chciałbym ulepszyc hamulce i znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/it...ne_hamulce.html mysle ze to niezle heble beda do 5 gena chcial bym sie dowiedziec czy moga sie pojawic jakies wieksze problemy przy przekladce? interesuja mnie tez opinie jak to dziala jesli ktos z was ma taki zestawik POZDRO
Wymieniasz przednie zwrotnice i tylne wzdłużne wachacze razem z piastami...i pompe, problemów raczej nie ma ale pamiętaj, że rozstaw Ci się zmieni na 4x114,3 i stare felgi nie podpasują.
to ze rozstaw sie zmienie to wiem ale to raczej nie problem mozna fajne kola na ten rozstaw tez wychaczyc np ITR jdm oem widzialem ostatnio na ebayu za 250dolcow
pamiętaj ze trzeba te felgi jeszcze przytargać do PL i ktoś musi to zrobić [czyt. nie za darmo] ztcw to będzie potrzebował trochę większe ET później, bo po przekładce hebli od anglika piasta trochę się "wychyla" [niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę]
jest jeszcze jedno rozwiazanie orginalne felgi hondy ma ten koles na allegro za 300pln z braku kasy to i takie rozwiazanie niejest zle a z czase mozna lepsze fele kupic bo mysle ze kosz zakupu Hamulcow + montaz i przewody w oplocie sie kolo 2000 zamknie
Na CK.PL widziałem ma ktoś do sprzedania swap hamulców od Angielki VTi za 700zł, poszukaj ogłoszenia, zawsze to parę stówek w kieszeni zostaje.
700 zł to super cena dzieki za info pozdro
zeby nie zakladac nowego tematu. tez zastanawiam nad kupnem takiego zestawu i do tego chcial bym zalorzyc abs do ej2 i co jest do tego potrzebne i czy duzo trzeba sie z tym bawic????? pzdr i dzieki z gory
cala sztywna instalacja przewodow hamulcowych, zawory rozdzialu sily hamowania, pompa abs, komputer, piasty, czujniki, wpip okablowania.

BARDZO duzo trzeba sie z tym bawic. imho nie ma sensu.
spytam w tym topic'u...

Panowie pytanie - swap hampli z mb6 do ej9 - główne pytanie jakie serwo + pompa aby było plug"n"play ???
Od spycha wiem co nieco, ale np. przed chwilą gadałem z gościem co ma pompę i serwo z mb6 w ej9 tylko, że porównując do pompy i serwa z ek4 to otwory montażowe są inaczej rozmieszczone nissin względem angola lucas...

może są jeszcze jakieś inne metody konwersji aby było jak najmniej kłopotów...
doginasz przewody i stosujesz przejściówki jesli to koniecznie. nie ma innej drogi.
hmm na ckpl dostałem odpowiedź - "ale o jakich otworach mowisz? chodzi ci o mocowanie pompy do serwa? zgadza sie roznia sie tym te dwa zestawy(dlatego nie mozna laczyc pompy z mb do serwa z ek i na odwrot), ale mocowanie do sciany grodziowej jest takie samo."

wynikałoby z tego, że serwo i pompa z mb6 podejdą do ej9...

natomiast spychu mówił, że pod serwo z ek4 można wrzucic pompę 1" z prali 5 gen H22...
pewnie mozna bo prala miala system hamulcowy nissina a nie lucasa.
natomiast spychu mówił, że pod serwo z ek4 można wrzucic pompę 1" z prali 5 gen H22...


Spychu tak ma u siebie 1" Prala 5gen + serwo EK4 Lucasa wrzucisz tylko z serwem i z rzeżbą w końcówkach przez inną średnice gwintów.

Operacja 1" Prala + serwo EK4 to operacja plug & play, bez żadnych dodatkowych czynności, wykręcasz pompe 15/16" wkręcasz 1", wkręcasz przewody, których to średnice gwintów są takie same. Czas jaki musisz na to poświęcić to 30minut + 2 browary
senk ju again
Operacja 1" Prala + serwo EK4 to operacja plug & play, bez żadnych dodatkowych czynności, wykręcasz pompe 15/16" wkręcasz 1", wkręcasz przewody, których to średnice gwintów są takie same. Czas jaki musisz na to poświęcić to 30minut + 2 browary



Rownie pieknie sprawa wygladac bedzie w 5 gen eg6? Oryginalnie jest 15/16 nissin.
zakładasz pompę i servo z 5d vti doginasz przedni przewód hamulcowy wchodzący do pompy i tyle
Chce wsadzic do eg6 wieksza pompe hamulcowa i serwo z czego mozna dokonac swapa? Jesli z preludy V gen VTi lub z MB6 to ktory zestaw bedzie wydajniejszy?
pytanie podstawowe: po co?
pytanie podstawowe: po co?



1. Bo oem eg6 wogle nie hamuje nawet w porownaniu do dupowozu colt 1,3 95 i do zestawu 282 naturalnie przydalo by sie cos wiekszego
2. Bo nie stac mnie na kit chociazby nawet ksporta
to zaloz wieksze hamulce. sama pompa (o ile masz sprawna) nic nie zdziala.
Czyli wieksza pompa z serwem nie da wiekszego cisnienia w ukladzie?
kurde zamotaliście ...
Nestboot zakładasz większe heble czy nie? jak tak to zmieniasz pompe i serwo na większa z 5d vti np.
jak nie zmieniasz hamulców to nie ma sensu bo nic to nie da
A wiec jeszcze raz. Chce wsadzic do eg6 wieksza pompe hamulcowa i serwo z czego mozna dokonac swapa? Jesli z preludy V gen VTi lub z MB6 to ktory zestaw bedzie wydajniejszy?

Jesli preluda Vti to nissin, a mb6 to lucas to mniej rzezby powinno byc z preluda, tak?
a więc jeszcze raz. wymiana samej pompy nic nie da. jesli chcesz miec wydajniejszy hamulec, potrzebujesz wieksze tarcze.
a więc jeszcze raz. wymiana samej pompy nic nie da. jesli chcesz miec wydajniejszy hamulec, potrzebujesz wieksze tarcze.



Alez tak, trudno sie nie zgodzic, ale czy potrafisz odpowiedziec na moje pytanie?
obie pompy są 1". są tak samo wydajne.
obie pompy są 1". są tak samo wydajne.



Wiem, a co z serwem czy to z preli czy mb6 jest "wydajniejsze"?
a to obojetne. mozesz sobie przykrecic i do serwa tego 15/16. działa tak samo.
przylacze sie do tematu
chodzi o swap chebli do ed6 od itra.
mam caly zawias od itra.
jak to ogarnac??
majlo - 5 sekund szukania...
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2019345
http://www.ff-squad.com/technet/how-to/5lug.ef-da/
no dobra ale tam nic nie ma o zawieszeniu od itra wsadzanego do ed6
tak. jest o wsadzaniu piast z ITRa (5 szpilek) do integry 2gen lub civica 4gen.
faktycznie o ED6 nic nie ma... a w jakim kolorze ma byc to ED6?
no tak, ale piasty to jednak nie wszystko, piszą tam wszędzie żę musisz mieć zwrotnice z SiRa, a pomysł jest taki żęby zwrotnice były z ITR a o tym już nikt nie pisze
jak dasz zwrotnice z ITRa bedziesz musiał zmienić wahacze górne, bo się kąty rozjadą
to akurat wiemy ze trzeba cambery zapodac. ale czy cos jeszcze bedzie nie tak.
No właśnie, to ustaliliśmy już, ale teraz powiedz jaki przegub zewnętrzny ma byc do tego użyty? Czy z iVT, a może z ED (wątpie mocno). Pewnie tylko z ITR. Poza tym zastanawiam się jakie półosie do tego dołożyć, bo zwrotnica z ITR będzie bardziej wystawać (do tego dochodzi temat swapu B16 do ED) i czy będzie potrzeba skracania drążków/koncówek kierowniczych. W tym temacie pomoże tylko próba empiryczna czyli złożenie tego do kupy, ale ciekawi mnie kwestia przegubów zewn.
Przegub zewnętrzny z jednej strony określa piasta a z drugiej półoś. Czyli jak piasta z ITR to i wieloklin przegubu musi być do piasty z ITR a chyba ten się różni ilością zębów od iVT.
Wątpię żeby przeguby zewnętrznie były inne w itrze niż w EG6. Jeżeli są takie same to też są takie same jak w 4gen z d16a9/z5. sprawdzałem bo miałem u siebie na chwilę założoną półoś z ed9 mając już zeswapowane b16a2
No to w takim razie wychodzi, że wszystkie piasty mają ten sam wieloklin w b-seriach i możemy sobie dowolnie piasty zamieniać po dopasowaniu średnicy do zwrotnicy i łożyska.
nawet z d serii niektóre przeguby pasują ...
No tak - od CRX II D16Z5/A9 napewno bo to te same przeguby co iVT
No to w takim razie wychodzi, że wszystkie piasty mają ten sam wieloklin w b-seriach


JDM ITR 98+ spec ma większy wieloklin, zewnętrzne przeguby nie podejdą do EDM ITR czy innych. Leżą u mnie dwa takie i na nic się nie przydadzą. TO takie info jak ktoś by kupował komplet na swapa z japońskiego ITRa

[ Dodano: 2009-10-05, 00:00 ]
Tu jestem pewien na 100%. I do jednych i do drugich zawsze sprzedaje ten sam przegub.
heh, okazało się że zawias jest z JDMa więc potrzeba przegubów z JDMa Ale wiem że półoś jest taka sama jak w EDM ITR bo chłopaki z JHM brali ode mnie taką półoś do europejskiego, więc podejrzewam, że w ten przegub włoży się spokojnie półość z iVT i po problemie
wsyztskie prawie b serie maja podobny przegub z tego co sie orientuje jedynie poloski od s4c moja podobno inny.. (tyle co slyszalem jak robilem swapa)
dobrze że napisałeś podobno ....
to zaloz wieksze hamulce. sama pompa (o ile masz sprawna) nic nie zdziala.



Nie zgadzam się , ja zamieniłem pompę i serwo na 1" od pralki 2.2 Vgen i hamuje to bez porównania lepiej , zmniejszony do minimum skok jałowy pedału hamulca . O niebo lepsza możliwość dawkowania siły hamowania.
wieksza pompa polepszy dozowanie sily hamowania, ale wydajnosci nie podniesie.
A ja mam takie pytanko odnośnie swapa hebli z MB6. Czy linki hamulcowe zostają z mojego modelu (EG5) i czy przewody hamulcowe gumowe również zostają moje (EG5). Słyszałem również, że przewody hamulcowe miedziane trzeba przerabiać przy pompie z MB6 w celu ich przedłużenia czy jak??