POwiedzcie mi jakie sa problemy przy tym swapie.
mocowania, polosie z przegubami, okablowanie. wyciecie seryjnych mocowan z prawej podluznicy to formalnosc. m.in. hasport oferuje gotowe rozwiazania.

aha - duzy mocny hebel, zeby to zatrzymac i zajebisty zawias, zeby utrzymac w ryzach. no ale to juz nie problemy, a sprawa oczywista.
Gadaj z Madziarem, powinien wiedzieć co i jak, w końcu robił to V genie.
Z hasportów bym chyba zrezygnował, troche nie wypał, jeździłem w hb bez hasportów, jak i z nimi, strasznie telepie budą, no chyba że Ci na tym nie zależy...
Heble i zawias tak jak pisał, sprawa oczywista ale to nie o tym tu ma być pisane
Generalnie problemem dużym poza sprawami mocowania, jest miejsce którego jest naprawde baaardzo mało.
na hasporcie wsio ladniutko pasuje, wlacznie z polosiami. nawet da sie wspomaganie zachowac.
mocowania wybierzesz z mieksza gumą i po sprawie - są 3 twardości.
Filip, ma u siebie h22 mocowane na hasporcie... czasem wpada na spoty...
polecam hasport'a

zadzwon do mnie 605 433 344
NO to teraz h22a i winkle czy to nie bedzie za ciezki silnik?
jest ciezszy od B o 30 kilo. to duzo?
Nie wiem dlatego pytam
Silnik jest zauważalnie cięższy od d-serii. Na mokrej nawierzchni auto ma tendencję do podsterowności ale to kwestia przyzwyczajenia. Na suchym nie potrafię jeździć tak szybko żeby mieć problemy . Ja mam poduszki Streetimports:

http://www.streetimports....ails.asp?id=364

zdecydowanie polecam jeśli chodzi o pasowanie silnika do istniejących łap, komfort gum (nieco twardsze niż seria - fajnie mrowi w plecy jak wchodzi na obroty Jedyny zarzut jaki mam to dosyć niskie położenie silnika, obniżenie przodu zalecam max 30 - 35mm.

Zrobiłem przewodnik po polsku poskładany z kilku artukułów z honda-techa, chłopaki w garażu większość swapa wykonali z nim bez dodatkowych pytań. Heble mam seryjne (przód 265, tył bębny i zatrzymuje się średnio, zawieszenie zrobione i tu nie mam problemów).
Z tym ze do mocowan streetimports potrzeba dobrze policzyc dlugosc polosi i je dorobic. W rozwiazaniu hasporta kupujesz kit i masz wszystko gotowe. Ze wspomaganiem tez nie ma problemu.
Reszta sie mniej wiecej zgadza.
Co do półosi masz rację, musiałem przerabiać. Natomiast wspomaganie upchnąłem z małą przeróbką (wydłużeniem) węża sprężarka - zbiorniczek.

Aha - odnośnie prowadzenia się samochodu muszę dodać że narazie jeżdżę na starych i fatalnych zimówkach więc to napewno też ma wpływ.
5gen sie dobrze prowadzi z h22 ten swap wazy tylko 175kg
Panowie H22A wygląda na całkiem dobry krok ale co jest konieczne przy zakupie swapa by czegoś potem nie brakowało. I czy jest to do ogarnięcia w zaciszu własnego garażu? Najbardziej wydaje mi się ze problemy będą z elektryką w moim przypadku chyba ze są jakieś schematy H serii i D serii które by doprowadziły do celu? A i jeszcze jedno pytanie czy poduszki od pralki da się jakoś umodzić by zamocować na nich H w EG?

Mam czas narzędzia i chęci wiec jeśli by było to do ogarnięcia to powoli bym się zabierał za to. Trochę kombinatorstwa ze względu na ograniczony budżet.
kiedys kupilem hamerykanski swap guide jak zrobic taka przekladke, wyslij mi maila na koniorc@wp.pl to ci go wysle w niedziele jak wroce do domu. Jak ktos jeszcze chce to prosze pisac.
moze prosciej bedzie jak gdzies go powiesisz.. jak napisze do ciebie 50 osob to ciezko ci bedzie ogarnac co chwila jakiegos maila
no cos pomysle w niedziele, w sumie w tym maualu jest wszysko o swapie H22 do 5 gen, poczawszy na co patrzec przy kupnie silnika a skaczywszy na sposobach na podniesienie mocy. Jest napisany wlasnie dla zapalencow z checiami i narzedziami tak zeby samemu dac rade.
Co do H w Koszalinie podobno sa kolesie którzy ogarniają swapa w eg bez zmiany łap...
Z tego co ja się orientuje 1 półoś zostaje 2 dorabiasz w hmm chyba najlepiej w Toruniu...
Co do wiązki jeżeli masz H22 z 4gena prali tj. obd1 w zależności czy vitka masz/ nie masz dokładasz kabelki do egr i czegoś tam jeszcze... Naturalnie przerabiasz drążek na linki (rozchodzi się o zmiana biegów...)

Na moje oko jest to lepsze rozwiązanie niż pchanie juz 569 b18c4... No ale ja lubie oryginalność...
CO do mitów że to jakaś rzeźba i że budę trzeba ciąć... Sam się przekonaj:

H22 in civic
Ogólnie to mam pewien znajomy zakład który dorabia wszelkie wały półosie i inne bardziej skomplikowane rzeczy wiec mysle ze ogarneli by mi to u mnie... Tylko czy bede potrzebował dobrych półosi od prali? Czy połoś ma byc dorabiana cała nowa z nowego materiału a potrzebne bedą tylko kształt koncówek i długosc półosi... z długościa to chyba różnie bywa???

Swapy które mam na oku są od prali IV a ja mam cifa kanadyjczyka z silnikiem d15b8 wiec bedzie dużo trudniej? Co do mocowan gotowych to gdyby tak tylko ich wymiary ich znac to i by samemu wymodził by zawiesic to na gotowo a nie balansowac w komorze:)
tfu edit d15 b8 to wielopunkt z 8zaworami... OBD1 wiec powinno być ok...
w serii jest 8 u mnie juz 16 hehe ale skoro obd1 jest to by było pewnie cacy:)

[ Dodano: 2009-11-13, 14:53 ]