyfikacje w aucie ?


Dzięki
Jedna z nich już zrealizowana, wydech kompletny: kolektor 4-2-1 Genie, brak kata, od kolektora idzie rura gięta 2 cale bez żadnych zakrętów (trochę nisko leży), środkowy taki mały przelocik i końcowy przelot OBX-a

W planach jest:
- swap przednich hamulców na większe, tył zregenerować (ewentualnie też swap na coś większego)
- wsadzić wspomaganie układu kierowniczego
- iść dalej w moc (wałki, dolot, kółka regulowane, strojenie)
- wymiana łożysk w skrzyni bo hałasują (może szpera wpadnie przy okazji)

http://www.klubsuzuki.pl/swift.php przy opisie modelu mk2 moje autko
Aktualny wykresik:



[ Dodano: 2010-05-09, 21:02 ]
fajnie że coś sie dzieje w temacie
panie a ile konióf bedzie ?

bedzie miszcz
jest dobrze:) fajne lampy
Aktualizacja, pierwsza zaległa, bo kierownica już jakiś czas siedzi w aucie. Jest to kierownica momo, skórzana, oferowana w salonach Suzuki jako wyposażenie dodatkowe. Kierownica posiada nakładkę na środek.





A z nowości:

- sprężyny H&R
- amortyzatory żółte Koni z regulacją twardości
- przednia górna rozpórka Ultra Racing
- tylna rozpórka górna OMP

dobre modyfikacje