Witam , czy ktoś robił może taki swap , mam silnik b16a2 chciałbym go wyrzucić wraz ze skrzynią i wrzucić b18c6 wraz ze skrzynią , pytanie czy będzie pasował
1 kolektor wydechowy Supersprint od b16a2
2 kolektor ssący skunk2 od b16a2
3 dolot Aem od b16a2 ??
co trzeba wymienić a co jest plug play
1. ktoś kiedyś pisał, że zna kogoś kto jeździ z supersprintem dedykowanym do b16 i pasuje...
2. ssący będzie pasował ale wcale nie jest powiedziane, że jest lepszy od seryjnego z c6...
3. jeżeli pod tego ssaka pasuje Ci to pod tego samego ssaka też będzie pasował...

no na pewno będziesz musiał przejść na obd1...
w tej chwili mam b16a2 zmieniłem wałki skunk2 , talerzyki sprężynki skunk2 kółka regulowane skunk2 , stożek aem , kolektor ssący skunk2 i kpl wydech Supersprinta , wymieniłem wtryski na 315 i zmieniłem kompa na obd 1 , po modach ma 195 hp ... było fajnie ale teraz brakuje
więc pomyślałem o zmianie na b18c6 i przerzucić do tego te wałki wraz ze zrobioną głowicą itp ...
i pytanie czy wystarczy że znajdę silnik wraz ze skrzynią czy później okaże się że jeszcze to to i tamto będe musiał dokupić ...
wydech będzie ciut przymały do c6...
no na pewno będziesz musiał przejść na obd1...



dlaczego ??
na obd1 juz jest wiec temat zostawmy .

Ziom jesli chodzi o kolektor wydechowy mam kolektor, ktory jest dedykowany do b16, jezdzil w c6 pozniej spowrotem wrocil do b16 i teraz siedzi w b20 wiec problemu raczej nie bedzie . Kolektory dolotowe z a2 i c6 sa wymienne wiec bedzie pasowac, ale zastanow sie czy z c6 nawet nie bedzie ciut lepszy niz skunk, jednak skunk to kopia itrowego. Generalnie na twoim miejscu zostawilbym glowice i zmienil sam blok po cholere masz placic za c6 ktore jest drogie w zakupie skoro mozesz zakupic sam blok nawet od c4 i zalozyc na niego cala reszte. Ewentualnie podbic jeszcze kompresje w miedzy czasie tlokami i masz duzo wiecej niz daje c6, ewentualnie wsadzaj b20, ale tu by trzeba bylo troche wiecej kasy wsadzic niz w c4.

Takze kupuj sam blok c4 mozna tanio wyrwac w niezlym stanie, zaloz cala reszta z b16 na niego, sprzedaj stary blok z b16 i jeszcze troche kasy wycofasz za niego.
zawsze myślałem, że EK4 są OBD2, a ECU w ITR jest OBD1... jeśli coś pomieszałem to my bad...
zawsze myślałem, że EK4 są OBD2, a ECU w ITR jest OBD1... jeśli coś pomieszałem to my bad...


zgadza się w ek4 był OBD2 zmieniłem na OBd1 by móc w nim zmieniać mapy paliwa

dalej .. myślałem o b20 ale jeśli wsadze B20 to w startach np na ćwiartkę będe w grupie 2 litrówek a tak w 1.6 /1.8

myślę też by kupić rozjebaną dc2 i wyjąć z niej silnik ze skrzynią pomienić a resztę gratów sprzedać ..
wtedy wyjdzie tanio no i może te 220hp i wyższy moment zaowocuje dobrymi wynikami
Ziom Nitro dobrze gada Zreszta widze ze jestesmy w podobnej sytuacji - B16 z fajnie ogarnieta gora i bolt-onami troche marnujaca sie z racji niedostatku pojemnosci. W moim odczuciu - i sam pewnie za jakis czas bede szedl w tym kierunku - warto zlozyc nowy dol na bazie bloku B18. Glowicy z ITR nie potrzebujesz; skladajac samemu zyskujesz pewnosc ze dol bedzie w iglastym stanie.
B20 przy naszych walkach raczej nie bedzie najlepszym pomyslem bo ten motor specjalnie nie lubi obrotow przy ktorych Pro2 robia moc. Jesli juz to mozna do B18 dac tloki w nadwymiarze i w ten sposob ciutek podbic pojemnosc.
Nie doczytalem jak masz ogarnieta skrzynie, ale jesli nie masz FD 4.785 + LSD to najpierw to bym ogarnal (czy poprzez montaz tych gratow do obecnej skrzyni czy zakup calej skrzyni z ITR) a dopiero potem zabieral sie za dlubanine przy silniku.

PS. Tez mam ten kolektor Supersprinta i równiez sie zastanawiam czy podejdzie pod wyzszy blok B18...
dedykowany wydech od b16 będzie zły. ludziom w b16 wydechy wiszą gdy mają tzw chinczyki b16/b18 ale wydech stricte z b16 do b18c4 nie wchodzi. wydaje mi sie ze do b18c6 też, zalezy chyba od miski
zawsze myślałem, że EK4 są OBD2, a ECU w ITR jest OBD1... jeśli coś pomieszałem to my bad...


EK4 OBD2 i ITR rowniez OBD2