Witam. Zastanawiam się nad swapem do 5 gena Coupe z D15B7, jaki silnik będzie najlepszym rozwiązaniem? Chodzi mi o 125HP i 1.6 VTEC i po głowie mi chodzi D16Z6/Z9, D16Y2 lub D16Y8 z 6 gena. Wiem, że te dwa ostatnie są na OBD2, więc instalacja będzie trudniejsza. Na co jeszcze zwracać uwagę? Przede wszystkim chyba stan silnika czy coś jeszcze? Lepiej chyba wziąć taką z automatu prawda, chyba mniej zajeżdżona będzie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Robiłem takiego właśnie swapa. Silnik kupiłem świadomie, wiedząc że bierze "trochę" oleju. Sam to ogarnąłem i teraz wiem co mam. Mit odnośnie "automatu" - ten który kupiłem był właśnie zarżnięty, własnoręcznie odkręcałem "koło zamachowe", więc raczej faktycznie z automatem jeździł.

Co do najważniejszego, czyli odczuć po swapie... Czuć różnicę, może szału nie ma, ale jest lepiej. Część efektu psuje długa skrzynia jaka mi została z B7...
to że ma obd2 to nie robi różnicy jak masz obd1 to pod tym też będzie chodził tylko kwestia kompa z obd1 - dobre podłączenie i odpowiednia mapa
Dokładnie. Brałbym D16Y8 - najświeższy w sumie, z kolektorem ssącym TajpeR D-Series Podłaczenie tego pod OBD1, to albo kwestia kupienia przelotki, albo przelutowania kostek z OBD1 - oczywiście, jesli swapa masz z wiązką silnik + kabina
Ja bym brał jednak d16z6/z9 najpopularniejszy silnik duzo czesci zamiennych oraz używek (jak pojedziesz do serwisu/sklepu to w katalogach tylko mają z6/z9 ) ja juz u siebie kończe wkładać 4silnik d16z6 i zawsze zostawałem przy z6, wiec smiało polecam
kupuj d16w4, najtanszy silnik tak samo jak z6 czy y8 a mozna dostac z roku 2000.
co do instalacji to nei ma najmniejszych problemow wystarczą male modyfikacje twojej elektryki do tego zestawu.
u mnie zaplacisz za elektryke do kompa 250zł (chiptuning)z mapa paliwa oraz 300zł podlaczenie glowicy do twojej instalacji. montaz glowicy to koszt 600zł,